Hoelang middagdut dreumes?

22-09-2017 13:41 26 berichten
Gewoon even een vraagje: hoeveel slapen jullie dreumessen? De mijne (15 mnd) lijkt tegenwoordig al genoeg te hebben aan een dutje van 1 uur. Mag van mij wel iets langer duren :) . En het geeft mij het idee dat ze al snel helemaal geen middagdut meer nodig heeft (of is dit een verkeerde inschatting?) ‘S avonds ligt ze er dan wel vroeg in, half 7 naar boven en de volgende dag half 7/7 uur er weer uit. Je hoort mij dus ook helemaal niet klagen hoor! Ben alleen nieuwsgierig hoe het bij anderen gaat.
anoniem_346835 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 13:42
Reden: Typefoutje
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 15 maanden en ze slaapt s middags heel wisselend tussen een uur en twee en half uur in
Ook s avonds half zeven zeven uur naar bed en s morgens tussen zeven en half acht eruit.

Ik merk wel dat ze de laatste twee weken veel leert ze loopt bv echt als een trein daardoor ook moeier en wat meer slapen
where ever you go, go with your heart
Mijn dreumes van 19 maanden slaapt van 19:00 tot 06:30 ongeveer. En 's middags van 13:00 tot 15:00. :)
Alle reacties Link kopieren
Hier 14 maanden en is nu heel erg aan het rommelen met de tijden. Soms slaapt ze alleen in de ochtend 1,5 uur en als ze slaapt in de middag 1,5 a 2 uur.

Het verschilt nog heel erg met wat ze de dag ervoor gedaan heeft. Maar ik vermoed dat we straks naar een verschuiving gaan van in de middag 2 uur slapen en de ochtend niet meer. (of dat hoop ik eigenlijk)

Gaat ook om half 7 naar bed en is stipt om 6.38 wakker.
hecamel wijzigde dit bericht op 22-09-2017 14:00
Reden: Verkeerde tijd
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Hier ook een dochter van bijna 16 maanden die weinig slaapt. Smiddags max 5 kwartier. Helaas.. van mij had het nog wat langer gemogen haha.

Savonds rond 7e naar bed, rond 6.30 wakker. Ze loopt nog niet. Wie weet dat het nog gaat veranderen...
Hier 18 maanden en slaapt tussen de 0,5 en 2,5 uur.
Je hebt kans dat ze langer gaat slapen als ze vermoeider is, bijv omdat ze (meer) gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel als ze nodig heeft, dus wisselt per dag. Meestal ergens tussen de 1 en 3 uur.
Alle reacties Link kopieren
Hier een dreumes van 21 maanden. Ze slaapt vaak zo'n twee uur en dan maak ik haar wakker om mijn andere kind van school te halen. Snachts slaapt ze ongeveer 11 uur (19.30-06.30).
SallySpectra schreef:
22-09-2017 13:57
Hier 18 maanden en slaapt tussen de 0,5 en 2,5 uur.
Je hebt kans dat ze langer gaat slapen als ze vermoeider is, bijv omdat ze (meer) gaat lopen.
Daar hoop ik stiekem een beetje op, alhoewel ze nu een paar weken al veel loopt.
Mijn dochter is 21 maanden en slaapt 's middags tussen de 1,5 en 3 uur. Toen ze iets jonger was sliep ze wat minder lang.
Mijn oudste sliep op die leeftijd nog 30 minuten, jongste 1,5 uur. Hielden op met overdag slapen met respectievelijk 20 maanden en net 2 jaar.
hier eentje van 2 jaar en een maand.
Slaapt smiddags zn anderhalf tot 2 uur

s'avonds gaat hij nu iets later naar bed rond half 8 tot half 7 / 7 uur
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
22-09-2017 13:57
Hier 18 maanden en slaapt tussen de 0,5 en 2,5 uur.
Je hebt kans dat ze langer gaat slapen als ze vermoeider is, bijv omdat ze (meer) gaat lopen.
Dit ongeveer inderdaad. Heel soms 3 uur. Vandaag helaas maar een half uur. ;-D
Hier een dreumes van 21 maanden. Slaapt 's avonds van 18 tot de volgende ochtend 7u. Meestal gaat hij rond 11u nog even 1,5u naar bed. Krijgt hij kiesjes, heeft hij oorpijn of is ie gewoon een dagje niet zichzelf, dan kan het zomaar zijn dat hij overdag ineens 3keer naar bed gaat.
Rond die leeftijd sliepen mijn kinderen een keer per dag 3 uur, en 's nachts nog eens 11 uur.
Alle reacties Link kopieren
Hier een dreumes van 19 maanden, en ook wat aan het stoeien met de middagslaap..! Hij kan echt wel 1,5 tot 2,5 uur slapen, maar dan is hij s avonds om half 9 nog klaarwakker (en de volgende ochtend om half 8 nog niet, als we moeten gaan). We maken hem nu dus standaard na ongeveer 1,5 uur wakker, en dat gaat wat beter.
Alle reacties Link kopieren
Hier een dreumes van anderhalf. Zij sliep als baby amper overdag, dat is ze pas gaan doen toen ze ging kruipen (toen was ze 10 maanden) en toen meteen één langere slaap 's middags.

Nu slaapt ze van 20:00 tot 09:30 en vaak van 13:00 tot 15:00. Soms overdag korter of langer (en soms zoals gisteren en eergisteren: niet... Maar dan ligt ze twee uur in bed te brabbelen). Ik mag dus niet klagen B-)
Oudste van af een jaar geen dutjes meer wel als hij ziek was oid.

Jongste ook 1 jaar en ook geen dutjes meer. Een paar maanden daar voor max 20 minuten. Maar ik vond dat tot een jaar toch wel een dutje hoorde :hyper:
Dreutels schreef:
22-09-2017 20:18
Oudste van af een jaar geen dutjes meer wel als hij ziek was oid.

Jongste ook 1 jaar en ook geen dutjes meer. Een paar maanden daar voor max 20 minuten. Maar ik vond dat tot een jaar toch wel een dutje hoorde :hyper:
Poeh, ik dacht dat tot 3 jaar zeker nog wel een dutje hoorde...
Elifantje schreef:
22-09-2017 20:24
Poeh, ik dacht dat tot 3 jaar zeker nog wel een dutje hoorde...
Dat is wel het gemiddelde ongeveer hoor.
Maar goed het is een gemiddelde je hebt draken die dat gemiddelde maken natuurlijk. De een slaapt kort de ander lang.
Dreutels schreef:
22-09-2017 20:27
Dat is wel het gemiddelde ongeveer hoor.
Maar goed het is een gemiddelde je hebt draken die dat gemiddelde maken natuurlijk. De een slaapt kort de ander lang.
Ja dat is waar. Ik denk altijd maar zo: als ze snachts maar goed slaapt, dan hoor je mij over de middagdutjes niet zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hier een dreumes van ruim 16 maanden. Sliep tot 13 maanden nog 2x overdag, nu meestal 1 dutje aan begin van de middag.
Hoe lang wisselt, meestal 2-2,5 uur, soms 1,5 en na drukke dag ook weleens 3u.

S Avonds gaat hij tussen 19 en 20u naar bed en slaapt tot 6.30-8.00u
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 3 slaapt 's middags nog graag een paar uur :heart:
dochter van bijna 2 heeft nog nooit langer dan een uur geslapen overdag
Alle reacties Link kopieren
Mn gister 2 jaar geworden peuter slaapt smiddags ongeveer nog zon 2 a 2,5 uur en in de nacht van 19:30/20:00 tot 08:00/09:00..

Hij houd van slapen... :lol:
Onze zoon sliep vanaf 1,5 jaar overdag niet meer. Hij ging om ongeveer 7 uur naar bed en sliep dan tot een uur of 6 in de ochtend. Soms was hij vroeger wakker en soms iets later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven