hoelang na borstvoeding weer in oude bh-maat?
vrijdag 20 februari 2009 om 22:48
Ik heb een kleine 7 maanden borstvoeding gegeven en ben daar nu 3 maanden vanaf. Hoelang duurt het ongeveer wanneer je weer terug in je bh's van voor de zwangerschap past? Ik ben mijn voedingsbh's echt zat. Als ik nu een normale maat zou hebben zou ik het niet erg vinden om tussendoor een h&metje te kopen, maar helaas zit ik opgescheept met 70F (voorheen 70C/D)Ik zou het erg fijn vinden om weer eens een normale bh aan te kunnen.
zaterdag 21 februari 2009 om 13:37
Kind is bijna 7 maanden en draag ook nog voedingsbeha's want mijn oude 75 B past niet meer. Moet nog steeds een keer naar de winkel en wil mijn maat laten nemen want als ik zelf meet en dan op hema.nl kijk welke maat ik nu heb kom ik op 95 A uit. (terwijl ik het zelfde gewicht heb als voor de zwangerschap, snap er niets van want als ik een 75 B aantrek puilen mijn cups juist over waardoor ik eerder denk nu een cup groter te hebben dan kleiner)
zaterdag 21 februari 2009 om 15:53
Pffff... ik heb me tijdens mijn zwangerschap zo'n enorme Bertha gevoeld. Ik ging van 70E waar ik al niet zo gelukkig mee was naar 70G. Heb toen in die maat een sportbh kunnen kopen bij Livera en ik weet dat het nergens op slaat, maar ik heb me geschaamd daar in de winkel. En ook verbaasd, dat mijn voorgevel die al niet zo klein was, zo gigantisch gegroeid was.
Maar goed, ik heb ook zeven maanden gevoed en toen ik klaar was heb ik mezelf getrakteerd op twee nieuwe bh's. Direct na het stoppen in 70F. Baalde behoorlijk, want ik had gehoopt dat ik gewoon mijn oude maat weer zou hebben. Maar goed, ik moést gewoon iets hebben waarin ik me weer een beetje fijn voelde. Had voor mijn zwangerschap altijd Chantelle bh's en de twee die ik toen heb gekocht ook. Zeker niet goedkoop, maar ik vind, zeker met grote borsten, dat het belangrijk is dat je goede bh's draagt die voldoende steun geven. Bovendien vind ik het heel fijn dat deze bh's de boel niet zo groot doen lijken. Niemand gelooft namelijk ooit dat ik zo'n grote maat heb. Die twee 70F's heb ik een maand of drie aangehad. Totdat ze ineens te groot werden en mijn oude bh's weer bleken te passen. Zonde van de nieuwe bh's maar ook wel weer fijn, omdat ik me helemaal niet prettig voelde met die maat extra.
Nou ja het is een lang verhaal geworden, maar bij mij heeft het al met al dus een maand of drie geduurd tot na het stoppen met de borstvoeding, totdat ik mijn oude bh's weer paste. Hoop dat dat bij jou binnenkort ook weer het geval is!
Maar goed, ik heb ook zeven maanden gevoed en toen ik klaar was heb ik mezelf getrakteerd op twee nieuwe bh's. Direct na het stoppen in 70F. Baalde behoorlijk, want ik had gehoopt dat ik gewoon mijn oude maat weer zou hebben. Maar goed, ik moést gewoon iets hebben waarin ik me weer een beetje fijn voelde. Had voor mijn zwangerschap altijd Chantelle bh's en de twee die ik toen heb gekocht ook. Zeker niet goedkoop, maar ik vind, zeker met grote borsten, dat het belangrijk is dat je goede bh's draagt die voldoende steun geven. Bovendien vind ik het heel fijn dat deze bh's de boel niet zo groot doen lijken. Niemand gelooft namelijk ooit dat ik zo'n grote maat heb. Die twee 70F's heb ik een maand of drie aangehad. Totdat ze ineens te groot werden en mijn oude bh's weer bleken te passen. Zonde van de nieuwe bh's maar ook wel weer fijn, omdat ik me helemaal niet prettig voelde met die maat extra.
Nou ja het is een lang verhaal geworden, maar bij mij heeft het al met al dus een maand of drie geduurd tot na het stoppen met de borstvoeding, totdat ik mijn oude bh's weer paste. Hoop dat dat bij jou binnenkort ook weer het geval is!

maandag 23 februari 2009 om 13:48
Ik heb 8,5 mnd borstvoeding gegeven, en ben nu alweer 7 maanden geleden gestopt én op mn oude gewicht, maar pas niet meer in mijn oude BH-s. Ben van een B naar een C gegaan. Dus heb al mn (mooie) B-cup BH's opgeborgen, voor misschien nog magerdere tijden. Hoewel ik niet meer wil afvallen. En heb onlangs maar een paar C-cup gewone BH's gekocht.
dinsdag 24 februari 2009 om 13:59
quote:meds schreef op 21 februari 2009 @ 01:43:
nooit meer, na de borstvoeding zijn mijn borsten voorgoed weggebleven en kon ik mijn beha's verbranden
Ik heb 2x 6 mnd bv gegeven en mij jongste is nu 8,5 mnd. Ik hang mijn velletjes gewoon in mijn oude bh's (75C) met voorgevormde cup. Ik moet alleen niet bukken en ga ook geen nieuwe kopen (ik vrees dat ze met A aankomen)
nooit meer, na de borstvoeding zijn mijn borsten voorgoed weggebleven en kon ik mijn beha's verbranden
Ik heb 2x 6 mnd bv gegeven en mij jongste is nu 8,5 mnd. Ik hang mijn velletjes gewoon in mijn oude bh's (75C) met voorgevormde cup. Ik moet alleen niet bukken en ga ook geen nieuwe kopen (ik vrees dat ze met A aankomen)

dinsdag 24 februari 2009 om 14:25
Nooit meer. Ik had altijd cup C.
Laatste borstvoedingperiode is ruim vier jaar geleden en ik loop nog steeds met cup D/E. Tot grote blijdschap overigens, al zeg ik het zelf, ik heb prachtige volle borsten
Heb wél mijn oude kledingmaat terug... en er zit toch echt geen melk meer in... ik weet ook niet hoe het kan.
Maar er kan van alles, zoals ik het hier lees.
Laatste borstvoedingperiode is ruim vier jaar geleden en ik loop nog steeds met cup D/E. Tot grote blijdschap overigens, al zeg ik het zelf, ik heb prachtige volle borsten

Heb wél mijn oude kledingmaat terug... en er zit toch echt geen melk meer in... ik weet ook niet hoe het kan.
Maar er kan van alles, zoals ik het hier lees.
dinsdag 24 februari 2009 om 15:00
hm, ik ben dus wel wijzer geworden dat het echt heel erg kan verschillen bij iedereen. Ik ga er dan maar vanuit dat ik met mijn E/F cup blijf zitten. Dan kan ik mij nu afvragen of het verstandig is om nieuwe bh's te gaan kopen, want eigenlijk zou ik binnen een jaar wel weer opnieuw zwanger willen "mogen" worden. En als straks blijkt dat mijn borsten slinken, is het natuurlijk weer zonde geld.
dinsdag 24 februari 2009 om 21:36
Heb geen borstvoeding gegeven, en heb dezelfde kledingmaat als voor mijn zwangerschappen maar ben van 75B naar 70C gegaan, mijn oude bh's zaten niet meer, heb toen de moeite genomen naar een goede lingerie winkel te gaan, had daar een geweldige verkoopster en ben net zolang gaan passen tot dat ik weer een goed zittende bh had gevonden. En ik snap best dat je het een hoop geld vind om andere bh's te kopen maar bezuinig er niet op en koop gelijk ook een mooie! Je hebt het verdient hoor. ( gelijk een leuk set bovenkleding en een bezoekje aan de kapper, als je dat nog niet gedaan hebt!)
woensdag 25 februari 2009 om 21:01
Ik heb 5 mnd borstvoeding gegeven en ben daar nu bijna 4 maanden mee klaar. Mijn borsten hebben nu een mooie C terwijl ik een A had voor mn zwangerschap.
Ik heb alleen wel extra huid om mn borsten. Is daar nog iets aan te doen (behalven opereren natuurlijk). Zal die borstencreme voor zwangeren nog helpen? Ook al heb ik het idee dat die smeerseltjes vooral voor het idee zijn...
Ik heb alleen wel extra huid om mn borsten. Is daar nog iets aan te doen (behalven opereren natuurlijk). Zal die borstencreme voor zwangeren nog helpen? Ook al heb ik het idee dat die smeerseltjes vooral voor het idee zijn...