Hoeveel geld geven jullie op kinderfeestje?

30-06-2020 20:39 52 berichten
Hi,

Ik ben even nieuwsgierig. Als jullie kind is uitgenodigd, hoeveel geld geven jullie dan uit aan het cadeautje?
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf €5,- tot €10,- euro. Zolang het er maar uit ziet als een geschikt cadeautje. Ik heb ook altijd een cadeau-doos gehad. Als ik dan een aanbieding tegenkwam van iets dat leuk was voor mijn eigen of andermans kinderen, dan kocht ik dat voor in de doos.

Die aanbiedingen berekende ik in mijn eigen voordeel. Dus er zaten cadeautjes in waarvan de oorspronkelijke prijs om en nabij de €10,- was, maar waarvoor ik vaak minder had betaald. Het bovengenoemde voorbeeld van een cadeau dat oorspronkelijk €20,- kostte en daarom te groot was, begrijp ik wel. Dat soort cadeau's zou ik alleen voor mijn eigen kinderen of neefjes en nichtjes doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kado plank met daarop verschillende kado’s die in de aanbieding waren. Daar komen de meeste kado’s vandaan die de kinderen geven.

Ik heb geen vast bedrag eigenlijk. Kijk wat het kind leuk vind. Als ze geld vragen geef ik ook niet altijd hetzelfde. De oudste heeft namelijk vriendjes die aanzienlijk grotere kado’s aan hem geven dan andere. Misschien heel erg maar daar hou ik met een kadobon of geld rekening mee met een kado dan weer niet.

Aankomende vrijdag heeft kind een verjaardagsfeestje en dat kind houd erg van iets wat ik hier op zolder heb liggen. Als ik het op marktplaats zou verkopen dan zou ik er rond de 20 euro voor krijgen, maar dit wordt nu het kado. Aangezien dit tweedehands is even overleg met moeder maar die vond het goed. Al vond ze het wel wat veel dus nu afgesproken dat kind het met zijn vriendin geeft.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan welke leeftijd en wie het is.
Mijn twee jongste dochters hebben beide een vriendinnetje met wie ze al sinds ze 3 maanden zijn vrienden zijn (nou ja, ze lagen in de box en keken elkaar aan). Daar mogen ze meer voor uitgeven. Maar dat gaat dan vaak een cadeautje op de echte verjaardag en een cadeautje op het feestje.

Voor de overige kinderen (allemaal 9 of ouder) voor tien euro. Dat begint toch allemaal met frutsels nu dus ze vinden het leuker om drie kleine cadeautjes te geven dan 1 knuffel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goeie vraag, ik vroeg het me laatst ook af wat nu een normaal bedrag is om te geven/krijgen.

Mn dochter is 9. Voorheen kocht ik altijd cadeautjes voor kinderfeestjes, ik hield dan ongeveer een bedrag van 7,50 euro aan. Het viel me al wel op dat wanneer dochter dan jarig was en je keek wat ze kreeg, dat vaak geen cadeaus van 7,50 euro waren. Natuurlijk weet ik dat niet precies, maar je kan vaak wel beetje inschatten wat iets kost.

Nu is dochter dus 9 en vindt ze het fijner om geld te krijgen en dat bij elkaar te leggen en zelf iets leuks te kopen. Haar vriendinnen doen dat ook. Toen dat voor het eerst zo ging bij een vriendin gaf ik 5 euro en had een leuk potje gekocht en snoep om er in te doen. Dus kom je zo rond de 7 euro uit. Vervolgens was dochter jarig. Kreeg ook van iedereen geld. Het hoogste bedrag dat ze kreeg was 5 euro, maar er waren ook meiden die 4 of zelfs maar 3 euro gaven. Ik begreep er eerlijk gezegd niks van. Meiden waar ze vaak mee speelt, en dan 3 of 4 euro. Ik vind het echt heel weinig. Maar goed, je kan niet in een anders portemonnee kijken en het is ook nooit besproken hoeveel er gegeven wordt. Dus dat is dan zo. Maar sindsdien geef ik ook niet meer dan 5 euro.

Bij mn zoontje heb ik wel het idee dat sommigen wat meer geven. Maar er zijn er ook wel bij die nog niet aan de 5 euro komen. Onlangs bij de action 3 leuke dingen gekocht, waren echt leuke cadeaus, zoontje vond het ook geweldig. Kwam aan de 5 euro. Dan vind ik het ook niet nodig nóg meer erbij te geven, het waren al 3 cadeaus. Dat het maar 5 euro samen was heeft dan ook niemand door. Ik vind het dan ook overdreven om 4 of 5 cadeaus te geven om maar aan dat bedrag te komen. Zo'n klein kind ziet alleen de hoeveelheid cadeaus, en dat zn andere vriendje wellicht maar 1 ding geeft.

Wat iemand hierboven zei, cadeau van 20 euro wat afgesprijsd was voor 10 euro. Zou ik ook niet zo snel doen op een kinderfeestje. Anderen weten niet dat het afgeprijsd was en denken: huh, geeft zij zo'n duur cadeau? Voelen zich dan straks verplicht het ook aan jouw kind te geven. En de jarige vindt dat cadeau vast geweldig en dan vallen andere kleinere cadeautjes erbij in het niet.
Bedankt voor alle reacties! Ik geef zelf altijd 7,50-10 euro. Ik merk dat het hier ook ongeveer de standaard is. Wellicht is het ook nog afhankelijk van de leeftijd. (geld of cadeau) Ik heb een kleuter.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-07-2020 00:19
Rare redenatie.
Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een rare redenatie om niet iets te geven wat 20 euro heeft gekost maar waar 50% korting op zit. Is toch leuk dat het jarige kind dat mazzeltje heeft? Ik zou me er echt geen seconde druk om maken dat het duur overkomt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
eenhoorn schreef:
01-07-2020 09:59
Waarom?

Je hebt een budget. En het cadeau valt binnen het budget.

Waarom zou je het dan niet kopen? Puur omdat het eigenlijk duurder was? Desnoods laat je de 50 procent korting sticker erop zitten.

Nu wordt de jarige een leuk cadeau door de neus geboord omdat iemand krampachtig vooral niet te duur wil doen.

Ik vind dat raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe meestal iets van 10-15 euro. Bij ons wordt er ook vaak een gezamenlijk cadeau gegeven dat door een van de ouders wordt geregeld, meestal is het dan 10 euro per kind.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-07-2020 10:02
Je hebt een budget. En het cadeau valt binnen het budget.

Waarom zou je het dan niet kopen? Puur omdat het eigenlijk duurder was? Desnoods laat je de 50 procent korting sticker erop zitten.

Nu wordt de jarige een leuk cadeau door de neus geboord omdat iemand krampachtig vooral niet te duur wil doen.

Ik vind dat raar.
Ja precies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-07-2020 10:02
Je hebt een budget. En het cadeau valt binnen het budget.

Waarom zou je het dan niet kopen? Puur omdat het eigenlijk duurder was? Desnoods laat je de 50 procent korting sticker erop zitten.

Nu wordt de jarige een leuk cadeau door de neus geboord omdat iemand krampachtig vooral niet te duur wil doen.

Ik vind dat raar.
Waar ik woon is 20 euro voor een cadeautje erg veel. Als het product die prijs uitstraalt geef ik het liever niet. Ik wil niet het beeld geven dat wij dure cadeautjes geven en/of het gevoel aan de ander geven iets duurs terug te moeten geven als onze dochter jarig is.
eenhoorn schreef:
01-07-2020 10:07
Waar ik woon is 20 euro voor een cadeautje erg veel. Als het product die prijs uitstraalt geef ik het liever niet. Ik wil niet het beeld geven dat wij dure cadeautjes geven en/of het gevoel aan de ander geven iets duurs terug te moeten geven als onze dochter jarig is.

Tjonge.

Dan fluister je toch even in de oor van een van de ouders dat het cadeau in de aanbieding was. Soort omgekeerde schone schijn dit.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat toch ook niet alle cadeautjes die je kind op een partijtje krijgt zitten taxeren op 'dure uitstraling' en dan zitten piekeren of je nu ook iets met een dure uitstraling terug moet geven? Echt zonde om een leuk cadeautje te laten liggen om zo'n reden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hier rond de 10-12 euro voor kind van 11 jaar. gelukkig wordt er tegenwoordig vaak een gezamenlijk groter cadeau gedaan Bij kinderfeestje zodat er niet weer een lading action troep van huishouden verhuisd.
Adelaar81 schreef:
01-07-2020 10:36
Hier rond de 10-12 euro voor kind van 11 jaar. gelukkig wordt er tegenwoordig vaak een gezamenlijk groter cadeau gedaan Bij kinderfeestje zodat er niet weer een lading action troep van huishouden verhuisd.
Oh, dat gezamenlijke cadeau heb ik ook 2x gedaan en er daarna mee gestopt. De kinderen van de regelende ouder gaven het cadeau en de rest hing er maar een beetje bij. Mijn oudste vond dat dus niet leuk en wilde zelf iets uitzoeken. Ik vraag wel altijd waar ik de jarige blij mee kan maken. Vaak staat er ook online een lijstje met wensen. Ik koop geen Action troep overigens. Doosje Lego of Playmobil, knutselspullen, gezelschapsspelletje etc.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
01-07-2020 10:16
Je gaat toch ook niet alle cadeautjes die je kind op een partijtje krijgt zitten taxeren op 'dure uitstraling' en dan zitten piekeren of je nu ook iets met een dure uitstraling terug moet geven? Echt zonde om een leuk cadeautje te laten liggen om zo'n reden.
Dat doe ik ook niet, maar soms valt het wel gewoon op dat bepaalde vriendjes behoorlijk dure kado’s geven.
Tussen de 7,50 en 20 euro. Als ze geld willen dan krijgen ze 10,00 euro. Voor een cadeau wil ik afhankelijk van het kind wel meer uitgeven. Als ze bijvoorbeeld een mooi boek willen ga je al snel naar de 15 tot 20 euro.

Ooit een mooie legodoos op de kop getikt. Van te voren wel even met de betreffende ouder overlegd of het cadeau wel kon. Zij vond het alleen maar leuk dat zoiets gelukt was.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
01-07-2020 10:54
Oh, dat gezamenlijke cadeau heb ik ook 2x gedaan en er daarna mee gestopt. De kinderen van de regelende ouder gaven het cadeau en de rest hing er maar een beetje bij. Mijn oudste vond dat dus niet leuk en wilde zelf iets uitzoeken. Ik vraag wel altijd waar ik de jarige blij mee kan maken. Vaak staat er ook online een lijstje met wensen. Ik koop geen Action troep overigens. Doosje Lego of Playmobil, knutselspullen, gezelschapsspelletje etc.
Wij hebben ook een paar keer een gezamenlijk kado gedaan, vond dat juist wel fijn. Ik was een keer de organiserende moeder en de jarige wilde paardenspullen. Dus heel veel kleine paardenspullen gekocht, elk kind wat laten geven en er was nog een cadeaubon van 50 euro over. De bon had ik erbij gegeven voor als ze iets wilde ruilen bij de paardenwinkel :)
Mijn zoon heeft ook een keer een groot cadeau gehad, heel veel playmobl, lego en een dikke Nerf van MP. allemaal kleine cadeautjes van gemaakt door de moeder, ieder kind kon wat pakken en geven uit de doos....was echt heel leuk.

Ook een keer een stuntstep gegeven samen met een ander kind (jongen was daarvoor aan het sparen, maar geld geven vind ik armoe bij die hele kleintjes)

Maar goed, ik ben misschien bovengemiddeld van de tweedehands...laat had een buurvrouw een baby gekregen. Ik had een vaasje gekocht bij de kringloop, verse bloemen en water erin en ben het gaan langsbrengen. Ze kon het zo neerzetten...vind ik makkelijker dan een kaartje schrijven...we hebben hooguit vijf minuten aan de deur staan praten, ik hoefde ook niet naar binnen (op weg naar werk)
Dat ligt er toch helemaal aan. Is het dichtbij of wat verder weg, hoe oud en wat zijn de wensen.
Is het een goed cadeau, lang houdbaar, erg nodig, stevig. Dan wat meer dan voor een flutding.
Als ze in zo'n fase zitten als ze klein zijn dat alles leuk is als het licht geeft of geluid maakt dan niet meer dan 5 euro. Vanaf een jaar of 10 krijgen ze geld. Dan willen ze graag een groter cadeau of sparen ergens voor. Dan krijgen ze 10 euro of wat meer, ligt er weer aan hoever het kind me na staat.
Hier was de kadotip een envelopje. Meisje wordt 8. Dat vind ik toch wel lastig want dan zie je dus echt hoeveel je uitgeeft. Ik denk dat ik er 10,00 in ga stoppen. Tis een van de beste vriendinnen van mijn dochter.
Susan schreef:
01-07-2020 10:03
Ik doe meestal iets van 10-15 euro. Bij ons wordt er ook vaak een gezamenlijk cadeau gegeven dat door een van de ouders wordt geregeld, meestal is het dan 10 euro per kind.
O dat is een goed oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Lilili123 schreef:
30-06-2020 21:13
Hier wordt altijd zo rond de 4 a 5 euro gegeven/gekregen. Misschien is het ook een beetje regio gebonden? Ik vind €10 best veel eigenlijk.
Maar mijn kinderen zitten nog in de onderbouw, dat scheelt wellicht iets .
€4_5 is wel erg weinig.

Hier €10. En dan geen onderscheid tussen vriendjes en beste vriendjes. Gelukkig.
Vind ik heel raar
Frankly my dear, I don"t give a damn
Onderscheid maak je toch altijd onbewust wel?

Kind komt aan met kado welke eigenlijk net iets te duur is. Dan zeg je toch eerder nou vooruit bij een leuk kind welke ook nog eens de beste vriend is van je kind dan bij het vriendje waarbij je stomverbaasd was dat daar überhaupt een uitnodiging van kwam.
Alle reacties Link kopieren
Groep 1&2 7,50 kadootje
3-6 Intertotoys bon 10 euro
6&7 10 euro contant
Nu op vo 15 euro contant
Alle reacties Link kopieren
Lilili123 schreef:
30-06-2020 21:13
Hier wordt altijd zo rond de 4 a 5 euro gegeven/gekregen. Misschien is het ook een beetje regio gebonden? Ik vind €10 best veel eigenlijk.
Maar mijn kinderen zitten nog in de onderbouw, dat scheelt wellicht iets .
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven