Horloge met stappenteller kind
woensdag 21 mei 2025 om 15:28
Hallo,
Ik ben een beetje zoekende. Zoon zou graag een horloge met stappenteller worden.
Google laat eigenlijk alleen smartwatches zien. Dat is opzich prima, maar hij heeft zelf nog geen telefoon. Ik heb zelf geen smartwatch, dus weet ook niet precies hoe het werkt. Is het zo dat als ik hem koppel aan mijn telefoon, mijn berichten en telefoontjes dan binnenkomen op zijn horloge?
En bestaan er horloges met stappenteller die niet aan een telefoon gekoppeld hoeven worden? Want dat heeft denk echt de voorkeur.
Ik voel me nu echt zo'n boomer die technisch achterloopt
maar zelf nooit interesse gehad in zo'n soort horloge.
Ik ben een beetje zoekende. Zoon zou graag een horloge met stappenteller worden.
Google laat eigenlijk alleen smartwatches zien. Dat is opzich prima, maar hij heeft zelf nog geen telefoon. Ik heb zelf geen smartwatch, dus weet ook niet precies hoe het werkt. Is het zo dat als ik hem koppel aan mijn telefoon, mijn berichten en telefoontjes dan binnenkomen op zijn horloge?
En bestaan er horloges met stappenteller die niet aan een telefoon gekoppeld hoeven worden? Want dat heeft denk echt de voorkeur.
Ik voel me nu echt zo'n boomer die technisch achterloopt

woensdag 21 mei 2025 om 15:38
Misschien is een Miband/ Mi smart band van Xiaomi iets? Is een activity tracker die je stappen telt en je als horloge kan gebruiken. Is ook niet zo heel duur en je kunt er verschillende bandjes enzo voor kopen.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_x ... 79307.html
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_x ... 71269.html
Die activity tracker werkt gewoon zonder telefoon maar moet je wel instellen via de telefoon en als je bepaalde data uit wil lezen moet dat ook via een telefoon maar dat kan ook gewoon jouw telefoon zijn natuurlijk.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_x ... 79307.html
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_x ... 71269.html
Die activity tracker werkt gewoon zonder telefoon maar moet je wel instellen via de telefoon en als je bepaalde data uit wil lezen moet dat ook via een telefoon maar dat kan ook gewoon jouw telefoon zijn natuurlijk.
graze wijzigde dit bericht op 21-05-2025 15:51
48.47% gewijzigd
woensdag 21 mei 2025 om 15:44
De fitbit ACE?
Hier had zoon vanaf zijn 8e/9e een fitbit (voor volwassenen). Hadden we met punten bij elkaar gespaard. We zijn inmiddels een paar jaar en een versie verder, en hij is er nog steeds heel blij mee.
Meldingen ed kan je uitzetten. De eerste jaren gebruikte hij het vooral als horloge, voor de stopwatch, en stappen tellen / hoe lang geslapen / een ingeprogrammeerde ademhalingsoefening (die laatste functie zit er helaas niet meer op).
Hier had zoon vanaf zijn 8e/9e een fitbit (voor volwassenen). Hadden we met punten bij elkaar gespaard. We zijn inmiddels een paar jaar en een versie verder, en hij is er nog steeds heel blij mee.
Meldingen ed kan je uitzetten. De eerste jaren gebruikte hij het vooral als horloge, voor de stopwatch, en stappen tellen / hoe lang geslapen / een ingeprogrammeerde ademhalingsoefening (die laatste functie zit er helaas niet meer op).
woensdag 21 mei 2025 om 17:16
Dank voor de tips!
De miband lijkt een goede optie, ook qua prijs. Het zou een cadeautje van iemand anders zijn dus het moet een beetje betaalbaar. Ook om te kijken of het echt wat is.
De andere twee opties zijn ook mooi, dus die onthou ik!
Het gaat me er vooral om dat niet mijn berichten/telefoontjes op zijn horloge zichtbaar worden. Maar zoals ik begrijp is dat niet bij de 2e miband.
De miband lijkt een goede optie, ook qua prijs. Het zou een cadeautje van iemand anders zijn dus het moet een beetje betaalbaar. Ook om te kijken of het echt wat is.
De andere twee opties zijn ook mooi, dus die onthou ik!
Het gaat me er vooral om dat niet mijn berichten/telefoontjes op zijn horloge zichtbaar worden. Maar zoals ik begrijp is dat niet bij de 2e miband.
woensdag 21 mei 2025 om 22:14
Er bestaan ook nog 'domme' digitale horloges met stappentellers. Bij de Decathlon of een andere sportzaak als atletiek- of sporthorloge of een van de Duitse outdoor speelgoedmerken. Best geinig, met stopwatch en horloge. Stappentellerfunctie is vaak niet geadverteerd omdat deze niet zo accuraat is, maar dat is bij smart koppelen vaak ook niet anders of pas na het verkrijgen van meer data. Als je het nog even niet wil koppelen en je kind smartloos door het leven wil laten gaan, ook een goeie om te proberen of hij het echt draagt en waar de behoefte ligt.
donderdag 22 mei 2025 om 10:42
Deze heb ik inderdaad inmiddels doorgegeven! Graze adviseerde hem ook. Inderdaad betaalbaar, dus mooi om te proberen. Vind het bandje nog wel wat spannend of dat goed blijft zitten.
donderdag 22 mei 2025 om 11:40
Mocht het bandje te groot zijn dan kun je altijd nog een ander bandje kopen. Op Aliexpress staan allerlei soorten bandjes ervoor, moet je wel even goed opletten dat je op de juiste versie zoekt. Zijn ook op bol etc te koop maar die komen ook meestal van Ali/Temu, dus je kunt beter gewoon rechtsstreeks daar bestellen, is een stuk goedkoper.
donderdag 22 mei 2025 om 13:01
donderdag 22 mei 2025 om 15:09
Bij mij is de Miband 1x los geschoten maar dat was mijn eigen fout. Bleef toen wel hangen aan de lus van het bandje. En ik heb dat ding jaren gebruikt en soms gebruik ik hem nog want de Fit3 is niet waterdicht en met de Miband die ik had kon je zwemmen.
Je hebt ook bandjes met klitteband en zo'n kliksysteem .
Je hebt ook bandjes met klitteband en zo'n kliksysteem .
donderdag 22 mei 2025 om 20:23
Dat vind ik wel een nadeel. Ik ben de mijne vorig jaar op een via ferrata kwijtgeraakt. Bij mij schiet het bandje best wel regelmatig los, vooral als ik een rugzak om doe. Verder wel tevreden mee. En je kunt altijd een ander bandje kopen natuurlijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in