Hormonen?!
zaterdag 21 augustus 2010 om 00:26
6 maanden geleden ben ik bevallen van BritBaby en deze week zijn we met z'n 3en verhuisd. Nu alles in het nieuwe huis staat, is de rust eindelijk weergekeerd en het is eigenlijk nog meegevallen, maar ik merkte wel het volgende:
Ik was van het ene op het andere moment af en toe echt niet te genieten. Kon me enorm opwinden over dingen die anderen zeiden en ondertussen bedacht ik dan dat die ander vast vond dat hij/ zij heel druk was terwijl ik geen reet uitvoerde.
Dat klopte soms dan ook wel, want er waren momenten dat ik als een wezenloze om me heen stond te kijken en echt niet wist wat ik moest doen. Ik had het met inpakken ook: soms leek het net of m'n hersens uit stonden en ik alleen dom om me heen kon kijken.
Nou vraag ik me dus af of dit bij het zogenaamde 'ontzwangeren' hoort (ik heb nog niet besloten of ik geloof dat dat bestaat), of dat ik gewoon zo ben.
Kan ook nog zijn dat ik gewoon te druk ben, omdat ik ondertussen ook nog 36 uur werk, maar aangezien ik zo in 1 keer kan ontploffen soms en zo besluitloos ben, denk ik dat het ook weleens hormonen kunnen zijn.....
Ik was van het ene op het andere moment af en toe echt niet te genieten. Kon me enorm opwinden over dingen die anderen zeiden en ondertussen bedacht ik dan dat die ander vast vond dat hij/ zij heel druk was terwijl ik geen reet uitvoerde.
Dat klopte soms dan ook wel, want er waren momenten dat ik als een wezenloze om me heen stond te kijken en echt niet wist wat ik moest doen. Ik had het met inpakken ook: soms leek het net of m'n hersens uit stonden en ik alleen dom om me heen kon kijken.
Nou vraag ik me dus af of dit bij het zogenaamde 'ontzwangeren' hoort (ik heb nog niet besloten of ik geloof dat dat bestaat), of dat ik gewoon zo ben.
Kan ook nog zijn dat ik gewoon te druk ben, omdat ik ondertussen ook nog 36 uur werk, maar aangezien ik zo in 1 keer kan ontploffen soms en zo besluitloos ben, denk ik dat het ook weleens hormonen kunnen zijn.....
zaterdag 21 augustus 2010 om 00:37
Ach ik denk dat een baby én een verhuizing én een drukke baan én wellicht hormonen samen wel eens de reden kunnen zijn. Het is al met al veel echter niet ondoenbaar. Vindt het gewoon even goed dat het zo is.....
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 21 augustus 2010 om 00:53
9 maanden p, 9 maanden af (maar maak daar maar 1 a 1,5 jaar van)
Klinkt niet aantrekelijk maar is wel waar. De meeste vrouwen die ik ken zijn sowieso erg veranderd na het krijgen van een kind (vinden ze zelf ook ) Minder assertief, vaker leeg in het hoofd, dat soort dingen. Zal deels te maken hebben met prioriteiten en intresse maar deels ook met vermoeidheid en andere dingen die bij het ouder worden horen.
Klinkt niet aantrekelijk maar is wel waar. De meeste vrouwen die ik ken zijn sowieso erg veranderd na het krijgen van een kind (vinden ze zelf ook ) Minder assertief, vaker leeg in het hoofd, dat soort dingen. Zal deels te maken hebben met prioriteiten en intresse maar deels ook met vermoeidheid en andere dingen die bij het ouder worden horen.
zaterdag 21 augustus 2010 om 02:46
Misschien heb je een tekort aan bepaalde voedingsstoffen. De zwangerschap en misschien ook borstvoeding en een druk leven met werk en kindje, stress, verhuizing, weinig slaap is allemaal een grote aanslag op je lichaam. Eet zo gezond mogelijk. Ga in ieder geval eens een maandje extra visoliecapsules slikken en kijk of dat helpt.
zaterdag 21 augustus 2010 om 09:39
Jeetje,hoe doe je dat? Een baby,drukke baan en verhuizen,krijg als ik eraan denk al spontaan een postnatale depressie!
Petje af,nu proberen te gaan genieten,en uit te rusten...
Niet elke dag MOETEN MOETEN MOETEN,maar ook gewoon eens een zaterdag NIET poetsen,wassen,boodschappen maar lekker met je baby tutten of met een boek op de bank en hubbus de zooi laten ruimen!
Enne,ik ben vorig jaar verhuisd met 2 kids van 18 en 21 die me enorm hielpen,werkweek van 55-60uur en was ook niet te genieten een maand lang!Om over afwezige buien maar niet te spreken...
Denk dat het bij jou ook gewoon een kwestie van téveel hooi op je vork nemen is hoor!
Petje af,nu proberen te gaan genieten,en uit te rusten...
Niet elke dag MOETEN MOETEN MOETEN,maar ook gewoon eens een zaterdag NIET poetsen,wassen,boodschappen maar lekker met je baby tutten of met een boek op de bank en hubbus de zooi laten ruimen!
Enne,ik ben vorig jaar verhuisd met 2 kids van 18 en 21 die me enorm hielpen,werkweek van 55-60uur en was ook niet te genieten een maand lang!Om over afwezige buien maar niet te spreken...
Denk dat het bij jou ook gewoon een kwestie van téveel hooi op je vork nemen is hoor!
zaterdag 21 augustus 2010 om 22:21
ontzwangeren bestaat...Ik wilde er ook niet aan bij mijn eerste: lekker de boel oppakken na bevalling. altijd lekker stabiel geweest dus dat zou ik wel even doen......Mmmmmm dat viel tegen. het heeft me wel een jaartje gekost om helemaal mezelf te worden. nu 7wk geleden bevallen van de tweede.Merk dat ontzwangeren nu sneller gaat. maar echt, heb nog nooit lichamelijk en psychisch zulke rare dingetjes gehad als in de maanden na zwangerschap Wel respect voor je, zoveel actie in weinig tijd. pfff
Slapen is goud