Huilen als opa kleinzoon vasthoudt

19-12-2008 10:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van nu 3 maanden is vrij makkelijk en huilt vrij weinig.

Hij vindt het ook goed als anderen hem vasthouden. Alleen als mijn schoonvader hem vasthoudt, begint ie te huilen. Nu heb ik een hele lieve schoonvader; geen uitzonderlijk zware stem, vriendelijke uitstraling etc. Ik vind dit erg vervelend te meer omdat ik bijna weer aan het werk moet en mijn schoonouders 1 dag gaan oppassen. Ik hoop dat iemand mij tips kan geven. Alvast bedankt.
Voor wie vind je het vervelend? Voor opa of voor je zoontje? Of voor jezelf?

Misschien heeft je zoontje gewoon wat meer tijd nodig met zijn opa. Komt vast helemaal goed.
Idd geef het wat tijd. Misschien is opa wat onzeker met zo'n kleine baby en voelt je zoontje dit aan, waardoor hij gaat huilen. Komt vanzelf goed.
The time is now
Hoi Jane,

Mijn ervaring is dat het ophoudt als ik zelf weg ben. Probeer dat anders eerst eens een keer uit.

Groetjes,

Denise
Heeft hij een bril?
Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken, komt vast vanzelf goed. Wordt hij vaak door andere mannen vastgehouden ook (naast papa natuurlijk) of vooral vrouwen? Heeft je schoonvader wel eens een flesje gegeven ofzo? Misschien dat dat helpt.
Bedankt voor jullie (snelle) reacties. M'n schoonvader heeft idd een bril, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Hij wordt ook zeker vaker door vrouwen dan mannen vastgehouden. Misschien heeft ie daar moeite. Op de vraag voor ik het vervelend vind; voor iedereen. Voor m'n zoon, voor m'n schoonouders en voor mezelf. Maar heel erg bedankt voor jullie adviezen. Ik zal hem eens de fles laten geven en ervan uit gaan dat het vanzelf beter gaat.
Mijn neefje was vroeger als de dood voor mijn vader en mij, bril af, probleem weg. Hoor het wel eens vaker.
Herkenbaar, mijn zoontje had precies hetzelfde bij mijn schoonvader. Als mijn zoon bij mij op schoot zat, kon opa gekke bekken trekken, en dan lachte hij om het hardst. Maar als ie dan bij opa zelf op schoot moest, dan was het brullen geblazen. Heel sneu vond ik, want opa is echt gek op zijn kleinzoon.

Na een aantal weken (waarin ze elkaar ook best vaak zagen) is het vanzelf overgegaan. Misschien dus toch een kwestie van even wennen?
Jane, ik heb zelf een bril, dus daar was mijn dochter snel aan gewend. Maar ze huilde altijd als ze mensen zag met petten op. Nu (ze is bijna 2) is ze nog steeds bang voor mensen met zonnebrillen of maskers op.

Misschien is ze dus inderdaad een beetje bang voor de bril. Ik denk dat dit vanzelf overgaat als ze opa meer ziet. Succes!
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Rookt ie? Misschien stinkt ie naar sigaretten? Of teveel aftershave of knoflook? Babies zijn heel gevoelig voor geuren.
Mijn dochter heeft (niet schrikken) bijna een half jaar gehuild als mijn schoonmoeder alleen al in zícht kwam. Ontzettend vervelend, zowel voor dochter als voor mij als voor schoonmoeder, die echt hartstikke lief is en ontzettend leuk met kinderen.

Intussen is mijn dochter er overheen. Ze is nog wel verlegen, maar huilen doet ze gelukkig niet meer.

Hoe vervelend ook: dit kan gewoon bij de ontwikkeling van je kind horen, dat hij of zij gaat huilen bij een (bepaalde) vreemde. Houd jezelf (en je schoonvader) maar goed voor dat dit alles te maken heeft met hechting en dat het onderdeel is van een positief proces, hoe vervelend het op dit moment ook voor alle partijen is.

Hopelijk wordt het met regelmatige omgang wel beter. Dat hebben wij verder niet geprobeerd, dus ik kan je niet zeggen of dat hier effect heeft gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven