Hulp gezocht! Quizvragen bedenken voor kinderen

04-06-2009 09:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forum-mamma'ss!

Ik moet een puzzeltocht bedenken voor kinderen van de sportclub. Nu heb ik zelf geen kinderen, en heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar zij zich tegenwoordig mee bezig houden... Toen ik zo oud was als hun keek ik naar Candy, Teddy Ruxpin, Boesboes en Mapletown, maar ik vermoed dat zij hier nog nooit van gehoord hebben

Ik moet 7 quizvragen bedenken, maar heb geen idee wat voor vragen ik moet stellen... wie o wie wil me helpen met het bedenken van leuke vragen?

De kinderen zijn in de leeftijd van 5 tot 10 jaar, behoorlijk leeftijdsverschil dus!! We zullen groepjes maken met daarin kinderen van alle leeftijden, dus er mogen ook wat moeilijker vragen tussen zitten.

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Sommen? Vragen over de stad/dorp waarin je woont? Vragen over de sportclub (hoeveel teams zijn er bijvoorbeeld)? Een rebus vinden kinderen ook altijd leuk.
Ja zoiets doe ik er ook wel tussen. Maar wou eigenlijk ook iets over 'populaire' tv programma's ofzo. Of over muziek, maar heb geen flauw idee waar zij naar kijken / luisteren. En ik vind het ook altijd moeilijk in te schatten wat kinderen van die leeftijd wel en niet kunnen weten...
Disneyfilms zijn altijd wel door elk kind bekeken. Dus vragen als: Hoe heten de twee zussen van Assepoester?

Hoe heet het vriendje van Luigi in Cars?

etc
Hier vind je een voorbeeld van een quiz voor kinderen tussen de 5 en 10. Als je naar onderen scrollt kom je de vragen tegen.
Vragen die betrekking hebben op de sport die ze beoefenen? Opdrachten die ze onderweg moeten uitvoeren: verzamel een ei, een paardenbloem etc. etc. Wij deden vroeger op de manege ook altijd speurtochten en juist de interactieve opdrachten waardoor we dus ook bij mensen moesten aanbellen om dingen te verzamelen maakte het extra spannend.
Welke kleur krijg je als je eerst met een geel potlood kleurt en daarna eroverheen kleurt met een blauw potlood?
- Welk lid van K3 is uit de groep gestapt?

Kathleen

- Naar wie is roodkapje onderweg als ze de grote boze wolf tegenkomt?

Naar haar grootmoeder

- Hoe heet de beste vriend van Spongebob?

Patrick

- Welke kleur is Dipsy van de teletubbies

Groen

- Wat doet Quasimodo in de kerk?

Hij is de klokkenluider

- Wat is Assepoester verloren op het bal?

Haar glazen muiltje

- Welke kleuren hebben het pak van Spiderman?

Rood & Blauw

- Mowgli's beste vriend heet Baloo, wat is Baloo voor dier?

Baloo is een beer.
Haaahh bedankt!

Jullie hebben me goed geholpen... Had geloof ik even een beginnetje nodig, daarna ging ik als een trein

Heb de volgende vragen:

1 vraag over de sport, 1 vraag over het dorp, hoe heet het beste vriendje van Luigi uit Cars (guido toch?? gegoogled). welke toren staat er in Parijs, hoe het iemand die kunstwerken maakt van steen, welk liedje is niet van Ch!pz, welke kleur krijg je als je geel en blauw mengt, en wat is het beroep van Quasimodo. Sommige vragen zijn open, andere meerkeuze.

Verder nog vier rebussen erbij gedaan, en de opdracht een paardebloem, een rood steentje en een ei te zoeken. Voor die laatste moeten ze dus aanbellen bij mensen.

Nu ben ik nog aan het bedenken hoe ik de route ga markeren. Lintjes zijn wat afgezaagd...

Bedankt!
Ja hij heet inderdaad Guido

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven