Ik ben gewoon op en er klaar mee(Geen OP)

19-02-2020 13:51 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2020 16:47
Reden: OP verwijderd
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof hij vooral jouw stress nu heel erg aanvoelt. Omdat hij bij jouw man wel in slaap valt. Eerst voor jezelf zorgen dus! Kun je hulp krijgen voor jezelf? Of er even tussenuit?
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je man? Kan hij wat meer op zich nemen?
Alle reacties Link kopieren
Cootjecatootje schreef:
19-02-2020 13:54
Klinkt alsof hij vooral jouw stress nu heel erg aanvoelt. Omdat hij bij jouw man wel in slaap valt. Eerst voor jezelf zorgen dus! Kun je hulp krijgen voor jezelf? Of er even tussenuit?
Terwijl hij samen met mij in bed wel in slaap valt. Dat vind ik dan weer het vreemde.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een stuk acceptatie ook al kan helpen.
Dan heb je maar even geen leven...dan kom je maar even niet aan andere dingen toe. Je baby wil duidelijk bij jou zijn...
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
19-02-2020 13:56
Wat zegt je man? Kan hij wat meer op zich nemen?
Hij heeft ons zoontje 2 dagen voor zich alleen aangezien ik die 2 dagen bijna de hele dag weg ben. Meer gaat gewoonweg niet. Hij zegt dat ik het gewoon moet volhouden en moet blijven timen. Maar bij mij lijkt het telkens alsof hij om de minuut harder begint te brullen terwijl het bij mijn man juist andersom is.
louchantez schreef:
19-02-2020 13:57
Terwijl hij samen met mij in bed wel in slaap valt. Dat vind ik dan weer het vreemde.
Dan doe je dat toch? En sluip je weg als hij slaapt?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met je kind in bed liggen en dat accepteren, dan kost het je ook geen energie en ben je ook niet meer op. Zie het als je eigen middagdutje.
louchantez schreef:
19-02-2020 13:59
Hij heeft ons zoontje 2 dagen voor zich alleen aangezien ik die 2 dagen bijna de hele dag weg ben. Meer gaat gewoonweg niet. Hij zegt dat ik het gewoon moet volhouden en moet blijven timen. Maar bij mij lijkt het telkens alsof hij om de minuut harder begint te brullen terwijl het bij mijn man juist andersom is.
Want?
Alle reacties Link kopieren
BuzzFeed schreef:
19-02-2020 13:59
Dan doe je dat toch? En sluip je weg als hij slaapt?
Al vaker geprobeerd. Hij slaapt zo licht dat hij dan vrijwel direct wakker word en het meteen weer op brullen zet
Alle reacties Link kopieren
pff heftig is dat.
Weet niet of je al medisch hebt gekeken? Ik herken het namelijk erg en er bleek uiteindelijk sprake te zijn van verborgen reflux en een koemelkallergie.
En dat laten huilen max 10 minuten hielp hier uiteindelijk ook (nadat de medische dingen onder controle waren). Super moeilijk vond ik, maar het enige wat uiteindelijk hielp.
Sterkte en denk aan jezelf, jij moet niet omvallen!
anoniem_326523 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 14:01
0.50% gewijzigd
Mevrouw75 schreef:
19-02-2020 13:59
Gewoon met je kind in bed liggen en dat accepteren, dan kost het je ook geen energie en ben je ook niet meer op. Zie het als je eigen middagdutje.
Dit.

Je maakt het jezelf echt heel moeilijk TO. Je kan de slaap vast gebruiken, dus wat is het probleem?
En niet iedere baby slaapt de hele tijd overdag.
Mijn ervaring was dat mijn baby vooral reageerde op mijn stress.
Toen ik dat doorhad, kon ik eraan werken.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
19-02-2020 14:00
Want?
Dat wilt hij gewoonweg niet. Hij zit nu in een positie met hele goede doorgroei mogelijkheden en uiteraard ook de financiën. Hij heeft ook niet veel vakantie uren openstaan. Hij levert nu al 2 volle dagen in.

Ik kan ook niet meer werken maar dat komt meer omdat ze op mijn werk aan het bezuinigen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het juist om niet zo op het slapen te focussen? Je zoontje ziet dat misschien als een prestatie en wordt misschien wat relaxter als er wat minder druk op zit. Hij voelt dat waarschijnlijk ook aan. Het motto: als hij echt moe is valt hij vanzelf wel in slaap, werkt misschien wel.
Anders even met de huisarts overleggen voor slaapmedicatie, al lijkt me dat er niet echt te zijn voor baby's.
Veel sterkte, lijkt me niet fijn en erg vermoeiend inderdaad!
Do you want to be right? Or happy?
louchantez schreef:
19-02-2020 14:06
Dat wilt hij gewoonweg niet. Hij zit nu in een positie met hele goede doorgroei mogelijkheden en uiteraard ook de financiën. Hij heeft ook niet veel vakantie uren openstaan. Hij levert nu al 2 volle dagen in.

Ik kan ook niet meer werken maar dat komt meer omdat ze op mijn werk aan het bezuinigen zijn.
Niemand had het over dat hij minder moet gaan werken of jij meer. Al lijkt me dat wel wenselijker in het algemeen. Dat is een hele andere discussie.

Maar dat hij gewoon na werktijd en weekenden en sommige nachten net even de baby wat meer bij zich nemen? Zodat jij even je handen vrij hebt? Even een dutje kan doen ect?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
19-02-2020 14:01
Dit.

Je maakt het jezelf echt heel moeilijk TO. Je kan de slaap vast gebruiken, dus wat is het probleem?
En niet iedere baby slaapt de hele tijd overdag.

Ik ben altijd een bezig bijtje geweest. Ik vind het stil zitten echt verschrikkelijk. Laat staan als het iedere keer weer een hele dag is. Ik word gewoon gefrustreerd van het niks doen. Een paar weken vind ik prima maar we zijn nu alweer 6 a 7 weken verder.
Alle reacties Link kopieren
[quote=louchantez post_id=30996588 time=1582117043 user_id=254679]
Terwijl hij samen met mij in bed wel in slaap valt. Dat vind ik dan weer het vreemde.
[/qu

Dan lig je rustig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
libe schreef:
19-02-2020 14:07
Misschien helpt het juist om niet zo op het slapen te focussen? Je zoontje ziet dat misschien als een prestatie en wordt misschien wat relaxter als er wat minder druk op zit. Hij voelt dat waarschijnlijk ook aan. Het motto: als hij echt moe is valt hij vanzelf wel in slaap, werkt misschien wel.
Anders even met de huisarts overleggen voor slaapmedicatie, al lijkt me dat er niet echt te zijn voor baby's.
Veel sterkte, lijkt me niet fijn en erg vermoeiend inderdaad!
Slaapmedicatie? TO is zijn slaapmedicatie, want bij haar slaapt hij prima.

TO, het hoort er toch een beetje bij, niet elke baby slaapt makkelijk overdag. Waarom niet twee keer per dag met hem op bed gaan liggen? Dan doe je zelf ook een dutje, zodat je je meer uitgerust voelt. Accepteer dat het zo is en geef eraan toe. Ook dit is een fase.
Overigens vind ik 10 minuten laten huilen lang voor een baby van een paar maanden.
Alle reacties Link kopieren
louchantez schreef:
19-02-2020 14:01
Al vaker geprobeerd. Hij slaapt zo licht dat hij dan vrijwel direct wakker word en het meteen weer op brullen zet
Wat is het probleem als je gewoon naast hem ook een dutje gaat doen?
louchantez schreef:
19-02-2020 14:09
Ik ben altijd een bezig bijtje geweest. Ik vind het stil zitten echt verschrikkelijk. Laat staan als het iedere keer weer een hele dag is. Ik word gewoon gefrustreerd van het niks doen. Een paar weken vind ik prima maar we zijn nu alweer 6 a 7 weken verder.
Tja. Leven met een baby betekent toch dat je je moet aanpassen.
Dit duurt echt niet eeuwig.
louchantez schreef:
19-02-2020 14:09
Ik ben altijd een bezig bijtje geweest. Ik vind het stil zitten echt verschrikkelijk. Laat staan als het iedere keer weer een hele dag is. Ik word gewoon gefrustreerd van het niks doen. Een paar weken vind ik prima maar we zijn nu alweer 6 a 7 weken verder.
Vervelend he zo'n baby met een eigen ritme en willetje. ;-)

Of je gaat mee in de flow of je gaat lekker zo door. Klinkt beetje naar maar het is echt iets wat je zelf doet.
Alle reacties Link kopieren
louchantez schreef:
19-02-2020 14:09
Ik ben altijd een bezig bijtje geweest. Ik vind het stil zitten echt verschrikkelijk. Laat staan als het iedere keer weer een hele dag is. Ik word gewoon gefrustreerd van het niks doen. Een paar weken vind ik prima maar we zijn nu alweer 6 a 7 weken verder.
Toch gewoon accepteren. Dan ga je de administratie doen op de laptop ofzo. Boekje lezen dat soort dingen.
libe schreef:
19-02-2020 14:07
Misschien helpt het juist om niet zo op het slapen te focussen? Je zoontje ziet dat misschien als een prestatie en wordt misschien wat relaxter als er wat minder druk op zit. Hij voelt dat waarschijnlijk ook aan. Het motto: als hij echt moe is valt hij vanzelf wel in slaap, werkt misschien wel.
Anders even met de huisarts overleggen voor slaapmedicatie, al lijkt me dat er niet echt te zijn voor baby's.
Veel sterkte, lijkt me niet fijn en erg vermoeiend inderdaad!
Er gaat echt geen enkele huisarts of kinderarts een baby slaapmedicatie geven om deze reden.
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
19-02-2020 14:07
Misschien helpt het juist om niet zo op het slapen te focussen? Je zoontje ziet dat misschien als een prestatie en wordt misschien wat relaxter als er wat minder druk op zit. Hij voelt dat waarschijnlijk ook aan. Het motto: als hij echt moe is valt hij vanzelf wel in slaap, werkt misschien wel.
Anders even met de huisarts overleggen voor slaapmedicatie, al lijkt me dat er niet echt te zijn voor baby's.
Veel sterkte, lijkt me niet fijn en erg vermoeiend inderdaad!

hij is op een gegeven moment gewoon moe. Wrijft in z’n oogjes, gapen, geen aandacht meer, Rode wangetjes etc. Hij raakt gefrustreerd en begint te huilen wat vervolgens brullen word. Ik kreeg van letterlijk iedereen bij wie ik om hulp heb aangeklopt te horen: ogh .. hij is wel heel erg moe.

Als hij gewoon tevreden was had het me niks uitgemaakt. Maar dat is die dus niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven