Ik ben in shock: Zwanger!

30-03-2009 15:04 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er anonieme fora bestaan, want de grond is zojuist onder mijn voeten weggeslagen...ik ben zwanger:S Totaal niet gepland en ik weet ook zo goed of het gewenst is...Ik zit volop in studiewerkzaamheden en woon veel te klein voor een kind erbij. Daarbij weet mijn partner het nog niet eens! Ik heb geen idee wat ik moet doen, ben er ziek van. Ik heb nog wel een mirena, deze zal zsm verwijderd moeten worden.

Vanavond maar mijn partner proberen te bereiken, deze zit nu in Antartica, of all places! Ik wil een borrel, maar of dat nu verstandig is...Heeft er iemand ervaring met ongeplande zwangerschappen? Ik ben ook nog eens jong..O help..
Mirena en zwanger?

Buiten alle dingen zoals studie en woonruimte, wat zegt je onderbui gevoel over deze zwangerschap?
je kunt 't in elk geval altijd nog weg laten halen, dus de wereld vergaat nog niet
Geen tips of ervaring, wel een knuffel en sterkte met het maken van een beslissing.

Liefs Tuintje
Mirena en zwanger is mogelijk.
Kan me voorstellen dat je ontzettend schrikt.

Het is zo onverwachts.

Probeer het even te laten bezinken. Adem in, adem uit.

Wat zegt je gevoel? En hoe jong ben je?
Even rustig de tijd nemen: Vriend inlichten en die ene borrel mag best even.

Daarna nadenken wat je wilt, en veel erover praten.

Ik heb geen idee hoe oud je bent en hoe ver je bent met de studie?
Mijn eerste zwangerschap kwam net zo shocking aan als die van jou nu.

En inmiddels weet ik uit ervaring dat er overal wel een oplossing voor te vinden is.

Een kindje heeft de eerste tijd nog niet zoveel ruimte nodig en qua financieen en tijd kom je altijd wel op oplossingen als je maar wil en een beetje creatief bent desnoods met wat hulp.

Het belangrijkste is dat na de eerste schrik je eigen gevoel goed is over dit kindje.

Denk daar eerst eens goed over na voordat je gaat paniekeren over andere dingen.

En wat elninjoo betreft die denkt maar aan 1 ding kom op zeg.. dat iemand schrikt betekend niet dat iemand er gelijk aan denkt het weg te laten halen.

Dat is volgens jou de oplossing voor alles maar zo werkt dat niet.
Och meid, wat een schrik...

Wat er ook gebeurt, laat je door de reacties op dit forum niet gek maken. Ik bereid je er maar vast op voor, een ongeplande en misschien niet gewenste zwangerschap is voor sommige mensen aanleiding om eens flink los te gaan met de emoties en de oordelen.
VBOK.

Overigens hoe klein is klein? Vriend en ik woonden in een bejaardenwoning toen kind geboren werd, kon best.
Ik vind het trouwens veel vreemd dat eronder dit topic net een reclame voor een zwangerschapstest stond...
Natuurlijk weet ik dat Tuintje maar je hoort het toch niet vaak.
Milaatje, wat een toestand zeg!

Ik was 22 toen ik zwanger werd, semi gepland (vroeger dan wij dachten, in een keer raak).

Zou toen ook studie beginnen maar ik heb gekozen voor het kind destijds, mijn meisje is nu 5 jaar oud.

Ik weet niet wat ik je moet adviseren, als je d'r echt zo negatief tegenoverstaat, de partner je in beide opties ondersteunt, zou ik zeggen, doe een overtijdsbehandeling.

Is het gewoon shock, omdat je ondanks mirena zwanger bent, maar sta je niet negatief tegenover kinderen krijgen in het algemeen, sja...blijf lastig, laat het een aantal dagen op je in werken, kijk wat je partner zegt, denk er diep overna. Beide beslissingen zijn geen makkelijke, en angst is een slechte raadgever wat dat betreft.

Oh ja toen ik erachter kwam dat ik zwanger was stak ik gelijk een sigaretje op (was wel gelijk de laatste maar toch )

Succes en sterkte!
Misschien kun je beter hier hulp zoeken: http://www.fiom.nl/

of hier: http://www.vbok.nl/
quote:Lee24 schreef op 30 maart 2009 @ 15:15:

En wat elninjoo betreft die denkt maar aan 1 ding kom op zeg.. dat iemand schrikt betekend niet dat iemand er gelijk aan denkt het weg te laten halen.

Dat is volgens jou de oplossing voor alles maar zo werkt dat niet.Het is 'n zeer normale optie, zeker als het misschien niet gewenst is en niet uitkomt. Er maar automatisch vanuit gaan dat iemand het wel zal houden en maar moet jugglen met de mogelijkheden vind ik niet zo vanzelfsprekend in elk geval.
Ik ga er even vanuit dat je het net weet en nog maar kort zwanger bent? (als in 4-5 weken?)

Dan hoef je nu niet a la minute een beslissing te nemen, dus je kunt er gerust nog even goed over nadenken, en kijken wat je (of jullie) wilt/ willen.

Bel je huisarts, neem contact op met het VBOK, en bespreek het met je vriend als hij terug is.

Sterkte
quote:elninjoo schreef op 30 maart 2009 @ 15:11:

je kunt 't in elk geval altijd nog weg laten halen, dus de wereld vergaat nog niet

bij het krijgen van een kind vergaat de wereld ook niet

het verrijkt je wereld wel
quote:pearle schreef op 30 maart 2009 @ 15:15:

Ik vind het trouwens veel vreemd dat eronder dit topic net een reclame voor een zwangerschapstest stond... Zo werkt google-ads
Niet gewenst kan een reden zijn, niet uitkomen niet. Maar dat vind ik.

Was reactie op Elninjoo.
quote:Lee24 schreef op 30 maart 2009 @ 15:15:

Dat is volgens jou de oplossing voor alles maar zo werkt dat niet.elninjoo staat altijd vooraan om mensen te verwijzen naar een abortuskliniek, ze bied je nog nét niet aan om je persoonlijk heen te brengen.
quote:zusenzo schreef op 30 maart 2009 @ 15:09:

wat zegt je onderbui gevoel over deze zwangerschap?

.....

Prachtige woordspeling, al dan niet zo bedoeld.
quote:milaatje schreef op 30 maart 2009 @ 15:04:

Ik heb geen idee wat ik moet doen, ben er ziek van...Gewoon blijven ademen en het er met je vriend over hebben. Alles sal reg kom
Zoals andere forummers al aangeven, ga praten met VBOK die helpen je met het maken van een goede beslissing, en begeleiden je heel goed ongeacht welke keuze je maakt.

sterkte ermee !
Ben je al bij de dokter geweest? Want het klinkt wel erg simpel 'mirena moet zsm weggehaald worden'. Ik wil je niet bang maken, maar zo simpel is dat volgens mij niet altijd. Veel zwangerschappen eindigen in een miskraam door een spiraal, of de spiraal kan niet verwijderd worden zonder een miskraam op te wekken en in een enkel geval blijft de spiraal gewoon zitten, de hele zwangerschap.

Maar gewoon blijven ademen, je vriend bellen, bedenken óf je uberhaupt kinderen wilt en dan ben je alweer een stuk verder.

Studie en woonruimte hoeven geen belemmeringen te zijn. Het ontbreken van een kinderwens wel.
wat een schrik meid...

Laat t even bezinken, neem de tijd als ddat kan...

enig idee hoe lang je al zwanger bent? En wanneer komt je vriend terug?

Ik heb 12 jaar geleden het zelfde meegemaakt. Woonde nog op n studentenkamer en had n prille relatie. Wij hebben toen samen voor een abortus gekozen.Dat was een moeilijke beslissing, maar voor ons op dat moment wel de juiste, dat vinden we nog steeds. Inmiddels heb ik (en nog steeds dezelfde partner)n zoontje van 2 en ben ik hoog zwanger van ons volgende kindje. Natuurlijk heb ik tijdens mijn zwangerschappen en na de geboorte van ons zoontje wel eens een schuldgevoel gehad. Maar destijds was het gewoon niet het juiste moment om een kindje een goede plaats in ons leven te kunnen geven.

Nou ja, misschien heb je wat aan mijn ervaring. Maar luister vooral naar eje eigen gevoel. Praat er over met je vriend, en misschien ook met je huisarts. Iig moet je op korte termijn even naar je huisarts denk ik om te bepalen hoever jeprecies bent, en te praten over de mogelijkheden.

Dikke knuffel en veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven