Inbakervraag over omrollende baby

07-07-2009 16:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik bakeren onze zoon van 6 weken sinds een paar dagen in met een Pacco doek omdat hij zichzelf hele nachten wakker hield door het maaien met zijn armpjes. Ingebakerd slaapt hij heel goed.

Nu zag ik vandaag tot mijn verbazing dat mijn zoontje zich in de box tot drie keer toe van zijn buik op zijn rug draaide. Ik ben een beetje huiverig nu om hem in te bakeren omdat het hem misschien ook lukt om van zijn rug op zijn buik te draaien.

Ervaringen van iemand waarbij de baby ook zo vroeg draaide?
Ja, hier ook zo'n snelle....

Nooit ingebakerd. Althans; de eerste 2 maanden lag ze in een handdoek, en daarna gewoon los. Tot ongeveer een maand of 4, vanaf toen hebben we uit ellende een safeTsleep aangeschaft. Maar die dingen worden uit veiligheidsoverwegingen niet aangeraden, dus ik doe dat ook niet
Zodra ze kunnen rollen (met 6 weken ?? Knap kind !!!!) mag je ze niet meer inbakeren.

Balen zeg.... bel anders het cb bureau even want mss weten zij iets anders om te doen. Wel fijn als de baby (en jullie) je nachtrust een beetje bij kunnen houden.
Probeer het gewoon een aantal dagen strak onder een dun lakentje instoppen. Vaak werkt dat net zo goed als inbakeren. Lijkt mij iig. Wel veiliger ivm. Omrollen
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik had het CB gebeld en zij adviseerden ook om een dun lakentje te proberen dus dat gaan we vannacht doen !
Dat dunne lakentje zou ik ook dood eng vinden, want ik had ook van die snelle babies (neit mer 6 weken omrollen, maar met 12 weken van buik naar rug, en andersom)

Maar hier gingen ze dus ook om hun as draaien, hoofd op het voeteneind enzo, dus hier alles slaapzakjes gebruikt.

En een aerosleep, zodat ze iets meer lucht krijgen als ze met hun neus in het matras gingen liggen.

Succes iig.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Mijn zoon (inmiddels 20 maanden) rolde zich ook om met 5 weken. Bij hem kwam het omdat hij zich zoveel overstrekte dat hij als een plankje kon omkiepen. Uiteindelijk bleek dat er bij zijn nekwervels iets niet helemaal goed zat waardoor hij zoveel overstrekte. (door een osteopaat verholpen) Wij hebben hem wel ingebakerd (deden we al) en ingebakerd kon hij zich echt mt geen mogelijkheid omdraaien. Het omrollen stopte toen hij zich niet meer overstrekte en kwam pas later weer terug(op de 'juiste' leeftijd voor omrollen zeg maar, maand of 5/6 geloof ik)

Aerosleep hebben wij ook. Wij bakerden trouwens in met een pacco inbakerdoek. Lakentje werkte hier totaal niet. Wat trouwens wel werkte was inbakeren en dan nog een dun lakentje strak instoppen, was nog steviger. Alleen een lakentje wurmde hij zn handjes snel onder vandaan.
.
Volgens mij wordt de safe t sleep al weer afgeraden iem wiegendood.
Combi slaapzak is van 0 - 12 maanden en ook in grotere maten, ... ik heb hem ook en zie er niet veel meer voordeel van, dan een hema slaapzak trouwens. Die zijn er ook met afritsbare armen.

En die heb ik er altijd afgelaten, want een pyama in de winter, en slaapzak zonder mouwen is ook genoeg in e en nieuw huis
.
quote:dorinde schreef op 11 juli 2009 @ 17:22:

Gsis, het voordeel wat voor mij van belang was, is dat er een opening in zit, voor het lapje van de safe t sleeper.

Die kun je er dan doorheen halen en dan lig hij vast, door z'n zak heen. Ik heb gewoon gelijk de grote zak gekocht, de kleine is zonde van de centen en toen lag meneer nog gebakerd trouwens.

Hij lig op zijn rug met de safe t sleeper, dus snap het niet van de wiegendood.

Het wordt nog gewoon verkocht, ach ze raden dan weer dit af en dat aan en na 5 jaar is het weer wat anders.

Ik vind het best zo.

Ik heb ook de Safe-T-sleep gebruikt hoor! Met een slaapzak in de sleep.

Ik ben nu zelfs zo'n barbaarse mama, dat hij nu vast ligt met ouderwetse banden aan de slaapzak, die vast zitten aan de lattenbodem.

De safe Tsleep kon hij openen en hij is drie keer uit bed gekukeld. (en ja, de bodem is gewoon laag )

Slaapzakjes kun je echt al snel gebruiken, wat je ook kunt proberen is een zijliggertje, dat heb ik tot 6 maanden gebruikt kost 14 euro ofzo : zijslapertje

Die heb je in veel soorten en maten, mijn kleintje spuugde veel, dus ik vond rugslapen juist heel eng, op de zij ging keurig, gewoon om en om en een knappe kerel of dame die daar over heen rolt!

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven