Inhoud kledingkast kind(eren)

22-09-2019 18:50 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de kledingkast en commode van dochter uitgezocht. Grotere maatjes erin en zomerspul er grotendeels uit.

Puur uit interesse.. maar hoeveel ligt er bij jullie in de kast van de kinders? Het ene moment heb ik het gevoel tekort te komen maar het volgende moment voelt haar garderobe excessief. Zéker gezien die groeispurten..

Ik snap dat budget en tal van andere voorwaarden van toepassing zijn op de inhoud maar wat is nou een beetje gemiddeld/normaal om te hebben?

Rompers, broekjes, leggings/maillots, rokjes, jurkjes, vesten, tops, truien, sokken, schoenen, jassen. Voor mijn part accesoires erbij. (Inhoud is 'logischerwijs' afhankelijk van leeftijd en gender.)
Nou ja, je zegt het zelf al: één en ander is afhankelijk van van alles. Dus ik zou het niet weten hoor, wat normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal zometeen even de lijst posten.
Alle reacties Link kopieren
Het is nooit genoeg, hahaha. Als ik iets leuk vond, kocht ik het.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 8, winterkleding

21 broeken
12 leggings
8 jurken
14 dikke truien/sweaters
5 rokken
19 longsleeves
5 vestjes
17 tshirts (nog van de zomer die wellicht volgend jaar wellicht nog passen of in de winter met een vestje)

Dochter van 10 jaar, winterkleding
15 broeken
4 leggings
3 panties
18 truien/sweaters
3 rokken
3 jurken (geen jurken meisje meer helaas)
9 longsleeves
4 vesten
16 t-shirts (die volgend jaar zomer wellicht nog passen en in de winter met een vestje)

Jongste dochter heeft wat meer. Want daar zitten ook enkele items bij die van de oudste zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
22-09-2019 19:06
Dochter van 8, winterkleding

21 broeken
12 leggings
8 jurken
14 dikke truien/sweaters
5 rokken
19 longsleeves
5 vestjes
17 tshirts (nog van de zomer die wellicht volgend jaar wellicht nog passen of in de winter met een vestje)

Dochter van 10 jaar, winterkleding
15 broeken
4 leggings
3 panties
18 truien/sweaters
3 rokken
3 jurken (geen jurken meisje meer helaas)
9 longsleeves
4 vesten
16 t-shirts (die volgend jaar zomer wellicht nog passen en in de winter met een vestje)

Jongste dochter heeft wat meer. Want daar zitten ook enkele items bij die van de oudste zijn geweest.
Wat veel! Dragen ze ook alles?

Hier hebben ze genoeg om een week door te komen zonder wassen.
Veel te veel in elk geval! :bonk:
Dat wil je niet weten :mrgreen: ik had afgelopen zomer alleen al 18 jurkjes, 23 t-shirts, 5 korte broeken, 4 rokjes, 7 lange broeken, 13 leggings en zo’n 7 paar schoenen. Owja, ook nog 10 paar kniekousen!
Dochter is 7,5 en we hebben maar 1 kind. Veel kon ze nog aan van vorig jaar en ik had in de sale afgelopen winter alweer veel gekocht op de groei :) nu voor de winter heeft ze minder in de kast liggen, maar ik hou gewoon heel erg van shoppen.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 19:12
3.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier veel te veel, maar pak toch steeds dezelfde dingen. Baby zit in 74-80 en peuter in 98-104. Ik koop wel vooral marktplaats pakketten als basis en vul dat aan.
Alle reacties Link kopieren
pien6 schreef:
22-09-2019 19:11
Wat veel! Dragen ze ook alles?
Ja eigenlijk wordt alles ook gedragen.
Jongste dochter leg ik de kleding voor klaar.
Oudste pakt zelf de kleding uit haar kast.
Oudste kiest de kleding zelf uit in de winkels.
Alle reacties Link kopieren
Enige vuistregel die ik hanteer, is dat er voldoende kleding is voor 10 dagen. Dus geen 21 broeken hier 😂
Alle reacties Link kopieren
21 broeken vind ik echt bi-zar veel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
22-09-2019 19:06
Dochter van 8, winterkleding

21 broeken
12 leggings
8 jurken
14 dikke truien/sweaters
5 rokken
19 longsleeves
5 vestjes
17 tshirts (nog van de zomer die wellicht volgend jaar wellicht nog passen of in de winter met een vestje)

Dochter van 10 jaar, winterkleding
15 broeken
4 leggings
3 panties
18 truien/sweaters
3 rokken
3 jurken (geen jurken meisje meer helaas)
9 longsleeves
4 vesten
16 t-shirts (die volgend jaar zomer wellicht nog passen en in de winter met een vestje)

Jongste dochter heeft wat meer. Want daar zitten ook enkele items bij die van de oudste zijn geweest.
Wat moet je met 21 broeken? Dochter (7) heeft er 3 en dat is eigenlijk al teveel om ze te laten slijten. En 18 truien? Ook daar heeft dochter er 2 van en die heeft ze niet vaak aan omdat ze nogal warmbloedig is.

Dochter heeft nu voor de winter liggen:
3 jeans
3 jurkjes
5 rokjes
6 longsleeves
3 dunne vestjes
1 dikker vest
2 truien
Veel leggings (zeker 10 gewone en 5 thermo)
2 maillots

Daar komen nog een of twee jurkjes bij en daar komt ze de winter makkelijk mee door.
@valisa Heb je een briefje naast je liggen met de inhoud van de kledingkast? Hoeveel broeken dragen ze te gelijk?
Zo uit het blote hoofd:
- Ongeveer 10 witte rompers
- Ongeveer 10 shirts met korte mouwen
- Stuk of 8 korte broeken
- Stuk of 8 lange broeken
- 4 'tuinbroeken/salopettes'
- 6 shirts met lange mouwen
- 6 truien (wil ik nog aanvullen)

Ik heb een zoon van bijna 2,5.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was er laatst al een soortgelijk topic

Ik heb jongens en zorg dat ik genoeg heb om ca 1 week vooruit te kunnen (tot de volgende wasbeurt). Komt neer op ca 7 broeken, 5 longsleeves, 3 dikkere truien, 2-3 vesten. Zomer t-shirts kunnen in de winter onder een vest, mits geen hawaii prints.

Ik probeer zo te kopen dat ik bijna alles met elkaar kan combineren.

Kocht eerder wel meer kleding maar vond dat best zonde en het bleef over. Nu wordt het zo vaak gedragen dat het einde seizoen echt versleten is en k het zonder schuldgevoel in de textielcontainer kan gooien.
nootboek wijzigde dit bericht op 22-09-2019 19:53
22.11% gewijzigd
Dochter van acht:

- 20 jurken
- 5 lange broeken
- 10 rokjes
- 20 longsleeves
- 10 blousejes
- 2 truien
- 3 dikke knuffelvesten
- 10 vestjes
- 20 maillots
- 10 kniekousen
- 10 paar sokken
- 3 winterjassen
- regenjas
- softshell
- 10 paar schoenen

Het is wat veel, maar je weet maar nooit of de wasmachine het begeeft. :) Man vindt het belachelijk dat ze veel heeft, maar kleding kopen is mijn hobby en dochter is een dankbaar kind om voor te shoppen.
Nouschi schreef:
22-09-2019 19:43
21 broeken vind ik echt bi-zar veel.
Ik kan dat gewoon niet geloven.......
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen kasten worden in elk geval wel leger nu dochter een puber is. Zij heeft nu net genoeg aan 2 kasten.
wij slapen nooit.
Beide kinderen hebben 2 paar schoenen en 2 paar jassen. Verder een stuk of 12/13 broeken, dochter nog wat rokjes en 5 a 6 jurkjes. Leggings/maillots voor onder de rokjes en jurkjes, dat zijn er in totaal een stuk of 8 denk ik. Paar truien en stuk of 10 longsleeves.
Alle reacties Link kopieren
Veel te veel
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
22-09-2019 19:44
@valisa Heb je een briefje naast je liggen met de inhoud van de kledingkast? Hoeveel broeken dragen ze te gelijk?
Geen briefje...maar ik heb toevallig vandaag alle zomer spullen uit de kasten gehaald en alle nieuwe kleding erin gedaan.
De broeken zijn in 2 maten.
134 wat ze nog net past en maat 140.

Moet wel zeggen dat ze nu meer kleding hebben dan toen ze echt klein waren.
Ze groeien minder snel uit een maat en ze passen de kleding dus langer aan.
Jeetje wat veel allemaal 🤣. Ik heb echt geen idee hoeveel mijn kinderen precies hebben. Dochter van 2 en een baby zoontje. Maar echt niet zo bizar veel als hier genoemd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Steeds minder eigenlijk. Toen ze kleiner waren hadden ze ook gerust 15 broeken ofzo. Nu zijn mijn kids erg groot (11 jr en 1.73m en 9 jaar en 1.57) dus na ieder seizoen moet alles weer vervangen. De oudste heeft nu 3 lange broeken, daar koop ik er denk ik nog 2 bij. De jongste heeft er een stuk of 6, voldoende voor de winter. Dan beide een paar longsleeves en truien (max 4 per kind vaak, ze hebben vaker longsleeves aan). Jurken of rokjes draagt onze oudste niet zo vaak, dus van beide hooguit 2. Zo probeer ik vaak het najaar/winter in te gaan, en tijdens de winter koop ik dan nog wat losse shirts of een broek in de uitverkoop.
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochter van 3,5 met maat 116/122. Ik heb net letterlijk ál haar kleren vervangen vanwege een groeispurt (een paar dingetjes vanwege het seizoen, zoals pyjama's. Wat er nu ligt:
4 lange (spijker)broeken
5 jurken lange mouw
6 jurken korte/zonder mouw
5 longsleeves
4 shirtjes korte mouw
5 gebreide vestjes

8 hemden
20 onderbroeken
10 paar sokken
8 maillots
4 pyjama's
1 badjas
1 badpak

1 bodywarmer
1 zomerjas
1 roodkapje cape (fleece)
1 winterjas
2 softshell pakken (nieuwe maat besteld, oude past nog)
1 paar handschoenen + muts

1 paar sandalen
1 paar sneakers
3 paar leren laarzen
1 paar regenlaarzen
1 paar 'tuin schoenen' (crocs)
1 paar sloffen

Voor baby dochter ligt er nu nog weinig in de kast. De kleinere 56 heb ik er al uitgehaald en ik moet 62/68 er nog in leggen. Voor baby heb ik straks 'gewoon heel veel', een mix van gekocht, gekregen en bewaard. Uitzoeken vande volgende maat staat voor vanavond op de planning...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven