Introductiedagen en studenten ov
dinsdag 29 juli 2025 om 21:02
Hallo,
Mijn dochter gaat in september beginnen met een opleiding in een andere stad. Ze heeft recht op studiefinanciering vanaf 1 september. Echter de introductie dagen beginnen op 25 augustus. Helaas zijn de jongerendagkaarten afgeschaft en een retour kost 28 euro. We zitten er nu over na te denken om haar niet naar de introductie dagen te laten gaan vanwege de kosten. Maar ik twijfel omdat ik het ook zielig vind als ze straks met haar studie begint en er al groepjes zijn gemaakt. Wat is wijsheid
Mijn dochter gaat in september beginnen met een opleiding in een andere stad. Ze heeft recht op studiefinanciering vanaf 1 september. Echter de introductie dagen beginnen op 25 augustus. Helaas zijn de jongerendagkaarten afgeschaft en een retour kost 28 euro. We zitten er nu over na te denken om haar niet naar de introductie dagen te laten gaan vanwege de kosten. Maar ik twijfel omdat ik het ook zielig vind als ze straks met haar studie begint en er al groepjes zijn gemaakt. Wat is wijsheid
zondag 3 augustus 2025 om 09:55
De start/introdag is hier ook voor het tweede jaar voor 1 september. De lessen beginnen direct de maandag op of na 1 september.Paradise schreef: ↑01-08-2025 21:40Precies dit.
Ik weet trouwens niet anders dan dat het academisch jaar begin september wordt geopend. En dat lessen niet voor 1 september plaatshebben.
Waarom eerstejaars er dat ene jaar dan eerder moeten zijn is mij een raadsel.
Mensen zeggen hier dat de norm wordt gesteld. Dat iedereen aanwezig moet zijn. Maar die norm is zelfbedacht natuurlijk als hij voor september plaatsvindt.
En verder begrijp ik dat studenten die tijdens die introductie niet aanwezig zijn ook minder kans hebben de studie af te ronden. Maar dat lijkt me een klassiek verband van een correlatie, maar niet noodzakelijkerwijs een causaal verband.
Anders gezegd: dat studenten die tijdens de introductie aanwezig zijn gedurende het jaar ook meer aanwezig zijn, en dus succesvoller, toont niet aan dat de introductie ook vanzelfsprekend intrinsieke waarde heeft.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in