Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Dat klinkt als een droomvakantie Lucia!

Bloem krijgt een fiets. Ik vond een mooi exemplaar op MP, vijf minuten fietsen hier vandaan, voor 15 euro. Mandje en toeter erop van de opa's en oma, ik denk dat ze er heel blij van wordt.
Hieperdepiep hoeraaaaa voor BLOEM!!

Geniet van de mooie dag vandaag, ga maar lekker fietsen op je nieuwe fiets!!!
Hoeraaaaaaaaaaaaaaa BLOEM ook drie jaar! Hoe vond ze de fiets? Wel super weer om een eerste fietstochtje te maken. Beter dan op Yuna haar verjaardag twee weken geleden. Vandaag gelijk gevierd met familie enzo?

Pfff Lucia alweer aan het werk. Dat is een overgang! Klinkt als een heerlijke tijd. Hoe gaat het met de jetleg? En sowieso het slapen in het algemeen?
Proficiat Bloem en Wen! Leuke dag gehad?

Lucia, klinkt als een hele goede vakantie en de terugvlucht als een droomvlucht!

Reageer later wel meer, een beetje druk nu.
Ja, het was leuk! Vanochtend brachten we het fietsje op haar slaapkamer. Ze begon helemaal te glimmen. Tot ze ineens hard begon te huilen: ze dacht dat hij te groot was voor haar. Heel zielig. Toen we haar erop hadden gezet was het wel weer goed, en de rest van de dag was ze moeilijk van haar fiets af te krijgen

Vanmiddag familie op bezoek gehad, dat vond ze geweldig. En ze wilde gaan slapen zonder speen, dat is uiteindelijk ook gelukt (na de verzuchting: papa, ik vind het best moeilijk om te gaan slapen nu ik groter ben)
Klinkt goed wen! Wat leuk dat ze zo blij was met haar fiets!

Grappig, ik herinner me opeens de derde verjaardag van ons buurmeisje. Die kreeg ook een nieuwe fiets en haar ouders nemen haar vol verwachting mee naar de tuin, waar de fiets stond te pronken met een grote strik er om. Het meisje ziet de fiets en begint vervolgens KEIhard te huilen, om vervolgens een uur niet meer te stoppen.. Zo sneu! Ze wilde er absoluut niet op! Gelukkig kwam dat snel goed.

Ben benieuwd hoe Chica zaterdag reageert!

Voor de liefhebbers: er staan wat vakantiefoto's op de hyve!
Ach en Bloem dus van de speen af?

Chica heeft zich vast voorgenomen om geen nachtluier meer om te doen als ze drie is.. Ben benieuwd hoe dat gaat!
Nou, het slapen ging gisteren bepaald niet makkelijk, maar ze weigert om de speen te vragen ik hoop dat het over een paar dagen wat makkelijker gaat. Met de speen zag je echt dat ze zich meteen ontspande, dan sliep ze zo.

Ehm, ze had ook aangekondigd dat als ze drie was, ze zonder luier zou gaan lopen. Ik wacht nog af
Hihi, het is ook lastig he.. Ik hoop voor jullie dat het snel beter wordt!

Ik ben er inmiddels al helemaal aan gewend dat Chica zindelijk is, kan me haast niet meer voorstellen met een luier overdag. Ook op vakantie ging het heel goed, niet een ongelukje gehad. Zelfs niet toen ze aan de diarree was. Toen was ik helemaal blij dat ze geen luier meer had!
Wat een willetje heeft Bloem zeg, super knap van haar Wen! Hoop voor haar en voor jou dat ze er snel aangewend is om zonder te gaan slapen.

Ik kan me ook niet anders meer voorstellen Lucia. Keek er enorm tegen op en in eens was ze zindelijk. En eigenlijk ook gelijk 's nachts, ook geen ongelukjes meer. Tijdje met Sinterklaas wel ineens weer dat ze 's nachts in bed plaste maar was gelukkig maar een paar keer.

Yuna is van de week een keer omgevallen met haar fiets... zijwieltje was niet straks genoeg vast gemaakt dus die zat wat scheef. Nu wil ze (even) niet meer.
Ben echt enorm moe. Sen slaapt nu op zich redelijk door, zo 2x per week komt ie nog rond 2/3 uur. Maaaaaar hij is zooooo vroeg wakker. Vanochtend ook weer, vijf uur! En dat is helaas geen uitzondering. Krijg hem dan echt niet meer in bed, ook niet na een flesje. Iemand nog tips?!
Haha, en prompt wilde ze zonder luier na mijn berichtje

(met wel binnen een kwartier een vieze afloop ach ja, dat zal nog wel vaker gebeuren)
O, lekker wen..

Ach één van de komende maanden gaat de knop vast om en is ze opeens zindelijk.

Het slapen hier gaat heel wisselend. De ene dag wordt ze 2 keer wakker, de andere 6 keer... 2 keer wakker (tussen 19.30 en 7 ) is dus een goede nacht.. Zal dit ooit beter worden? Ben t zoooooooooooooooooooo zat.. T is dat ze kma heeft, anders had ik van pure wanhoop 10 pyjamapapjes gegeven denk ik..
haha Wen, het gebeurd zeker. Hier gelukkig niet al te vaak en alleen met een plasje .

Jij dus ook nog zware nachten Lucia. Ook tijdens jullie vakantie? Ik vind twee keer ook een goede nacht. Maar een keer, met om vijf uur KLAAR wakker heftig. Want hij wil dan wel om zeven uur weer naar bed maar dan is Yuna wakker dus ik moet nog de hele dag door :(

Kitty, alles goed met jullie?
Wat een leuke foto's Lucia! En wat heeft Chica al lange haren! Yuna's haar is nog steeds niet langer als een korte bob
Oh en Lucia; ik voeg sinds eind december 3 eetlepels pap toe aan zijn flesje van zeven uur. Helaas geen verschil....
Wat goed zeg Wen, dat Bloem zo zonder speen gaat slapen ook al vind ze het moeilijk. Elena heeft nog steeds overdag en 's nachts haar speen, tenminste als we thuis zijn. In het openbaar krijgt ze hem niet meer van mij en op de creche mogen ze geen speen en daar gaat ze zelfs zonder speen slapen, dus het kan wel! Maar thuis wordt het altijd zo'n gevecht dat ik daar niet meer aan begin.

Ook van zindelijkheid is nog geen sprake. Een paar weken geleden wilde ze ineens geen luier om. Toen ze even later wat te eten en drinken kreeg vroeg ik of ze een luier om wilde doen. Dat wilde ze niet dus ik heb haar gezegd dat ze dan wel naar het toilet moest als het nodig was. Nou, dat deed ze dus niet..... Ik zag dat het ineens wel erg nat werd onder de stoel dus dan gaat er toch weer snel een luier aan en kan ik niet laten om te zeggen: ik zei het toch...... Waarschijnlijk niet helemaal de goede aanpak maar ik vind het echt niet leuk. Maar goed, misschien toch maar deze zomer, buiten? Ze zal wel snel zindelijk moeten worden want ze heeft inmiddels de grootste maat luiers aan, nummer 6!

Lucia, leuke foto's inderdaad. Ik vind alleen de nieuwe lay out op Hyves niet erg handig.

Tjee, dat slapen is echt een ramp bij jullie zeg. Ik kan wel zeggen 'knap dat je het volhoudt' maar er zit natuurlijk niets anders op. Twee keer wakker worden per nacht zou ik echt classificeren als een slechte nacht. Elena wordt zelden ooit wakker en Tim slaapt 's nachts ook bijna altijd 11 uur aan een stuk door. Wij zijn blijkbaar wel verwend als ik de ervaringen van jou en Chili lees. Tim heeft vanaf z'n geboorte wel op z'n buik geslapen en slaapt nog steeds niet op z'n rug.

Het wennen op het kdv ging goed deze week. Hij heeft geluk, want hij is de enige baby en krijgt 1:1 aandacht en verzorging van een hele lieve leidster. Volgende maand komen er nog 2 babies bij, maar groter zal z'n 'groep' niet worden.

Wel vraagt hij thuis nu meer aandacht van mij. Logisch, maar wel vermoeiend omdat hij voorheen zichzelf juist zo goed bezig hield wat hem zo gemakkelijk maakte. Hopelijk is het een fase (hoewel Elena daar nog steeds niet uitgegroeid is ).

Deze week ben ik, op niet kdv dagen, nog leuke dingen met de kids gaan doen zoals naar een buitenspeeltuin en vandaag naar een binnenspeeltuin. Ze genieten daar nu allebei van. Maandag gaan ze een halve dag naar het kdv en vanaf dinsdag dus dagelijks als ik weer aan de slag ga. Eigenlijk heb ik toch best wel zin om te gaan werken ook al vind ik het jammer dat het weer full time moet. Maar als m'n baas had gezegd dat er geen werk was (zou niet zo raar zijn in dit land!) dan had ik dat veel erger gevonden.
Ik ben een beetje opgelucht te lezen dat Elena ook nog aan speen en luier zit

Vandaag wel een paar keer mogen dweilen, en ook het poepen gaat nog niet helemaal goed. Ik hoop wel dat ze volhoudt dat ze (hier thuis) geen luier om wil, ik ben er wel klaar mee.

Maar Kittycat, ik denk ook dat juist die 'ongelukjes' er voor zorgen dat ze goed de link leren te leggen voor zichzelf. Tenminste, ik heb me maar ingesteld op een week of wat dweilen en erger. (en ik maar als een boer met kiespijn zeggen 'hee, je hebt geplast! voelde je het niet aankomen deze keer?' en dan maar weer het keukenkastje induiken voor een dweil...)

Wat fijn dat Tim exclusieve aandacht krijg! Zijn er ook geen oudere kinderen bij, is hij echt helemaal de enige? fijn dat het wennen goed ging, nu jij straks nog wennen op het werk denk ik?
En Wen, nog steeds aan het dweilen ? Ik ben het er wel mee eens dat het inderdaad de beste manier is om zindelijkheid te bevordelijken en leg daarom ook de schuld bij m'n man en mijzelf. Ik baal er van dat we in een huurhuis wonen met bijna overal vloerbedekking. Dat maakt het er in praktisch opzicht niet makkelijker op! Ze heeft de muren ook al 'mooigemaakt' door ze vol te tekenen.

Nee, geen oudere kinderen bij Tim in de groep. Dat is hier bij de wet om veiligheidsredenen verboden. En als ik zie hoe Elena af en toe met Tim omgaat kan ik me dat heel goed voorstellen...... De twee babies die er tezijnertijd bijkomen zijn dan ook ongeveer even oud als hem.

Trouwens, Chili, Elena heeft ook nog steeds een bob kapsel. Ze gaat wel regelmatig naar de kapper nu maar als haar haren lang worden gaan ze zo pieken dus we houden het voorlopig maar kort.
Oh, wat typisch dan, hier in NL zijn verticale groepen heel gebruikelijk. Hoe zeggen ze dat ook al weer, 's lands wijs, 's lands eer of zo.

Wat heerlijk zeg, zulke exclusieve aandacht voor Tim.

Even niet meer aan het dweilen, Bloem was er wel weer klaar mee na drie keer een natte onderbroek (die wilde ze per se aan).

Wel nog steeds zonder speen, vanavond ging ze zelfs zó slapen.
Lucia! Alsnog de verjaardag vergeten van Chica, sorry!! Maar natuurlijk ook van Harte GEFELICITEERD! Hebben jullie een leuke dag gehad zaterdag? Kom vanavond terug voor meer.
Ah nee, wat erg! Ik heb steeds in mijn hoofd dat ze pas eind januari jarig is.

Lucia en Chica, nog van harte gefeliciteerd

Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad!
Dat is waar ook, de 22ste Chica's verjaardag. Ook namens mij nog proficiat!
Dank jullie wel! Zaterdag was ze jarig en het was heel leuk! Druk, maar gezellig. Ook goed verwend, net als Chiquita.
Oh, haar verjaardag is dus de 21ste! Ik zal het proberen te onthouden voor volgend jaar. Fijn dat het zo goed verlopen is. Zijn jullie al over de jetlag heen?

Wen, jammer dat deze zindelijkheidspoging niet geslaagd is. Hopelijk de volgende keer. Maar ze lijkt in ieder geval van de speen af te zijn, dat is ook al een hele vooruitgang.

Die vericale groepen zullen echt wel z'n voordelen hebben maar ik ben wel heel benieuwd naar hoe dat in de praktijk werkt. Ik stel me voor babies, net als Tim, die zich overal aan optrekken en langsaf lopen en tussendoor nog kruipen en daar tussendoor rondrennende peuters die het woord voorzichtig nog niet zo goed begrijpen..... de leiding moet dan echt ogen in hun rug hebben om ongelukken te voorkomen!

Gisteren hadden we thuis ook zo'n voorval. Ik had de kinderen vroeg van de creche gehaald toen een loodgieter aanbelde om de verwarming te maken. Elena had een zakje chips gekregen en kwam vrolijk melden dat ze die gedeeld had met Tim terwijl ik met die man aan het praten was. Ik dus weer uitleggen dat Tim daar nog te klein voor is. 5 minuten later had ze alle chips over de bank uitgespreid en wie stond er lekker van te eten, juist Tim weer. Enkele minuten later toen ik die man aan het uitlaten was hoorde ik Elena luid lachen en kon ik Tim niet vinden. Ik vond hem in de bijkeuken waar de bakjes met kattenvoer staan. De bak met brokjes was omgekiept, daaroverheen het bakje met water en Tim zat er bovenop, z'n mond vol met kattenbrokjes, luidt aangemoedigd door een lachende Elena..... Pfff..... het enige wat ik kon denken was, wat zal ik blij zijn als ik morgen weer aan het werk ben!

Maar helaas, toen m'n man vanmorgen met de kinderen de deur uitging had ik het er toch moeilijk mee. De gedachte dat ik ze de hele dag niet zou zien. Ben nu aan het aftellen tot het 5 uur is en weer naar huis kan gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven