Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Toch gek hoe verschillend die testen zijn.

Ik hoefde juist niet nuchter. Toen prikte ze mijn suiker. Daarna het mierzoete drankje en toen moest ik 1 uur wachten. Moest daar blijven in de wachtkamer. Moest rustig zitten en mocht niets doen. Daarna werden er nog 2 buisjes bloed geprikt. Heel anders dus. En wat dus het verschil is.....ik weet het niet.

Hier is de klein weer gedraaid volgends mij voel hem weer op een andere plek dan vorige week. Voelen julli de kleine veel op een dag? Ik vind soms echt dat ik hem weinig voel.
Dubbel
1 keer is genoeg!
@floortje.....reden dat we het nu doen is dat er nooit een ideale tijd is. Veel mensen zeggen dat je het het beste in de zomer kan doen maar zoonlief kennende werkt dat niet want dan kan hij plassen buiten en heeft hij er zelf geen last van. Nu heeft hij lange broeken aan en dan voelt hij het wel.

Als we pas beginnen als de kleine er is ben ik bang dat ik minder tijd heb dan nu. Na de keizersnee zie ik mij niet 100 keer de trap op en af rennen om nieuwe wasjes aan te gaan zetten. En nu is in ieder geval het begin gemaakt. Er zal vast een terugval komen maar dat zie ik dan wel weer. Het is nu zwaar maar als mijn buik nog dikker is of als ik er straks 2 heb lijkt het me nog zwaarder.

Om het half uur op het potje zetten heb ik geprobeerd maar dat voelt hij als straf. Hij vroeg ook vanmiddag heel zielig of het echt moest omdat hij écht niet hoefde.....tja.....hij moet het toch zelf leren. Dus dan maar een broek extra in de was.
@moontje: wat een @#$!!! En zeker om over hormonen te beginnen. Als zwangere vrouw is de verloskundige toch wel de laatste waarbij je verwacht niet serieus te worden genomen.

@mamamuis: succes met de zindelijkheidstraining! Lijkt me nu ook makkelijker dan straks als de tweede er is.

@streepjescode: spannend toch wel, je allerlaatste werkdag! En dan kun je niet eens een afscheidsborrel houden!

@maliboo: tot vorige week donderdag voelde ik de beeb ook een tijdje veel minder. Nadat ik mijn hart had gelucht bij de VK en zij me gerust had gesteld, voelde ik de beeb ineens weer heel veel. Zij vertelde me dat ik per 24 uur maar tien beweginkjes hoef te voelen (dus niet 10 keer per dag, mag ook vijf schopjes achter elkaar). En nu voel ik haar dus veel vaker! Ook voor het eerst gevoeld dat ze de hik had. Vandaag ook weer!
goedemorgen allemaal,,

grrr om de dag maar weer even goed te beginnen, gisteren had ik al de vk gebeld ivm de lichtheid in me hoofd en het idee dat ik ieder moment om kon vallen... advies in bed en hopen dat het over gaat, dus gister op tijd naar bed... kon niet goed slapen.... En ja hoor vanochtend stond ik op.. en daar kwam jan met de hamer, kaboem het leek een mokerslag en weer duizelig en licht in me hoofd. Het zou echt de bloeddruk zijn.

Dus de komende dagen maar eens niet gaan werken en veel in bed blijven liggen.... rust houden....

Morgen de echo en dan zien we hoe de kleine meid gegroeid is, en of ze nog naar beneden ligt, want gisteravond leek het oorlog in me buik. Alles ging van links naar rechts en heb het idee dat ze wederom gedraaid is... we zullen het wel zien morgen.... ik ga nu lekker in mijn warm badje liggen en dan maar weer terug op bed, de kids zitten op school en een komt er tussen de middag thuis en dat is om kwart over 12 pas, dus tot die tijd, ben ik out of order
vanmiddag gebeld door de intake van de thuiszorg... op basis van mijn indicatie, krijg ik ipv de gestelde 45 uur nu 55 uur kraamzorg.... ben ik daar wel even heeeel blij mee uiteraard.

Tevens heeft ze een aantekening gemaakt dat indien mogelijk de kraamhulp hier weer komt die bij de jongste bevalling aanwezig was. Dat zou wel heeeeel leuk zijn....

En uiteraard een preekje gekregen over het feit dat ik een dekbedje gebruik en geen deken.. maar goed dat verhaal ken ik onderhand wel...
Ik heb over 2 weken de intake van de kraamzorg. Ben erg benieuwd. Moet je het meeste al in huis hebben Sinojo? Waar kijken ze naar om het aantal uren vast te stellen? Ik vind het nog best lastig...weet eigenlijk niet echt wat ik wil en wat ik eventueel van ze verwacht.

En doe maar even rustig aan de komende dagen.
@maliboo.....bij mij vroegen ze bij de intake of ik thuis wilde bevallen of in het ziekenhuis en of ik borstvoeding wilde gaan geven. Dat waren de punten hoe werd bepaald hoeveel zorg je kon krijgen.

Daarnaast vroeg ze wat over onze gezinssamenstelling en of we rookte en dat soort dingen.

Ik kwam op 55 uur uit geloof ik (mede doordat ik een keizersnee krijg) maar ik wil maar 24 uur. Dus je hebt er zelf wel inspraak in volgens mij.
@maliboo, ik heb van te voren een formulier al in moeten vullen en daar het meeste al op aangegeven, ik zou met flesvoeding op 45 uur uit komen. Dat zouden de normale uren zijn maar ivm de carpaaltunnensyndroom, en de kans dat ik de baby niet fatsoenlijk kan vast houden meteen na de geboorte is aanwezig, en dan me bekken instabilteit nog maar niet te vergeten. Dus hebben ze 10 uur indicatie extra zorg gegeven.

Wat vragen ze, of ik alles idd in huis heb, kraam pakket etc. en wat ik van de kraamhulp kan verwachten. en of ik nog wensen heb, en wat je gebruikt voor de baby, deken of dekbed, en of ik ook al twee goed functionerende kruiken in huis heb , en of ik het bed op tijd op klossen moet zetten, en de commode min 90 cm hoog is. Een bad of tummytub met afvoerstop aanwezig is al. En dan de namen van de andere kinderen met leeftijden,zodat de kraamhulp er rekening mee kan houden.

En idd of er in huis gerookt wordt, en of wij op de 1e etage of op zolder slapen.
@mamamuis, tja bij jouw ligt het ook anders natuurlijk zeker met een keizersnee heb je recht op 55 uur, maar als je in jouw geval niet meer wilt.. zeker met je moeder als achterban. Zou ik ook niet meer willen...
Nee daarom....en manlief is thuis en dit wordt zijn 4e kind dus die hoef je niet meer zoveel te vertellen haha.

Daarnaast lig ik de eerste dagen toch in het ziekenhuis. Dus heb ook aangegeven dat ik hoofdzakelijk controle wil van de baby en dat ze Niek een beetje bezig houden. Ik wil niet dat hij in het vergetelhoekje komt te staan omdat alles en iedereen om de baby draait.

Maar die dingen hebben ze mij niet gevraagd over klossen en commode enzo.
Hey meiden,

Het is even geleden dat ik op jullie topic gekeken heb.

Ik heb natuurlijk niet alles bij gelezen, maar ik hoop dat alles goed gaat met iedereen.

Ik wilde even zeggen dat ik het ontzettend lief vind dat Sam nog in de tabel staat, echt fijn.

Verder wilde ik ook tegen jullie graag vertellen dat ik me aan mag gaan sluiten bij juli 2011!

Echt totaal nog niet verwacht, ben namelijk nog niet ongesteld geweest na de bevalling, maar blijkbaar zijn we toch nog erg vruchtbaar.

Hij of zij zal zeker geen vervanging worden van Sam, maar het maakt het verdriet wel iets dragelijker.

Dit wilde ik graag even met jullie delen.

Heel veel succes met de laatste loodjes allemaal!
Nolleke.....wat fijn dat Sam een broertje/zusje krijgt. Kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk voelt maar ben superblij voor je en vind het lief dat je het komt vertellen.
Bericht vanuit een ziekenhuisbed...

Gisteravond had ik wat bloedverlies toen ik geplast had. Met afvegen kon ik er niet achter komen of het van de voor- of achterkant kwam (heb soms namelijk last van aambeien). Vanmorgen toch maar even de verpleegkundigen-lijn gebeld. En ik moest komen voor onderzoek. Echo gehad, hartje zien kloppen, getoucheerd maar gelukkig geen ontsluiting, uitstrijkje genomen, met eendenbek naar baarmoedermond gekeken. Deze zag er wat onrustig uit, maar tijdens zwangerschap blijkt het moeilijk te beoordelen of dat al zo was voor de zwangerschap, of dat het door de betere doorbloeding tijdens de zwangerschap komt. Na de onderzoeken wel wat last van bloed, maar dat kon ook door het onderzoek zelf komen.

Daarna opgenomen voor een CTG, deze zag er goed uit. Maar er is nog niet echt een plan voor me opgesteld. Afwachten of de maandverbanden wit blijven straks.

Was behoorlijk schrikken, maar ik moet blijven denken: mocht er iets zijn, dan zit ik op de beste plek hier. Streepjesman komt zo spullen brengen. En ik heb mijn bazin gesmst, die laatste werkdag morgen gaat ook anders lopen op deze manier.

Gelukkig wiebelt die kleine meid af en toe heen en weer, dat doet ze vast om haar moeder gerust te stellen.

Ik ga maar proberen wat te slapen...
Thnx sinojo en mamamuis, kan ik me een beetje voorbereiden op het gesprek

Nolleke, ohh meid wat fijn! Natuurlijk is het geen vervanging voor Sam maar zo fijn dat het zo snel weer raak is. Ben blij voor je!

Streepjescode, Dat is schrikken. Hopelijk is het verder niets ernstigs en mag je snel weer naar huis.

Bah bah vind dat er veel meiden lopen te tobben hier hoor!
Iedereen die geduimd heeft bedankt tot nu toe, de baby zit er nog! Ze zijn er toevallig achter gekomen dat ik al ontsluiting heb. Ik had een extra controle ivm vochtverlies en ik was bang dat het vruchtwater was, maar dat was gelukkig niet zo. Op de CTG die ik toen kreeg zag men dat ik wel heel veel harde buiken had, dus op het laatste moment nog een inwendig onderzoek gehad (au!) en toen voelde de arts dat mijn baarmoedermond dus al open staat en dat de baby al flink is ingedaald (ze kon het hoofdje al voelen!).

Ik mag nu bijna helemaal niets meer, en ik merk dat de rust wel helpt. Ik heb veel minder harde buiken en ik voel de uk heel goed bewegen. Omdat hij al zo laag ligt voelt het soms net of hij er al uit komt, best een eng gevoel! Morgen 34 weken, dus weer een week erbij!

Streepjescode, jeej jij dus ook al in het ziekenhuis, zeg. Helemaal omdat ze nog niet precies weten wat er is en wat het behandelplan is. Sterkte!

Nolleke, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat snel alweer, het is jullie gegund! Word je nu ook extra onder controle gezet. Hopelijk kunnen jullie in juli het broertje of zusje van Sam in jullie armen sluiten!

Wat worden er hier trouwens veel uitgebreid getest op zwangerschapsdiabetes! Ik hoefde de uitgebreide test gelukkig niet te doen maar ben wel getest op glucose, omdat ik zoveel dorst heb. Maar was gelukkig allemaal goed.

Wat betreft kraamzorg, ik krijg vooralsnog 49u, da's standaard geloof ik. En hoewel ik in het zh ga bevallen zei de intakemevrouw dat het bed nog wel op klossen moet voor de kraamhulp. Beetje lastig aangezien wij een waterbed hebben......
@nolleke, wat fijn dat je weer in verwachting brengt, en nee het zal sam niet kunnen vervangen, en kan je lekker op het forum juli2011 verder gaan. Ik ga het zeker bij houden, want ben dan tzt wel heel benieuwd na het het met je gaat.

Gefeliciteerd en veel succes met je zwangerschap...

@streepjescode, wat vervelend dat je in het zkh ligt, nog even en dan zijn we allemaal aan de beurt geweest.. maar goed dat ze het goed in de gaten houden. Ik hoop nog even weg te blijven in het zkh.... alleen maar voor de echo´s ....

@mirre, gelukkig weer een weekje verder. En zo kan de kleine steeds dichterbij de datum komen...Maar wat je zegt indalen kan heel vervelend zijn, net alsof je idd zo alles eruit kan laten floepen. .nou dat floepen zullen we dan maar achterwege laten want daar moet je altijd nog wel heel hard voor werken...

@mailboo... denk dat het aan de maand van vruchtbaarheid ligt, want bijna iedereen is hier zowat aan het tobben ,,, en eerlijk gezegt, en ik maar weinig mensen die zonder kleer scheuren van een zwangerschap afkomen, is het niet tijdens de zwangerschap, danwel tijdens of na de geboorte... dus tja.. het is zo bij iedereen wel wat..
@Nolleke: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je nu de kans krijgt om de uk tot juli uit te dragen maar gelukkig sta je onder goede controle. Wat een mooie foto heb je als avatar. Is het de vinger van Sam aan je hand?

@Mirre: goed zo! Houd hem erin! 34 alweer, iedere week/ dag is er 1.

@streepjescode: sterkte in het ziekenhuis. Je bent iig op de beste plek. Gelukkig kun je internetten. Houd ons maar goed op de hoogte. Schrikken hoor! Hoeveel weken ben jij nu?

Dat wilde ik laatst al zeggen, je moet voor de kraamverzorgende ook je bed op klossen hebben. Dus het extra bed wat iemand (ik weet niet meer wie) in de kamer moest zetten moet er dan toch komen.

Ik kom volgens mij weer op 45 uur kraamzorg uit. Heb ook tijdens het gesprek aangegeven dat vooral heel belangrijk is dat met freek alles goed gaat en hij alle aandacht krijgt. Dat is toch wel het allerbelangrijkste vind ik. Ik red me wel met de baby, daar heb ik wel vertrouwen in.

Alles goed hier. Veel bekkenpijn maar het is te dragen. Beeb blijft erg beweeglijk. Ik vooral s avonds en s middags moe en s nachts klaarwakker. Raar hoor.
Nolleke: wat fijn voor je, en wat heel spannend! Heel veel succes, sta je nu extra onder controle?

Mirre: goed dat er nu al weer een week voorbij is, hopelijk kan je het zo lang mogelijk redden.

Streepjescode sterkte in het ziekenhuis! Spannend wel, of niet? Je bent in ieder geval in goede handen!
Dank voor jullie medeleven!

Streepjesman is net weer weg. Zal hem missen vannacht... Heb nog nooit in een ziekenhuis geslapen, beetje vreemd allemaal. Maar ik ga me niet als een klein kind aanstellen.

In de maandverbanden een paar druppeltjes bloed. Bij het afvegen wel wat meer en ook wat klontjes. Sorry voor de viezigheid. Maar ik hoop dat dat een restantje is van het onderzoek van vanmorgen.

Ik ga zo maar proberen vroeg te slapen, des te eerder is het morgen en kan ik hopelijk weer naar huis.
Oh ja, iemand vroeg nog hoe ver ik ben, vandaag 33w1d.

@Nolleke: Wat een onwijs goed nieuws! Gefeliciteerd!!!!!
@nolleke: fantastisch zeg, dat het zo snel weer raak is! Ik duim echt heel hard voor jullie dat het dit keer allemaal goed verloopt, maar volgens mij was er een heel goed begeleidingsplan he nu?

@Streepjescode: wel even schrikken zeg, in het ziekenhuis! Ik heb ook nog nooit in het ziekenhuis geslapen, lijkt me best gek. Ik ga er straks wel bevallen, dus wellicht ga ik er ook ervaring mee opdoen. Veel sterkte in ieder geval, hopelijk mag je snel naar huis!

@mirr: fijn dat hij er nog in zit! hou vol! Veel sterkte nog voor de komende dagen/weken!

@sofialala: ik heb nog helemaal niets van de kraamzorg gehoord, moet ik me al zorgen maken, ik heb eigenlijk geen idee hoe het werkt. Ik ben wel aangemeld hoor enzo, en heb ook een bevestiging. Misschien toch maar even bellen als ik volgende week nog niets heb gehoord.

Met mij gaat het redelijk goed. Op wonderbaarlijke wijze is de bekken/rugpijn zo goed als verdwenen sinds een week. Ik deed wel braaf mijn oefeningen, maar ik kan me niet voorstellen dat het daardoor volledig is weggegaan. Het kan ook zoiezo wisselen zegt de fysio, en het kan ook met de ligging van het kindje te maken hebben. Het is schijnbaar al een beetje ingedaald, dus wellicht komt het daardoor? Ik ben over het algemeen wel heel moe nu na een dag werken, maar dat is denk ik niet zo gek. Mijn overige activiteiten worden dus steeds weeer minder, en dat vind ik soms wel jammer. Nu lijkt mijn leven alleen nog maar om werken te draaien en dat is eigenlijk helemaal niet mijn insteek. Gelukkig is dat werken over 4,5 week voorbij! Gek gevoel hoor, aan de ene kant kijk ik daar enorm naar uit, aan de andere kant vraag ik me wel eens af hoe het zal zijn om zomaar 4/5 maanden van mijn werk weg te zijn. Ben altijd wel bang om spannende dingen dan mis te lopen en ben ook wel bang om me te vervelen. Vooral voor de geboorte van het kindje dan, want erna denk ik dat ik wel genoeg om handen heb! Ik ga zelf de geboortekaartjes maken heb ik besloten, dus wat dat betreft heb ik genoeg freubelwerk te doen! Afgelopen weekeinde heb ik een proefversie gemaakt en die is door manlief goedgekeurd.

nou meiden, sterkte allemaal, het zijn langzaamaan de laatste loodjes aan het worden he, qua werken althans! hopelijk houden we de kindertjes nog wel even fijn bij ons!
Fijn, zo'n buurvrouw die een bos om aan het zagen is.......
Arme streepjescode.....hopenlijk heb je wel een beetje kunnen slapen en mag je vandaag weer lekker naar huis. Lekker in je eigen bedje je laten vertroetelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven