Kinderen
alle pijlers
Jente: jongens of meisjesnaam?
maandag 15 oktober 2007 om 18:14
maandag 15 oktober 2007 om 20:15
Ik vind Jente eigenlijk wel leuk voor zowel een jongen als een meisje, misschien eerder voor een jongen. Mijn zoon heeft ook een unisex naam: Senna. Toen wij voor die naam kozen kenden we helemaal niemand met die naam en vonden we het een mooie naam voor een jongetje. Nu horen we die naam vrij regelmatig langskomen (zowel jongetjes als meisjes) en een jaar geleden is er een meisje 2 deuren verder komen wonen die ook Senna heet (en ze zijn nog even oud ook).
maandag 22 oktober 2007 om 16:38
Onze jongste dochter heet Jente en is inderdaad vernoemd naar beide opa's Jan. Een jongen hadden we overigens Jens genoemd. Zoals reeds gezegd is het een van oorsprong Friese jongensnaam, maar geldt in Nederland als uniseks. Dat het in het Noors "meisje" betekent hoorde ik overigens pas na de geboorte van mijn nicht die daar woont. Mazzel dat het geen jongen was. Inderdaad ziet de naam er meisjesachtiger uit wanneer die geschreven is als Jenthe of Yente of Yenthe, maar ik houd niet van namen waar je altijd bij moet zeggen hoe die geschreven moeten worden. Onze Esmee heet dus ook gewoon Esmee, zonder streepjes enzo.
maandag 22 oktober 2007 om 17:03
maandag 22 oktober 2007 om 20:14