joh stop toch lekker met BV! het gaat toch prima?

18-06-2009 17:09 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een baby van nu bijna tien weken. Vanaf het begin moeite gehad met de BV, een kleine ontsteking aan een borst gehad enz. Ik hecht zelf ontzettende waarde aan BV, heb er van te voren veel over gelezen. Nu is het zo dat "iedereen" om me heen zoiets heeft van: joh stop er lekker mee, ga lekker over op Nutrilon, dat is ook echt prima. Ik word er zo moe van me steeds te moeten verdedigen. Mijn man en moeder vinden me maar lastig volgens mij want ik heb gewoon echt tijd en plek nodig voor de BV. Als we bijvoorbeeld naar de woonboulevard gaan kan ik niet even een flesje meenemen maar moet ik weer apart gaan zitten met de baby. Kolven lukt overigens alleen met heeeeeeeeel veel moeite en anders. niet. Ik word zo moe van het me verdedigen, mijn moeder noemde me al een paar keer een soort van aandachttrekker. Ik moet straks gaan werken en ik weet ook heus wel dat nutrilon dan handig is. Ik word alleen zo verdrietig van hoe ik neergezet word. Ik zie zoveel andere vrouwen dingen met hun baby doen, beslissingen nemen en die respecteer ik bij hun gelijk. Ik heb ook niet het idee dat ik anderen ermee belast, ik heb dat gevraagd ook aan mijn omgeving, het is meer dat ze het zwaaroverdreven vinden.
Pompelmoesje persoonlijk zou ik me niet eens willen verdedigen.

jij hebt de keuze gemaakt om BV te willen geven. en accepteert de "offers" die je daarvoor moet brengen.

Mensen om je heen hoeven niet je keuze te begrijpen.

als mijn schoonmoe weer eens begint over de fles dan antwoord ik altijd heel simpel, vriendelijk en resoluut . Nee ik geef BV dat is mijn keuze.
Grappig, bij mijn tweede had ik op een gegeven moment zo weinig voeding dat ze al boos werd als ze alleen maar mijn borst zag, ze werd eigenlijk heel enthousiast als ze het flesje zag.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Zou het ook niet zo zijn dat heel veel oma's het zó ontzettend leuk lijkt om hun kleinkind een flesje te geven ( en dat ís ook leuk , laten we eerlijk zijn ) dat ze alleen daarom al niet pro -BV zijn ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juni 2009 @ 10:25:

Zou het ook niet zo zijn dat heel veel oma's het zó ontzettend leuk lijkt om hun kleinkind een flesje te geven ( en dat ís ook leuk , laten we eerlijk zijn ) dat ze alleen daarom al niet pro -BV zijn ?

Als oma er is of komt dan houd ik daar rekening mee door af te kolven 's zodat zij de fles kan geven.

zo ook als ik weet dat ik kom doe ik yammini niet in bad ... dat vind oma zo vreselijk leuk om te doen.

en nog vind oma BV na vier maanden volstrekt belachelijk.

( wat ze vind mag ze houden , en ik voed lekker door)
"Mijn kinderen wilden als baby niet eens uit een fles drinken. Als ik het toch probeerde draaiden ze walgend en krijsend hun hoofd weg."

Haha... Een walgende baby?

BGB... Plaatjes graag!
" Balen zeg .......dat eenzijdige voer "

Fleur, je gaat het niet vol kunnen houden he?
geloof me , heb -tig zoekwoorden ingetypt , die foto's zijn er niet ; van baby's die walgen van flesvoeding . Ge%$#@* ook ; het is dat ze geen raad weten met zo'n flesje .

Een kind wat flesvoeding gewend is hoef je ook geen echte tiet in hun mond te proppen , dan draaien ze ook hun hoofd weg .

Thnx BGB
Pompelmoesje, ik denk dat veel moeders het herkennen dat het de eerste 2-3 maanden allemaal best pittig is, het geven van BV. Maar ik vond het eigenlijk daarna steeds makkelijker worden. De baby gaat sneller drinken, omdat ze meer kracht krijgen. Het mondje wordt groter zodat het aanhappen steeds makkelijker gaat. Even een hart onder de riem! Ik zou als ik jou was een gesprek aangaan met je man en moeder, waarom jij het belangrijk vind om dit te doen, dat je het fijn zou vinden als ze je wat meer steun geven. En verder is het geven van BV of FV jouw keuze!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 juni 2009 @ 10:51:

geloof me , heb -tig zoekwoorden ingetypt , die foto's zijn er niet ; van baby's die walgen van flesvoeding . Ge%$#@* ook ; het is dat ze geen raad weten met zo'n flesje .

Oneens. Toen Mr J klein was heb ik regelmatig een flesje afgekolfe melk gegeven, zo van dat is handig als ik er een keer niet ben. Maar na een bepaalde leeftijd pikte hij het ineens niet meer. Hij wilde echt niet meer uit een fles drinken. Ook niet als ik weg was, hij weigerde gewoon. Juist toen hij wat ouder was en duidelijk een voorkeur kreeg, wilde hij de fles niet meer.

Dat is best lastig! Maar ik werk vanuit huis, en die paar maanden dat ik niet langer dan 3 uur weg kon blijven heb ik ook wel overleefd hoor
Stressed is just desserts spelled backwards
Pompelmoesje, wat raar dat zelfs je vriend je niet steunt in het geven van borstvoeding. Het is een keuze die jij maakt, en met een beetje support en begrip vanuit je omgeving wordt het er zeker niet lastiger op. Ik heb ons zoontje 7 maanden borstvoeding gegeven en ik heb ook rond de 2 - 3 maanden enorm lopen klooien. Wel genoeg, niet genoeg, vaak aanleggen, clusterkolven, stress bij mij, tot het moment dat ik besloot dat hij kunstvoeding mocht hebben op het moment dat ik niet genoeg had. En vanaf dat moment liep het als een tierelier. Ik geen stress, hij altijd voldoende, dus tevreden kind en tevreden ik.

Ook heb ik uit mijn omgeving in de periode dat het niet lekker liep vaak gehoord: waarom stop je niet? Kunstvoeding wordt hij ook wel groot op hoor. Jaja, maar ik had me in mijn hoofd gehaald om zelf te willen voeden, minstens zes maanden en daarom ben ik doorgegaan.

Voeden in het openbaar heb ik niet veel gedaan, maar dat was omdat dat altijd zo uit kwam. Ik heb daar geen problemen mee. Op de woonboulevard kun je voeden, in het winkelcentrum, op het zwembad, allemaal nog veel makkelijker dan het geklooi met een flesje!

Vraag aan je omgeving of ze je wat meer willen steunen. Het is jouw keuze en dat hebben ze maar te respecteren. Maar is het niet een beetje zo dat jij zo ontzettend fanatiek bent geworden in het geven van borstvoeding júist omdat je zoveel tegenstand krijgt uit je directe omgeving? Om te bewijzen dat je het tóch wel kunt? Als dat de reden is en het loopt echt niet lekker ondanks pogingen om het wel te laten slagen dan kan het ook heel goed zijn om een juiste mix te vinden van bv en kv. En dan is het toch weer dat ene zinnetje: loop jezelf niet voorbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven