Juli 2008

17-04-2008 11:35 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie verwacht een kindje omstreeks juli en heeft zin om te schrijven over de spannende tijd voor de bevalling, de bevalling op zich en de vermoeide tijd die daarna 18 jaar (?) gaat duren, sluit je hier aan.

over 4 weken moet ik ook weer gaan werken. Hier heb ik nog helemaal geen zin in. Ik heb ook nog veel bekken/rugklachten en ga nu wekelijks naar de fysio. Het gaat langzaam vooruit, maar ik heb nog elke dag pijn. Ben benieuwd hoe het zodadelijk met het werk gaat. Maar ik heb dus gelukkig nog 4 weken om te herstellen.

Wat slapen jullie kindjes goed zeg. Volgens mij slapen ze bijna allemaal door. Hier nog niet. Enkele weken geleden sliep mijn zoontje begin van de avond 6 a 7 uur achter elkaar. En nu meld hij zich om de 3 a 4 uur. Dit is al een tijdje zo, dus geen regeldag.En dan af en toe krampjes erbij (hij poept nu nl om de 2 dagen (zit hij ook helemaal onder hoor) en de 2e dag heeft hij veel last van winderigheid).

Overdag meld hij zich ook om de 2 a 3 uur. Ik rek het nu wel tot 3 uur tussen de voedingen overdag. Hij komt wel inmiddels aan 7 voedingen overdag, maar daarvan dus 2 snachts.

Dus ik kom ernstig slaap tekort. Mijn oudste zoontje rent ook de hele dag rond. Ik ben echt zo vergeetachtig als een deur. Ik weet soms niet wat ik een uur geleden heb gezegd.

Hebben jullie dat ook? Heeft één van jullie misschien een tip om de nachtvoedingen iets minder te krijgen?

Verder geniet ik volop. Het is heerlijk om zijn lachende gezichtje te zien. En mijn oudste zoon doet ook heel lief tegen de hem. Hier kan ik echt van genieten.

Maar dat slaaptekort is wel zwaar.
Hey!

Ik moet komende week ook naar het consultatiebureau voor een prik. Vind het wel spannend. Zo'n prik doet volgens mij best wel pijn.

Het schijnt dat ze er ook wat koortsig van kunnen zijn... klopt dat of hoeft dat niet persé? Iemand al ervaring mee?

Ons mannentje is nu 7 weken en het gaat goed. Je ziet steeds meer ontwikkelingen. Alleen heeft hij nog steeds een voorkeurs houding als hij slaapt. Hij ligt altijd met zijn hoofdje naar rechts waardoor de ene kant platter wordt dan de andere kant... Ik leg hem dus nu zo nu en dan op zijn zij te slapen, hopelijk trekt het hoofdje wat bij!

Lilla; ja erg he die kraamvisite. Ik heb hetzelfde gevoel als jou! Ik plan nu zo nu en dan een visite in. Dan duurt het maar iets langer maar dan heb ik niet elke week een stel voor de deur.

Ik blijf ook thuis dus niet aan het werk, ik vind dat wel fijn. Misschien volgend jaar weer aan de slag. BV gaat hier ook goed. Vind alleen de nachtvoedingen erg zwaar aan het worden. Lichamelijk ben ik er zelf ook nog niet helemaal, veel hoofdpijn en opgezette klieren in de keel. Dus de vermoeidheid blijft hangen bij mij, ondanks op tijd op bed en vitamines...
Hannes: Voor onze middelste zoon had ik een matrasje gekocht waar hij tussen ligt, hij ligt dan op z'n zij en kan niet omrollen omdat er voor en achter een schuimrubber kussentjes zit. Ik weet niet hoe dat ding heet, maar heb hem bij een baby speciaalzaak gekocht (prenatal verkoopt ze niet). Met 7 weken is het wel eng om ze zelf op hun zij te leggen omdat ze om kunnen rollen dan. Wesley heeft ook een voorkeur en ik draai zijn hoofdje regelmatig als hij slaapt.

Hier geen koorts na de prik, maar kan idd wel dezelfde dag en ze kunnen hangerig worden.

Ik ga maandag huisarts bellen want Wesley is al sinds zijn geboorte verkouden, nou het klinkt als verkouden (verstopte neus). Hij heeft er ook wel last van met drinken, laat steeds los om adem te halen en "knort" vaak, geluid dat lijkt op verkoudheid.
wat is het rustig hier. Gaat het wel goed met iedereen?

Vrijdag naar het cb geweest voor een prik. Zoontje heeft er gelukkig geen last van gehad.

En hij is in 1 maand maar liefs 1,5 kg aangekomen! Mijn kleine vetzakje. Hij is nu al zwaarder dan mijn oudste zoontje toen die net zo oud was. Terwijl hij bij de geboorte 300 gram minder woog.

Ik probeer nu steeds meer tijd tussen de voedingen te krijgen. Hij krijgt toch wel voldoende. Ik probeer hem dan een tijd te foppen met een speentje. Maar dat lukt me niet altijd. Het is gewoon een hongerlapje.

Ik zou het fijn vinden wanneer ik er meer ritme in krijg.

Hier heeft mijn zoontje ook een voorkeurshouding naar rechts. Ik heb nu een folder van het cb hierover gekregen. En ik bied zijn speeltjes nu steeds aan zijn linkerkant aan. En inderdaad wat Duckie zegt. Leg ik zijn hoofdje naar links wanneer hij slaapt. Op de zij liggen vind hij niet fijn.

Ik ga boodschappen doen.

doei
hoi allemaal! terug van weekje weg geweest, was super! Veel gedaan, lekker relaxed, en dochterlief deed het prima! Ze sliep goed, ging lekker mee met alle tripjes zonder dat ze er last van had, was vrolijk, echt leuk! We zijn zelfs een paar keer uit eten geweest, terwijl ze lekker in de wagen naast ons tafeltje lag te slapen, heerlijk!

Hier ook alles goed met iedereen? Zielig he, die prikken op het cb! Maar ze hoeven er geen last van te hebben hoor, dochter reageerde er de eerste keer niet op. Volgende week al de tweede set prikken... En weer wegen en meten, ben benieuwd!

o, ze huilt, ik ga even kijken, volgende keer weer verder!
rustig hier zeg! iedereen druk met de babietjes? Gaat alles goed?

Duckie, hoe is het met je verkouden zoontje? Wat zei de huisarts?

Hannes, bij jullie blijft de kraamvisite ook stromen dus? Wij doen het ook rustiger aan nu, er moeten nog een paar mensen komen maar de grote drukte is gelukkig voorbij. Alleen willen nu alle vrienden weer dingen afspreken: "we hebben jullie met de kraamvisite voor het laatst gezien, en dat is alweer zo lang geleden...." Ben benieuwd wanneer we weer eens écht tijd voor onszelf hebben

Tulip, hoe is het met je slaaptekort, ben je een beetje aan hij bijslapen of krijg je daar de kans nog niet voor? Nog steeds 2 nachtvoedingen? Mijn dochtertje slaapt al een tijdje door, maar daar hebben we niks voor gedaan, deed ze uit zichzelf. Helaas ook geen tips dus....

Elska, jij moet al bijna weer werken als ik me niet vergis. Krijg je er al een beetje zin in of juist helemaal niet? En hoe zit dat met de anderen?

Vraagje, zien jullie (degenen die straks weer gaan werken) er niet verschrikkelijk tegenop om jullie kleintje straks naar opvang/oppas/gastouder of wat dan ook te brengen? Ik heb nog een paar weekjes vrij, maar ik vind het nu al moeilijk als ik er aan denk! Mijn dochter gaat straks 2 dagen naar een kdv en is 1 dag thuis bij vriend, de andere 2 dagen ben ik thuis. Maar ik moet er dus écht nog niet aan denken om haar naar het kdv te brengen, vreemde omgeving, vreemde mensen, geen papa en mama om te troosten als ze huilt of niet kan slapen ofzo.... Ik kan er nu al van wakker liggen!!! En ook gewoon het idee dat ik haar dan niet meer de hele dag bij me heb, volgens mij ga ik haar enorm missen!!! Hoe is dat voor jullie?
Hee Lilla!

Inderdaad rustig hier.

Jaja, ik ga alweer bijna werken... aanstaande vrijdag al! Mijn dochter is dan 13 weken oud. Vandaag is mijn dochter voor het eerst gaan wennen op het KDV (een uurtje met mij erbij, dus stelde nog niet veel voor).

Ik herken je gevoelens heel goed hoor. Ons meisje gaat ook 2 dagen naar het KDV. 2 dagen komt een van de oma's hier thuis oppassen en ik ben 1 dag thuis. Met de dagen thuis met de oma's heb ik geen enkele moeite, ze is dan lekker in haar eigen huis, kan in haar eigen bed slapen, en de oma's verwennen haar meer dan ik

De dagen bij het KDV vind ik wel een beetje moeilijk. Andere omgeving, andere kinderen die ook aandacht vragen.. het zal vast wel goed gaan, maar ze is nog heel erg klein in vergelijking met de rest (het is een verticale groep). Aan de andere kant krijgt ze daarom misschien juist weer extra aandacht (hoop ik maar). Ik heb wel een goed gevoel bij ons KDV, lieve leidsters, professioneel, en ze doen veel leuke dingen met de kinderen. Dus op de lange termijn lijkt 2 of 3 dagen KDV me beter voor haar dan altijd maar thuis met mij!

Het is dubbel, aan de ene kant wil ik dolgraag weer werken en weer gewoon Elska zijn, aan de andere kant ben ik bang dat ik mijn meisje erg ga missen. Het liefst nam ik haar mee naar kantoor

Nou ja, het is vast even wennen, maar ik ben ervan overtuigd dat het wel goed komt (met mij dan he, met haar komt het zeker goed, haha)
Elska, wat herkenbaar, zo voel ik het ook precies! Zo'n kleintje, alleen nog maar gewend aan full-time aandacht van mama (hier tenminste, ik heb nog bijna nooit iets gedaan zonder dochterje en ze is de eerste dus ze hoeft me ook niet te delen met andere kinderen), en dan straks ineens tussen al die andere (grotere) kinderen en met leidsters die (nog) niet vertrouwd zijn. Dan ben ik bang dat alle andere kinderen harder schreeuwen en meer aandacht vragen, en dat mijn kleintje steeds moet wachten of alleen is omdat ze nou eenmaal niet zo veel aandacht vraagt... Ik moet er maar vanuit gaan dat de leidsters dat wel in de gaten houden, maar ik vind het moeilijk hoor!

Maar ik sta wel erg achter de keuze voor kdv, ik denk dat als ze eenmaal gewend is, en op een leeftijd dat ze andere kindjes leuk gaat vinden, dat het alleen maar goed voor haar is en dat ze er veel zal leren. En ik denk dat het voor mij ook goed is, niet alleen meer "moeder van" zijn, en ook eens met andere dingen bezig zijn dan luiers en wasjes. Maar inderdaad, het liefst nam ik mijn kleintje mee naar mijn werk!! Jaja, de eerste les in loslaten....
@elska en lilla: heel herkenbaar hoor, dat kdv verhaal.

Ondanks dat mijn oudste al een hele tijd naar het kdv gaat en het daar erg leuk vind (staat sochtends altijd te popelen om daar naar toe te gaan) vind ik het nu toch weer spannend.

Vooral omdat mijn jongste zoontje pas 13 weken is wanneer hij gaat (mijn oudste was toen 6maanden) dus echt nog een klein baby tje. En hij ook zijn flessen met afgekolfde moedermelk nog niet zo enthousiast drinkt. En gewoon, omdat ik hem ga missen.

Ik vind het nog zo lekker thuis. De vorige keer vond ik het fijn om weer te gaan werken, nu mag het van mij allemaal nog veel langer duren. Ik geniet zo van de kinderen, echt heerlijk.

Over twee weken weer werken. Daarvoor komen op de valreep mijn collega's nog op kraambezoek.

Ik ben benieuwd hoe ik het werken ga vinden, nu ik twee kinderen moet missen. Vast weer leuk hoor. Went vast snel weer. Maar ik snap jullie gevoel. Ik weet dat thuisblijfmoeder zijn mij op den duur ook op zal breken. Dat ik dan ga verlangen naar wat anders dan de kinderen.

Ook ben ik benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren. Nu heb ik nl de rust tussende middag echt nog wel nodig wil ik savonds niet te veel pijn hebben.

Afgelopen week 2 nachten door kunnen slapen, Joepie! Vorige nacht niet, maar het begin is er.

mijn oudste pakt momenteel de kast uit dus ik ga ff ingrijpen
Ik baal zo erg, ik zag er al zo verschrikkelijk tegenop om mijn meisje straks 2 dagen naar het kdv te brengen, maar nu kan mijn vriend ineens toch geen papa-dag krijgen van zijn werk, dus moet ze zelfs 3 dagen! Ik vond 2 dagen al te veel, ze is nog zo klein! Ik vind het zo'n naar idee dat ze daar dan is, en misschien wel huilt, en dat ik er dan niet voor haar ben! En ze is nog veel te klein om uit te leggen dat ik haar weer kom halen. Dan is ze opeens in een vreemde omgeving met alleen vreemde mensen om zich heen, niks vertrouwds.... weet zij veel dat het maar voor een dagje is. En nu dus ook nog 3 dagen ipv 2! Ik vind het zo rot, het is belachelijk maar ik zit nu gewoon te huilen achter de pc....

Ik weet wel dat heel veel kindjes 3 dagen naar de opvang gaan, en dat dat bijna altijd goed gaat, en ik weet ook dat het goed voor me is om weer te gaan werken, en het zal vast allemaal snel wennen, maar op dit moment wil ik gewoon niets anders dan bij mijn dochtertje zijn en voor haar zorgen! Ik heb haar net op de wereld gezet, dan kan ik haar toch nu niet weer in de steek laten? Ik weet dat dat niet zo is, maar zo voelt het op dit moment wel even.....

Nouja, ik moet proberen het niet erger te maken dan het is, meestal gaat het gewoon heel goed, toch?

Tulip, wat lekker dat je zo af en toe al kan doorslapen! Dan duurt het nu vast niet lang meer voor je zoontje structureel doorslaapt! En dat scheelt vast ook wel in je pijn, of niet?

Nou, dochter slaapt, ik grijp mijn kans en spring onder de douche!
Oh Lilla, ik heb met je te doen meid! Ik snap ontzettend goed hoe je je voelt. Maar ik ga je wel even een hart onder de riem steken hoor (tenminste, ik hoop dat mijn verhaal je helpt)

Mijn dochter is deze week (ze is nu 13 weken oud) voor het eerst wezen wennen op het KDV. Woensdag was ze er een uurtje en was ze aan het huilen toen ik haar ophaalde. Ze was gewoon moe, er was verder niets bijzonders aan de hand, maar ik vond het natuurlijk wel HEEL naar, en heb thuis even gezellig mee zitten janken. Donderdag ging ze 3 uurtjes. Haar papa bracht haar weg en legde haar daar in de box. Meteen was ze helemaal gefascineerd door de mobiel die daar boven hing en zag ze haar vader niet eens meer. Toen ik haar 3 uur later op zat te halen zat ze lekker in een wipstoeltje naar de andere kindjes te kijken. Het duurde maar liefst 5 minuten voor ze in de gaten had dat ik er was, en ik een lachje kreeg. (en ik maar tevergeefs proberen haar aandacht te trekken ) De leidsters vertelden me dat ze haar in de kinderwagen lekker een uurtje hadden laten slapen en daarna een flesje hadden gegeven. Het was gewoon supergoed gegaan en ze had nauwelijks gehuild.

Eerlijk gezegd ben ik ervan overtuigd dat het voor zulke kleine kinderen helemaal niet uit maakt wie er voor ze zorgt. Ze heeft volgens mij helemaal niet in de gaten gehad dat ik er even niet was :-) Tuurlijk, de omgeving is vreemd, en de mensen ook, maar over 2 weken is dat al heel anders, dan is ook die omgeving gewoon vertrouwd.

Ik hoor datzelfde ook van andere ouders. Die kleintjes vinden alles best hoor, zolang ze maar af en toe een fles en een knuffel krijgen. Ik denk dat het juist moeilijker zou zijn als ze wat ouder zou zijn als ze voor het eerst naar het KDV zou gaan.

Ik snap overigens wel dat je het vervelend vind dat ze 3 dagen moet gaan. Mijn meisje gaat de eerste 3 maanden 2 dagen, en na de kerst 3 dagen (dan is ze dik 6 maanden). We betalen wel voor 3 dagen, maar gevoelsmatig vind ik het fijner om het wat langzamer op te bouwen. Kan je voor die 3e dag (eventueel alleen voor de eerste paar maanden) niet een oppas regelen? Je ouders eventueel? Dan kan je dochter in elk geval die dag gewoon in haar eigen huis zijn, ookal is het zonder jullie. Of zelf voor de eerste maanden nog een dag extra ouderschapsverlof opnemen?

Als laatste wil ik nog toevoegen dat parttime werken een RECHT is, en dat het dus wel een beetje stom is dat je vriend niet een dag minder kan/mag gaan werken...
Ooh Lilla ik voel met je mee... ook al is het voor mij de tweede die naar het KDV gaat, ik vind het verschikkelijk, echt waar!
alweer een tijd geleden dat ik hier gelezen heb. Wat gaat de tijd snel. Ik hoef niet aan het werk straks, maar ik kan me heel goed voorstellen dat jullie je kindje vreselijk gaan missen. Ik heb zelf op een kdv gewerkt toen ik nog geen kinderen had en toen leek het me niet zo erg om je kind te brengen, maar nu ik zelf thuis ben met mijn eigen kinderen lijkt het me zo moeilijk. Natuurlijk wordt er goed voor ze gezorgd en krijgen ze daar aandacht, maar het gemis lijkt me zo erg moeilijk.

Ik zit nu 5 jaar thuis en mis het werken ook wel, even eruit, even weer aan jezelf en andere dingen denken dan alleen de baby en het huishouden.

Hier gaat alles goed. Wesley is bijna 2 maanden inmiddels en slaapt al 8 of 9 nachten door. Meestal tussen 19:00 en 20:00 krijgt hij laatste borstvoeding en dan valt hij in slaap en wordt tussen 5:00 en 7:00 weer wakker. Heb ik niks voor gedaan, alleen hem inbakeren. Een heel verschil met onze middelste die nu bijna 3 jaar is en nog steeds wakker wordt 's nachts of sinds 4 nachten bij ons komt liggen zonder dat we het merken en dan slaapt hij wel de hele nacht.

Overdag lukt het niet met slapen, Wesley slaapt vaak in de maxi cosi of kinderwagen als ik de andere naar school breng en dan laat ik hem daar in liggen want als ik hem dan in bed leg dan wordt hij wakker. Ik ga dan maar wat vaker naar de winkel lopen zodat hij in de kinderwagen slaapt.
Lieve meiden, bedankt voor jullie medeleven en verhalen, dat helpt echt!!! Zeker jouw verhaal stelt me wel gerust Elska, dankjewel! Vooral dat je dochter zo lekker in een wipstoeltje naar de andere kindjes lag te kijken, dat klinkt zo leuk voor zo'n kleintje, dat wil ik voor mijn meisje ook!

En rationeel gezien denk dat je gelijk hebt hoor, dat het voor die kleintjes eigenlijk niet zo veel uit maakt wie er voor ze zorgt, zolang het maar goed gebeurt. Maar gevoelsmatig is dat moeilijker.... Waarschijnlijk (hopelijk) is het voor mij allemaal stukken moeilijker dan voor mijn dochtertje!

Misschien kunnen we inderdaad wel proberen om eerst een tijdje een tussenoplossing voor die ene dag te vinden, daar zitten we al over te denken. Beide wat vrije dagen, zo af en toe de opa's en oma's, zodat dochter eerst even kan wennen met 2 dagen. Als ze dan later 3 dagen gaat is ook het kdv een vertrouwde omgeving geworden, zoals Elska ook al zegt. Die gedachte stelt me wel gerust.

En Elska, je hebt gelijk hoor, dat part-time werken een recht is. In dit geval ligt het net anders: mijn vriend stapt over naar een andere baan, en daar nemen ze hem gewoon niet aan voor minder dan 5 dagen. Het is door allerlei omstandigheden (nu wat te veel en off-topic om daar op in te gaan) geen optie om te blijven waar hij nu is (daar zou hij dus wél 4 dagen gaan werken), dus hij moet wel accoord gaan met die 5 dagen.

Stom he, ik dacht van te voren dat ik daar heel nuchter in zou zijn, ik zou vast niet zo'n moeder worden die huilend naar haar werk rijdt als ze haar kind naar het kdv heeft gebracht... wel dus! Sterker nog, ze hoeft pas over 5 weken en ik heb er nu al meerdere keren om zitten huilen!!! Wat zo'n kleintje allemaal wel niet met je kan doen he!

Duckie, wat lekker dat Wesley zo goed slaapt 's nachts! Die dagen komen ook wel, mijn dochtertje vond dat in het begin ook moeilijk, maar de laatste weken gaat het super! (Ze is nu ruim 12 weken).

Ik ga maar even een flesje klaarmaken (jaja, ik ben al flink aan het oefenen met bv uit de fles, zodat dat in ieder geval wel vertrouwd is als dochtertje naar de opvang gaat...)

Fijne dag allemaal!!!
We zijn net terug uit het ziekenhuis. Ons jongste zoontje Gijs heeft een hersenvliesontsteking gehad. We zijn ons rot geschrokken. Ik heb echt even gedacht dat hij dood kon gaan. Hij is zo ziek geweest.

Gelukkig bleek uit de kweken dat het een virus is ipv van een bacterie en hij zal dus helemaal opknappen. Gijs is nu nog wel pijnlijk en krijgt een paar keer per dag paracetamol, maar hij is nu gelukkig koortsvrij. Ze kunnen er nu niks aan doen, hij moet zelf uitzieken.

Ik was afgelopen vrijdag zelf koortsig, rillerig en zaterdag had ik knallende hoofdpijn en koorts (ik heb achteraf hetzelfde virus gehad en volgens de artsen ook een lichte hersenvliesontsteking). zaterdagnacht had Gijs koorts. Dus de huisartsenpost gebeld (want ik had gelezen dat je altijd de huisarts moet bellen wanneer een kindje koorts heeft onder de 3 maanden). Deze vertelde dat we nog even konden aanzien. Zondagochtend had hij nog steeds 38.5 en ik vond hem ook pijnlijk. Dus naar de huisartsenpost. Deze heeft naar hem gekeken, en vond het allemaal meevallen, hij zei letterlijk: wanneer je langer in de auto had gezeten had hij lekker geslapen, maar als je zonodig een paracetamol wilt geven doe dat dan maar. Ik voelde me niet echt serieus genomen (zo van, daar heb je weer zo'n overbezorgde moeder). Maar ik dacht ook, ja als hij niks kan vinden dat is dat zo. Dus ik weer naar huis. Thuis een zetpilletje gegeven. Toen kon Gijs eindelijk ff slapen. Maar smiddags werd hij zieker. Hij had 39.3 koorts en schreewde met optillen en luier verschonen. Hij had zo'n pijn, echt heel zielig. Dus wij weer naar de huisartsenpost. Deze huisarts zag gelijk dat het niet goed was en stuurde ons door naar de kinderarts. Daar werd Gijs helemaal lekgeprikt (lumbaalpunctie, blaaspunctie, liespunctie, infuusje). En uit de liquor (ruggemergvocht) kwam eruit dat hij een flinke hersenvliesontsteking had. Eerst werd hij zieker, maar gelukkig werd hij naar twee dagen minder pijnlijk en begon hij weer te lachen en spelen. En nu ligt hij gelukkig weer in zijn eigen bedje. Hij is nog wel erg geprikkeld, maar knapt elke keer weer een beetje op.

En wij kunnen nu ook gaan bijkomen van de schrik.

Ik ga nu weer even bij hem kijken.

liefs

tulip
Jee Tulip, wat moeten jullie geschrokken zijn! Lijkt me echt afschuwelijk, je kleine kindje zo ziek te zien! En dan de angst of hij het wel haalt... wat verschrikkelijk naar moet dat voor jullie geweest zijn!!!!

Maar wat ontzettend fijn dat het nu beter gaat, en dat jullie weer thuis zijn! Hopelijk knapt hij nu snel op! Sterkte met het verwerken van de schrik!

Ik ga even bij mijn kleintje kijken, ze slaapt maar na jouw verhaal moet ik haar echt even een kusje gaan geven! Het cliché blijkt maar weer eens al te waar; "als ze maar gezond zijn!"
Hey Tulip

wat een verhaal zeg. Dan sodemieter je wel echt even hard van je roze wolk af.

Wel goed dat je gewoon terug bent gegaan naar de huisartsenpost! We hebben dat moederinstinct niet voor niets, hoor. Gelukkig dat Gijs wel weer aan de beterende hand is, want een hersenvliesontsteking is natuurlijk niet niks. Heb je nu niet de neiging om elk half uur bij hem te gaan kijken, of valt dat mee. Geef je mannetje in elk geval maar wat extra knuffels, want dat heeft ie nu wel verdiend lijkt me zo.

Hier gaat alles goed. Over ruim twee weken weer aan het werken. Ik ben benieuwd. Zie er aaan de ene kant tegenop op mijn mannetje de hele dag bij iemand anders achter te laten, maar aan de andere kant ben ik ook wel blij als ik weer even wat dingen gedaan krijg. De kleine man is namelijk heel veel wakker overdag (hij doet drie kleine slaapjes van 45 minuten) en ik krijg dus helemaal niets gedaan (zoals forummen)

Hoe gaat het met de andere dames en de kleintjes? Alles goed?
Jee Tulip, wat eng om zoiets mee te maken. Gelukkig dat je moedergevoel je nog een keer naar de huisarts heeft gestuurd.

Hier gaat alles goed. Wesley groeit goed, krijgt dinsdag weer prikjes. Ben wel weer benieuwd hoe lang en zwaar hij is.

Het is wel een pittig mannetje en huilt snel om dingen. Ik ben dat niet gewend want mijn middelste zoon huilde eigenlijk nooit en kon rustig een uur in de box liggen en rond kijken. Wesley kan dat wel steeds beter en kijkt nu ook naar dingen. Maar hij kan niet zo goed tegen drukte en met 2 grote broers van bijna 3 en bijna 5 jaar is dat soms wel erg lastig. Rustig drinken bijvoorbeeld lukt niet als ze thuis zijn, hij drinkt wel maar schrikt ook vaak van lawaai. Auto rijden of met de kinderwagen wandelen vindt hij erg fijn, maar zodra ik de motor uitzet of stil sta in een winkel dan vliegen meteen zijn oogjes open.

Maar verder is het een heerlijk mannetje en we zijn allemaal zo gek met hem......ook zijn broers zijn nog steeds heel lief en niet jaloers.
Ach Tulip wat vreselijk naar! En die artsen, je zou ze wat aandoen zeg... Heel veel beterschap met je kleintje!
@lievelotje: ik ben inderdaad nu bezorgder dan anders. Ook voor mijn andere zoontje. Mijn oudste was gisteren na het slapen even aan het huilen en ik schrok gelijk. Uiteindelijk was er niks aan de hand, maar ik ben nu wel alert op alles.

Gijs knapt gelukkig elke dag een beetje op. Hij zit nog niet helemaal lekker in zijn vel. Vooral overdag heeft hij nog wel pijnstilling nodig. Maar vandaag al een zetpilletje minder dan gisteren. Sinds gisterenmiddag heeft hij ook allemaal eczeemplekjes op zijn hoofdje. Ik schrok eerst (ik schrik nu van elke verandering hoor), omdat het zich met elk uur uitbreidde. Maar nu ziet het er weer rustiger uit. Hij heeft er geen last van. Zal wel een uitwerking van de ziekte zijn. Vannacht heeft hij goed geslapen en vanochtend heerlijk gespeeld. Het is echt een toppertje. En een vechtertje.

Ik heb thuis al heel wat tranen gelaten. Het komt er nu allemaal uit. En ik moet nu alleen wel weer leren om niet te heftig op elk kuchje te reageren. Maar dat vertrouwen komt wel weer.

bedankt voor jullie lieve reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven