* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
zooo dames! ben zojuist even gaan liggen (dacht ik), maar was zo ineeens 2 uur verder. wel erg lekker!

ehm: weet niet meer wie het vroeg, maar die 49 uur zijn dus maar de vraag bij mij (ivm drukte bij kraamorganisatie) en wil ik daar zelfs maar in de buurt komen (ze garanderen maar 2 uur) dan is die indicatie dus erg nodig. (krijg sowieso maar 45 uur ivm fv)

en dan nog duowagen: wij hebben afgelopen week de phil & teds gekocht. is in simpelste versie ook nog steeds 500 (en voor wagen in goede staat betaal je dat ook op marktplaats enzo), maar het groooooote voordeel is dat ie niet zo lelijk is (is gewoon driewieler namelijk) en niet zoveel plaats inneemt. hier ook kleine gang namelijk en zo'n duowagen (die spuuglelijke dus) zou hier niet eens passen, bovendien vouwen die onmogelijk groot op en aangezien we ook het probleem 'auto' nog moeten oplossen, is dat ook wel heel fijn.

verder ben ik jaloers op jullie allemaal die al lekker bezig zijn met baby-voorbereidingen. ik wil ook al mijn ziekenhuistas inpakken, de babykleertjes wassen en bij ieder krampje dneken dat e al gaat beginnen. maar dat zie ik nog niet gebeuren. moeten nog kamertje afmaken (en als ik 2 uur slaap, kan vriendlief dus niks doen) en wiegje halen bij mijn zus (misschien vrijdag) en bovendien ben k er behoorlijk van overtuigd dat ik pas ná de uitgerekende datum ga bevallen dat ik het allemaal nog zooooo ver weg vind. (als ik jullie zo hoor, ben ik dan wel ruim de laatste overigens!)

ok, ga nu even met jongste zoon wandelen. dat slaapje heeft me goed gedaan!
Ik zal me gaan schamen in een hoek, okee?

Misschien voelt je zoontje onbewust toch heel goed aan wat hij wel en niet kan? En rent hij komend weekend het hele huis weer rond?
Jeetje Ring, de flying docters, dat is lang geleden!!! Aan het eind vd vorige zw.schap heb ik zo ongeveer alle dvd's van friends gekeken vanuit m'n bedje, heerlijk van genieten zou ik zeggen.

MissBR: fijn dat je vandaag die extra uurtjes slaap hebt kunnen pakken. Knap je echt van op zo te lezen, goed zo!

Quintie: ik lig ook op de bank, kun je voor mij ook geen sapjes en koekjes komen brengen ?

Manlief is met dochter boodschappen doen voor de pannenkoeken, oh wat heb ik er al zin in, buik rommelt al van de trek (nee niet van de weeen helaas...)
Pannenkoeken, mmmmm, heb ik ook wel zin in. Maar vriend is er vanavond niet en ik had al een magnetron curry gehaald. Misschien morgen dan maar.

Ik bleek nog dvd's van Grey's te hebben. Dat heb ik eigenlijk nooit gevolgd, dus nu volstaan ze wel. Een aflevering per dag, dus kan ik weer even vooruit. Flying Doctors vond ik ook altijd erg leuk.
Ring: Flying Doctors rule!!! (Pippa daalt nu ook enorm in achting ) Geweldig vond ik dat.

Wyfke: er bestaat ook een plankje waar de grote broer of zus op kan zitten. Vraag me niet hoe het heet maar ik heb het ergens gezien. Nadeel is alleen dat ie niet aan/op/bij de Bugaboo past dus als je die hebt (zoals een vriendin van mij die echt dacht dat haar probleem met oudste zo was opgelost) dan heb je pech.

Chica: fijn dat je haar weer helemaal goed zit! Ik wil de week voor de uitgerekende datum nog een keer naar de kapper. Hopelijk haal ik het, haha.

Ben vandaag behoorlijk actief geweest en ik moet nog koken (en naar de zwangerschapscursus vanavond) dus ik sta zit eigenlijk een beetje op instorten. Ga morgenochtend direct naar de supermarkt voor brandnetelthee. En ik begin me zo langzamerhand af te vragen of ik niet eens mijn huisarts naar het drama moet laten kijken. Maar ja, ik ben een beetje bang dat ie me met 'helaas, niks aan te doen behalve.. (en dan alles wta jullie hier al hebben geroepen)' weer wegstuurt. Dan kan hij zijn tijd beter gebruiken voor echt zieke mensen...

Op naar de kip tandoori!
Meld!

Pfff.... ben moe. Vandaag de klossen in huis gehaald, boodschappen gedaan, gekookt, en nu dus MOE!!!!! Ik heb daarom niet alles gelezen, maar wel gezien dat de 2e juli-baby is geboren! Geweldig, zeg! Sas, gefeliciteerd!!! Fantastisch dat het toch nog zo snel gegaan is. En nu lekker gaan genieten.
Pippa, als jij het toch prettig vindt dat de huisarts er even naar kijkt ook al lijkt het zinloos, maakt dat toch niks uit? Gewoon doen hoor. Weet jij veel wat hij er nog aan kan doen. Misschien ziet hij het net wat anders dan de verloskundige, you'll never know.

Blog ook gemeld, zie ik. Dan blijven alleen Engelbengel en MvYara nog over!

Blog, lekker druk geweest! Goed zeg.

Wat leuk dat anderen FD ook hebben gekeken. Ben ik toch niet de enige. Haha. Ik heb trouwens ook drie seizoenen 'Friends' gekregen... Ook al zo fijn om te kijken, net wat Jojon zegt.

Grey's is ook leuk Maria! Maar dat heb ik wel gevolgd, alles is nog redelijk vers in mijn geheugen!
MissBR ik ben de laatbloeier hier! hahaha! De oudste van het stel, het laatste aangemeldt bij dit juli forum volgens mij en de laatste die met verlof gaat dus ik zal ook wel de laatste zijn die bevalt. Hier weet ik nog niet eens wanneer ik aan de babykamer kan beginnen en kinderkleertjes kan gaan wassen. Voorlopig heb ik nog geen kast hier staan waar ik die kleren in kan gaan hangen. Ik ga ook voor 27 juli.

Gelukkig dat je dochter goed eet en drinkt Wyfke erg belangrijk!

Ik heb vandaag gebeld met de dokter en deze had geen uitslag. Hij zei wel dat zo te horen de kuur heeft aangslagen, alleen heb ik nu allemaal vervelende kwaaltjes door de kuur. Inderdaad al die blaartjes in mijn mond, diaree, schimmelinfectie. Maar ik moet hem wel af maken en duurt dus in totaal 10 dagen. Heb wel besloten morgen naar het werk te gaan om dat ik toch wil gaan afronden daar.

Morgen even een hele dag, vrijdag halve dag en dan maandag en dinsdag nog.
ach ja watever, zijn wij straks de laatsten die nog druk aan het mailen zijn en iedereen aan het feliciteren. en maar wachten... (tegen die tijd is ook jouw kast in elkaar en de kleertjes gewassen!)

FD is geweldig! (voor mij daalt iedereen in achting die dat niet vind/vond) Kijk nu ook de stomste dingen op tv, maar ahc.. dat hoort ook bij verlof. Verheug me erg op Wimbledon en de Tour de France straks, heerlijk op de bank onderuit naar eindeloze franse landschappen kijken!

en ja, dat slaapje heeft me enorm goedgedaan. als ik dat nou eens elke dag kon doen.. eens kijken of dat op de een of andere manier in mijn schema kan passen..

ook bij de bugaboo heb je trouwens een plankje hoor (kiddy-board), is alleen natuurlijk extra duur (maar misschien via marktplaats?). als oudste groot genoeg is om te snappen dat ze moet blijven staan, dan werkt dat best wel.

ok, ga even kopje thee maken, vriendlief legt de mannen in bad/bed (hoor allemaal vrolijk gedoe boven). fijne avond!
Bij de Bugaboo heb je ook een zitje dat je kunt monteren aan de wagen. Ik zag dat laatst ergens in een tijdschrift staan.

Dadelijk naar de laatste les zwangerschapscursus. Ik heb er ook niet zo veel zin meer in eigenlijk...
De pannenkoeken waren heerlijk!!! Deze keer naast de spek/kaas pannenkoeken ook de ananasvariant, erg geslaagd!

Dochter heeft na het eten nog heerlijk buiten gespeeld en ligt nu samen met manlief in bad te weken want dat was wel nodig na het eten en buitenspelen. Bovendien zat er zelfs stroop in haar haar!

Ik had trouwens bedacht dat dochterlief desnoods wel aan het voeteneinde van de kinderwagenbak kon zitten. Geen idee of het werkt en of ze het wil hoor. Maar ga het straks wel een keer proberen denk ik.
Uhmmm Jojon aan het einde van de kinderwagenbak? En jij denkt dat ze daar lekker gezellig blijft zitten? Ik zou als de dood zijn dat ze in die bak gaat rondscharrelen zo over de nieuwe baby heen. Die blijft nooit en te nimmer zitten. Verder lijkt het me ook een beetje gevaarlijk als ze gaat staan enzo en er zijn riempjes of niks en ze kukelt eruit.

Nou ja misschien zie ik gevaren die er niet zijn, maar misschien is het toch niet dé oplossing????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
*Meld!* Daar ben ik ook hoor, hier nog helemaal geen tekenen dat ons meissie er aan komt...

Sas, gefeliciteerd! Ik ben heel blij voor je en hoop dat de bevalling voorspoedig is gegaan.

Ik ben de hele dag bezig geweest met spulletjes verzamelen: een po, lakentjes, kleertjes voor de eerste dagen, een dienblad, etc. En ik ben bij twee kinderdagverblijven geweest waar we uit kunnen kiezen (luxeprobleem), en ook nog naar de VK.

Net toen ik mijn middagslaapje wilde doen, kwamen de schoonmakers, dus ben ik lekker op een dekentje in de tuin gaan dutten en ik voelde me niet eens schuldig of geroepen om ook te gaan poetsen. Bij ons is het trouwens ook een strijd met de vogels wie het eerst bij de frambozen, aardbeien en kersen is.

En we kregen het eerste ontwerp van het geboortekaartje, superschattig, ik moest meteen weer helemaal huilen. De laatste dagen is ineens het besef er dat ons kindje nu echt gaat komen en daar word ik zo ongelooflijk blij van!

Ik weet niet meer wie zich afvroeg of je door seks te hebben eerder bevalt. Ik hoop 't maar niet, hahaha. Wij vrijen nog steeds zo'n beetje om de dag (da's toch een stuk minder vaak dan een paar maanden geleden). Sinds de zwangerschap heb ik veel meer afscheiding dan anders en ook de zuurgraad is anders en dat zorgt dan weer voor irritaties bij m'n lieffie (hij is nog steeds niet hersteld van een besnijdenis zo'n 1,5 jaar geleden...Maar Quintie, dat zal bij jouw kindje heus niet zo zijn hoor). Dus volgens mij zijn wij het enige stel ter wereld dat nu met condooms vrijt, hahaha. We moesten er zelf in ieder geval erg om lachen als we bij de Etos met zo'n megaverpakking naar buiten lopen...
Vandaag op controle geweest en bloeddruk was weer/nog wat aan de hoge kant. Willen ze extra controleren de komende week dus over 2 dagen terug voor een extra controle en dan horen we weer meer. Nog geen datum geprikt dus. Verder was alles goed, niet te veel vruchtwater (kan voorkomen bij suikerziekte), baby lag met koppie naar beneden. Gewicht in de gaten houden omdat ik wel wat vocht vasthoud en als ik ineens in een dag veel aankom moet ik aan de bel trekken.

Las wat over een luiertas, ik gebruik hem nog wel maar denk dat met een beetje minder voor zoon de babyspullen er wel bij kunnen.

En hier dus wel een duowagen, lelijk of niet, ik ga voor het gemak. Zus had ook 1 en zoontje van 4 zit er nog wel eens voorin als we met zijn allen weggaan nu en dan mijn zoontje achterin, vinden ze geweldig.
Tja, Engelbengel, om de bevalling op te wekken moet je dus wel zonder condoom vrijen! Het gaat met name om de sperma die dan z'n werk doet.... Maar om de dag das wel een enorme score zeg! Al moet ik er zelf niet meer aan denken zo vaak...
Jane, even over het schema. Stond er eerst niet in of het iemands eerste kindje is? Dat vind ik namelijk wel interessant om te weten (en ik onthoud het niet allemaal...). Ik weet niet of dit in een volgende update weer is terug te toveren?
Ja hoor Maria, maar het schema werd zo breed.Als de kolommen 'verlof' en 'uitgerekende datum' eruit zijn, voeg ik het wel weer toe, okay? Ik heb het bewaard .

En volgens mij had Ring een tijdje geleden gevraagd om haar leeftijd aan te passen, klopt dat? Hoe zat 't ook alweer?
What matters most is how you see yourself
* meld *

Officieel 37 weken vandaag!!!

Lekker geslapen vannacht, dat heeft me echt weer goed gedaan, kan er weer tegen aan vandaag!

Straks komt m'n zusje de hele dag helpen en voor dochterlief zorgen. Voor ons alledrie gezellig! Kan ik lekker alles op m'n eigen tempo doen en dochterlief krijgt eindelijk ook eens een dagje de aandacht die ze verdient. En m'n zusje... die geniet er alleen maar van om een dagje qualitytime met d'r kleine nichtje te hebben!

Verder even vaderdagkadootje knutselen. Heb bij de hema van die fotolijstjes-kaarten gekocht. Moet je zelf nog een foto indoen en dan opsturen. Mooie foto van dochterlief erin en de rand laat ik haar straks zelf versieren met stiften, stickertjes en opplak-diamantjes. Maak er mooi drie: een voor manlief en voor allebei de opa's ook eentje en klaar is kees!

Fijne dag allemaal.
Goeiemorgen allemaal!

lekker geslapen? ik eigenlijk wel, maar heb vanmorgen toch zo'n last van mijn liezen/schaambot. Bracht de jongens naar school vanmorgen en kon haast geen stap zetten. hoop dat het zo wel een beetje wegtrekt, want zo kan ik niks. (misschien te actief geweest gisteren toen ik zo uitgeslapen was na mijn middagslaapje..)

verder belooft het hier een mooi dagje te worden (zonnnetje schijnt al en heb de deur al open). vriendlief wil kamertje zo ver mogelijk afmaken vandaag (op gordijnen na, die moeten nog gemaakt) zodat we morgen wiegje kunnen ophalen bij mijn zus (anders staat het maar in het stof). kan ik de kleren van de jongste verhuizen en eens even uitzoeken wat ik voor de baby allemaal wel of niet heb. ben tenslotte ook bijna 37 weken (al verwacht ik de komende 3 weken niet te gaan bevallen)

hoeven we daarna 'alleen nog maar' een andere auto!

en elke twee dagen seks?? als het hier elke twee maanden lukt is het al prachtig. daar moet ik echt niet meer aan denken hoor! veel te veel gedoe met die buik en als ik eenmaal rustig lig, wil ik gewoon slapen! haha! komt allemaal wel weer, vriendlief is het wel gewend, was bij de andere zwangerschappen niet anders. hij zeurt er niet over gelukkig.

en wb opwekken van de bevalling. heb allerlei dingen geprobeerd in het verleden (hart van een ananas is heel taai en niet lekker!), maar nog nooit ontdekt dat het enig effect had .. maar ja: je wil toch wat he! (moeilijk om geen controle te hebben over zoiets belangrijks)

lekker dagje allemaal en tot later!
*Meld!*

Jojon, laat je maar lekker verwennen vandaag door je zussie! Lief van haar. Mijn zussie ligt zelf in het kraambed en ik durf het niet aan om naar d'r toe te gaan. Ze woont op een uur rijden vanaf hier en dat is me nu iets teveel. Jammer, want het lijkt me zo leuk om haar, haar zoontje en jongste dochtertje wat vaker te zien.

Vandaag zijn de bouwvakkers weer bezig, m'n lieffie en schoonvader zijn in de weer en ik denk dat ik maar lekker in het zonnetje ga zitten. Hmmmm, het is zo heerlijk om verlof te hebben met dit weer! Fijne dag gewenst allemaal...
Jojon: ik krijg zoooo'n zin in pannenkoeken van jouw verhalen!

Verder niet veel te melden hier. Straks naar de vk, nu snel aankleden!
Zo, daar ben ik ook weer, na 30 foutmeldingen is het me eindelijk gelukt alle berichten terug te lezen maar ik ga ongetwijfeld dingen vergeten om op te reageren...

Sas, gefeliciteerd met je zoon!!! Geniet lekker van je kraamtijd!!

Moxa-sticks voorlopig in elk geval niet nodig, bij controle maandag bij de vk dacht ze dat ie gedraaid was, wist het niet helemaal zeker dus krijg volgende week dinsdag nog een liggingsecho. Leuk, nog een keertje kijken!!!

Had het er trouwens gisteravond over met iemand die ook met moxasticks werkt en volgens haar mag het helemaal niet tijdens zwangerschap, er zouden kruiden in zitten die veel te sterk zijn en niet goed voor zwangeren... zij op haar beurt was weer verbaasd dat het jou door een VK was aangeraden en ze wilde haar docent eens een mailtje sturen.

Pannekoeken..mmmm... denk dat ik vaanvond ook maar ens aan het bakken sla! Hoop dat we een kraamhulp krijgen die wel wil helpen met koken want heb helaas geen keukenprins in huis haha!! Mag er wel om denken dat ik de komende tijd ruime porties kook zodat ik van alles in de vriezer kan stoppen!

Quintie, wat ontzettend sneu dat Jano zo'n pijn had, gelukkig is het inmiddels beter. Ik had het ook zeker niet drooggehouden dat is zeker!!

Oeh, Engelbengel, elke 2 dagen...denk dat het hier ook dichter bij elke 2 maanden komt, net als bij missBR!!

Fijn dat de balk erin ligt, ben blij dat we hier eindelijk van dat bouwstof af zijn. Nu dus de puntjes nog op de i...zal blij zijn als ik straks net als sommige anderen hier alles een beetje op orde heb.

Pippa, je kan ook soep maken met veel selderij erin, dat werkt ook heel goed vochtafdrijvend! (niet te zout maken natuurlijk!)

En verder zou ik me maar niet druk maken om wat jij denkt dat anderen denken. Als ze zeggen dat ze je graag helpen dan is dat ook vast zo! Een andere keer kan jij het voor hun doen!

Zo en nu moet ik hier aan het werk, er moet nog wel geschilderd worden enzo anders moeten we de verhuizing van dochter (gepland op zateradg) weeeeeeeer uitstellen...
quote:Jane 1973 schreef op 17 juni 2009 @ 23:11:

Ja hoor Maria, maar het schema werd zo breed.Als de kolommen 'verlof' en 'uitgerekende datum' eruit zijn, voeg ik het wel weer toe, okay? Ik heb het bewaard .

En volgens mij had Ring een tijdje geleden gevraagd om haar leeftijd aan te passen, klopt dat? Hoe zat 't ook alweer?

Ja, ik ben alweer 3 maanden 28 jaar.

Fijn dat je zo lekker hebt geslapen Jojon! Hmmm, pannenkoeken!

Engel, lekker weer inderdaad! Terwijl het vannacht nog zo regende. Gelukkig schijnt het zonnetje nu weer volop.

*Meld!*

Ik moet vanmiddag ook voor controle, aan het einde van de middag. Kan ik gelijk even mijn onzekerheden bespreken. Ik voel het kindje namelijk al een dag een stuk minder dan normaal. Normaal heb ik een echte druktemaker, nu niet. Gisterenavond in bed werd ik me er pas echt bewust van. Na een warme douche heeft mijn vriend wel een half uur geprobeerd contact te krijgen, maar twee laffe bewegingen was het maximale wat eruit kwam. (Na het spelen van een muziekje, een massage en wat gekriebel.) Vanochtend heb ik weer gedoucht. Het kindje had daarna wel de hik, maar verder dan wat minimale bewegingen komt het niet. Nu rommelt hij/zij ook wel wat, maar gewoon minder dan normaal.

Zou hij/zij gewoon een luierdagje hebben? Want 'ineens' minder ruimte hebben geloof ik ook niet, aangezien maandag en dinsdag mijn buik nog geregeld van links naar rechts schoof en ik daarnaast driftig getrapt werd.

Nou ja, ik zal afwachten tot vanmiddag. Komt vast goed. (Ik voel me echt zo'n muts dat ik me dan gelijk ongerust maak, terwijl hij/zij nog wel beweegt!)
Ring, je bent helemaal geen muts als je je zorgen maakt omdat je de kleine minder voelt!!!!! Als je het niet helemaal vertrouwt zou ik gewoon nu al even de vk bellen, misschien mag je wel eerder komen en evt heb je dan nog de hele dag om even aan het ctg gelegd te worden (net als Jane een paar dagen geleden). Anders moet dat vanavond misschien en daar zit je vast ook niet op te wachten. Echt doen hoor!
Meis, mij werden de moxa-sticks ook aangeraden door VK ,dus dan lijkt me dat het gewoon kan? Maar fijn dat je ze zeer waarschijnlijk niet nodig hebt!

Poeh, van dat bewegen. Ik denk misschien iets te simpel, maar bewegen is bewegen, lijkt mij? Ik hou het eigenlijk niet zo goed bij of het nu meer of minder dan eerst is. Maar inderdaad de VK bellen als je het niet vertrouwt. Ik heb morgen weer controle.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven