= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Meld!

Het bevalbad staat klaar maar baby maakt nog geen aanstalten. Morgenochtend dus maar gewoon naar VK voor de volgende check-up.

Dank voor jullie medeleven mbt mijn benen. Bij nader inzien heb ik toch niet het idee dat ze verbrand zijn want het voelt niet verbrand. Het ziet er wel uit alsof ik melaats ben of zo (al moet ik bekennen dat ik niet precies weet hoe dat eruit ziet maar het klinkt wel icky). Ik twijfel nog of ik er een foto van zal (laten) maken om mensen (en dus ook jullie, op hyves) angst aan te jagen. Op dit moment hoop ik alleen maar dat het ooit nog goed komt, ander kan ik voor de rest van mijn leven rokken en jurkjes zonder laarzen eronder vergeten. Tenzij het lange rokken of jurkjes zijn.

Hm, zus komt op bezoek, ik post straks verder!
Meld.

Alles bij de vk was goed, bloeddruk is weer mooi laag en geen eiwit meer in de urine. Perfect dus. Volgende week donderdag weer terug (maandag en dinsdag zaten ze al helemaal vol). Ik hoop toch dat ik dat niet red.

Pfoe, ik ben nog niet aan de houdbaarheidsdatum toe en ben het vandaag echt even zo zat. Ik heb geen zin meer om te zitten en te lezen, ik wil vooruit. Natuurlijk heb ik straks spijt, dat ik niet nog even genoten heb van de rust, maar nu wil ik vooral gewoon graag bevallen. Misschien dat de zenuwen ook wel een rol gaan spelen, dat kan best.

Als m'n humeur wat beter is (lees, als ik niet meer zit te janken om niks) kom ik later vandaag nog wel ff langs.

Fijen dag allemaal!!
* Meld! * (helaas..... :( )

Quintie: sterkte met je oorpijn! Vervelend zeg!

Chica: wat een gaaf cadeau, zeg! En wat fijn dat je HB-gehalte zo goed is. Dan zullen die vlekken idd wel van het warme weer komen...

Jojon: wat naar! Ik surf zo naar hyves om je verhaal te lezen. Bij deze vast een dikke Heel veel sterkte!

Meis: heerlijk hè, om al die oude zooi weg te doen! Ik ben daar erg goed in, in spullen weggooien. Mijn man iets minder. Dus tijdens mijn verlof (toen Blogman werken was) heb ik me heerlijk uit kunnen leven.

Zonnetje wat leuk die updates over Jane!

Engelbengel: spannend hoor, nu dus echt de uitgerekende datum bereikt. Die boekentip van je is echt een aanrader, want ook ik kan m’n man vandaag niet uitstaan. Hij lijkt zenuwachtiger dan ik voor de bevalling en het duurt hem nu ook allemaal te lang. Dus eigenlijk zijn we gewoon allebei nogal snel geïrriteerd.
Hoi allemaal,

Even snel want wil nog even liggen nu zoon ligt te slapen en anders komt dat er weer niet van. Jullie schrijven ook zo veel....

Jane: Gefeliciteerd met Joost! Wat een flinke knul zeg!

Jojon:

Chica: ging de verloskundige er verder niet op in dan dat je dat zei van met 40 weken strippen?

Ring: ik vind die intake van het CB ook zo belachelijk. En het is net of ze die wijkverpleegkundigen selecteren op zeikerigheid of zo. Onze CB-arts is gelukkig wel een leuk mens. Zoon zat altijd precies onder het gemiddelde qua gewicht en lengte, zei de wijkverpleegkundige altijd wat van op een manier alsof dat niet goed was. Hoe denk je dan dat een gemiddelde tot stand komt, doordat er kinderen onder en boven zitten toch??? Net of alle kinderen uiteindelijk precies op dat streepje uit moeten komen.

Quintie: sterkte met je oor,klinkt niet fijn.

O ja, moest wel erg lachen over jullie verhalen van persen met open mond en open ogen. Alhoewel ik me dan ook weer realiseer dat ik 2 keer bevallen ben,maar de omschrijvingen van hoe persen/persweeen gaan bij bevallingen is mij volslagen vreemd. Mijn lijf verkrampt en gooit dat kind eruit, zo zou ik het omschrijven en voor mijn gevoel komt daar geen wee aan te pas en ik zou ook niet weten hoe ik dan nog moet nadenken over een open mond of open ogen.
Maar.. (En dit is zoeken naar zeikpunten hoor...) Ze zag er ook al zo streng uit! Gelukkig deed ze wel lief tegen Miep. Maar ik had toch sterk een beoordelingsgevoel. Vooral toen ze begon over risicofactoren in kaart brengen die een goede opvoeding kunnen belemmeren. Het was standaardprocedure, zei zei. Maar toch.

*Help! Ik ben pas net twee weken moeder!*

Gelukkig kan ik het verder relativeren. Maar dat komt misschien ook omdat alles nu goed was. Als ze meerdere punten van kritiek had gehad, dacht ik er misschien wel anders over onder invloed van hormonen.
Hier noemen we het "het consternatiebureau".

Hoewel ik ook een relaxte moeder was/ben en een tevreden babytje had, was er altijd wat te zeuren. Echt ongelofelijk! Lig nu in conflict met ze over een ogentest van Thijs. Er zat verschil in zijn ogen en dat vonden ze niet goed. Terecht natuurlijk. Dat was begin maart. Ze wilden een afspraak maken over 3 maanden om te kijken of het beter was geworden. Maar begin juni kwam mij niet zo goed uit ivm vakantie baas en vroeg dus of het eind juni kon. Dan had ik verlof en alle tijd. Nou, moeilijk moeilijk allemaal maar vooruit.

Krijg ik een week voor de afspraak een brief dat mijn afspraak moet worden verplaats wegens drukt naar eind september!!! Dus eerst is 2 weken een groot probleem, en nu mag het zomaar maanden later???

Heb gezegd dat ik hem voor half augustus getest wil hebben en anders stap ik over naar een ander CB. Ben benieuwd...

In al die 4 jaar dat ik er nu kom, is er nog nooit gezegd dat het goed gaat. En ik weet zeker dat het goed gaat, maar is toch weleens leuk om te horen, niet?

Kortom laat je daar niet gek maken

O enne......ook morgen mag ik nog van de bouwvakkers genieten :(
quote:randy schreef op 06 juli 2009 @ 14:03:

Hier noemen we het "het consternatiebureau".

Ben ik weer.

Jane: gefeliciteerd met Joost! Fijn dat Zonnetje ons zo goed op de hoogte heeft gehouden.

Blog: toch jammer dat je je nog komt melden. Ik had je van harte een bevalling gegund vandaag. Maar goed, vandaag is nog niet voorbij!

Ik word nú al chagrijnig van jullie verhalen over het consternatiebureau. Dat werd ik eigenlijk al door de verhalen van vriendinnen toen ik zelf nog lang niet met kinderen bezig was. Het is best goed dat ze bepaalde zaken registereren, en mogelijke probleemgevallen in de gaten houden maar waar ik echt schijtziek van word is die 'het is nooit goed of het deugt niet'-mentaliteit die ze daar doorgaans uitstralen. Net wat Meis zegt (jij was het toch? kan nu ff niet teruglezen): te weinig aangekomen? Dan heb je een mogelijk anorexiageval. Teveel aangekomen? Dan heb je een dikkerd en dat mag niet hoor, mevrouw! En als je dan eens op een dag dat je niet lekker in je vel zit de fout maakt op te merken dat je het allemaal niet makkelijk vindt, dan heb je voor de rest van je leven een sticker op je dossier als waarschijnlijk probleemgeval met ontsporende kinderen, bah! Ik heb me dus heilig voorgenomen daar niets méér te vertellen dan het absoluut noodzakelijke en me verder vooral niets aan te trekken van wat ze zeggen. Want wat Padababa al zegt: dat gemiddelde moet ergens vandaan komen dus sommige kinderen zijn groter en zwaarder dan de curve, en andere kleiner. En verder eens met Randy: ze zeiken als jij een keer een afspraak later wilt doen, maar als het hen uitkomt dan kan het opeens maanden later zijn. Zo'n voorbeeld hoorde ik ook al eens van een vriendin. Het gatver, ik zit me helemaal druk te maken om die types terwijl ik nog niet eens bevallen ben... Ik word altijd heel opstandig van dit soort instanties.

Quintie: sterkte met je oorpijn!
quote:Ring1981 schreef op 06 juli 2009 @ 13:50:

Vooral toen ze begon over risicofactoren in kaart brengen die een goede opvoeding kunnen belemmeren. Het was standaardprocedure, zei zei. Maar toch.

Bemoei je met je eigen zaken!

Dan hou ik er nu over op, goed?
Jane: Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Hopelijk gaat alles goed en mogen jullie snel naar huis.

Jojon: poeh he, wat naar van je man. Ik kan me voorstellen dat je keihard van je lichtblauwe wolk bent gedonderd.

Die verhalen over persen maakten mij ook wel aan het lachen. Ik was tijdens de bevalling al blij dat ik uberhaupt iets al een pers eruit kreeg. Nee, ik heb dus niet gelet of ik vanuit mijn hoofd perste. In ieder geval geen gesprongen aders

Jammer dat er verder nog geen aankondigingen zijn... Zet 'm op allemaal! Misschien heeft het warme weer de bevallingen tegengehouden (heel verstandig, want met zo'n kleintje is het ook maar niks in die hitte...)?
Haha, een en al herkenning dus. Consternatiebureau houden we erin.

Ik ben eigenlijk wel blij dat de oogartsen en dermatologen zo makkelijk te bereiken zijn voor mij. Ik neem me voor om bij vragen twijfels gewoon hun even te vragen, net zo makkelijk.

Ik ben net even naar de buitenpoli gelopen, was een leuke wandeling. De dermatoloog die daar spreekuur had heeft even lekker geknuffeld met Miep en smakelijk gelachen over de verwijsprocedure van het consternatiebureau. 'Als jij een receptje nodig hebt schrijf ik die zo voor je, dat weet je toch! Dat geldt ook voor Miep.' zei ze. Zie je, zo makkelijk kan het dus ook. Haha.

O ja... Ik wil meer bevallingen!!! Kom maar op dames, verras ons met blij nieuws!
Oh mijn god. Nooit aan gedacht: het consultatiebureau.

Ow sjit, kan mij daar net als Pippa al van te voren over op winden!!!!!

Jammer Blog en MissyMB dat jullie nog steeds hoogzwanger rond banjeren.

Ik ga weer ff verder niks doen!! Tot later.
quote:Ring1981 schreef op 06 juli 2009 @ 15:18:

O ja... Ik wil meer bevallingen!!! Kom maar op dames, verras ons met blij nieuws!

Dat wil ik ook wel hoor! Heb net besloten dat donderdag me een mooie dag lijkt. 09-07-09 wordt het dan, en dan is vriend 4 dagen achtereen thuis. Lijkt me ook fijn. We hebben nl. besproken dat hij zolang de kraamzorg er is halve dagen gaat werken, dan een week helemaal thuis is en dan weer een week halve dagen werkt. Maar als dag 3 en 4 in het weekend vallen is ie lekker toch wat langer helemaal thuis en dat vind ik wel prettig.

Nu even wat boodschapjes doen, ik hoop dat er inmiddels weer wat weeën zijn begonnen! Met name bij de dames die al lang over hun houdbaarheidsdatum heen zijn...
Hoi ladies!

Nou.. ik ben zo'n raar geval he

Een deel van mijn trommelvlies is heftig rood en ontstoken, de rest ziet er goed uit. Dus vraagt de ha; heb je iets in je oor gehad? Ben je geprikt ofzo? Uhh... nee ik lag te slapen, zei ik. Wel schoot me te binnen dat ik van het weekend een raar beestje ving in Jano's kamer. Ik liet het aan mijn vriend zien en die zei dat zijn broer hem voor die beestjes had gewaarschuwd, want die schijnen in de oren van kinderen te kruipen en te bijten. Dus dat vertelde ik aan de ha, maar die had er nog nooit van gehoord. Het zou kunnen, hoewel er geen beestje in mijn oor zat. Het is ook geen standaard oorontsteking omdat slechts een deel van mijn trommelvlies ontstoken is en ik ben verder niet verkouden ofzo. Conclusie, neem een paracetamol en morgen belt ze me om te zien of het beter gaat. Zo niet krijg ik antibiotica, hoewel ze dat liever niet wil doen omdat ik binnenkort moet bevallen. Dus kortom... het blijft vaag! Het doet wel minder pijn nu, gelukkig. Maar echt weer iets raars voor mij dit!!

Jammer dat je je hebt gemeld Blog!! Ik had het zo gehoopt voor jou!!

Jojon dikke knuffel voor jou meid! wat een pech!!!!

Nerwen offdays horen erbij helaas... hopelijk voel je je morgen weer wat beter!

Pippa oef, die benen van jou! Zonder als een ramptoerist over te willen komen; ik ben wel benieuwd eigenlijk hoe het eruit ziet... mag ik dat zeggen?

Meis jij had toch vorige week het peterselie vocht gedronken tegen de opgezette voeten? Heeft het je geholpen?

Chica gewoon stampij maken hoor!! Ik vind het raar dat ze zo moeilijk doen. Juist bij een tweede zou dat toch niet mogen, zo liet mijn vk het overkomen althans.

Enne, ik ben alweeeer de uitzondering; ik ben eigenlijk helemaal niet ontevreden over het consultatiebureau. Ik heb nooit gezeur gehad, alleen maar nuttige tips en dingen waar ik iets aan had eigenlijk. Ook toen ik na een paar weken al stopte met bv, toen werd er gezegd; 'jammer wel, wij zijn voorstanders van bv, maar als het niet gaat dan gaat het niet!' Op een hele normale toon trouwens, niet sarcastisch ofzo. Dus nou ja... het kan ook anders. Of misschien ligt het wel aan mij, kan ook
quote:Pippa71 schreef op 06 juli 2009 @ 15:40:

[...]

Dat wil ik ook wel hoor! Heb net besloten dat donderdag me een mooie dag lijkt. 09-07-09 wordt het dan,

Hmmm... ik had die dag ook al in gedachten hoor!! Dat is natuurlijk als de gyn meewerkt en mij donderdag wil inleiden.... maar ik ga m'n best doen

Als de 'overtijd' dames nou vandaag en morgen en woensdag bevallen, dan nemen wij donderdag, deal Pippa?
OK Quinty, dat mag dan, maar wacht even onze berichten af
Wat een gedoe met je oor Quintie!

Ik ben benieuwd wie de volgende is... Het wordt tijd voor een nieuw babytje op de lijst. We zijn al de hele tijd zo snel op dit topic, laten we dat er een beetje inhouden. In ieder geval dat iedereen klaar is rond 25 juli, okee? (Dan is de laatste van de lijst uitgerekend!) Of heeft iemand daar bezwaar tegen?

Ik ben gewoon zo benieuwd naar alle namen en verhalen. Leuk is dit hoor.
Hihi, dan krijg ik wel ruzie hier hoor Ring, ik heb er geen probleem mee om als laatste te bevalllen, sterker nog, daar houd ik serieus rekening mee! Maar beebs peetouders zijn op vakantie van 12 tot 26 juli dus ze verzochten mij mijn benen bij elkaar te houden totdat ze terug zijn...

Maarreeeehhh... eerst mag ik morgen weer naar het ziekenhuis want meneertje ligt dus weer verkeerdom... met de vk overlegd, als ie nou morgen toch weer goed ligt of als ie later deze week draait dan met gyn overleggen (beetje pushen) dat ik toch weer terug mag naar vk en dat ze dan tijdens de bevalling kijken hoe hij ligt en indien nodig dan toch nog naar het ziekenhuis.

Wordt vervolgd dusssssss

Quintie, ieks beestjes die in je oren kruipen??? Hoop dat ik die niet tegenkom hier, hoe zien ze eruit???

En hoe staat het eigenlijk met de meldplicht? Is iedereen al geweest? Zal eerst even posten en dan checken, anders weet ik al wel weer wat er gebeurt...
Iedereen is geweest, behalve Dufty...
Pippa, er schoot me zojuist wat te binnen over je benen. Ik heb al een paar keer de 4daagse gelopen en daar zijn mensen die hun benen branden door het asfalt. Weet niet precies hoe het zit, maar doordat de zon het asfalt verwarmt, straalt die warmte op naar je benen. Ziet er idd uit als een soort couperose (hoe schrijf je dat eigenlijk??) Weet niet wat je er aan kan doen verder, maar het schoot zo even in mijn gedachten.
Meis, omdat jij zo lief bent de adresstickers voor mij wil maken (denk een stuk of 90??? Benader je er anders nog wel even voor op hyves) mag jij als laatste van mij!! Maar ik wil echt niet vroeger dan de 24e hoor, is dat een deal??

En dat mannetje maakt het wel spannend he? Maar blijven draaien, de draaikont.
Meiden, ik heb er vandaag weer zo'n kaa uu tee dag opzitten. Was bij de VK die me nogal opgeblazen vond. Bloeddruk was weer veel te hoor, dus weer door naar ziekenhuis. Ik was daar rond 11 uur en mocht om half 4 weer naar huis, wat een gedoe. Bloed en urine was goed, maar bloeddruk blijft te hoog. Tsja, toch maar weer rustig aan doen. En donderdag weer terug in de hoop dat het allemaal weer wat meer is gestabiliseerd. En dan loop je daar en dan bedenk ik me steeds dat ik tussen nu en 4,5 week weer in dat ziekenhuis zal zijn voor de bevalling. Op zo'n helder moment vind ik dat best heftig hoor, die gedachte, maar ik weet ook dat het je onder invloed van weeen allemaal een worst zal zijn.

@Quint, beestjes in je oor? Wel fijn dat het geen ontsteking is, daar zit je ook niet op te wachten nu...

@Jojon, meid, wat een verhaal op Hyves. Heel veel sterkte, ik ben best van je berichtje geschrokken... *knuffel*
quote:Ring1981 schreef op 06 juli 2009 @ 16:02:

Wat een gedoe met je oor Quintie!

Ik ben benieuwd wie de volgende is... Het wordt tijd voor een nieuw babytje op de lijst. We zijn al de hele tijd zo snel op dit topic, laten we dat er een beetje inhouden. In ieder geval dat iedereen klaar is rond 25 juli, okee? (Dan is de laatste van de lijst uitgerekend!) Of heeft iemand daar bezwaar tegen?

Ik ben gewoon zo benieuwd naar alle namen en verhalen. Leuk is dit hoor.

Whaha ja echt he... beestjes in mijn oor

Het leek een soort kleine kakkerlak ofzo, een beetje roodbruin met 2 superkleine schaartjes. Zo'n 2 cm. lang ongeveer... ik had het ook nog nooit gezien, daarom liet ik het ook aan vriend zien

En Ring, helemaal met je eens!! Dus:

Go Missy go!!

Go Blog go!!
Dufty!! Heftig hoor. Hebben ze het niet gehad over eerder inleiden eventueel?
Quintie: wat een vage oorklachten, zeg! Sterkte!

Dufty!! Heftig hoor. Hopelijk word jij al eerder ingeleid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven