= = = = Juli 2009 = = = =
zondag 12 juli 2009 om 15:29
Hier dan een mama-meld, met een vinger tikken want mannetje ligt hier te lurken!!! Met hele grote wallen onder m'n ogen Zoonlief doet 's nachts wel heel erg lang over een vodeding, en hoewel hij maar een keer komt vind ik anderhalf uur wel een beetje teveel van het goede en breekt me nu een beetje op. Tel daar de nachtelijke hoestbuien van manlief erbij op en je kan wel inschatten hoe brak ik me nu voel.
Ga vannacht proberen om de voeding te kolven en via de fles te geven, eens kijken of dat wat sneller gaat.
Blog heeft schattige foto's op haar hyves gezet, echt een poppetje hoor en nu al een echt meisje. Haha worden jullie al nieuwsgierig?
Ga vannacht proberen om de voeding te kolven en via de fles te geven, eens kijken of dat wat sneller gaat.
Blog heeft schattige foto's op haar hyves gezet, echt een poppetje hoor en nu al een echt meisje. Haha worden jullie al nieuwsgierig?

zondag 12 juli 2009 om 16:42
Jaaa ik heb ze gezien! Blog's meisje is echt een poppetje
Sterkte met de nachten Jojon... klinkt erg vermoeiend!! Vervelend dat je man nog steeds zulke hoestbuien heeft zeg
Loeki krabbelde me laatst op Hyves dat ze nog altijd via de pc van haar ouders meeleest, zo'n 2 keer per week zei ze. Kan me voorstellen dat ze het lastig vind om dan ineens hier te komen reageren, hoewel ze natuurlijk heel welkom is! Ze zei trouwens ook dat ze iemand hier laat posten als ze bevallen is, dus we zullen het dan wel gauw horen denk ik.
Sterkte met de nachten Jojon... klinkt erg vermoeiend!! Vervelend dat je man nog steeds zulke hoestbuien heeft zeg
Loeki krabbelde me laatst op Hyves dat ze nog altijd via de pc van haar ouders meeleest, zo'n 2 keer per week zei ze. Kan me voorstellen dat ze het lastig vind om dan ineens hier te komen reageren, hoewel ze natuurlijk heel welkom is! Ze zei trouwens ook dat ze iemand hier laat posten als ze bevallen is, dus we zullen het dan wel gauw horen denk ik.
zondag 12 juli 2009 om 17:08
Meld van een niet zwangere. Niet zo'n leuke dit keer. Vannacht om vier uur had ik Miep gevoed en toen ik weer wilde gaan slapen. Ineens kreeg ik vreselijk last van mijn middenrif. Heel acuut, vreemd. Omdat ik niet wist waar ik het zoeken moest HAP gebeld. Advies: neem maar een paracetamol, en kijk wat er gebeurt. Maar er gebeurde niks. Ik weer bellen, na een aantal uur. Gelukkig mocht ik toen gelijk komen bij de huisarts. Na anderhalf uur (grrr) wachten was ik aan de beurt. Hij heeft alles gecheckt, van m'n hart, tot en met m'n longen, lever en maag. Gelukkig was een longembolie niet waarschijnlijk en klonk de rest ook normaal. Bloeddruk was ook goed, het was dus geen staartje van de pre-eclampsie. Maar m'n maag was geirriteerd.
Eigenlijk wist de huisarts het niet zeker, maar hij gokt dus op een virus in mijn maag. Ik heb maagtabletten gekregen en mag paracetamol slikken. Vanwege de borstvoeding was iets anders geen optie.
Gelukkig dat het niks ernstigs lijkt, maar het doet echt verrotte zeer! Blegh!
Eigenlijk wist de huisarts het niet zeker, maar hij gokt dus op een virus in mijn maag. Ik heb maagtabletten gekregen en mag paracetamol slikken. Vanwege de borstvoeding was iets anders geen optie.
Gelukkig dat het niks ernstigs lijkt, maar het doet echt verrotte zeer! Blegh!
zondag 12 juli 2009 om 17:32
Ach arme Ring! Da's ff balen zeg. Aan de andere kant kun je nu weer vrolijk meezeuren met ons zwangeren dat je je k*t voelt.
Meis dank voor je vertrouwen! Het komt ook vast wel goed dus die bezemsteel kun je laten voor wat ie is. Volgens mij is een pannekoek lekkerder! Maar weet je (en dat wil ik tegen jullie allemaal zeggen, niet specifiek tegen jou) wat het een stuk makkelijker zou maken? Als ik maar zou weten wannéér ik hem kan verwachten. Tenminste, dat denk ik. Dan is het niet meer zo afwachten, denken dat je iets voelt (wishful thinking...), constateren dat het niet zo is en teleurgesteld nog maar een nacht beroerd slapen. Of zo.
Quintie, leuk hoor, ons een beetje lekker maken over de foto's van Blogs meisje. Hopelijk plaatst ze ze snel ook op onze hyve!
Missy, hoe ging het strippen? Hopelijk kun je mijn vraag niet beantwoorden omdat je aan het bevallen bent!
Ook balen: zit ik al een paar dagen aan de bitter lemon om de bevalling op te wekken (maar er zit zoveel prik op dat het niet echt lekker wegdrinkt, cola light gaat beter), hoor ik net dat je dat juist niet moet drinken omdat het de baby dusdanig oppept of zo dat ie in het vruchtwater gaat poepen! Argh! Als dat praatje klopt (een vriend van vriend had dat van een site, om mij een beter gevoel te geven was ie aan het googelen op manieren om de bevalling op te wekken en vervolgens kwam hij met dat verhaal) ben ik mooi de pineut en dan zou ik niet eens thuis kunnen bevallen! Boeeeeee!
Meis dank voor je vertrouwen! Het komt ook vast wel goed dus die bezemsteel kun je laten voor wat ie is. Volgens mij is een pannekoek lekkerder! Maar weet je (en dat wil ik tegen jullie allemaal zeggen, niet specifiek tegen jou) wat het een stuk makkelijker zou maken? Als ik maar zou weten wannéér ik hem kan verwachten. Tenminste, dat denk ik. Dan is het niet meer zo afwachten, denken dat je iets voelt (wishful thinking...), constateren dat het niet zo is en teleurgesteld nog maar een nacht beroerd slapen. Of zo.
Quintie, leuk hoor, ons een beetje lekker maken over de foto's van Blogs meisje. Hopelijk plaatst ze ze snel ook op onze hyve!
Missy, hoe ging het strippen? Hopelijk kun je mijn vraag niet beantwoorden omdat je aan het bevallen bent!
Ook balen: zit ik al een paar dagen aan de bitter lemon om de bevalling op te wekken (maar er zit zoveel prik op dat het niet echt lekker wegdrinkt, cola light gaat beter), hoor ik net dat je dat juist niet moet drinken omdat het de baby dusdanig oppept of zo dat ie in het vruchtwater gaat poepen! Argh! Als dat praatje klopt (een vriend van vriend had dat van een site, om mij een beter gevoel te geven was ie aan het googelen op manieren om de bevalling op te wekken en vervolgens kwam hij met dat verhaal) ben ik mooi de pineut en dan zou ik niet eens thuis kunnen bevallen! Boeeeeee!
zondag 12 juli 2009 om 17:33
zondag 12 juli 2009 om 18:03
Oh dat heb ik ook hoor Pippa, juist voor het eten i.p.v. erna. En wat betreft die bitter lemon, ik heb er nog nooit van gehoord maar geloof sowieso dat het allemaal bakerpraatjes zijn dat ze de bevalling zouden opwekken ofzo.
Ik weet niet of het makkelijker is als je weet wanneer je de bevalling krijgt hoor (inleidingen daar gelaten natuurlijk). Ik spreek natuurlijk niet uit ervaring, maar als de opbouw rustig is en er al e.e.a. is gebeurd door voorwerk... tja... dat lijkt me eigenlijk best wel okay. Zoals bij Maria... dat de vk komt en zegt nou nou, 9 cm. hoor! Maar nogmaals, ik spreek niet uit ervaring dus misschien is het onzin wat ik zeg.
Jeetje Ring wat vervelend zeg! Ik hoop dat het met paracetamol en de maagtabletten gauw over is, want je bent net van de pijntjes af! Gaat het verder goed met Miep? Zit ze nu in maat 56, aangezien je zei dat de kleinste pakjes al krap zitten?
Ik weet niet of het makkelijker is als je weet wanneer je de bevalling krijgt hoor (inleidingen daar gelaten natuurlijk). Ik spreek natuurlijk niet uit ervaring, maar als de opbouw rustig is en er al e.e.a. is gebeurd door voorwerk... tja... dat lijkt me eigenlijk best wel okay. Zoals bij Maria... dat de vk komt en zegt nou nou, 9 cm. hoor! Maar nogmaals, ik spreek niet uit ervaring dus misschien is het onzin wat ik zeg.
Jeetje Ring wat vervelend zeg! Ik hoop dat het met paracetamol en de maagtabletten gauw over is, want je bent net van de pijntjes af! Gaat het verder goed met Miep? Zit ze nu in maat 56, aangezien je zei dat de kleinste pakjes al krap zitten?
zondag 12 juli 2009 om 18:08
zondag 12 juli 2009 om 18:10
quote:MissyMB schreef op 12 juli 2009 @ 18:08:
Strippen ging goed en.... er lijkt iets te gaan gebeuren. Nu al ruim een uur om de 5 minuten ongeveer wee-achtige krampen, kan ze nog makkelijk wegademen, maar begin lijkt er te zijn. Zoontje is door mijn ouders nu opgehaald.
Duimen jullie mee voor me?
Jeeeeeeeeej!!! Missy gaat eindelijk bevallen!
Strippen ging goed en.... er lijkt iets te gaan gebeuren. Nu al ruim een uur om de 5 minuten ongeveer wee-achtige krampen, kan ze nog makkelijk wegademen, maar begin lijkt er te zijn. Zoontje is door mijn ouders nu opgehaald.
Duimen jullie mee voor me?
Jeeeeeeeeej!!! Missy gaat eindelijk bevallen!
zondag 12 juli 2009 om 18:14
Meisjes, hallo! Mijn bevallingsverhaal staat inmiddels op Hyves hoor Het is wel erg hard werken hoor, zo'n baby, kanonnen. Gisteravond wilde hij niet slapen en dat heeft tot vanochtend half 6 geduurd. Daarna sliep hij 3 uurtjes (wij ook) en toen was het weer klaar. De kraamhulp heeft vanaf 8 uur een uur staan bellen, maar we lagen uitgerekend toen in een diepe coma. Mini was nl ook de hele nacht wakker geweest, ze vindt een broertje wel cool, maar hij moet natuurlijk wel gewoon slapen Sowieso merken we dat ze het best heel moeilijk vindt hoor, haar "rol" binnen het gezin is nu zo anders, ik begrijp wel dat je daar onzeker van wordt. Bij haar uit dat zich in een beetje dwangneurotische trekjes, heel maf. Maar komt wel weer goed. Zelf ben ik natuurlijk ook doodmoe, want de nacht in het ziekenhuis heb ik ook al geen oog dicht gedaan, maar vanmiddag hebben we nog 2 uur geslapen, dus voel me wel wat uitgeruster dan vanochtend. Het is hard werken, zo'n eerste periode, daar stel je je ook op in, maar hoe zwaar het echt is, weet je pas weer als je er middenin zit. Maar die roze wolk is hier wel. Veel meer dan toen ik mijn eerste kreeg, toen was het gewoon echt een soort overleven en wennen en nu heb je dat allemaal wel gehad. We kunnen allebei naast V. gaan liggen en dan zo intens verliefd zijn, zo gelukkig dat we dit weer mogen meemaken. Ook als stel doen we het nu veel beter, we zijn een team, voelen aan wat we nodig hebben en spelen daar op in. Hij verwend met met lekkere hapjes en liefde, ik laat hem nog even lekker slapen als minimeisje wakker is geworden. Het zijn kleine dingen, maar het werkt zo veel fijner... Ik ben ultiem gelukkig!
zondag 12 juli 2009 om 18:40
*Meld*
Vanmiddag thuis gekomen uit het zh
Het gaat heel goed met ons. Vanmiddag nog kraam gehad en morgen/dinsdag ook nog. Wel fijn.
Mannetje ligt nu lekker in z'n eigen ledikantje te slapen *smelt*. De BV loopt geweldig !
Heb even snel Dufty's tekst gelezen: hoe zwaar het de 1e periode is, was ik ook even vergeten.... Pfff...
Ik ga de komende dagen eens even bijlezen vanaf 5 juli. Ik heb nog geen idee wie er intussen allemaal bevallen is.
Nu eerst aan de rode wijn en biefstuk v/d haas .
Vanmiddag thuis gekomen uit het zh
Het gaat heel goed met ons. Vanmiddag nog kraam gehad en morgen/dinsdag ook nog. Wel fijn.
Mannetje ligt nu lekker in z'n eigen ledikantje te slapen *smelt*. De BV loopt geweldig !
Heb even snel Dufty's tekst gelezen: hoe zwaar het de 1e periode is, was ik ook even vergeten.... Pfff...
Ik ga de komende dagen eens even bijlezen vanaf 5 juli. Ik heb nog geen idee wie er intussen allemaal bevallen is.
Nu eerst aan de rode wijn en biefstuk v/d haas .
What matters most is how you see yourself
zondag 12 juli 2009 om 19:40
Zet 'm op Missy!!!!
Jane: welcome back! Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. Geniet nog maar lekker van de eerste dagen thuis met z'n vieren en van de kraamhulp.
Dufty: het is ook niet niks voor zo'n meisje om opeens 'grote zus' te zijn, merk hier ook hoor dat dochterlief even moet wennen aan de nieuwe gezinsindeling. Maar aan de andere kant, zoonlief wordt overladen met kusjes en aaitjes dus dat zit wel goed!
Ring: beterschap, klinkt naar wat je hebt. Rustig aan, laat je maar verwennen dan ben je er hopelijk weer snel vanaf.
Pippa: vervelend he dat wachten. Ik moet niet zeuren, want twee keer ingeleid bij 38 en 39 weken, maar toch kan ik me het zo goed voorstellen. Eerlijk is eerlijk: de meeste zwangeren hebben vanaf 37 weken zoiets van; laat maar komen die baby. En elke dag dat het dan langer duurt, die duurt dan denk ik te lang. Nog een weekje of twee, klinkt nog lang he maar aan de andere kant... dan heb je ook wat!!!
Quintie: ben het even vergeten hoor, maar wat was nu het advies van je gyn vorige week? Baby werd nu toch op ruim 7 pond geschat? Gaan ze het nu nog extra blijven controleren of laten ze je gewoon zonder problemen tot 42 wkn doorlopen? Maak je je zorgen daarover of kun je het een beetje van je afzetten?
Jane: welcome back! Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. Geniet nog maar lekker van de eerste dagen thuis met z'n vieren en van de kraamhulp.
Dufty: het is ook niet niks voor zo'n meisje om opeens 'grote zus' te zijn, merk hier ook hoor dat dochterlief even moet wennen aan de nieuwe gezinsindeling. Maar aan de andere kant, zoonlief wordt overladen met kusjes en aaitjes dus dat zit wel goed!
Ring: beterschap, klinkt naar wat je hebt. Rustig aan, laat je maar verwennen dan ben je er hopelijk weer snel vanaf.
Pippa: vervelend he dat wachten. Ik moet niet zeuren, want twee keer ingeleid bij 38 en 39 weken, maar toch kan ik me het zo goed voorstellen. Eerlijk is eerlijk: de meeste zwangeren hebben vanaf 37 weken zoiets van; laat maar komen die baby. En elke dag dat het dan langer duurt, die duurt dan denk ik te lang. Nog een weekje of twee, klinkt nog lang he maar aan de andere kant... dan heb je ook wat!!!
Quintie: ben het even vergeten hoor, maar wat was nu het advies van je gyn vorige week? Baby werd nu toch op ruim 7 pond geschat? Gaan ze het nu nog extra blijven controleren of laten ze je gewoon zonder problemen tot 42 wkn doorlopen? Maak je je zorgen daarover of kun je het een beetje van je afzetten?
zondag 12 juli 2009 om 20:26
Heeeee MissBR ineens bevallen, man man man wat snel. 1 uur das bijna niet te bevatten zeg.
SUPER GEFELICITEERD MissBR, echt fantastisch. Gaan jullie maar heerlijk genieten.
Missy: ZET 'M OP het gaat nu echt lukken, ik weet het zeker.
En Jane terug, ook al een mijlpaal (welkom terug) en Blog een foto en een bevallingsverhaal en Dufty ook al. Wat een consternatie hier ineens zeg.
Ring: beterschap dat klinkt pijnlijk.
SUPER GEFELICITEERD MissBR, echt fantastisch. Gaan jullie maar heerlijk genieten.
Missy: ZET 'M OP het gaat nu echt lukken, ik weet het zeker.
En Jane terug, ook al een mijlpaal (welkom terug) en Blog een foto en een bevallingsverhaal en Dufty ook al. Wat een consternatie hier ineens zeg.
Ring: beterschap dat klinkt pijnlijk.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
zondag 12 juli 2009 om 20:35
quote:sas31 schreef op 11 juli 2009 @ 00:14:
Blog en Dufty:
van harte gefeliciteerd! Leuk dat ze op dezelfde dag jarig zijn!
Geniet dames....
Hé Dufty, wat ontzettend leuk! Jij ook van harte gefeliciteerd!!!!!
Heb een kort verhaaltje op hyves gezet met wat foto's van de kleine meid. Ben héééél gelukkig! Bevalling was heftig, maar ach... het resultaat is prachtig! Er komt nu heel veel op me af, dus ik zal hier even wat minder te 'zien' zijn. Dames die nog moeten/mogen (streep door wat van toepassing is! ) zet 'm op! Jullie kunnen het!!!!!!!!!
Blog en Dufty:
van harte gefeliciteerd! Leuk dat ze op dezelfde dag jarig zijn!
Geniet dames....
Hé Dufty, wat ontzettend leuk! Jij ook van harte gefeliciteerd!!!!!
Heb een kort verhaaltje op hyves gezet met wat foto's van de kleine meid. Ben héééél gelukkig! Bevalling was heftig, maar ach... het resultaat is prachtig! Er komt nu heel veel op me af, dus ik zal hier even wat minder te 'zien' zijn. Dames die nog moeten/mogen (streep door wat van toepassing is! ) zet 'm op! Jullie kunnen het!!!!!!!!!
zondag 12 juli 2009 om 20:42
quote:Chica34 schreef op 12 juli 2009 @ 20:30:
Blog
Jij
Engelbengel (ga ik even vanuit)
MissBR
Dufty
En hopelijk snel Missy Wauw! Het gaat nu echt heel hard hier. Wat spannend! Jane, Engelbengel, MissBR & Dufty: proficiat!
Vraagje: iemand nog een leuk idee om als cadeautje te geven aan de kraamzorg? Heb hier echt een geweldige hulp rondlopen. Wat een feest!
Blog
Jij
Engelbengel (ga ik even vanuit)
MissBR
Dufty
En hopelijk snel Missy Wauw! Het gaat nu echt heel hard hier. Wat spannend! Jane, Engelbengel, MissBR & Dufty: proficiat!
Vraagje: iemand nog een leuk idee om als cadeautje te geven aan de kraamzorg? Heb hier echt een geweldige hulp rondlopen. Wat een feest!
zondag 12 juli 2009 om 20:48
Blog: ik heb een kadokaart van de hema gegeven aan de kraamzorg. Niet echt origineel, maar dan kan ze zelf iets leuks kopen wat ze echt graag wil. (ik denk dat die kraamzorgdames best veel troep krijgen....)
Foto van dochter van MissBR op onze hyves, incl. naam!!!
Missy ik hoop dat jij intussen aan het bevallen bent!
Foto van dochter van MissBR op onze hyves, incl. naam!!!
Missy ik hoop dat jij intussen aan het bevallen bent!