= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Hier ff een meld met nog steeds een baby IN de buik.

Mijn buurvrouw is hier lekker thuis aan het schoonmaken!! Fantastisch!

Verder weinig nieuws......
Chica, ik hoorde van iemand anders een goede afspraak. Misschien is het wat voor jou? Het zit zo: iedereen is borstvoeding geven wel eens zat. Maar van in een opwelling stoppen krijg je misschien spijt. Daarom kan je bijvoorbeeld met jezelf afspreken dat op het moment dat je die twijfels hebt, je het een week aankijkt en dan pas beslist of je stopt. Vaak blijkt dat het dan toch weer beter gaat. Of je stopt wel, maar dan weloverwogen.

Heb je ook al geprobeerd te douchen 's avonds?Ik geef Miep rond acht uur eten. Om tien uur kolf ik en daarna gaan we douchen rond half elf. Mijn vriend geeft na de douche de laatste voeding in een fles. Ik ben dan beneden, om Miep niet af te leiden. Na de fles ligt ze altijd nog wat te murmelen maar ze valt heerlijk in slaap daarna. Pas rond vier à vijf uur wordt ze weer wakker. Maar dan hebben wij toch ook lekker een aantal uur slaap gehad.

Tja, en het gaat over... Dat is het mantra waar je jezelf aan vast kan houden. Miep kwam eerst rond twaalf uur, twee uur, vier uur en zes uur. Dat werd elf uur, drie uur en zes uur. En nu dus elf uur, vijf uur en negen uur. Dan heb je een flinke nacht gehad hoor (voor BV begrippen dan, want daarbij hou je langer nachtvoedingen).

Ik hoop dat het snel beter gaat!
Ik breek even in -

was even nieuwschierig naar Watever....... Je geduld wordt wel op de proef gesteld he?! Heel lang zal het niet mee duren hoop ik voor je. Succes met je bevalling alvast en daarna lekker genieten van je mannetje.

Liefs,

Lieselotje
Watever, fijn zeg!
Chica, kan me voorstellen dat je er even doorheen zit met de borstvoeding en zulke nachten. Hopelijk is het tijdelijk. Ik zou zeggen: hou nog even vol, hoe vermoeiend het ook is! Ik heb geen tips, misschien zijn die van Ring wat?

Watever, fijn zo'n buurvrouw, maar helaas nog geen voortekenen van...?

Hier trouwens sinds maandag de wasmachine na ruim tien jaar trouwe dienst kapot. Is ook een terugkerend thema hier he? Gelukkig heeft vriend meteen een nieuwe gekocht die vanavond wordt bezorgd.

Nog even door over het kolven: vanochtend in ruim vijftien minuten weer met moeite 30 ml gekolfd uit beide borsten samen. Schiet niet op dus! Maar mannetje is met live BV nog tevreden, dus hij kan het echt veel beter dan zo'n kolfapparaat blijkbaar!
Goeie tip voor Chica! Spreek inderdaad met jezelf af dat je niks moet, maar dat je het een paar dagen of een week aan kijkt.

Maria: op het moment dat je denkt dat je te weinig voeding hebt is je zoon misschien een beetje aan het regelen? Als jij hem aanlegt zodra hij wil drinken gaat het allemaal goed volgens mij hoor! Vraag en aanbod moet af en toe even op elkaar afgestemd worden.

Ik ben aan het voeden op verzoek, MIJN verzoek wel te verstaan. Ik moet haar af en toe wakker maken om van m'n pijnlijke PLOFborsten af te komen! Vannacht heeft ze van 23 uur tot 6.30 uur doorgemaft en ik werd op een gegeven moment wakker van de pijn in m'n borsten.

Verder gaat alles goed hier. Lucia is gister en vandaag lekker naar de creche zodat wij alle tijd hebben voor elkaar en de baby. Ze zit nu ruim een ons boven haar geboortegewicht en slaapt heel veel. Krampjes heeft ze meestal 's avonds even.
Hmmm het lijkt erop dat ik alleen blijf op het wachtbankje!

alhoewel, Meis moest natuurlijk naar het ziekenhuis vandaag...

ben benieuwd. Doe het dan maar Meis!!

Lieselotje!! Dank je wel hoor! Jemig zeg wat ga jij ook alweer ontzettend hard zeg!
Autsj Wyfke, plofborsten zijn echt zooo vervelend. Dat heb ik ook steeds om 5.00 uur, als Miep dan 6 uur achter elkaar geslapen heeft. Het spuit er ook echt uit dan.

Watever, hou vol... Nog even meid, en je bent ervan af. Last best toch?

Maria, dat is inderdaad niet zoveel. Wat vervelend zeg. Gelukkig lijkt je zoon tevreden en dat is toch ook een belangrijke graadmeter. Kan je niet eens advies inwinnen bij een lactatiekundige? Misschien heb je wel een verkeerde kolf, ik zeg ook maar iets hoor.

Kan iemand van jullie mij helpen met misschien wel een heel stom iets?

Miep draagt vanaf haar geboorte Pampers Newborn maat 1 (van 2-5 kg) en ze heeft ook veel Kruidvat gehad, kleinste maat. Hoe weet ik nou wanneer ik een nieuwe maat nodig heb? En wat voor maat kies je dan? Ik zie door de bomen het bos niet. De luiers zijn nu bijna op (ja, ook alle luiertaarten), dus ik ben toe aan nieuwe. Nou heb ik het idee dat de kleinste maat niet optimaal meer zit. Vooral bij de beentjes striemt het. De sluiting kan nog wel helemaal worden doorgetrokken naar het midden, maar dat komt natuurlijk door de elasticiteit. Is dit een moment om naar grotere luiers te gaan? Of zie je het niet meer goed passen aan andere dingen?

En dan de maat. Pampers heeft Newborn maat 1, 2 en 3. Maat 1 is dus van 2-5 kg, maat 2 (mini) van 3-6 kg en maat 3 (midi) van 4-7 kg. De schatting is dat Miep nu om en nabij de 4 kg zit.

Je hebt trouwens ook Pampers met dezelfde maatvoering maar dan staat er geen Newborn op, maar Baby-Dry. Help! Wat is het verschil?

Pampers vallen weer groter dan Kruidvat. Dat maakt het ook zo lastig. Want Kruidvat heeft geloof ik nu jumbopakken in de aanbieding, dus dat is nu interessant. En het maakt natuurlijk weinig uit welk merk ze draagt, Kruidvat beviel me net zo goed als Pampers bijvoorbeeld. (Of zijn er merken die jullie nooit zouden kiezen? En waarom?)

Hopelijk kan iemand me voorzien van advies. Ik ben een echte leek, haha. Als het nou ging over Always... Dat snap ik tenminste! (Nou ja, in de Blije Doos zaten ook Always dingen die ik nog nooit eerder had gezien, dus dat is ook niet helemaal waar.)
Volgens mij heeft zoon net regeldagen gehad, dus dat kan het volgens mij niet zijn! En ik heb nog steeds de professionele kolf van Medela staan (Symphony), een betere kan volgens mij niet?

Ring, geen idee hoe het met luiermaten zit. Ik moet zeggen dat ik de pampers nr. 1 nog steeds vrij ruim vind zitten. Zoon was week geleden ruim 4,5 kilo. Wel een goeie om de luiertaart aan te breken, die heb ik ook nog een staan! Zonde om de luiers te moeten weggooien.
O ja, Wyfke, ik denk dus niet dat ik te weinig voeding heb, maar ik zie dat met kolven! Nu ga ik er wel vanuit dat zoon er meer uit haalt dan kolfapparaat, maar lastige is nu dat ik dus geen flesje kan geven!
Maria: bij mij duurde het ook even voor ik een hele voeding kolfde hoor! Pas toen ik na 4 maanden weer aan het werk was, lukte het mij om in twee kolfbeurten 350 ml af te kolven, meer niet. Mijn dochter kreeg dat op de creche verdeeld over twee voedingen en was tevreden, gelukkig wel.

Ring: ik stap over op een grotere maat Pampers als er rode striemen op de beentjes zitten en als er geen ruimte meer is tussen zeg maar het kruis en de Pamper. Het moet bij die kleine baby's wel een beetje kunnen "luchten" vind ik. Dochter is nu 4200 gram en ik denk dat ik ook wel over kan stappen op een maatje groter. Probeer het gewoon eens uit, als ze nog te ruim zijn haal je nog een pak nr. 1 toch? Die grotere gaat ze op een dag vanzelf passen!!!

Hoe het precies zit met die maatjes snap ik ook nog steeds niet. Lucia draagt met 22 maanden maatje 5, en die draagt haar nichtje van ruim 3 jaar ook...
Ingewikkeld zeg! Maar jullie zouden dan voor maatje 2 gaan? Ik snap gewoon niet dat er zoveel overlap zit in die maten qua aantal kg die erop staan. Waar zou dat hem nou in zitten?

Ruimte tussen billen en Pampers heeft ze nog wel. Maar dus ook striemen op de benen. Ik weet het dus ook niet...
Wyfke, ik vind het zo raar dat ik eerst in tien minuten 80 ml kon kolven en nu in meer tijd een stuk minder ml's.

Maar goed, eens kijken wat het morgen doet...
*meld*

Tja beetje laat maar moest inderdaad eerst naar het ziekenhuis vanmorgen...halfuurtje CTG en daarna naar de gyn en telefonisch overleg met VK.

Met buik en beeb alles oke, vingertop ontsluiting maar dat is niet genoeg om te kunnen strippen dus afspraak voor maandagmorgen 8 uur inleiden in ziekenhuis... helpen jullie me hopen dat ik dat niet haal??? (ook niet leuk, maandag is mijn broertje jarig)

wel met VK afgesproken dat ze zaterdag nog gaan proberen te strippen, hopelijk kan het dan wel...of is het dan al niet meer nodig, nog beter...

Nou jij morgen nog Watever! Ben benieuwd!

Ring ik had altijd het idee dat die overlap in kg is omdat niet alle babies even dik zijn zeg maar... mijn vriendin stapte altijd al heel snel over naar een grotere maat maar als ik dat deed met hetzelfde gewicht liep het er aan alle kanten langs. Dochter hier ging dus altijd pas naar een grotere maat als ze echt aan de bovengrens zat zeg maar, terwijl haar jongens een grotere kregen zodra ze aan de ondergrens van die grotere maat kwamen.

Chica, ik had de vorige keer lily-padz tegen het doorlekken, als je ze goed gebruikt lek je dan niet en heb je dus ook niet van die natte lappen tegen je borsten...ken je ze?
oja maria, als je het volume met extra kolven etc echt niet omhoog krijgt dan kun je bij je huisarts ook nog vragen om een receptje voor oxitocine-neusspray, dat helpt ook maar ik weet niet of ze je dat nu al geven. Ik kreeg het toen ik weer aan het werk ging en af en toe moeite had met de toeschietreflex bij het kolven.
Ik denk dan dat ik die maatje 2 maar eens ga proberen. Is het niks, kan ik altijd nog een pak maatje 1 halen. Maar dan zie ik in ieder geval of maatje 2 mooier zit.

Pfoeh, je hebt er bijna een universitaire studie voor nodig!
Meis, ik hoop dat het niet nodig is...
Meis, hopelijk begint er voor maandag spontaan wat... Ik duim voor je!

En bedankt voor de tip over de apotheek. Ik kijk het nog wel even aan...
Meis je weet het in het weekend worden altijd de meeste babbies geboren dus huppekee aan de slag. Zeg maar tegen je zoontje dat hij toch wel moet as maandag us dat hij net zo goed nu kan komen

Luiers: haha ja das een studie op zich. Eerst even een geld tip. Ik krijg altijd de mail van www.watkostenluiers.nl waar precies op staat waar welke luier in de aanbieding is. Zo zweer ik bij pampers maar vind ze wel duur. Behalve als ik dus die aanbiedingen in de gaten hou. Ik geloof niet dat ik ooit een pamper voor de normale prijs gekocht heb.

Ik heb die van Kruidvat ook geprobeerd maar vind ze een beetje stug. Verschil tussen baby dry en new born is het laagje wat in de pamper zit aan de binnenkant. New born is beter bestand tegen het opvangen van dunne poep van de pasgeboren babies (vertelde de mevrouw van de Etos) Verschil in gewicht is inderdaad omdat de ene baby niet de andere is qua vorm en grote enzo. Ik zou als ik jouw was inderdaad voor maatje 2 gaan en dan kijken of het goed zit. Inderdaad wat Wyfke ook zegt, op den duur past ze die wel dus het is geen weggegooid geld.

Ik ga altijd over op een nieuwe maat als we ongelukjes krijgen. Bij Anniek dus als ze snachts door de luier heen gepoept of geplast heeft. Vaak maak ik dan overdag nog de oude maat op en doe snachts de grotere maat. Maar het is gewoon een kwestie van uitproberen en kijken of het werkt.

Hmmm niks moet en alles mag en dan nog een week doorgaan met de BV. Hmmm ik moet er even over nadenken, maar misschien is het wel een goed plan. Niks overhaast hoor, maar ik twijfel natuurlijk al vanaf het begin.

Oh ja nog een vraagje. Een kleine witte waas op haar tong is toch niet meteen spruw? Dat is toch gewoon van de melk, of niet?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik probeer al twee dagen te schrijven maar elke keer als ik de computer aanzit moet er weer iets anders gebeuren, altijd wel een kind dat moet eten/drinken/schone luier/aandacht etc.....Dus nu ook even geen reactie voor iedereen.

Borstvoeding vreet ook hier letterlijk energie, poe hee was vergeten dat het zo pittig was. Maar hij doet het er goed op dus ik ga nog even door. Kolven lukt hier wel errug goed (over ploftieten gesproken: gisteren in een keer 250 gekolfd) Maar vorige keer idd ook die oxitocine neusspray gebruikt bij het kolven en dat werkte erg goed. Soms denk ik dat ik er niets uitkrijg, maar dan moet ik eerst even met m'n handen de melk van de zijkanten van m'n borst naar 't midden masseren en dan lukt het wel.

Infacol helpt enigszins, dwz het boeren en scheten gaat een stuk beter, echter er wordt nog wel veel gespuugd en ook nog wel 's avonds buikkrampjes. Maar wel minder lang dan eerst volgens mij. Alleen hoe zat het nou met poepen? Want dat heeft hij nu al een paar dagen niet gedaan, eerst elke dag. Ik vrees de eerste poepluier al, dat moet een enorme overstroming geven ben ik bang...

Verder genieten hier. Lekker uitslapen allemaal (meestal tot 8u/8.30) dan iets leuks doen of naar een plaatsje en na 't middagslaapje nog even een rondje strand als het weer het toelaat, meestal wel. Dochter blijft het strand geweldig vinden en de zee ook, maakt niet uit hoe koud het is, als ze het water ziet dan wil ze erin en gaat ze er ook in, bikkeltje. Ik hou het bij pootjebaden, vloei nog een beetje dus mag nog niet zwemmen, goed excuus he?

Vanmorgen halve Villa Happ leeggekocht: 50% korting en daarover nog eens 20% extra korting, kijk dan wordt winkelen leuk!!!

Watever en Meis: zet 'm op allebei, niet vechten he om het laatste plekje hoor !
quote:Chica34 schreef op 30 juli 2009 @ 13:55:

Een kleine witte waas op haar tong is toch niet meteen spruw? Dat is toch gewoon van de melk, of niet? Ja, alle baby's hebben wel een beetje wit op de tong. Maar dat is melk.

Watever en Meis: zet 'm op!!!!!!!!!!!!!!
Help. Tobias ligt op z'n buik.... Man zegt dat 'ie hem anderhalf uur geleden écht op z'n rug heeft neergelegd. Maar dat kan een baby van een maand toch nog helemaal niet, van z'n rug naar z'n buik draaien?!

Anyway hij ligt dus wel al anderhalf uur heerlijk te pitten, da's dan wel weer lekker. (voor hem en voor ons )
Nou Jojon, blijkbaar kan ie dat dus wel! Sterk ventje! Maar wel in de gaten houden dus... Heb je geen aerosleep-matrasje? Want dan maakt het niet zoveel uit.
quote:blogbabe schreef op 30 juli 2009 @ 14:46:

Nou Jojon, blijkbaar kan ie dat dus wel! Sterk ventje! Maar wel in de gaten houden dus... Heb je geen aerosleep-matrasje? Want dan maakt het niet zoveel uit.Heb ik idd, alleen niet in de kinderwagen waar hij nu inligt en slaapt gedurende vakantie
Het zoontje van Maria is ook al twee keer gedraaid. Dus schijnbaar kan het toch wel?! Sohee, 250 cc is veel!!! 's Avonds krijg ik er zo'n 120 cc uit, dan is het wel op. Misschien dat ik 's ochtends uit m'n ploftieten wel meer krijg... Dat zal vast, want het stroomt er dan al uit als je ernaar wijst.

Over poepen: kinderen die borstvoeding krijgen poepen heel verschillend, ben ik al achter. Het schijnt dat borstvoeding zo licht verteerbaar is dat sommige kinderen zelfs maar één keer in de week poepen. Maar Miep trekt zich daar niks van aan, bijna elke luier is het nog feest. Ik heb wel het idee dat het zich wat meer concentreert. Eerst had ze elke luier ongeveer evenveel. Nu heeft ze een of twee keer per dag een enorme luier vol (fijn, kan ik haar ook nog eens andere kleertjes aandoen want ze lekt standaard door dan - vandaar de luiervraag), en de rest van de dag hele kleine beetjes.

Chica, niks moet inderdaad. Jammer dat je het als zo'n belasting ervaart. Ik heb dat ook wel eens, maar gelukkig gaan die momenten ook weer over. Ik ben sowieso al blij dat mijn vriend elke avond de fles geeft, even geen polonaise aan m'n tieten! (Okee, alleen kolven dan maar dat is zo gebeurt.) De rest van de dag maakt het me niks uit. Ik kijk een beetje tv tussen het voeden door, of ik speel wat met m'n iPhone. Maar voor het zover is gekomen heb ik ook moeten wennen hoor. Voor je het een beetje goed onder de knie hebt qua aanleggen ben je alweer wat verder, heb ik ervaren. Nu gaat het bijna automatisch.

Het enige wat ik stiekem een beetje jammer vind, is dat ik niet even een keertje lekker aan de wijn kan. Zoals laatst, toen we gingen barbecuen bij vrienden. Mijn vriendin had een tapvaatje rosé, die mijn vriend en ik vorig jaar nog hadden meegenomen uit Frankrijk. Het was lekker weer, en ik heb een glaasje genomen vlak na een voeding. Die smaakte zo goed dat ik echt zin had in nog een glaasje. Maar ja, meerdere glaasjes is natuurlijk niet slim met borstvoeding. Dus heb ik het niet gedaan, en de rest van de avond me vermaakt met roosviceé (bijna hetzelfde qua naam, dus waar zeur ik over?).

Maar ja, het is allemaal voor het goede doel (ik ben zelf erg allergisch en wil graag alles eraan doen het risico voor Miep zo laag mogelijk te houden) en zo erg is het nou ook weer niet dat ik in plaats van twee (want dat is normaal gesproken echt wel de max) maar één glaasje rosé per keer kan nemen.

Het is gewoon het idee, dat is hetzelfde psychologische effect als wat je krijgt met biefstuk en filet americain in de zwangerschap. Juist als het niet mag, heb je er zin in! En anders taal je er niet naar. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven