Kinderen
alle pijlers
Kids gaan niet naar buuten bij gastouder
maandag 14 mei 2018 om 21:51
Onze kinderen gaan naar een aardige gastouder. Wat mij verbaasd is dat zij, met mooi weer, niet naar buiten gaat met de kinderen. Zij geeft aan dat dit niet kan omdat er ook een baby is die niet naar buiten kan. Ook mag onze oudste zoon (bijna 4) niet even alleen in de afgesloten tuin spelen. Hoe gaat dit bij andere gastouders? Ik vind het namelijk wel erg jammer,
maandag 14 mei 2018 om 21:58
Inderdaad wel een vreemd argument. In de tuin spelen kan toch gewoon? En als ze met de grotere kinderen naar een park gaat, dan kan de baby toch mee in de kinderwagen of de draagzak. Ook voor de baby is het heerlijk om af en toe ‘gelucht’ te worden, die hoef je niet in huis op te sluiten.
Misschien nog eens een gesprek over aangaan.
Misschien nog eens een gesprek over aangaan.
minou1 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 21:59
Reden: Tikfout
Reden: Tikfout
0.15% gewijzigd
maandag 14 mei 2018 om 21:59
Waarom mag de oudste niet buiten spelen?
Ik ben gastouder. Mijn tuin (nou ja.... bij mij achter huis...) is het zo ingericht dat er weinig tot niets kan gebeuren. Er zit een slot op de schuttingdeur. Bij mooi weer gaat de deur open en hup naar buiten!
Dit zou voor mij een goede reden zijn (als ik vraagouder was) voor een gesprekje, en indien nodig een andere gastouder die meer met jullie op 1 lijn zit.
Ik ben gastouder. Mijn tuin (nou ja.... bij mij achter huis...) is het zo ingericht dat er weinig tot niets kan gebeuren. Er zit een slot op de schuttingdeur. Bij mooi weer gaat de deur open en hup naar buiten!
Dit zou voor mij een goede reden zijn (als ik vraagouder was) voor een gesprekje, en indien nodig een andere gastouder die meer met jullie op 1 lijn zit.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
maandag 14 mei 2018 om 22:00
Vreemd. Ik zou hiervoor van gastouder wisselen. Een kind heeft toch veel aan een (paar) uur per dag buiten spelen? Los van de vitamine D, want dat krijgen ze vast wel uit een potje, ook om de motoriek te ontwikkelen, natuur te ontdekken, dom te ravotten en kapotte knieën te vallen.
Ik was gastouder. Ben nog nooit zo zongebruind geweest als die periode. We waren altijd buiten. Broodje eten op een kleedje, kopje thee in de zon, met water of zand spelen, spelletjes doen aan de picknicktafel. Er is zoveel mogelijk.
Ik was gastouder. Ben nog nooit zo zongebruind geweest als die periode. We waren altijd buiten. Broodje eten op een kleedje, kopje thee in de zon, met water of zand spelen, spelletjes doen aan de picknicktafel. Er is zoveel mogelijk.
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 14 mei 2018 om 22:00
Ze heeft er geen zin in.dolopchips schreef: ↑14-05-2018 21:59Nee baby is niet allergisch. Zij geeft ook aan dat er een ander kindje is wat niet kan lopen. Er is altijd wel een excuses.
Tijd voor een ander.
maandag 14 mei 2018 om 22:02
Onze gastouder gaat echt heel vaak naar buiten. Ze heeft de luxe van een groot speelveld voor haar deur (echt aan haar huis), maar daarnaast ook vaak naar het park of de speeltuin. En regelmatig ook gewoon even een boodschap doen, op loopafstand.
Ook de babies gaan mee. Afhankelijk van welke kinderen er zijn: in de grote kar (babies in de maxi cosi er in) of met de tweelingwagen en de grotere kindjes lopen. Mooi voordeel, onze uk van net 2 kan al best grote stukken lopen (ze wil overigens niet meer in de kar - ik ben 2 of zoiets).
Ook de babies gaan mee. Afhankelijk van welke kinderen er zijn: in de grote kar (babies in de maxi cosi er in) of met de tweelingwagen en de grotere kindjes lopen. Mooi voordeel, onze uk van net 2 kan al best grote stukken lopen (ze wil overigens niet meer in de kar - ik ben 2 of zoiets).
maandag 14 mei 2018 om 22:02
Nu heb ik een beeld van een uitgezakte bank met rondgezaaid speelgoed, wat spelende kinderen en een televisie kijkende vrouw met een baby tegen zich aan.dolopchips schreef: ↑14-05-2018 21:59Nee baby is niet allergisch. Zij geeft ook aan dat er een ander kindje is wat niet kan lopen. Er is altijd wel een excuses.
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 14 mei 2018 om 22:04
Dan zet je een box buiten. Of een wipstoeltje. Of kind desnoods op schoot. Of nog beter in het gras Of in de wandelwagen...of...of... Als je wilt zijn er zoveel mogelijkheden!dolopchips schreef: ↑14-05-2018 21:59Nee baby is niet allergisch. Zij geeft ook aan dat er een ander kindje is wat niet kan lopen. Er is altijd wel een excuses.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
maandag 14 mei 2018 om 22:09
Ik zou op zoek gaan naar een andere gastouder of opvang. Op het kdv van mijn zoontjes gaan ze iedere dag naar buiten, zelfs als het de hele dag regent mogen ze buiten spelen. Mijn baby van 4 maanden slaapt dan in de kinderwagen buiten of zit in de wipstoel of ligt op een kleed.
Kwestie van een parasol en een jasje bij frisser weer... zo moeilijk is het niet.
Kwestie van een parasol en een jasje bij frisser weer... zo moeilijk is het niet.
maandag 14 mei 2018 om 22:16
Dan is ze misschien bang voor ongelukken, vieze voeten in de gang en het kwijtraken van het overzicht? Maakt haar niet geschikt als gastouder.dolopchips schreef: ↑14-05-2018 22:13Bedankt voor al jullie reacties. Ik weet genoeg. Ik had alleen nog even bevestiging nodig. Ze is absoluut type niet van doorgezakte bank. Maar juist meer beetje controlfreak.
maandag 14 mei 2018 om 22:29