Kids gaan niet naar buuten bij gastouder

14-05-2018 21:51 49 berichten
Onze kinderen gaan naar een aardige gastouder. Wat mij verbaasd is dat zij, met mooi weer, niet naar buiten gaat met de kinderen. Zij geeft aan dat dit niet kan omdat er ook een baby is die niet naar buiten kan. Ook mag onze oudste zoon (bijna 4) niet even alleen in de afgesloten tuin spelen. Hoe gaat dit bij andere gastouders? Ik vind het namelijk wel erg jammer,
Ik zou willen dat mijn kinderen, wanneer de op de opvang zijn, iedereen dag even naar buiten gaan als het weer het toelaat.

Als dat nooit kan zou het voor mij reden zijn om wat anders te gaan zoeken.
Vind ik niet acceptabel. In de tuin spelen kan altijd, zowel als baby wakker is als slaapt. Tijd voor een goed gesprek en als dit geen soelaas biedt, een andere gastouder.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
14-05-2018 21:54
Ik zou willen dat mijn kinderen, wanneer de op de opvang zijn, iedereen dag even naar buiten gaan als het weer het toelaat.

Als dat nooit kan zou het voor mij reden zijn om wat anders te gaan zoeken.
Eens.
Die baby is allergisch voor zonlicht?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wel een vreemd argument. In de tuin spelen kan toch gewoon? En als ze met de grotere kinderen naar een park gaat, dan kan de baby toch mee in de kinderwagen of de draagzak. Ook voor de baby is het heerlijk om af en toe ‘gelucht’ te worden, die hoef je niet in huis op te sluiten.
Misschien nog eens een gesprek over aangaan.
minou1 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 21:59
Reden: Tikfout
0.15% gewijzigd
Doreia schreef:
14-05-2018 21:55
Vind ik niet acceptabel. In de tuin spelen kan altijd, zowel als baby wakker is als slaapt. Tijd voor een goed gesprek en als dit geen soelaas biedt, een andere gastouder.
Eens.
Heb je haar er nog niet op aangesproken?
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag de oudste niet buiten spelen?
Ik ben gastouder. Mijn tuin (nou ja.... bij mij achter huis...) is het zo ingericht dat er weinig tot niets kan gebeuren. Er zit een slot op de schuttingdeur. Bij mooi weer gaat de deur open en hup naar buiten!

Dit zou voor mij een goede reden zijn (als ik vraagouder was) voor een gesprekje, en indien nodig een andere gastouder die meer met jullie op 1 lijn zit.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Nee baby is niet allergisch. Zij geeft ook aan dat er een ander kindje is wat niet kan lopen. Er is altijd wel een excuses.
Heel vreemd, waarom kan de baby niet naar buiten? Ik zou ook een andere opvang zoeken. Sws een waarbij er altijd twee leidsters zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd. Ik zou hiervoor van gastouder wisselen. Een kind heeft toch veel aan een (paar) uur per dag buiten spelen? Los van de vitamine D, want dat krijgen ze vast wel uit een potje, ook om de motoriek te ontwikkelen, natuur te ontdekken, dom te ravotten en kapotte knieën te vallen.

Ik was gastouder. Ben nog nooit zo zongebruind geweest als die periode. We waren altijd buiten. Broodje eten op een kleedje, kopje thee in de zon, met water of zand spelen, spelletjes doen aan de picknicktafel. Er is zoveel mogelijk.
Hips, hopsakee en pierlala.
dolopchips schreef:
14-05-2018 21:59
Nee baby is niet allergisch. Zij geeft ook aan dat er een ander kindje is wat niet kan lopen. Er is altijd wel een excuses.
Ze heeft er geen zin in.
Tijd voor een ander.
Weet zij dat kinderen zonlicht nodig hebben voor de aanmaak van vitamine D?
Onze gastouder gaat echt heel vaak naar buiten. Ze heeft de luxe van een groot speelveld voor haar deur (echt aan haar huis), maar daarnaast ook vaak naar het park of de speeltuin. En regelmatig ook gewoon even een boodschap doen, op loopafstand.
Ook de babies gaan mee. Afhankelijk van welke kinderen er zijn: in de grote kar (babies in de maxi cosi er in) of met de tweelingwagen en de grotere kindjes lopen. Mooi voordeel, onze uk van net 2 kan al best grote stukken lopen (ze wil overigens niet meer in de kar - ik ben 2 of zoiets).
Alle reacties Link kopieren
dolopchips schreef:
14-05-2018 21:59
Nee baby is niet allergisch. Zij geeft ook aan dat er een ander kindje is wat niet kan lopen. Er is altijd wel een excuses.
Nu heb ik een beeld van een uitgezakte bank met rondgezaaid speelgoed, wat spelende kinderen en een televisie kijkende vrouw met een baby tegen zich aan.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
dolopchips schreef:
14-05-2018 21:59
Nee baby is niet allergisch. Zij geeft ook aan dat er een ander kindje is wat niet kan lopen. Er is altijd wel een excuses.
Dan zet je een box buiten. Of een wipstoeltje. Of kind desnoods op schoot. Of nog beter in het gras :-) Of in de wandelwagen...of...of... Als je wilt zijn er zoveel mogelijkheden!
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Doreia schreef:
14-05-2018 22:00
Ze heeft er geen zin in.
Tijd voor een ander.
Idd. Wat een kul. Dus als je nog niet kunt lopen kun je niet naar buiten? Wat voert ze de heel dag uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er echt niks van.

Onderneemt ze wel binnenactiviteiten met je kind? Zoals schilderen, één op één spelletjes, dansen op muziek enz.?
Hips, hopsakee en pierlala.
Merl0t schreef:
14-05-2018 22:02
Nu heb ik een beeld van een uitgezakte bank met rondgezaaid speelgoed, wat spelende kinderen en een televisie kijkende vrouw met een baby tegen zich aan.
Hahaha, same!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op zoek gaan naar een andere gastouder of opvang. Op het kdv van mijn zoontjes gaan ze iedere dag naar buiten, zelfs als het de hele dag regent mogen ze buiten spelen. Mijn baby van 4 maanden slaapt dan in de kinderwagen buiten of zit in de wipstoel of ligt op een kleed.
Kwestie van een parasol en een jasje bij frisser weer... zo moeilijk is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag ze dit niet eens maken als gastouder. Heb nog nooit zoiets raars gehoord en zal er ook een melding van maken bij de ggd. Sowieso je kind daar weghalen. Wat een rariteit .
Alle reacties Link kopieren
Baby's slapen vaak heel goed buiten. Ku je niet vragen of je zoon alleen buiten mag? Niet heel leuk voor hem overigens. Misschien een kdv of andere gastouder overwegen. Ik dacht altijd dat er richtlijnen waren voor naar buiten gaan.
Bedankt voor al jullie reacties. Ik weet genoeg. Ik had alleen nog even bevestiging nodig. Ze is absoluut type niet van doorgezakte bank. Maar juist meer beetje controlfreak.
dolopchips schreef:
14-05-2018 22:13
Bedankt voor al jullie reacties. Ik weet genoeg. Ik had alleen nog even bevestiging nodig. Ze is absoluut type niet van doorgezakte bank. Maar juist meer beetje controlfreak.
Dan is ze misschien bang voor ongelukken, vieze voeten in de gang en het kwijtraken van het overzicht? Maakt haar niet geschikt als gastouder.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang komen jouw kinderen al bij deze gastouder? Is er misschien iets gebeurt waardoor zij bang is om de kinderen buiten te laten spelen?

Als jullie er samen niet uit komen, zou ik kijken naar een alternatief. Kinderen horen gewoon buiten te mogen spelen, weer of geen weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven