Kind 4 jaar hoofdpijn...

23-11-2011 15:33 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn oudste zoon van 4 jaar heeft de laatste tijd regelmatig last van hoofdpijn. Hij geeft het goed zelf aan, ik merk het ook aan het feit dat hij met zijn ogen knijpt.

Ik herken dat van mezelf als ik zware hoofdpijn heb, mijn ogen zijn dan ook gevoelig voor licht.

Zijn ogen zijn vorige maand nog getest bij de controle op het CB, alles was goed volgens de verpleegster.

Ik moet wel zeggen dat het natuurlijk een heel spannende tijd is voor kinderen ivm Sinterklaas. Op school zijn ze heel veel bezig met het Sinterklaasfeest. Het brengt een hoop spanning en onrust met zich mee.

Hij is ook vroeger wakker dan normaal en is heel onrustig.

Ik denk dus dat het daar aan ligt maar omdat hij 2 maanden geleden een migraine aanval kreeg en ziek werd, ben ik toch een beetje bang dat hij iets mankeert. (niets ernstigs)

Misschien zit er een werveltje niet helemaal goed? Hij doet graag de koprol met de wekelijkse judoles, zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn?

Wie herkent deze klachten bij een 4 jarige en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!
Misschien heeft hij een bril nodig? Dat geeft vaak hoofdpijn klachten.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ga naar de huisarts. Al is het maar voor je eigen geruststelling.
mijn zoon heft soortgelijke klachten. Onlangs zijn ogen laten testen door een oogarts, maar daar was niks mis mee.

We wijten het zelf aan stress en spanning omdat hij het inderdaad vooral heeft op drukke dagen.
maar inderdaad wel even naar de huisarts ermee en gewoon ogen laten testen, je moet toch een en ander uitsluiten.
Kijk eens op

www.hoofdpijntest.nl/kinderen
Ja, ik zit er ook aan te denken om naar de huisarts te gaan met hem. Maar wat kan deze doen? Heb al niet zo'n hoge pet op van de man, misschien doorverwijzen naar een oogarts?

Veroorzaakt spanning ook hoofdpijn op de leeftijd van 4 jaar?

Ik heb veel hoofdpijn maar ik heb ook nekletsel dus daar is een verklaring voor.
Helaas herkenbaar

Ik zou toch naar de huisarts gaan... Een kindje van 4 jaar heeft meestal niet zomaar hoofdpijn.
mali30, dank voor de website! Ga ik vanavond, als de kids op bed liggen eens rustig naar kijken en invullen.
Graag gedaan meis, sterkte
quote:irishgirl schreef op 23 november 2011 @ 15:43:

Ja, ik zit er ook aan te denken om naar de huisarts te gaan met hem. Maar wat kan deze doen? Heb al niet zo'n hoge pet op van de man, misschien doorverwijzen naar een oogarts?

Veroorzaakt spanning ook hoofdpijn op de leeftijd van 4 jaar?

Ik heb veel hoofdpijn maar ik heb ook nekletsel dus daar is een verklaring voor.

ook een kind van 4 kan stress/spanning ervaren. Ga maar na: hij is dit jaar voor het eerst naar school gegaan, sinterklaas is in het land, hij heeft eens een keer ruzie met een vriendje.

Wat ik aan mijn zoon merk (hij is al 7 btw) is dat hhij ook zichzelf te weinig tijd gunt om te drinken en hij reageert op elke vogel die langsvliegt. Vermoeiend hoor, als je zoveel nieuwe dingen ervaart en zelf ook alles wil meemaken.

En verder heeft de een gewoon zwaardere hoofdpijn dan de ander. Ik heb bijna nooit hoofdpijn, maar mijn man heeft als hij hoofdpijn heeft best zware klachten. Daar heeft mijn zoon het van denk ik.
mijn zoontje klaagde er ook veel over en ben doorverwezen naar een ostiopaat.

het bleek dat hij behoorlijk scheef stond en na 2 behandelingen had hij er geen last meer van.

klaagt jouw kindje ook over nekpijn? misschien zit het wel in die hoek.

succes. ingrid
Wat fijn jullie reacties, super!

@starshine, inderdaad ik denk ook dat dat de reden is dat hij hoofdpijn heeft. Er is de laatste tijd ook zoveel veranderd voor hem.

@ingriddriessen, een kennis van ons is osteopaat, zal ook een contact met hem opnemen.

Ik moet nu even weg, vanavond kijk ik op de site van Mali30 en kom ik hier ook nog even verder lezen.
Je kunt in ieder geval proberen 2 vaste veroorzakers van hoofdpijn, verstopping en gebrek aan vocht, te voorkomen.

Ik geef mijn hoofdpijn gevoelige kind een flesje water mee naar school. Ze heeft namelijk de neiging te weinig te drinken. Daarbij kan het ook wat ontspannen, klinkt raar, maar dat 'slokje water' om te kalmeren schijnt echt te werken.

Als je kind voldoende drinkt en ook geen last heeft van verstopping zou ik met hoofdpijn wel naar de huisarts gaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
@ingrid, nee geen nekpijnklachten hier.

TO, gewoon naar de huisarts ermee om in ieder geval oogproblemen uit te laten sluiten. Vraag om een verwijzing naar een orthoptist hiervoor.
de test op cb stelt niet zoveel voor, een beetje plaatsjes kijken, zegt natuulijk niet zo heel veel of hij daadwerkelijk goed dicht of verraf ziet. Ik zou inderdaad even een bezoekje aan arts brengen.
Ik zou inderdaad ook naar de HA gaan. Ook al is het stress, dan is dat natuurlijk heel sneu voor een zo`n jong kind en ook best wel apart dat hij daar hoofdpijn van krijgt. Maar het kan ook goed kindermigraine zijn, heel triest. Het kan zoveel oorzaken hebben, dus daarom: naar de huisarts.

Is hij eens heel hard op zijn hoofd gevallen? Ook zijn er kinderen die hoofdpijn overhouden na het babyshake syndroom.
Is ie ooit van de trap gevallen? Misschien onbehandelde lichte hersenschudding. Zelf ook gehad.
Kan het koolmonoxide zijn?

Of kan hij misschien niet goed tegen bepaalde ingrediënten in de voeding: E621 veroorzaakt bij sommige mensen hoofdpijn.
@lolapaloeza, nee hij heeft geen last van vochtgebrek en/of verstopping.

Toen hij vanmorgen wakker werd had hij meteen al hoofdpijn, dan zou je weer zeggen dat het niet aan de ogen ligt. Zoals ik al eerder aangaf denk ik dat spanning de oorzaak is.

Wat Starshine ook al schreef, hij zit net op school en hij maakt dit jaar voor het eerst Sinterklaas echt bewust mee. Ze schenken er op school zoveel aandacht aan, teveel naar mijn mening.

Het is ook een heel gevoelig kind, een denker maar ook zeker een doener. Hij is zeer actief en kan moeilijk zijn rust nemen, hij gaat maar door.

Anyway, ik ga een afspraak maken bij de huisarts voor een doorverwijzing. Als zij ogen goed zijn gaan we verder kijken en eventueel naar de osteopaat. Hij is overigens nooit gevallen op zijn hoofd, dus denk niet dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.

@Mieomij, koolmonoxide? Hoe zou dat kunnen komen?

Ik ga mij de komende tijd ook eens verdiepen in kindermigraine. Migraine komt helaas wel voor in de familie.

Nogmaals dank voor het meedenken!
Koolmonoxide (CO) is een onzichtbaar giftig reukloos gas. Koolstofmonoxide ontstaat bij brand en/of onvolledige verbranding van bijvoorbeeld aardgas, propaangas, butaangas, hout, kolen of andere brandstof in bijvoorbeeld een geiser,  cv-ketel, gaskachel, gasstel, gasboiler of gaslamp Dit komt meestal doordat de mengselverhouding tussen gas en zuurstof niet goed is of dat er lekkages zijn.

De meeste mensen weten dat een hoog gehalte van CO schadelijk is, hoewel de periode van blootstelling ook erg belangrijk is.

De volgende symptomen zijn kenmerkend voor een koolmonoxidevergiftiging

Matige blootstelling

Lichte hoofdpijn, misselijkheid, overgeven, vermoeidheid (vaak beschreven als griepgelijke symptomen)
Dank voor de uitgebreide uitleg. Ik denk dat dit niet het probleem is, de symptomen komen ook niet overeen behalve de hoofdpijn. Gelukkig maar.
quote:gizz schreef op 23 november 2011 @ 16:30:

de test op cb stelt niet zoveel voor, een beetje plaatsjes kijken, zegt natuulijk niet zo heel veel of hij daadwerkelijk goed dicht of verraf ziet. Ik zou inderdaad even een bezoekje aan arts brengen.Maar als je kind echt niet goed ziet, valt hij/zij dus echt wel uit op de test op het CB. Ik kwam er door deze CB-test achter dat dochter aan de bril moest.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik zou toch even naar de oogarts gaan. Bij het cb valt een bijziend kind minder snel op dan een ver ziend kind omdat je toch op een afstandje zit vd plaatjes.

Of mss een voorhoofdsholte ontsteking.

Daar kan je ook weinig klachten van hebben. Ik krijg dan altijd alleen hoofdpijn.
Misschien vloeken in de kerk, maar onze oudste (nu 7) had rond Sinterklaas, verjaardagen, vakanties enzo ook vaak lichamelijke klachten. Sinterklaas met afstand het ergst: al die commotie op school, sinterklaasjournaal. Het heeft hem heel erg geholpen dat we hebben verteld dat Sinterklaas een heel leuk feest is, maar dat papa en mama zelf voor de kadootjes zorgen. Nu zie ik hem soms tijdens het sinterklaasjournaal nog angstig en gestrest worden, maar iets later kan hij zichzelf dan toch weer geruststellen.

Persoonlijk vind ik vooral dat de sintperiode leuk moet zijn, en geen zenuwslopend gedoe. Maar goed, dat vind ik dus. Overigens geloven de jongetjes op school natuurlijk nog wel gewoon!

Misschien kan het jullie jongetje ook wat stress besparen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven