kind springt en neuriet voor de tv [Geen OP]

24-04-2020 13:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
-- vraag is al gesteld
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-10-2020 09:40
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
97.65% gewijzigd
Heel veel kinderen hebben tekenen van autisme. Volwassenen ook. Daarom dat het autisme spectrum heet, er zijn verschillende graden in. Mijn dochter heeft een lichte vorm die haar beperkt in contact leggen en praten tegen mensen buiten de naaste familie. Een soort mutisme. Maar voor de rest heeft ze ook geen andere symptomen. Toch behoort ze tot de kinderen met een lichte vorm van autisme. Mijn zoon fladdert ook zoals je dochter maar is voor de rest sociaal en zo. Hij kan wel niet goed tegen verandering in routine. Volgens de psycholoog kan hij het ook hebben maar is het de moeite niet om uren sessies voor te doen daar het hem niet beperkt of schaadt op dit moment. Ik zou je zeggen maak je niet zoveel zorgen. Heel veel mensen hebben kenmerken van het autisme spectrum maar dat belemmert hen niet in hun ontwikkeling en verdere leven.
Gordi schreef:
24-04-2020 17:20
Heel veel kinderen hebben tekenen van autisme. Volwassenen ook. Daarom dat het autisme spectrum heet, er zijn verschillende graden in. Mijn dochter heeft een lichte vorm die haar beperkt in contact leggen en praten tegen mensen buiten de naaste familie. Een soort mutisme. Maar voor de rest heeft ze ook geen andere symptomen. Toch behoort ze tot de kinderen met een lichte vorm van autisme. Mijn zoon fladdert ook zoals je dochter maar is voor de rest sociaal en zo. Hij kan wel niet goed tegen verandering in routine. Volgens de psycholoog kan hij het ook hebben maar is het de moeite niet om uren sessies voor te doen daar het hem niet beperkt of schaadt op dit moment. Ik zou je zeggen maak je niet zoveel zorgen. Heel veel mensen hebben kenmerken van het autisme spectrum maar dat belemmert hen niet in hun ontwikkeling en verdere leven.
Heel erg bedankt voor je uitleg.
Als je verhaal zo hoor zou ik me ook niet per se bezig houden met de vraag of ze autisme heeft of niet. Het klinkt alsof ze grotendeels goed mee kan komen. Als ze vast gaat lopen op bepaalde gebieden zoals op school dan zou ik er pas weer over na gaan denken als ik jou was. Mijn zoon heeft autisme en liep hier vanaf dat hij 2,5 jaar was al door vast op de opvang en loopt in zijn ontwikkeling duidelijk achter.
Goed dat je contact hebt met een kinderpsycholoog. Als je je zorgen blijft maken dan heb je in ieder geval een kort lijntje met hem. Wij kunnen hier niet stellen of je dochter autisme heeft of niet, maar ik weet wel dat je er pas iets mee hoeft te doen als zij vastloopt of ergens last van krijgt.
Waarom was ze bij een psycholoog?
Th∅rdis schreef:
24-04-2020 18:33
Waarom was ze bij een psycholoog?
algeheel onderzoek spraak
ZeeKees schreef:
24-04-2020 18:32
Als je verhaal zo hoor zou ik me ook niet per se bezig houden met de vraag of ze autisme heeft of niet. Het klinkt alsof ze grotendeels goed mee kan komen. Als ze vast gaat lopen op bepaalde gebieden zoals op school dan zou ik er pas weer over na gaan denken als ik jou was. Mijn zoon heeft autisme en liep hier vanaf dat hij 2,5 jaar was al door vast op de opvang en loopt in zijn ontwikkeling duidelijk achter.
Goed dat je contact hebt met een kinderpsycholoog. Als je je zorgen blijft maken dan heb je in ieder geval een kort lijntje met hem. Wij kunnen hier niet stellen of je dochter autisme heeft of niet, maar ik weet wel dat je er pas iets mee hoeft te doen als zij vastloopt of ergens last van krijgt.
Goeie post. Het klinkt niet alsof je zorgen zou moeten hebben over je dochter TO. Jullie besteden al aandacht aan haar spraakontwikkeling, dat lijkt me voldoende. Geen beren op de weg zien als die er op dit moment niet zijn :)
Zoon (4) springt en fladdert ook heel wat af bij het tv kijken. En ik ‘verdenk’ hem totaal niet van autisme, verre van. En af en toe in je eigen wereld zitten is volgens mij heel normaal bij kinderen, toch?
En neuriën, tja. Naar mijn idee lees ik echt geen gekke dingen (maar ik ben geen professional).
Mijn zoon van 10 fladdert al jaren als hij enthousiast is, zoals bij het kijken van een spel die spannend is. Hij hupst/springt er ook bij. Het hoort bij hem en ik denk altijd maar gekscherend dat hij zo tenminste aan extra beweging komt 😁
Hoe ouder hij werd des te meer hij het zelf uitlegde dat hij zo zijn spanning kwijt kan. Logisch. Op school doet hij dit overigens niet, zover ik weet.
Mijn jongste fladderde als jong kind ook bij opwinding en blijdschap. Ze had wel meer aparte dingetjes, kon bijv uren heen en weer rennen of schommelen, en trok altijd haar eigen plan. Het kdv vond het soms best zorgelijk gedrag. Als ze gingen eten en de kinderen riepen, sprintte dochter naar de bouwhoek zodat ze daar in haar eentje kon gaan spelen (ik vind dat vooral slim, maar ja). Praten deed ze ook niet.
Uiteindelijk is ze dus getest. Er bleken wel wat bijzonderheden maar niet zodanig dat het kwalificeerde voor ASS. Fladderen heeft ze zeker tot haar 9e gedaan overigens.
Mijn zoon heeft tot een jaar of 6-7 gefladderd. Stond zelfs expliciet bij een alg onderzoek ivm spraak problemen. Pasgeleden is hij gediagnosticeerd met adhd, geen sprake van iets in autisme of dergElijke.
minameut schreef:
26-04-2020 16:34
Mijn zoon van 10 fladdert al jaren als hij enthousiast is, zoals bij het kijken van een spel die spannend is. Hij hupst/springt er ook bij. Het hoort bij hem en ik denk altijd maar gekscherend dat hij zo tenminste aan extra beweging komt 😁
Hoe ouder hij werd des te meer hij het zelf uitlegde dat hij zo zijn spanning kwijt kan. Logisch. Op school doet hij dit overigens niet, zover ik weet.
Dit doet mijn zoon dus ook precies zo, hij is ook 10. Het is enthousiasme en spanning. Soms worden we er zelf wel een beetje gek van, als wij mee aan het kijken zijn of samen aan het gamen zijn en hij springt steeds door het beeld, dan zeggen we er wel wat van en gaat hij weer zitten. Tot de spanning hem weer te veel wordt ;-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
-
anoniem_393536 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 23:14
Reden: anoniem
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven