kind van 4 jaar mee naar concert??

19-12-2008 19:12 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, zou je jouw kind met 4 jaar oud meenemen naar een middagconcert van Guus Meeuwis in het psv stadion? ziet in dubio, hij vind het ontzettend leuk en het lijkt mij ook leuk, maar IS het ook leuk?? graag je advies/mening....
Kan hij tegen de drukte daar? Kun je regelen dat hij ook wat kan zien? Vaak mogen die kleintjes wel naar voren, maar ik weet nie thoe dat is met zo'n groot concert. Of zit je op de tribune?
Zoon van 8 wil ook mee naar Pink concert in April ( dan is hij 9).

Ik twijfel, maar vooral omdat Pink in de avond is en ik niet weet voor voor publiek er komt.

4 jaar is nog wel erg jong hoor, maar 8 ook nog.....
Als het een middagconcert is en je zoon vindt de muziek heel leuk, lijkt het me een leuke belevenis voor hem. Mijn dochter gaat al vanaf dat ze een jaar of drie is mee naar openluchtconcerten en vermaakt zich altijd prima. Ze draagt overigens wel altijd speciale oordoppen, omdat de muziek erg hard kan zijn en dat zou ik in een stadion zeker doen met zo'n jong kind.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Oh, das voor zo'n kleintje harstikke leuk! Ik ging als zesjarige ook al vaak mee naar Kool and The Gang, daar was ik harstikke fan van.

Als je zou zeggen; ik neem 4-jarige mee naar Slipknot of Rammstein zou ik het je afraden, maar Guus overdag moet een hele belevenis zijn.

De oordoppen van Poezewoes zijn wel een goed plan!
De drukte zal wel meevallen verwacht ik, hij kan erg goed tegen veel mensen en hij kan bij extreme drukte altijd bij mijn man op zijn nek... Wel wil ik zitplaatsen regelen zodat hij niet n uur of 4 hoeft te hangen tussen de grote volwassenen. Maar de tip van de oordoppen is zeker goed!! Wat voor oordoppen gebruik je dan voor haar?
Ik zou het niet doen, een kind meenemen naar een stadionconcert. Ik ga regelmatig naar concerten. Maar die kleintjes die er rondlopen zien er meestal niet uit of ze er echt van genieten. Bij Anouk was er een meisje voor ons in slaap gevallen... Ook zat er een jongetje met zijn vingers in zijn oren omdat het geluid zo'n pijn deed in z'n oren. Dat is toch sneu?

De kinderen die ik heb gezien die het wel leuk vonden, zijn toch wat ouder volgens mij. Ik denk vanaf een jaar of 8 a 10.

Als het om een openluchtconcert zou gaan midden in de zomer, vind ik het wat anders. Dan kan je een rustiger plekje opzoeken, waar je alles wel leuk kan overzien.
Van die kneedbare doppen, van het merk Mack's. Die zijn speciaal voor kinderen en gaan ook niet diep de gehoorgang in. Ik bestel ze altijd online, HIER
sorry ff off topicquote:zusenzo schreef op 19 december 2008 @ 19:16:

Zoon van 8 wil ook mee naar Pink concert in April ( dan is hij 9).

Ik twijfel, maar vooral omdat Pink in de avond is en ik niet weet voor voor publiek er komt.

Pink in april? ze komt toch alleen in februari en december?

on topic:

Als je zitplaatsen hebt, zou ik hem gewoon meenemen. Lijkt me harstikke leuk voor hem. Die oordoppentip is wel een goeie. Staan zou ik niet doen. Dat lijkt me veels te druk en ben je meer bezig hem in de gaten te houden dan je bezig te houden met Guus.
Mijn moeder heeft kaarten bestelt voor april dacht ik ?!

Ik zal het nog eens vragen of het zit of staan plaatsen zijn en wanneer het dan precies is?!

Mijn moeder is zo een muts die gewoon 10 kaarten koopt en kijkt wie er mee wil en als ze overhoudt verkoopt zij ze weer.
zal wel februari zijn....anders houdt ik me aanbevolen voor de kaarten die ze evt over heeft
ik vind het super irritant als ik bij een concert ben en er staat er 1 voor mij met een kind op zn nek.
Dan doe je een stapje opzij en ga je achter iemand anders staan.
Dan doe je een stapje opzij
quote:Heyjij schreef op 19 december 2008 @ 19:47:

ik vind het super irritant als ik bij een concert ben en er staat er 1 voor mij met een kind op zn nek.

ik ben 1.59 ik vind lange mensen ook irritant ...

zo kun je bezig blijven ....
Precies. Er staan toch altijd mensen voor je die net iets langer zijn. Of van die mannen met hun vriendin op de nek (die je dan zo lekker per ongeluk een trap geven), ook heel fijn.

Maar goed, dan nog vind ik niet dat kinderen van 4 bij een stadionconcert moeten zijn. Waarom niet nog een paar jaar wachten tot ze er van kunnen meegenieten?
buiten concerten ( bevrijdingspop, parkpop etc) lijkt me voor kinderen absoluut heel leuk.

maar echt in een stadion , of in een concertzaal ... ik zou t niet doen.
en als je besluit wel kind mee te nemen, neem dan ook goede gehoorbescherming mee ! oordopjes voor kinderen.
Hier dus net zo, Yam. Buiten is toch heel anders dan in een zaal of een stadion...
Ik zou het niet doen denk ik. Zeker niet als je geen zitplaats hebt. ( dan betal je voor je 4-jarige wel de volledige prijs).

Bij staan zou ik doodsbang zijn dat ie onder de voet word gelopen of dat je m kwijtraakt in de menigte.

En ik vind het idd ook vrij irritant mensen met andere mensen op hun nek. Als het er 1 is of direct voor je kun je id een stapje opzij doen, maar als al die mensen redelijk vooraan staan belemer je het zicht van een heleboel mensen vele rijen achter je.

Een festival in de zomer vind ik ieta anders. Parkpop bijvoorbeeld is best leuk voor kleine kinderen, want als het ff te druk word kun je gewoon in het gras gaan zitten. Bij zo'n stadionconcert is dat een stuk lastiger. wat als je kind er idd niets aan vind, of een paar keer naar de WC moet; wordt je echt niet blij van en kind denk ik ook niet. Zou wachten tot ie een paar jaar ouder is.
ik heb vaak genoeg bij concerten gestaan dat je nog geen 2 cm opzij kan stappen. en ik ben ook niet de langste dus iemand van 2 meter voor mij is ook niet leuk, maar die kan moeilijk een stuk van zichzelf afzagen.
Ik heb wel eens een peuter van (ruim) 3 meegenomen naar pater moeskroen (uiteraard middag optreden) en met oordoppen in over het hek vooraan gezet, hij vond het prachtig! Het enige waar hij kwaad over werd was dat er een paar spetters bier in zijn haren kwamen (hij is inmiddels 13 en heeft het er nog over dat hij toen bier in zijn haar kreeg ). Het hangt denk ik ook heel erg af van wat voor kindje het is, oudste kadodochter wil wel mee maar verveelt zich na 10 minuten, jongste kan helemaal gebiologeerd kijken en luisteren (deed dat ook met 3 jaar al) en geniet echt met emmers van een concert.

En wat betreft de dicussie over 'op je nek zitten', een vriend van me is 2.15 en wordt knettergek van al die mensen die zeuren dat hij niet vooraan mag staan. Da's ook knap vervelend
Ik heb een keer een meisje van hooguit vier twee uur op de nek van papa zien genieten.

Ik denk dat je met drie dingen rekening moet houden:

Concentratiespanne van een kind (vindt hij het twee uur lang leuk)

Kan hij goed tegen drukte

Kan hij goed tegen harde geluiden.

Als je 1 x nee hebt, zou ik het niet doen.
En als je toch gaat, schrijf dan je mobiele telefoonnummer met een watervaste stift op zijn arm. Mocht hij kwijtraken kan hij aan iemand vragen om je even te bellen.

Zo doe ik dat altijd met mijn dochter als we naar een drukbezochte jaarmarkt of braderie gaan.
Ja hoor, als hij het ontzettend leuk vind waarom niet? Oordopjes in, telnummer op de arm, kind op de nek en genieten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven