Kind ziet geest

30-10-2020 13:57 175 berichten
Mijn zoon van net 3 jaar oud slaapt al die tijd heel slecht.
Hij wordt standaard tussen 4 en 5 wakker en wilt dan ook niet meer bij ons liggen maar schreeuwt en huilt.om naar onder te kunnen gaan.
Nu kwam hij vanmorgen met het verhaal dat er een meneer is die bij het raam zwaait glas kapot maakt en iets met schroeven doet.
Hij had 1 keer een meisje bij zich maar die was wel lief.
Wij zijn zelf niet van het spirituele en ik heb er luchtig om gedaan mij hij vond de man eng en stout.
Wij snapten nooit waarom hij zo schreeuwt om onder te komen maar toen ik hem vroeg en wat doe jij dan zwaai je ook?
Zei hij nee papa en mama roepen ik onder.
Dan zou het wel iets verklaren waarom hij zo reageert.
Heeft er iemand hier ervaring mee of.met het huis te.laten reinigen?
We willen nu alles proberen zodat hij zich fijner voelt
Zout onder het raam strooien en ook aan het begin van zijn kamer. Zodat niemand over de drempel kan stappen.

Zoon vertellen dat hij de baas is. Dat deze man niet naar binnen mag en dat jij hem dat gaat zeggen. Dus wanneer het gebeurd, loop je naar het raam en zeg je op strenge toon: ga weg! Je bent niet leuk, je bent niet uitgenodigd. Ga ergens anders heen.

Je zoon vertrouwd op jouw handelingen.

Zolang hij dit nog buiten het huis ziet, werkt dit afdoende. Succes!
Je zegt dat je niet van het spirituele bent maar je wil je huis wel laten ‘reinigen’?
Alle reacties Link kopieren
Lastig, hoe is het bij jullie thuis zijn er veel spanningen momenteel en stress.? Van vermoeidheid kun je ook gaan hallucineren?
Tja, op die leeftijd staat men nog open voor dat soort signalen. Gaat meestal wel over, gewoon zeggen dat hij ze geen aandacht moet geven wanneer ze zich niet gedragen omdat ze niet tot onze wereld meer behoren.

Reinigen van huizen maakt totaal niets uit, werkt juist averechts omdat zo'n actie een signaal van erkenning is, met als gevolg dat er meer op bezoek komen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
deden die van ons ook op die leeftijd
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hypn ... ucinatie

Kijk even hiernaar.
Mijn dochter heeft een tijdlang haar dromenvanger (zelfgemaakt) echt als talisman gebruikt als ze enge dromen had, als ze al spanning voor een enge droom moeilijk in slaap viel enzo.

Het was niet van de een op andere dag opgelost, maar het gaf haar wel een soort houvast.
Kadanz. Nee dit zijn we niet maar las dit op internet toen ik ging zoeken en als je kind zo bang is en dit al 3 jaar en nu ermee aankomt ga je alles proberen om te kijken of het werkt.

Doreia danku voor de tip, ga het proberen

Lavendel hij is moe natuurlijk elke dag zo vroeg en dan niet meer slapen en nu zit hij op de peuterspeelzaal en daar durft hij ook niet met andere kindjes te spelen of te praten,daar zijn we al mee bezig en gaan nu kijken om traject te starten maar thuis heeft hij geen oren om te luisteren meer soms en het is een heel lief kind voor de rest.
Vanmorgen kwam hij voor de eerste keer hiermee aan maar we hebben zoiets we proberen alles als het kan werken.
Mijn intussen ruim volwassen dochter houdt tot op de dag van vandaag vol dat toen ze 10-11 jaar was, en hier nog woonde, ze echt-echt-echt een enge man met een zwarte hoed gezien had.
Toen ze dat indertijd vertelde zeiden man en ik dat ze wss gedroomd had.
Toch houdt ze nu- bijna 20j later nog vol dat die man naast haar bed stond.
Dankje mevrouw75 hier ga ik straks eens naar kijken.gelukkig helpt het jou dochter wel
Moemoe64 schreef:
30-10-2020 14:09
Mijn intussen ruim volwassen dochter houdt tot op de dag van vandaag vol dat toen ze 10-11 jaar was, en hier nog woonde, ze echt-echt-echt een enge man met een zwarte hoed gezien had.
Ja, bij hallucinaties zie je die dingen ook echt.
Ano789 schreef:
30-10-2020 14:08
Kadanz. Nee dit zijn we niet maar las dit op internet toen ik ging zoeken en als je kind zo bang is en dit al 3 jaar en nu ermee aankomt ga je alles proberen om te kijken of het werkt

Het lijkt me volledig evident dat je het eerst zoekt in de ontwikkelingspsychologie en niet gelijk je zoontje gaat belasten met geesten en spoken.
Moemoe64 schreef:
Ik heb als kind ook dingen gezien en gevoeld. Dat stukje is weggeëbd, maar ik sta nog wel in contact met dierbare overledenen, wanneer zij en ik dat willen, via dromen.
Dus toen mijn zoon met iets vergelijkbaars kwam, nam ik dat erg serieus vanwege mijzelf.
Het is een hele magische leeftijd he? Fantasie en werkelijkheid loopt nog erg doorelkaar.

En jij maakt er zelfs iets spannends van. Hij ziet een Meneer, jij maakt er een Geest van
Mevrouw75 schreef:
30-10-2020 14:04
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hypn ... ucinatie

Kijk even hiernaar.
Mijn dochter heeft een tijdlang haar dromenvanger (zelfgemaakt) echt als talisman gebruikt als ze enge dromen had, als ze al spanning voor een enge droom moeilijk in slaap viel enzo.

Het was niet van de een op andere dag opgelost, maar het gaf haar wel een soort houvast.

Heb ik ook een keer gehad (maar dan bij het wakker worden). Voor mijn gevoel was ik wakker, maar ik zag levensechte tijgers door de slaapkamer lopen. Bedacht dat dat echt niet kan en toen verdween het.
Kadanz. Nee dit zijn we niet maar las dit op internet toen ik ging zoeken en als je kind zo bang is en dit al 3 jaar en nu ermee aankomt ga je alles proberen om te kijken of het werkt.

Doreia danku voor de tip, ga het proberen.i schreef zolang het buiten is is het zo goed.
Wat kunnen we als hij ook gaat zeggen dat de man binnen is
lilalinda schreef:
30-10-2020 14:15
Het is een hele magische leeftijd he? Fantasie en werkelijkheid loopt nog erg doorelkaar.

En jij maakt er zelfs iets spannends van. Hij ziet een Meneer, jij maakt er een Geest van
Dit.
Ano789 schreef:
30-10-2020 14:16

Doreia danku voor de tip, ga het proberen.i schreef zolang het buiten is is het zo goed.
Wat kunnen we als hij ook gaat zeggen dat de man binnen is
hij kan het ook gedroomd hebben he?
Je kunt samen het licht aandoen en laten zien, dat er niets is.

Heeft hij wel een lampje aan 's nachts?
Wat maakt het uit of het "echt" is, het kind is bang. Die angst is echt.
Probeer wat van de genoemde dingen uit, laat hem altijd zijn verhaal doen en neem dat serieus.
Moemoe64 schreef:
Hier kun je een artikel lezen over de enge man met de zwarte hoed:

https://www.google.nl/amp/s/www.thewee ... orld%3famp

Het is een wereldwijd bekend fenomeen.
Doreia* schreef:
30-10-2020 14:12
Ik heb als kind ook dingen gezien en gevoeld. Dat stukje is weggeëbd, maar ik sta nog wel in contact met dierbare overledenen, wanneer zij en ik dat willen, via dromen.
Dus toen mijn zoon met iets vergelijkbaars kwam, nam ik dat erg serieus vanwege mijzelf.
Goed zo Doreia! Jouw zoon heeft echt meer aan zijn moeder ( jij) !!!!! dan aan mensen die hier beweren dat het hallucinaties zou betreffen.
Ik zou ook niet weten waarom mijn dochter ( hoogopgeleid, 6-talig, hoogbegaafd) na bijna 20 j nog steeds zegt dat ze die enge man met die hoed gezien heeft mocht dat niet zo zijn.
lilalinda schreef:
30-10-2020 14:15

Dit. Ik zag toen ik klein was Zwarte Piet boven het keukenraam. met zijn muts en pluim.Ik wist het absoluut zeker, zo sterk was mijn geloof in Zwarte Piet. Maar er was niks.
Neem het serieus maar maak er niet iets van wat het niet is.
Het verschijnsel heet nachtangst, en is perfect normaal op die leeftijd. Gaat vanzelf over.
Zelf rustig blijven en troosten, als hij dat wil.
Moemoe64 schreef:
30-10-2020 14:24
Goed zo Doreia! Jouw zoon heeft echt meer aan zijn moeder ( jij) !!!!! dan aan mensen die hier beweren dat het hallucinaties zou betreffen.
Ik zou ook niet weten waarom mijn dochter ( hoogopgeleid, 6-talig, hoogbegaafd) na bijna 20 j nog steeds zegt dat ze die enge man met die hoed gezien heeft mocht dat niet zo zijn.

Waarom zou het geen hallicunatie kunnen zijn?
TO, google anders even een tijdje op 'nachtangst', dat geeft heel veel helderheid waarschijnlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven