kinderboek-titel?

14-07-2010 17:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik hier nooit....

Affijn, door het praten over kinder-bezigheden - enkelen weten waarom - kwam het lezen van boeken ter sprake.

Mijn vriend kwam met een boek - althans hij was enthousiast over een boek - waarvan hij de titel niet meer weet.

Het gaat over wezentjes (mumsels of grumsels, zoiets) die avonturen beleven. Eéns in de zoveel tijd is er dan een bijeenkomst waar de Grote Wijze Grumsel vragen beantwoord tijdens de "Volle Maan Vragen Nacht".

Tja. Google kan er niets mee, en de bibliothekaris die ik net belde verwees me bijna door naar een ziekenhuis waar mannetjes met witte jasjes mijn armen op mijn rug zouden binden in een kleurloos dwangbuisje om me vervolgens op te sluiten in een wit kamertje waar de muren gemaakt zijn van matraszachte materialen.

Affijn, ik wist daarbij óók nog eens niet in welke pijler ik de vraag zou stellen maar omdat ik nou toch al zo lekker op de kinderpijler bezig ben dacht ik, misschien is het een bekend boek onder de voorleesmoeders/vaders?
Viva la vida
Misschien dit? http://en.wikipedia.org/wiki/Moomin
Dat van die grote wijze grumsel zegt me zo even niets, maar het lijkt wel wat op de Moomins / Mumintroll van Tove Jansson.

Zie hier voor meer informatie!
Je zou je vraag ook nog kunnen stellen bij http://www.bibliotheek.nl/aladin
klinkt als de freggles maar dat was geen boek

......De molshoop heeft gesproken....
De Wombels?
Ik denk wel dat dit het is!

In Nederland heet het "(Papa) Moem" - ik had er werkelijk nog nooit van gehoord. Binnenkort eens even in een winkel/bibliotheek rond neuzen om te kijken of hier die volle-maan-vragen-nacht in voorkomt!

Bedankt allemaal!!
Viva la vida

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven