Kinderdagverblijf smeert ons extra dag aan!

06-08-2008 10:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al ruim anderhalf jaar staat mijn zoontje ingeschreven op het KDV hier in de buurt.

Eerst zou het 6 mnd duren tot plaatsing, dat werden er toen 9, later 14 en 2 weken geleden werd ik eindelijk gebeld voor een proefuurtje.

Na overleg werd alles besproken en we hebben 1 dag aangevraagd, dat waren er eerst 2 namelijk dinsdag en vrijdag.

De dinsdag hebben we later laten vervallen omdat ik op het werk hoorde dat ik de woensdag kon komen werken en dan hebben we oppas voor sem.

Nu hoorde ik maandag dat ik kon kiezen of delen;

De dinsdag erbij nemen of helemaal geen plaatsing....

Nou ben ik ZO pissed hierover dat ik eigenlijk denk

HOE VERZIN JE HET??

We hadden bijna het contract getekend op de proefochtend en gelukkig viel ons op dat er 2 dagen op het contract staan.

De vrouw daar meende dat het fout was op de adminstratie en dat het in orde gemaakt kon worden.

Tot het telefoontje van maandag.

Ik wil die dinsdag er niet bij hebben want dan ben ik gewoon vrij en dus zonde van mn geld.

Ander probleem:

Omdat ze een ellenlange wachtlijst hebben vooral door de doorstroming plaatsen ze kinderen in andere groepen dan gepland is eigenlijk.

Nu plaatsen ze ze mijn zoontje van nét anderhalf jaar in de groep 2,5-4 jaar!

Op de proefochtend werd al meteen duidelijk dat sem links bleef liggen in de groep omdat hij niet kon praten, huilde veel.

Hier ben ik het dus ook helemaal niet mee eens!!

Hij is de enige kleine man in zo'n groep.

Ik wil hem in een groep hebben met leeftijdsgenootjes.

Sem hoeft niet zozeer voor de opvang naar het KDV maar meer omdat ik hem vast wil laten wennen aan andere kindjes.

Willen ze hem in een andere groep plaatsen dan komen er weer wat maanden bij!

Ook geven ze aan dat sem een erg gevoelig mannetje is (wat absoluut waar is!) en dat ze daar te weinig aandacht aan kunnen schenken en dat 1 dag per week te weinig is om te komen.

Wat moet ik hier nu mee?

Gewoon laten voor wat het is en kleine man inschrijven op een peuterspeelzaaltje over een paar maandjes?
Bij het kdv waar mijn kind is word ook min. twee dagen afgenomen, en met 1,5 jaar ga je van de baby groep af en word je geplaats in de peuter groep. De kindjes zijn er dan ook echt aan toe om naar een grote groep te gaan. Ze worden dan te groot om de heledag tussen de baby's in te zitten. Op de peuter groep word veel meer ondernomen, en dat vinden ze geweldig. Maar dan heb ik het wel over kinderen die dus echt als baby zijn begonnen, en dus gewend zijn.
Waar wonen jullie toch in godsnaam dat het allemaal zo raar geregeld is? Ik lees soms van die horrorverhalen over creches en denk dan dat ze echt overal mee weg kunnen komen. Belachelijk! Kan me dat echt niet voorstellen bij beide creches waar dochter op zat en zit.

Ze hebben daar toch zeker wel regels voor? Als ze jullie eerst een plaatsing binnen een half jaar beloofd hebben en het is nu al anderhalf jaar later en ze denken nog steeds zo om te kunnen gaan met jullie, zou ik eens een grondig woordje willen spreken met zo'n hoofd. Slaat toch nergens op? Die hebben crecheregels en daarop worden ze beoordeelt!

Als zij een promo praatje houden over zichzelf om klanten te werven met het feit dat ze een aparte babygroep hebben, moeten ze niet op slinkse wijze die eigenhandig aanpassen zoals het hen beter uitkomt.

Ik zou een gesprekje eisen.

Over die twee dagen weet ik te weinig. Ik weet niet hoe dat is aangevraagd en of je het tussentijds kon wijzigen etc. Sommige creches hanteren bijvoorbeeld minimum aantal uren, dat was op mijn vorige creche ook zo (inderdaad met wennen). Dus daar kan ik weinig over zeggen op basis van je info.

En tot slot: voelt het niet goed, dan ís het ook niet goed!
Mijn zoontje is ook lang maar 1 dag pw naar een kdv gegaan. Heeft natuurlijk wel moeten wennen maar viel reuze mee.

Met 2 jaar zou hij naar de peutergroep gaan, dat werd 20 maanden. Viel me op dat hij het niet prettig vond. Idd te jong en niet kunnen meekomen met de grote kindjes.

Nu hij wat groter is en kan meekomen, heeft hij het prima naar zn zin.

Ik zou als t niet hoeft dus gewoon niet gaan.
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven