kinderen? nee, bedankt!

21-09-2009 10:05 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getver, ik wordt er soms zo moe van. Iedereen vraagt maar waarom ik geen kinderen heb en/of wil.

en als ik dan uitleg dat ik kinderen gewoon niet leuk vindt krijg ik standaard te horen: "dat komt nog wel" of "wacht maar".

Kan dan niemand gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon niet willen?!

Ik wou dat ik onvruchtbaar was!
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 10:23:

[...]

Ik begrijp niet waarom ze zich uberhaupt zou moeten verdedigen voor haar keuze. Ze wil geen kinderen, nou lekker boeiend zou ik zo zeggen.Dit. Alsof het een persoonlijk oordeel is over alle moeders die dus wel kids hebben. Er zijn mensen die er anders over denken en andere keuzes maken. So fucking what. Als je zelf maar happy bent met je keuzes, dan hoef je je over een ander niet druk te maken.
Dat bedoelde ik dus ook......
Oh ja hoor Traincha, dat bedoelde jij ook. Waarom zeg je dat dan niet,....

Bovendien, jij was degene die liep te roepen: ga terroristen vangen en ontwikkelingswerk doen. Als ik nu ontwikkelingswerk gedaan blijk te hebben, en jij gaat roepen: 'Nou meid fijn voor je de wereld weer blij' laat mij al zien hoe ontzettend kinderachtig en infantiel jou manier van discussieren is.

Nogmaals ik vind kinderen geweldig, geniet echt van kinderen, maar ik heb mijn redenen om ze niet te willen (zo denk ik er NU over, misschien over 10 jaar weer anders)

Of dat voor iemand nou een goede reden is boeit mij niet, en als een ander beter denkt te weten waarom ik geen kinderen wil: Whatever...

Iedereen heeft zijn of haar redenen om bepaalde keuzes te maken. Ik snap TO best wel, ik kom vaker mensen tegen die echt neit van kinderen houden. Ik begrijp dat ook. Kinderen kunnen confronterend zijn, tijdrovend en kunnen grote zorgen met zich meebrengen. Sommige mensen kunnen daar gewoon niet tegen en leven liever hun leven voor hunzelf. Prima.
quote:Digitalis schreef op 21 september 2009 @ 11:02:

Ja DNM, sterilisatie is dan de beste optie, maar als ik nu zwanger zou worden zou ik ook voor abortus gaan. Ik heb een afspraak met een sterilisatie-arts maar het is afwachten of ze het willen doen. Je moet maar net iemand treffen die begrijpt dat iemand van midden 20 heel zeker is van haar zaak.

Misschien kun je je avatar laten zien aan de arts?

Nee flauw.. sorry..
quote:Roaring schreef op 21 september 2009 @ 14:02:

Oh ja hoor Traincha, dat bedoelde jij ook. Waarom zeg je dat dan niet,....

Bovendien, jij was degene die liep te roepen: ga terroristen vangen en ontwikkelingswerk doen. Als ik nu ontwikkelingswerk gedaan blijk te hebben, en jij gaat roepen: 'Nou meid fijn voor je de wereld weer blij' laat mij al zien hoe ontzettend kinderachtig en infantiel jou manier van discussieren is.

.

Kinderachtig en infantiel is hetzelfde......

Tja, ik kan er weinig aan veranderen als mijn manier van discussieren jou niet bevalt. En als jij dat kinderachtig/infantiel vindt, dan is dat maar zo.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 21 september 2009 @ 12:49:

Oké Q ik snap je. En je hebt ook wel gelijk, alleen snap ik niet dat zo'n cliché per se in een dergelijk topic langs moet komen.

Zo'n cliche komt voorbij omdat ik daaraan moet denken als ik de OP lees, als ik Elninjoo lees, en soms ook als ik jou lees. Daarom. Omdat er absoluut mensen bestaan die ze écht niet willen, maar omdat die mensen ook gewoon van gedachten kunnen veranderen. Mijn ex wilde ze écht niet en heeft ook heel wat moeten uitleggen toen zijn vrouw zwanger was.

Maar ik vraag me af waarom jij je daar zo over opwindt? Boeie toch, of zoiets in zo'n topic voorbij komt?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:mariesophie schreef op 21 september 2009 @ 13:09:

[...]

Arme hond.Ja, arme hond. Mijn baby is namelijk enorm agressief. Die slaat zo'n kutrothond zo tegen de vlakte.
Ik snap je tot aan je laatste zin, wat een nonsens, zeg...
Liv!

Ik weet het al vanaf zeer prille leeftijd: geen kids. Never. De enige reden die ik zou kunnen bedenken is wat mijn genen zouden doen (uiteraard gecombineerd met andere supergenen van de spermadonor ) maar om nu een kind te krijgen als experiment...het hele traject van zwanger zijn vind ik al echt een hel, al die ongemakken, het gevoel een parasiet in je te hebben (zo voelt het voor me echt), die bevalling, de beperkingsvrijheid (vrijheid heb ik zo ernstig nodig dat ik niet eens zou kunnen samenwonen), de verantwoordelijkheid voor een kind, het staat me allemaal vreselijk tegen. Ik wil enkel verantwoordelijkheid dragen voor mijzelf, dan voor wat planten en een huisdier, voor de rest voor helemaal niemand. Maar da's allemaal secundair, want de beste reden die ik heb is: geen kinderwens, geen moedergevoelens, nooit gehad ook, zelfs een sterke antipathie (ik kan wel erg meeleven met vrouwen die zwanger proberen te worden, met zwangeren en op kraambezoek en al die shit, ik ben geen onmens, maar deze zaken gelden gewoon voor mezelf).

Dus dan hoop ik maar dat meneer sterilisatie-arts dat voldoende vindt.
quote:Digitalis schreef op 21 september 2009 @ 14:20:

het gevoel een parasiet in je te hebben (zo voelt het voor me echt), die bevalling

Doet me denken uit aan die scene uit de eerste Alien film. Een van de gruwelijkste 'geboortes' uit de filmgeschiedenis. Parasiet kruipt zich een weg door buikwand man.
quote:Liv schreef op 21 september 2009 @ 10:30:

[...]

Een kind is geen dier. Een kind is gewoon een mens. Een klein mensje, weliswaar. Daar hoef je niks mee te hebben, maar hoe kun je nou in godsnaam een hekel hebben aan mensen?Als je ziet, hoort en leest hoe mensen af en toe te keer gaan, dan heb ik liever dieren.
Waar ik mij trouwens voor mijn zwangerschap aan ergerde waren de vrouwen die deden alsof het leven alleen bestaat uit kinderen baren en opvoeden.

Alsof je leven zonder kinderen geen zin zou hebben.

Ik snap best dat dat voor sommige vrouwen zo is maar er zijn er ook genoeg die zonder kinderen een geweldig leven hebben.

Dat romantiseren dat stond me echt tegen, ik vind wel dat je reeel moet blijven.

Maar goed, even afwachten hoe ik me na de bevalling ga gedragen!
hahaha....
ojee...

Dat lachje is eng!

:-)
waarom? ik vond het grappig wat je zei...
Oh ok, klonk als een wacht-jij-maar-af-meisje lach.

quote:xxxRosalitaxxx schreef op 21 september 2009 @ 14:31:

[...]

Als je ziet, hoort en leest hoe mensen af en toe te keer gaan, dan heb ik liever dieren.

Ik bedoelde de mensheid in het algemeen. Tuurlijk kun je een hekel aan bepaalde personen hebben of je verbazen over wat mensen elkaar aandoen, maar dan heb je toch nog geen hekel aan mensen in het algemeen? Op de manier waarop sommigen dus schijnbaar een hekel aan kinderen hebben? Want dan zou je ook een hekel aan jezelf moeten hebben.

Ik zie trouwens ook de mooie en lieve dingen die mensen "elkaar aandoen". Moet er niet aan denken om alleen maar dieren om me heen te hebben......
quote:Liv schreef op 21 september 2009 @ 15:54:

[...]

Ik bedoelde de mensheid in het algemeen. Tuurlijk kun je een hekel aan bepaalde personen hebben of je verbazen over wat mensen elkaar aandoen, maar dan heb je toch nog geen hekel aan mensen in het algemeen? Op de manier waarop sommigen dus schijnbaar een hekel aan kinderen hebben? Want dan zou je ook een hekel aan jezelf moeten hebben. Waarom? Ik ben toch zelf geen kind meer en ben die fase echt wel ontgroeid. Vond als kind jongere kinderen ook al niet leuk: veel te kinderachtig.
quote:mischa04 schreef op 21 september 2009 @ 15:16:

Oh ok, klonk als een wacht-jij-maar-af-meisje lach.

nee zou t niet weten maar ik wens je succes!
quote:Digitalis schreef op 21 september 2009 @ 14:20:

Ik weet het al vanaf zeer prille leeftijd: geen kids. Never. De enige reden die ik zou kunnen bedenken is wat mijn genen zouden doen (uiteraard gecombineerd met andere supergenen van de spermadonor ) maar om nu een kind te krijgen als experiment...het hele traject van zwanger zijn vind ik al echt een hel, al die ongemakken, het gevoel een parasiet in je te hebben (zo voelt het voor me echt), die bevalling, de beperkingsvrijheid (vrijheid heb ik zo ernstig nodig dat ik niet eens zou kunnen samenwonen), de verantwoordelijkheid voor een kind, het staat me allemaal vreselijk tegen. Ik wil enkel verantwoordelijkheid dragen voor mijzelf, dan voor wat planten en een huisdier, voor de rest voor helemaal niemand. Maar da's allemaal secundair, want de beste reden die ik heb is: geen kinderwens, geen moedergevoelens, nooit gehad ook, zelfs een sterke antipathie (ik kan wel erg meeleven met vrouwen die zwanger proberen te worden, met zwangeren en op kraambezoek en al die shit, ik ben geen onmens, maar deze zaken gelden gewoon voor mezelf).

Dus dan hoop ik maar dat meneer sterilisatie-arts dat voldoende vindt.Verdomd veel herkenning in deze post .
quote:mischa04 schreef op 21 september 2009 @ 14:43:

Waar ik mij trouwens voor mijn zwangerschap aan ergerde waren de vrouwen die deden alsof het leven alleen bestaat uit kinderen baren en opvoeden.

Alsof je leven zonder kinderen geen zin zou hebben.Ik snap best dat dat voor sommige vrouwen zo is maar er zijn er ook genoeg die zonder kinderen een geweldig leven hebben.

Dat romantiseren dat stond me echt tegen, ik vind wel dat je reeel moet blijven.Maar goed, even afwachten hoe ik me na de bevalling ga gedragen! Inderdaad dat soort vrouwen zijn een drama.
Ik ben bijna bejaard, denk je dat je al die goedbedoelde opmerkingen, vragen en meningen eindelijk achter je kunt laten (ja heus, het houdt gewoon niet op) ..... mooi niet dus Nu begin ik zo langzamerhand aan de fase of ik het toch niet jammer vind dat ik geen KLEINkinderen zal krijgen, want je hebt geen kinderen hè .....8-P , goh en je bent zóóó leuk met kinderen
Oh Leut, dat is ook erg!

Begint dat gezeur weer van voor af aan!
En dan je nick........................nijntje......................?

Ach moet kunnen.

Dus gewoon niet aan kinderen beginnen.

En een kort en duidelijk antwoord verzinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven