kinderen niet uitgenodigd?

20-01-2008 00:11 827 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?

Graag horen we reacties

Groetjes Pimmelien
blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2008 @ 15:37:

Minny , jij hebt geloof ik zelf twee kinderen ? Als iemand nou jouw oudste niet mag , dus niks leeftijdsgrens , dat vinden ze gewoon een ettertje , dan is dat wat jou betreft prima om jouw naam en die van jouw jongste op de uitnodiging te zetten ?

Of stel .... je tante geeft een feest en de kinderen van je broer mogen komen en die van je zus ook , maar die van jou niet ...... of ; je tante geeft een feest en nodigt al haar zussen en broers uit met alle kinderen maar één zus ( jouw moeder ) niet . Prima ? Of lomp , onnadenkend en voer voor ruzies ?
Nee dat zou ik niet waarderen, en daarom is het een prima oplossing om dan maar helemaal geen kinderen uit te nodigen. Sluit je ook geen kinderen individueel buiten. Het nichtje van TO dr man heeft het hiermee nog goed opgelost. Ze had ook kunnen zeggen: "Ik weet dat jij je kinderen geweldig vind en dat je denkt dat iedereen er op zit te wachten om jouw wonder-engeltje de hele avond om zich heen te hebben....maar helaas!"

Overigens neem ik mijn kinderen echt niet mee naar een feestje 's avonds. Vind ik zelf ook niet leuk.

@Nijn: Zoals jij het schrijft lijkt het logisch. Maar helaas werkt dat, in een wereld waar zat ouders hun kinderen lekker laten vervelen en zich er niks van aantrekken, niet echt.
Blijfgewoonbianca, ik vind die envelopjes ook onfatsoenlijk.
feeks schreef op 20 januari 2008 @ 15:45:

[...]

en dan die ouders die erbij staan te kijken met n blik alsof je jaloers zou moeten zijn op zulke leuke kinderen
Of met een blik "durf er eens wat van te zeggen!" (6)
blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2008 @ 15:45:

Nou , ho , wacht..............je kan wel zeggen " tuuuuuuuuurlijk geef je wat de jarige / het feestvarken graag wil hebben " , maar ik word schijtziek van de "doe-maar-geld " envelopjes op de kaarten .

( er staat nog nét niet bij hoeveel gewenst is :) )
ok, ik zal een cabrio als cadeautip neerzetten voortaan;-)
Ik zou een leuke dinky - toy voor je inpakken , Feeks .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Helemaal eens met Nijntje. Zo zou ik het doen. Gewoon iets leuks voor de kinderen regelen en proberen mee te denken met de mensen die kinderen hebben. Zo'n feest draait dan wel om jou, maar dat betekent niet dat je niet aan je gasten moet denken en het voor hen gastvrij en fijn moet maken.

Verder ook eens met Fashion en Fleurtje dat ouders zelf echt wel kunnen bedenken dat bepaalde feesten, die bijvoorbeeld laat sávonds beginnen, echt niet geschikt voor kinderen zijn. Die slapen dan in de regel gewoon, lekker makkelijk voor de oppas.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Nijntje schreef op 20 januari 2008 @ 15:43:

[...]

Wat is daar gek aan? denk toch es even buiten de box. Als je iemand inhuurt om met de kinderen te kleuren, is IEDEREEN happy en praten ze jaren later nog over jouw feest.
En als die kinderen nou zo slecht opgevoed zijn dat ze zich niet laten bezighouden? Als ik bijvoorbeeld naar een stel kinderen kijk dat bij mij in de buurt woont, die leven zo ongeveer om de boel voor anderen te verpesten. Dat vinden ze leuk, want het zijn etters. Die gaan dus niet fijn kleuren.

Bovendien krijg ik dan het "Ik moet dokken voor een oppas omdat jij het verrekt voor jouw kinderen" gevoel.
lindy schreef op 20 januari 2008 @ 15:31:

[...]

Maar Nederlandse kinderen zíjn ook vaak lastposten. In veel andere culturen worden kinderen veel beter en consequenter opgevoed. Hier is het nogal eens Koning Kind die de scepter zwaait. (En dat resulteert dan in zon losgeslagen kind als we van de week in 40 dagen zonder sex konden aanschouwen, om maar een voorbeeld te noemen). Nederlanders willen dat niet graag horen, maar het is vaak wel zo.
Wat een onzin schrijf je hier.
Blijkbaar kunnen niet alle ouders dat bedenken Inad. En verder kun je daar ook over van mening verschillen.

En natuurlijk probeer je een feest fijn te maken voor je gasten, maar dat betekent niet dat je niet zelf de gasten of het soort feest mag kiezen. En een feest met kinderen is nou eenmaal anders dan een feest zonder kinderen.
blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2008 @ 15:47:

Ik zou een leuke dinky - toy voor je inpakken , Feeks .
dan maak ik hem open en zeg "goh, had ik maar n envelopje op de uitnodiging gezet:-). Maar ff serieus, ik vind als iemand het echt wil, geld niet zo'n probleem, wie weet sparen ze wel voor iets ofzo
blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2008 @ 15:45:

Nou , ho , wacht..............je kan wel zeggen " tuuuuuuuuurlijk geef je wat de jarige / het feestvarken graag wil hebben " , maar ik word schijtziek van de "doe-maar-geld " envelopjes op de kaarten .

( er staat nog nét niet bij hoeveel gewenst is :) )

Vraag blijft, maar wat dan? Als feeststel het risico lopen op 20 peper-en-zout-setjes?

Dus ik ben het met je eens dat geld geven saai is, maar als het feeststel daar nu het meest blij mee is... Tell me what to do!
Ok. Wat zouden jullie ervan vinden als een vriendin van je zou gaan trouwen, en op de uitnodiging uitdrukkelijk staat dat je partner niet welkom is?
.
Mariannanas, daar zat ik ook over te denken. Ik zou het niet leuk vinden, maar zou wel gaan. Maar dat vind ik nog wel wat anders, wat kinderen drukken een andere stempel op een feest dan volwassen partners.
Mariannanas schreef op 20 januari 2008 @ 15:51:

Ok. Wat zouden jullie ervan vinden als een vriendin van je zou gaan trouwen, en op de uitnodiging uitdrukkelijk staat dat je partner niet welkom is?
als de partner is kwestie 10 is, begrijp ik dat. Dit is totaal iets anders hoor, je partner is volwassen
@Inad, Ik denk juist niet dat ouders dat zelf kunnen bepalen. Je maakt het toch altijd mee dat er een paar zijn die het niet snappen en toch met hun driemaanden oude baby komen, die heel de tijd huilt of aan de borst hangt, en dan nog een peuter die overal tussendoor rent en naarmate de avond vordert steeds vervelender wordt? Dit ook op feestjes die laat beginnen of in dure restaurants later op de avond. Ik ben zelf moeder, maar kan me heel erg irriteren aan dit soort situaties.
.
Ik vind het zo raar om te lezen dat Nederlandse kinderen zo verwend, vervelend en onopgevoed zijn en dat de ouders er niet op letten en beledigd zijn als je er wat van zegt. Ik dacht juist dat dat hier was! Latino-kinderen zijn namelijk superverwend en kleine prinsjes en als je er wat van zegt, zijn de ouders tot op het bot beledigd. Dus in die zin staan we gelijk.

Wat ik dan doe, is het volgende; ik ga naar dat kind toe en zeg heel vriendelijk, niet sarcastisch; "niet plagen hoor! Ga maar even met dit of dat spelen." Zeer zelden werkt dit niet, maar om nou te zeggen dat het schering en inslag is dat kinderen out of controle zijn, lijkt me erg overdreven.

Of het moet zijn dat op dit topic veel mensen discusieren die er een hele specifieke vriendenkring op na houden, van het soort dat idd van die kinderen heeft die nergens meer naar luisteren. Als dat mijn sociale cirkel zou zijn, zou ik denk ik uberhaubt geen feestjes meer geven. :-D
fashionvictim schreef op 20 januari 2008 @ 15:36:

[...]

Nou, idd, daar val ik dus ook over. Voel dat precies hetzelfde als jij.

En tja, familie waar alleen ik welkom ben, en mijn kind niet, die zien mij nooit meer en die reken ik dan ook niet meer tot mijn familie. Als het feestje ongeschikt is voor een kind neem ik hem sowieso niet mee, daarvoor hoeven ze hem niet eerst tot persona non grata te bombarderen.
Dus als jouw kind het hele jaar welkom is, alleen toevallig die ene keer in de leeftijdscategorie valt die die mensen liever even niet op hun feestje hebben...dan zet je ze gelijk uit je familie kring?! Zo...erg logisch wel....
lindy schreef op 20 januari 2008 @ 15:53:

[...]

Ach goed dan. Nederlandse kinderen zijn de best opgevoede bloedjes ter wereld. Vraag het maar eens buiten de landsgrenzen.

Dat zeg ik niet. Maar om nou te zeggen dat buitenlandse kinderen beter zijn opgevoed.

Er is geen brutaler kind dan die van m'n buren, en dat is geen van oorsprong Nederlands kind. En nee, ik heb geen hekel aan buitenlander.
.
minny schreef op 20 januari 2008 @ 15:49:

[...]

En als die kinderen nou zo slecht opgevoed zijn dat ze zich niet laten bezighouden? Als ik bijvoorbeeld naar een stel kinderen kijk dat bij mij in de buurt woont, die leven zo ongeveer om de boel voor anderen te verpesten. Dat vinden ze leuk, want het zijn etters. Die gaan dus niet fijn kleuren.

Bovendien krijg ik dan het "Ik moet dokken voor een oppas omdat jij het verrekt voor jouw kinderen" gevoel.
Ja, maar we hebben het toch niet over jouw tokkieburen? We hebben het over jouw vrienden en familie, zijn dat zulke asos dan, dat ze zulke kinderen hebben, massaal? Ja, dan zou ik zoals ik al zei, gewoon geen feestje meer geven, of ze uit mn adresboek schrappen.

Hylarisch !

Houdt je meteen ook weken van de straat ; alle anderen opbellen of hun wederhelften mogen komen , speculeren over waarom die-van-mij niet , roddelen ..... :)

Schijnt etiquette-wise trouwens doodzonde nummer 1 ofzo te zijn , hoor ; stelletjes worden als stel uitgenodigd .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
pomodori schreef op 20 januari 2008 @ 15:52:

@Inad, Ik denk juist niet dat ouders dat zelf kunnen bepalen.
Juist, ken geen ouder die objectief is over eigen bloedjes.

Het feit dat mensen dit uberhaubt normaal zouden vinden, doet me de hare te berge reizen (rijzen?)
nippo schreef op 20 januari 2008 @ 15:16:

En ik vind ook dat TO het helemaal niet netjes heeft afgehandeld. Ik vind het nogal aanmatigend om een belangrijk moment in iemands leven niet mee te willen vieren omdat jij vindt dat hun feestje anders had gemoeten. nogal egocentrisch wereldbeeld wat mij betreft. Kom op zeg, gun die mensen toch het feestje dat ze graag willen, zonder kinderen en met TO dus.
Van een paar familieleden van mijn man die wij hadden uitgenodigd voor de hele dag op onze bruiloft kregen wij een dag na de bruiloft een onvoldoende gefrankeerde felicitatiekaart met felicitaties en een sorry dat we er niet bij konden zijn. Ik zou wel blij zijn geweest met een tijdige afzegging. Maar dat laten wij ons ook echt niet persoonlijk raken, als je er niet graag bij wilt zijn, als "onze" dag voor jou niet belangrijk genoeg is om erbij te willen zijn, ben ik blij dat je niet tegen heug en meug toch bent gekomen. Zo was er één stel dat het overduidelijk niet naar hun zin had op de bruiloft, ik denk dan ga toch weg of was dan niet gekomen, het is een feest, geen verplichting hoor. Als ik de nicht van TO's man zou zijn, zou ik me niet beledigd voelen al zou het voor mij wel een bepaalde waarde van de relatie met TO aangeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven