Kinderfeestje jongetje vier jaar. Ideetjes?

07-07-2009 13:39 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt vier en deze zaterdag (slecht weer) vieren we zijn verjaardag voor zijn vriendjes.

Hebben jullie nog goede ideeen voor activiteiten op dit feestje. We denken aan spelletjes thuis.

Ben benieuwd!

Groetjes,

Bloem
Al gegoogled?
Appelhappen? Spijkerpoepen? Eierloop? Wat deed je zelf vroeger?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
http://www.google.nl/sear ... uis+4+jaar&meta=&aq=f&oq=
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
knutselen, tekeningen maken, kids zelf de cakejes laten versieren, bowlen met lege flessen en een zachte bal. koekhappen,
http://www.google.nl/sear ... est+spelletjes&hl=nl&sa=2
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De meeste kinderen van die leeftijd willen het liefst gewoon spelen met speelgoed.

Toen onze zoon 5 werd hadden we allerlei speelgoed neergezet zodat ze lekker konden kiezen wat ze wilden en later hebben we spelletjes gedaan oa die stitchy noemt. Maar bedenk wel dat niet alle kids dat leuk zullen vinden.

Laat ze lekker spelen en houd spelletjes achter de hand , want het is voor jezelf soms teleurstellend als je van alles bedacht hebt en ze willen niet!!

In elk geval een leuke dag toegewenst!!
Stoelendans gegarandeerd succes (ook wel kans op ruzie, maar is kort genoeg om de aandacht van die ukkies vast te houden)

Ik vind het speelgoed plan heel leuk, zou ik als planmatige schooljuf niet opgekomen zijn!
Inderdaad een hoop speelgoed neerzetten met wat lekkere hapjes en drankjes en dan een paar activiteiten bedenken die leuk zijn, maar die je niet al teveel tijd kosten, voor het geval ze het niet leuk vinden.

Bij mooi weer een badje in de tuin
mijn dochter vond muziek en dan standbeeld als muziek stopt leuk, maar is meer voor meisjes? Verder hadden we een choco fontein met spekjes enzo, lekker kliederen!
Een kook/bakfeestje is ook leuk.

Eerst laat je ze hun eigen schort kleuren/verven en daarna mogen ze zelf hun pizza/cake maken en als alles klaar is mogen ze het zelf opeten..
Cake versieren.

Vingerverven op grote rollen behang.

Kleien.

Zelf een bloempot schilderen en beplakken en daarna bloemzaadjes in zaaien(of mee naar huis geven).

Buiten voetballen.

Een hoek met een berg speelgoed voor de kindjes die liever zelf spelen.

Volgens mij zijn verplichte spelletjes nog een beetje te lastig voor die leeftijdscategorie.

Ik zou het ook niet te lang doen.

twee uurtjes in totaal denk ik.

1 activiteit (of twee en dan kunnen ze kiezen),even vrij spelen,wat snoepen en drinken en kadootjes geven is als programma groot genoeg denk ik.
Als het mooi weer is zou ik een watergevecht houden. Voor de rest is het spelen met het speelgoed van de jarige taart eten en eventueel warm eten als spannend genoeg.
quote:mardjen schreef op 07 juli 2009 @ 14:34:

Stoelendans gegarandeerd succes (ook wel kans op ruzie, maar is kort genoeg om de aandacht van die ukkies vast te houden)

Ik vind het speelgoed plan heel leuk, zou ik als planmatige schooljuf niet opgekomen zijn!

Afgelopen verjaardag hebben we genoemde spelletjes gespeeld en inderdaad ook stoelendans (leeftijd 5 en in mindere mate 4 jaar). Maar het viel toch tegen. Een aantal kinderen konden niet tegen hun verlies en wilden bijvoorbeeld niet uit de kring. Bij een ander spelletje was het huilen geblazen vanwege de spanning en het wedstrijd element.

Dus ik adviseer geen tot matige competitie spelletjes en dat iedereen vooral mee kan blijven doen en dat iedereen iets wint bijvoorbeeld. Spijkerpoepen bleek echt veel te moeilijk. Koekhappen was voor 1 kindje (ruim 4) te ingewikkeld en zo kan ik nog even doorgaan. Want het taart versieren werd door 2 kinderen niet meegedaan die niet bij het groepje durfden te zitten en bij de moeders belven plakken (ik had de moeders erbij, wat trouwens meestal niet meer voorkomt op die leeftijd). Dus niet alles is een absoluut succes.

Ook de goed voorbereide speurtocht werd door 1 kindje niks aan gevonden en kwam helemaal niet met de groep mee. Dus met andere woorden, een groep kindjes bij elkaar (zeker als je ze niet allemaal goed kent) kan best anders uitpakken. Ik vond het wat dat betreft een leerzame, maar niet onverdeeld simpele verjaardag.

Gelukkig was ons kind die dag de koning te rijk en heeft genoten voor tien. Dus daar doen we het uiteindelijk voor. Had gehoopt dat het voor alle kinderen op zou gaan, maar da's dus geen 123tje.
Een leuk piratenfeestje. Hebben wij ook met onze zoon van 4 gedaan. Eerst bij www.spam.nl de aankleding besteld. Vlaggen, hoedjes, haken enz en daarna lekker thuis spelletjes gedaan.

Oude krangen proppen maken tot kanonskogels en deze dan in een emmer mikken.

Piraatje prik

Piratenkoek happen

UIt bierflesjes echt bier (appelsap) drinken.

Enz

SUPER GESLAAGD.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 16-07-2009 16:18
Reden: spam
% gewijzigd
Nibb-its + dropveter = succes verzekerd!
Uhm, van die ringen, zijn dat ook nibb-its? Snapt wel wat ik bedoel
quote:Ypeij schreef op 15 juli 2009 @ 19:11:

Een leuk piratenfeestje. Hebben wij ook met onze zoon van 4 gedaan. Eerst bij www.spam.nl de aankleding besteld. Vlaggen, hoedjes, haken enz en daarna lekker thuis spelletjes gedaan.

Heel attend Ypeij, om een account aan te maken, en vervolgens in alle zes berichten die je tot nu toe geplaatst heb, reklame te maken voor meneer de feestartikelen website.

Hele subtiele reklame hoor, bravo. Heb het bij de Angel gemeld...
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 16-07-2009 16:12
Reden: spam
% gewijzigd
Vooral niet teveel kindjes uitnodigen, dat scheelt een hoop stress, en als het mooi weer is naar een buitenspeeltuin en met slecht weer naar een binnenspeeltuin, drinken, uitdeelzakchipjes en snoepjes mee, klein kadootje bij het afscheid en klaar! Vooral niet verwachten dat ze alles samen doen, weet dat er altijd eentje gaat huilen of boos is, en de kans dat er eentje valt is ook aanwezig.

Succes en sterkte! ik persoonlijk ben altijd blij als ik ze allemaal weer heel thuis heb afgezet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven