Kinderkleding van maat 98 tot maat 176

26-05-2017 14:49 424 berichten
In het verleden hebben we een vast Baby-en Kinderkleding topic gehad dat 9 leuke delen heeft gekend. Toch werd de wens uitgesproken voor twee aparte topics: eentje apart voor baby's en dreumesen en eentje apart voor oudere kinderen.

Bij deze het topic voor de stoere jongens en meiden! We gaan van maat 98 tot maat 176 en verder indien gewenst!
Schrijf gezellig mee en bij voldoende animo, komt er ook weer een tabel.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
20-03-2019 23:05
Dank je Meisje1980. Die eerste is er niet meer in zijn maat. De vesten van Marks & Spencer hebben niet de door zoon gewenste print, maar een losse applicatie erop zou wel kunnen ja. Ik zit nu ook in die categorie te zoeken (basic sweatvesten zonder capuchon) en die zijn er eigenlijk ook maar heel weinig. Bijna alles heeft een capuchon tegenwoordig. De laatste die je post vind ik er door de streep op de mouw wel heel erg ‘trainingsjack’ uitzien, die vind ik daardoor zelf weer wat minder. Het viel me op hun site inderdaad op dat er een jongen in een rolstoel de kleding showt, mooi om te zien ja!
Het was me eerder nooit zo opgevallen, maar toen ik even zocht viel me inderdaad op dat bijna alles een capuchon heeft..... gek eigenlijk
Nijntje* schreef:
20-03-2019 23:24
Vraagje voor mijn zoon van bijna vier jaar. Hij is ca 104cm met korte benen en lang bovenlijf. BMI net geen overgewicht, dus niet echt dik maar zeker niet slank gebouwd.

Ik heb moeite met het vinden van passende broeken. Hij heeft ontzettend vaak een enorm bouwvakkersdecollete. Ik heb al diverse broeken en merken geprobeerd: met tailleband (strak aangesnoerd), met gewoon elastiek, met touwtje om docht te knopen.. slim fit, comfy fit, regilar fit, etc
Maat 104 zit sowieso altijd te strak. Maat 110 dan dus, maar die lijkt dus vaak te weinig ruimte te bieden voor zijn stevige achterwerk. Met als gevolg de bilspleet als hij een beetje bukt of door de knieen gaat. Maar 116 is rond de bovenbenen en qua lengte dan weer oversized en ook dan zie ik de bilspleet geregeld.

De enige broeken waarin zoon het niet heeft zijn oude tweedehandse broeken die er echt versleten uit zien. En jogging broeken. Ik zou graag wat nieuws kopen wat er netjes uit ziet. Een vlotte spijkerbroek oid. Waar let ik op, wat voor model of wat voor merk?
Ik zou het zoeken in skinny of superskinny broeken in 110 of 116 en dan de pijpen onderaan oprollen (of de broek inkorten). Ik ben zelf fan van de skinny jog denim van WE voor mijn zoon (gemiddeld postuur, vroeger mollig).

Verder zorgen voor nette onderbroeken met misschien een wat hogere band bovenaan? Dan zie je evt een stukje onderbroek erboven uit piepen als hij bukt, maar dat is bij een kleuter niet zo erg toch? (En bij pubers zelfs hip, of loop ik daarmee achter?)
Nijntje* schreef:
Vraagje voor mijn zoon van bijna vier jaar. Hij is ca 104cm met korte benen en lang bovenlijf. BMI net geen overgewicht, dus niet echt dik maar zeker niet slank gebouwd.

Ik heb moeite met het vinden van passende broeken. Hij heeft ontzettend vaak een enorm bouwvakkersdecollete. Ik heb al diverse broeken en merken geprobeerd: met tailleband (strak aangesnoerd), met gewoon elastiek, met touwtje om docht te knopen.. slim fit, comfy fit, regilar fit, etc
Maat 104 zit sowieso altijd te strak. Maat 110 dan dus, maar die lijkt dus vaak te weinig ruimte te bieden voor zijn stevige achterwerk. Met als gevolg de bilspleet als hij een beetje bukt of door de knieen gaat. Maar 116 is rond de bovenbenen en qua lengte dan weer oversized en ook dan zie ik de bilspleet geregeld.

De enige broeken waarin zoon het niet heeft zijn oude tweedehandse broeken die er echt versleten uit zien. En jogging broeken. Ik zou graag wat nieuws kopen wat er netjes uit ziet. Een vlotte spijkerbroek oid. Waar let ik op, wat voor model of wat voor merk?

Ik koop voor onze bolle kont peuter met maat 98-104 broeken bij de Zara. Idd de Ottoman jogging maar ook de skinnies zitten goed. En deze van Next: https://www.nextdirect.com/nl/nl/g52618s2 die heb je in meerdere kleuren en komen vaak opnieuw op voorraad.

En voor het pinsleuf van mijn man schaf ik boxers met een elastische band bovenaan. Dus niet met elastiek in de rand maar erboven. Die zakken niet met broek en al af.
Nijntje* schreef:

Slanke zoon had hier in sommige broeken ook last van. Ik was wel fijn van de jogjeans van de Lidl. Sowieso zou ik zoeken in broeken met een hogere taille (gelukkig is dat nu weer in de mode). Die low waist vind ik echt niet fijn, al blote rug bij bukken (ook bij mijzelf, ik haat dat).
Wie heeft tips voor waar je simpele witte t-shirts/ ondershirts met V-hals kan kopen voor een peuter? Zoon draagt graag bloesjes en ik vind een V-hals eronder mooier dan een ronde hals. Tot nu toe (Hema e.d) kom ik alleen met ronde hals tegen
Ik zocht hetzelfde laatst en ik heb ze van Beeren, Viginio en Claesens in 104 voor mijn peuter gevonden.
Nijntje* schreef:

Lengte 104 cm en korte benen zou broeken maat 98 betekenen als 110 eigenlijk te strak is dan vrees ik toch echt dat hij echt wel te dik is en dat ook de reden is dat niks past. Voor die bilspleet zou ik gaan voor strakke boxershorts met breed elastiek.
RegretteRien schreef:
24-03-2019 17:42
Lengte 104 cm en korte benen zou broeken maat 98 betekenen als 110 eigenlijk te strak is dan vrees ik toch echt dat hij echt wel te dik is en dat ook de reden is dat niks past. Voor die bilspleet zou ik gaan voor strakke boxershorts met breed elastiek.

Ze vroeg enkel om een model of merk, niet of je even dr wil inpeperen dat volgens jou dr kind toch echt wel te dik is. Juf Ank. Daar gaat dit topic niet over.

Wellicht staat ze al jaren onbedoeld dr Hollands Glorie in slim fit te hijsen omdat de halve indo’s van dr beste vriendin die prima passen. Niet iedereen heeft kijk op kleding. Die van mij zit er bijvoorbeeld belachelijk uit in Hema. Veel te kort en breed. Terwijl hele hordes shoppen bij de Hema een must vinden.
GlitterCupcake schreef:
24-03-2019 17:28
Ik zocht hetzelfde laatst en ik heb ze van Beeren, Viginio en Claesens in 104 voor mijn peuter gevonden.
Dank! Beeren ook nog eens gunstig geprijsd!
Ik heb wat bij de Zara besteld wat ik miste in de kast. Jullie nog wat gewinkeld?

Deze heeft een drukknop opening. Hopelijk scheelt dat een peuter die pissig is dat zijn trui niet soepel aangaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik zoek een blouse-body in 110. Bestaat dat in die maat nog? Een normaal overhemd blijft niet netjes in de broek zitten maar bij de Zara en Next gaan de maten tot 104. Het is voor een bruiloft eind mei.

Iemand een tip?

Afbeelding
Selectia schreef:
24-03-2019 19:04
Dank! Beeren ook nog eens gunstig geprijsd!
Wibra had ze ook altijd. Die hebben met ronde en v-hals. H&M heeft ze ook in een set van 3.
GlitterCupcake schreef:
01-04-2019 13:27
Ik heb wat bij de Zara besteld wat ik miste in de kast. Jullie nog wat gewinkeld?

Deze heeft een drukknop opening. Hopelijk scheelt dat een peuter die pissig is dat zijn trui niet soepel aangaat.
[/img]
Leuke items! Mango heeft ook drukknopen achter op de rug.
Lindex heeft een nieuwe site, leuke spullen!!
Ben ik weer met nog een vraag:

Voor mijn dochter van 4 ben ik op zoek naar heel soepele zachte treggings zonder print in maat 104. Iets wat zit en aan- en uittrekt als een legging, maar oogt als een gewone broek met (al dan niet fake) zakken. Ik koop altijd onderstaande van de H&M voor haar en die voldoen uitstekend, maar in uni kleuren hebben ze nu alleen zwart of superlicht blauw en ik wil graag wat meer variatie. Wie heeft ervaring met iets wat vergelijkbaar is, in dezelfde prijsklasse? (rond de 10 euro) Dochter is vrij stevig en is nog niet heel handig met zelf aan- en uitkleden, dus ik zoek iets wat wel mooi aansluitend valt, maar niet te strak, smal of stug is.

Alvast dank voor het meedenken!

https://images.app.goo.gl/fvT1DdNGte2tBbNf8

https://images.app.goo.gl/Dg3TGhHHCVwmiHr46

(Ik hoop dat de links het doen, hij gaat bij mij steeds automatisch naar de H&M app).
GlitterCupcake schreef:
24-03-2019 18:59
Ze vroeg enkel om een model of merk, niet of je even dr wil inpeperen dat volgens jou dr kind toch echt wel te dik is. Juf Ank. Daar gaat dit topic niet over.

Wellicht staat ze al jaren onbedoeld dr Hollands Glorie in slim fit te hijsen omdat de halve indo’s van dr beste vriendin die prima passen. Niet iedereen heeft kijk op kleding. Die van mij zit er bijvoorbeeld belachelijk uit in Hema. Veel te kort en breed. Terwijl hele hordes shoppen bij de Hema een must vinden.
Haha dankjewel! Ik denk dat je gelijk hebt :mrgreen:
Mijn zoon heeft twee jaar op randje overgewicht gezeten. Daarvoor zijn we naar diëtist en kinderarts geweest en beide vonden dat hij niet mocht afvallen en gewoon gezond at. Vonden hem er heel prima uit zien ondanks wat de weegschaal zei.
Inmiddels zit hij op gezond gewicht en is het een normale knul om te zien.
En korte benen is een familie kwaal. Was bij mijn tweede zó kort dat we meerdere extra groei echo's kregen en onder medische begeleiding stonden, om een syndroom uit te sluiten. Dus ja, dat kan wel. Inmiddels een blakende knul van wie je op het zicht totaal niet merkt dat hij in verhouding korte benen heeft (2,5 maten verschil tussen maat broek (86) en shirt (98/104).

Qua gevoel voor mode van hun moeder: nul komma nul. En gevoel voor model idem dito.
Ben door dit topic en de tips wat meer naar de jog modellen gaan kijken. Heb nu comfort fit van HEMA gevonden en die zit zoon perfect!!
nicole123 schreef:
13-05-2019 22:25
Ben ik weer met nog een vraag:

Voor mijn dochter van 4 ben ik op zoek naar heel soepele zachte treggings zonder print in maat 104. Iets wat zit en aan- en uittrekt als een legging, maar oogt als een gewone broek met (al dan niet fake) zakken. Ik koop altijd onderstaande van de H&M voor haar en die voldoen uitstekend, maar in uni kleuren hebben ze nu alleen zwart of superlicht blauw en ik wil graag wat meer variatie. Wie heeft ervaring met iets wat vergelijkbaar is, in dezelfde prijsklasse? (rond de 10 euro) Dochter is vrij stevig en is nog niet heel handig met zelf aan- en uitkleden, dus ik zoek iets wat wel mooi aansluitend valt, maar niet te strak, smal of stug is.

Alvast dank voor het meedenken!

https://images.app.goo.gl/fvT1DdNGte2tBbNf8

https://images.app.goo.gl/Dg3TGhHHCVwmiHr46

(Ik hoop dat de links het doen, hij gaat bij mij steeds automatisch naar de H&M app).

Jegginggalore! https://www.nextdirect.com/nl/nl/search ... core#1_830
Nijntje* schreef:
13-05-2019 22:48
Haha dankjewel! Ik denk dat je gelijk hebt :mrgreen:
Mijn zoon heeft twee jaar op randje overgewicht gezeten. Daarvoor zijn we naar diëtist en kinderarts geweest en beide vonden dat hij niet mocht afvallen en gewoon gezond at. Vonden hem er heel prima uit zien ondanks wat de weegschaal zei.
Inmiddels zit hij op gezond gewicht en is het een normale knul om te zien.
En korte benen is een familie kwaal. Was bij mijn tweede zó kort dat we meerdere extra groei echo's kregen en onder medische begeleiding stonden, om een syndroom uit te sluiten. Dus ja, dat kan wel. Inmiddels een blakende knul van wie je op het zicht totaal niet merkt dat hij in verhouding korte benen heeft (2,5 maten verschil tussen maat broek (86) en shirt (98/104).

Qua gevoel voor mode van hun moeder: nul komma nul. En gevoel voor model idem dito.
Ben door dit topic en de tips wat meer naar de jog modellen gaan kijken. Heb nu comfort fit van HEMA gevonden en die zit zoon perfect!!

Al had je peuter het vet percentage van een pakje bakboter; ik vind het irritant als mensen gaan narren op overgewicht als dat de vraag niet was. Als je daar hulp bij had gewild had je daar wel een topic voor geopend.

Onze peuter en mijn man hebben ook extreem korte benen. Ik ben 12cm korter dan mijn man maar heb langere benen.. ik koop broeken vooral van de Zara. Voor lange ruggen koop ik shirts van Next die aan de achterkant rond lopen. Die zijn langer. Sowieso vind ik Next vaak langer vallen. Soms niet maar wel langer dan Zara. Die van de Next zitten dan niet te los bij de oksels maar vallen wel netjes op de billen.

Afbeelding
Dank je! Zijn die heel soepel en zacht? Dochter vindt jeggings van de H&M namelijk te stug en te lastig met aantrekken, alleen de broeken van tricot wil ze aan.
nicole123 schreef:
14-05-2019 16:24
Dank je! Zijn die heel soepel en zacht? Dochter vindt jeggings van de H&M namelijk te stug en te lastig met aantrekken, alleen de broeken van tricot wil ze aan.

Weet ik niet. Ik heb een jongetje die niet in strakke broeken past :-$
GlitterCupcake schreef:
14-05-2019 17:25
Weet ik niet. Ik heb een jongetje die niet in strakke broeken past :-$
Oh herkenbaar hoor, hier 3 kinderen met zo’n postuur (korte beentjes, flinke billen en lang bovenlijf, broekmaat loopt altijd 1-2 maten achter op shirtmaat en mouwen en broekspijpen heel vaak te lang), al begint de oudste van 6 wel steeds langer en smaller te worden, dus het trekt vanzelf wel weer bij. Daarom zoek ik dus specifiek heel soepele, rekbare broeken, anders krijgt dochter zich er niet in gewurmd. Next is dan een lastige om op te gokken omdat retourneren daar prijzig is. Leuke shirts heb je gepost trouwens van Next, ze hebben daar zulke leuke shirts voor peuters en kleuters! Geniet er nog maar even van, als ze uit de ‘kleine jongens’ kleding gegroeid zijn is er geen bal meer aan, ik koop er helaas nooit meer wat voor onze oudste. :'(
Wat een super leuke shirts, die ga ik opzoeken!
Ik blaas dit topic weer even nieuw leven in. Ben met dit net-niet weer op zoek naar dunne lange broeken voor zoon van 3.
Iets van linnen of ander luchtig stofje. In theorie had zara wat ik zoek, maar niet meer in goede maat (104 bij Zara, meeste andere merken 98). Bij Hema en Next kon ik ook niet vinden wat ik zoek.
Jullie nog tips?

Baal überhaupt een beetje dat er in de sale bij veel merken nog maar weinig (leuks) in zoons maat is. Andere jaren altijd wel iets bij z8 kunnen scoren maar nu niet. En ook bij andere merken is t allemaal net niet of niet meer in juiste maat.. jammer hoor.
Oeh leuk, ik was dit topic vergeten.

Ik heb helaas geen tips, speeseend. Heb een dochter in die maat, maar voor haar heb ik juist dat soort broekjes bij Next gevonden.

Hier kwam net een eenhoorn sweater van Smafolk binnen. Ontzettend roze en ook nog met glitters. Niet helemaal mijn smaak, maar dochter is zeer intens megagelukkig. Hij is nog iets te groot, maar daar wil ze niks over horen. Hij is precíés goed volgens haar en heus wel net zo klein als zij. ;-D

https://mosaic03.ztat.net/vgs/media/pac ... mwidth=765
@krootje: Geniaal zo'n mega blije dochter! Hier is zoon dolblij met zn Simba (Lion King) shirt van de zeeman (en bijpassende onderbroek en sokken). Zwaar teleurgesteld dat die in de was zat vanochtend..
https://www.zeeman.com/nl/the-lion-king ... 04282.html

Mn moeder bracht vandaag 1 zara broekje mee, was in de fysieke winkel en daar hadden er nog 1 in zoons maat.
Ga ook nog eens Next doorspitten want vorig jaar wel een fijn broekje gehaald daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven