Kinderwagen en kleine lift, tips gevraagd

14-04-2021 20:05 17 berichten
Hoi allemaal,

Ik woon in een gezellig appartement met 2 slaapkamers op een 3de verdieping en ik woon hier heel graag. Er is maar één nadeel en dat is de lift. Die is erg klein. Met 2 slanke mensen is het al bijna te klein om maar een idee te geven van hoe klein de lift is.

Ik ben zwanger en ik breek mijn hoofd erover hoe ik het moet gaan doen met een kinderwagen en baby in de lift. Er is geen mogelijkheid om een kinderwagen beneden te laten. Hoe zouden jullie het aanpakken? Hebben jullie praktische tips?

Alvast bedankt!
Ik heb een dubbele kinderwagen (thule) en die past gewoon door een normale deuropening heen. Ik ben nog nooit een lift tegen gekomen, ook geen kleine lift, waar ik met wagen en al niet in paste.
Is het klein qua lengte of qua breedte van de lift? Kinderwagen overdwars zetten? Of zelf er achterblijven staan?

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een lift gezien waarin geen kinderwagen past.

Gekke tip misschien, maar kun je hem niet eens even snel opmeten? :proud: Dan kan je zien of het klein lijkt of daadwerkelijk zo is.
In een lift zou toch ook een rolstoel moeten kunnen lijkt me?
Dan moet een kinderwagen ook lukken.

Maar inderdaad: meten is weten.
Alle reacties Link kopieren
Zou naast een kinderwagen ook een draagdoek gaan gebruiken. Kinderwagen alleen meenemen als t niet anders kan.

evt opgevouwen meenemen naar beneden met kind in draagdoek
Been there, done that, got the T-shirt.
Voor mijn kinderen had ik een Bugaboo Bee kinderwagen. Die had ik gekozen omdat die zo klein opgevouwen kan worden. Maar ook uitgevouwen is hij smal, en de duwstang kan makkelijk ingeschoven worden zodat de wagen ook relatief kort kan zijn. Naast deze kinderwagen heb ik vooral in het begin een draagzak gebruikt. Dat zou sowieso moeten passen in de lift. Als het moet zou je daarmee zelfs de trap kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ook in die kleine liften bij bijv de metro past ook een kinderwagen met 1 volwassene. Ik kan me geen kleinere liften voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in heel wat liften geweest met kinderwagens en hoewel soms krap, paste het altijd. Alleen een flinke duowagen + jezelf krijg je niet in een hele krappe lift, of een gewone + niet-opgeklapt meerijdplankje kan ook lastig zijn. Maar gewoon een standaard kinderwagen past altijd wel.

Wat wel handig is, als je de duwstang naar beneden kunt klappen, of evt helemaal inschuiven
nootboek wijzigde dit bericht op 14-04-2021 22:22
3.24% gewijzigd
Heel praktisch, wat zijn de afmetingen van de lift en van de kinderwagen die je op het oog hebt? Kijk je daarna verder hoe je dit kan doen.
captain_hindsight schreef:
14-04-2021 21:28
In een lift zou toch ook een rolstoel moeten kunnen lijkt me?
Dan moet een kinderwagen ook lukken.

Maar inderdaad: meten is weten.
En een bankstel, en een kast bij verhuizing. Ik denk dat het dus wel meevalt.
TO, hoeveel vierkante meter is de lift. Is die misschien groter dan het lijkt?
Alle reacties Link kopieren
Behalve dat ik me niet kan voorstellen dat er echt geen kinderwagen in je lift past, een tip.

Ik woonde bij onze eerste anderhalve verdieping hoog, zonder lift, en de wagen kon niet beneden blijven. Meestal sjouwde ik eerst de bak (met kind erin) omhoog en ging dan terug voor het onderstel. Zoiets zou je ook met de lift kunnen doen misschien.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een auto? Dan kun je de wandelwagen in de kofferbak van je auto leggen....
Alle reacties Link kopieren
Bij hele kleine liften moet ik met mijn lange (tweeling) kinderwagen het handvat op de laagste stond inschuiven maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ergens echt niet in kan.
Alle reacties Link kopieren
Opmeten en handvat inschuiven idd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom leen je niet van iemand een kinderwagen om eens te passen?
Waarschijnlijk zie je dan dat het goed past.
Alle reacties Link kopieren
Easywalker is een merk kinderwagens die speciaal voor de stad ontworpen zijn. Dus niet te groot, niet te zwaar en klein in te klappen. Ideaal voor een krappere bovenwoning. Ik heb zelf ook een wagen van Easywalker.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even meten!
Meet je lift en zoek daarna de maten erbij van de kinderwagen die je op het oog hebt.
Niet zo ingewikkeld toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven