Kindje 16 maanden slaapt niet meer overdag....

12-03-2009 14:58 12 berichten
Hoeveel slapen jullie kindjes van ongeveer 16 maanden overdag?

Die van mij wil echt niet meer. Hooguit een half uur als ik geluk heb....

Het rare is dat de oudste van bijna 3,5 nog ruim anderhalf uur per middag slaapt! Het verschil is voor mij zo wel heel groot....

Ben benieuwd of er meer kindjes zijn die er zo jong mee stoppen.

(handig is het niet....zucht)
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste sliep op die leeftijd ook niet meer overdag.

Soms viel ze dan om een uur of half 5 op de bank in slaap, maar dan sliep ze `s avonds om 10 uur nog niet.

Volgende maand wordt ze 10 jaar, en nog is het geen slaper.

Met haar broertje kostte het moeite om hem het middagslaapje te ontwennen voor hij naar de basischool ging.
Ow, das dus hetzelfde als mijn verhaal, maar dan andersom....

raar he, dat verschil tussen kinderen....
Hoe lang wil hij dit niet meer, al sinds een paar weken of nog maar twee dagen? Indien dat laatste dan zou het een faaaaaase kunnen zijn :-)

Ik hoop ook voor je (als ik het goed begrijp) dat het maar een korte fase is. Ik baalde al toen mijn oudste dochter met 2 jaar en 10 maanden niet meer wilde slapen 's middags.

Zoon is nu 20 maanden en sliep een tijdje ook niet meer dan drie kwartier toen hij overging van twee naar één slaapje. Nu gaat het weer beter (meestal twee uur thuis, anderhalf op de kdv).
Poep, wie heeft jou gescheten?
Hier is het eigenlijk al weken. Heb al verschillende dingen geprobeerd. Overgaan naar 1 slaapje werkt niet, dan is hij met een half uurtje weer wakker. Dus doe ik er maar twee en als ik geluk heb is het twee keer een half uur.

's Nachts is het ook geen superslaper hoor.

Vaak nog es wakker ofzo.....

Het probleem is dat hij eind van de middag niks meer wil en dat ik er geen eten meer in krijg.
Zelf zou ik zorgen dat je kind wel in bed gaat. Eerlijk gezegd vind ik dat een kind van die leeftijd 'niets te willen' heeft...

Mijn zoontje heeft het ook geprobeerd, hij is nu bijna 2,5 jaar. Ik zeg dat ik terugkom als ik klaar ben met de was, en noem het woord slapen niet. En dat gaat goed.

Mijn oudste, van 4 laat ik ook nog 2x per week smiddags slapen, heeft ie gewoon nodig.

Moeders wil is wet, lijkt mij!
Mijn dochter sliep met 17 maanden ook niet meer maar die had ik wel aangeleerd om 's middags een uurtje in bed te blijven met boekjes enzo ( zoon was toen net 2 maanden en ik had dat uurtje wel even nodig!! )

's avonds om half 7 lag ze op bed tot half 8 de volgende dag! daar had ik dus wel heel veel mazzel mee
Wicki slaapt de kleine nu s'ochtends en s'middags, of lees ik je verhaal verkeerd?

Hier slaapt dochter sinds januari niet meer echt in bed. Ze heeft tot 3,3 jaar elke middag zeker 2 uur geslapen, en dan maakte ik haar wakker. Anders kreeg ik haar het bed niet in.

Nu slaapt ze wel eens even in de auto of op de bank, want helemaal zonder lukt haar nog niet.

Succes
Hier ook een eigenwijs kindje dat vanaf 16 maanden niet meer overdag wilde slapen.

En moeders wil is wet, maar als ze niet wilde, wilde ze niet.

Zelfs op het kdv wisten ze niet wat ze met haar aan moesten omdat ze de hele slaapkamer wakker huilde en gilde.

Thuis schreeuwde ze moord en brand als ik haar in bed legde en dit hield ze heeeeeeel lang vol. Dus dat was duidelijk.

Nu is ze 5 jaar en nog geen goede slaapster. Ze gaat tegen 20.00 nar bed en speelt vaak nog een uurtje in bed. Wordt regelmatig wakker snachts en is smorgen tussen 6 en 7 weer wakker.

Ik hoop dat het een fase is want een kindje van die leeftijd dat niet slaapt is niet erg gezellig, is mijn ervaring.
Sja moeders wil is wet maar het ene kind heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan het andere.

Onze oudste sliep vanaf 18 maanden nooit meer overdag, en in die periode er voor was het steeds wat aanmodderen.

Wel heb ik haar elke dag even op bed gelegd met idd wat boekjes, en gewoon even laten doen. Ze ging niet slapen maar wel even op zich zelf spelen. En zo had ze toch een moment van rust.

De middelste, heeft zelfs met 4 jaar nog wel eens geslapen in de middag, een heel ander kind. T/m 3,5 jaar sliep die ook wel elke middag nog.

De jongste is nu 9 mnd en heeft ook niet veel slaap nodig.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Dat dacht ik dus ook, moeders wil is wet....

Maar na 3 kwartier het hele huis bij elkaar krijsen ben ik het echt wel zat.....pfff....

Het ligt denk ik echt aan het kind.

Zoals ik al zei: de oudste is 3,5 en slaapt nog elke middag.....

Raar eigenlijk dat zijn broertje van 2 jaar jonger dat niet doet. Van de gekke toch?

Hoop er nog steeds op dat het een fase is, maar eigenlijk geloof ik er niet meer zo in......
Mijn zoon moest echt wennen aan het van twee naar één slaapje gaan. Na een tijdje ging het dus pas beter.

Tegen mijn dochter moet ik niet zeggen dat ze moet gaan slapen. Ze moet wel in bed liggen en dan mag ze nog met haar pop spelen of een boekje lezen. Meestal is het na 20 minuten toch stil boven en ligt ze te tukken. Op het kdv slaapt ze helemaal niet meer.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven