Kleine douchen

10-02-2020 23:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede dag/avond ,

Laat me eens beginnen met een korte voorstelling .

Ik kom uit limburg ben 20 jaar oud en mijn kleine is nu 10 maanden .

Ik ben met alles wat in verband zit met de kleine heel beschermend .En met de vraag waar ik mee zat, wist ik eigenlijk wel niet zeker als ik het kon stellen. Want wilde niet over komen zoals sommigen mensen wel herkennen de ouder die ...(ik bedoel er niks verkeerd mee ik heb zelf gewoon veel kritiek gehad)

Maar mijn vraag is dus.

"Vanaf welke leeftijd lieten jullie uw kleine alleen in de douche zitten maar bleef wel zelf erbij als toezicht?"

(Dus zelf niet uit de kamer )

De reden voor mijn vraag is .Zelf merk ik dat mn kleine de douche fijner vindt dan een badje. Hij kan zelf ook al zelfstandig zitten probeert alleen al te staan maar soms is het fijn om hem gewoon alleen in douche te zetten en zelf niet eronder te hoeven.

Hoeveel ik het ook leuk vind om lekker samen dingen te doen is het ook fijn om soms even wat sneller te kunnen handelen.

Hopelijk heb ik niemand beledigd of beledigende dingen geschreven in mijn bericht .

Dankuwel voor het lezen .

Mvg
Wat zou er voor probleem zijn, zolang je er bij blijft? Ik bedoel, waarom zou je het niet doen? In het ergste geval, als hij wil staan en uitglijdt, heb je natte kleren
Ligt ook helemaal aan de situatie. Kind zelf, is alles vrijwel antislip, kan het kind bij de thermostaat, enz.

Voor de veiligheid van kind zat ik er toch zeker op grijpafstand bij tot een leeftijd van 5 en een half jaar. Voor de veiligheid en levensduur van de vloer op de bovenverdieping tot zeker een jaar of 7 in de badkamer.

Maar goed, onze douche is erg glad, zoon heel creatief in mogelijkheden en onmogelijkheden verkennen (zeker de combinatie met aquanura van de Efteling en een hand- en stortdouche) en zoon is zeker niet zuinig in het gebruik van verzorgingsproducten. Nichtje kon het eerder maar die had dan de gewoonte om zittend te douchen en vooral kijken welk dopje van de shampooflessen de ‘race’ naar het afvoerputje zou winnen.
Als kind van 10 maanden het douchen echt fijner vind dan zou ik denk ik het babybadje in de douche zetten (op de grond) met de stop open (zodat het water niet blijft staan in het badje), kind in het badje en op zeer kleine afstand blijven. Dat kan gewoon hoor.
Best een goede vraag.
Mijn kind gaat al vanaf 3 maanden mee onder de douche samen met mij of mijn man.
Zolang hij zich nog niet zelfstandig kan wassen zal ik hem niet alleen onder de douche laten staan maar meer voor de reden dat het mij niet handig lijkt om hem te wassen wanneer ik zelf half in de douche sta en alsnog mijn kleding nat wordt. (Wij hebben een grote inloop douche dus misschien is het verschillend met een andere douche).

In dit geval zou ik gewoon je gevoel volgen en wat voor jou handig is, zolang het een veilige situatie is.
Hier is zoontje 1.5. Hij zit op een rond douche matje van de Ikea.. Douche deuren dicht.. ivm het gespetter. Wij zitten er naast op de wcbril.

Ik loop wel eens een paar seconden naar zijn kamer op handdoek te pakken verder altijd erbij.

In het badje gaat hij constant staan en glibberen. Als hij douched blijft hij zitten, alleen als ik zeg ga maar staan doet hij dat.. ik vind het een stuk makkelijker zo

Koop trouwens een douche zitje! Zo hebben wij het ook vanaf 10 maanden gedaan. Nu dus zonder het zitje
Ik zat er ook naast op de wc bril alleen nog niet met 10 maanden. Dat kwam pas rond de 2 jaar.

Met 10 maanden vond ik die van mij nog niet echt goed stabiel zitten en zeker niet op een glibberig grond en dan ook als je als ze willen opstaan.

Ik heb een flexibadje van stokke gekocht. Als ik niet samen met haar wilde douchen dan zette ik dat ding op twee badlakens midden in de woonkamer.
Een badring is echt een ideale oplossing! Mijn dochter wilde met deze leeftijd ook alleen douche maar was wel te onrustig om te blijven zitten. Toen hebben we een badring in de douche gezet zodat ze bleef zitten en dan gewoon de douchekraan aan. Zo kan je kindje ook niet vallen, maar erbij in de buurt blijven moet natuurlijk altijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven