Digibeet vraag over laptop
zondag 12 oktober 2025 om 19:00
Ik heb een laptop van mijn werk. Binnenkort ben ik uit dienst maar de laptop mag ik houden. Ik start nu de laptop op en moet met mijn werk-account inloggen. Als ik uit dienst ben, heb ik uiteraard geen account meer. Mijn 1e vraag: hoe start ik dan mijn laptop op zodat ik daarna mijn internet kan opstarten? En mijn 2e vraag: ik heb best wat documenten opgeslagen in mijn map bureaublad. Blijven deze documenten zichtbaar na geen werk-account meer te hebben? En zo nee, waarin kan ik deze dan het beste opslaan?
zondag 12 oktober 2025 om 19:09
zondag 12 oktober 2025 om 19:11
Overleg dit morgen met je werkgever, die zal daar ongetwijfeld beleid voor hebben. Je kunt mischien al een prive account aanmaken en daar mee inloggen (als dat mag van IT natuurlijk). Als het goed is zie je dan niet de werkdocumenten. Zo wel dan zal je die waarschijnlijk moeten verwijderen.
Maar wist IT niet alles zodat je een schone Windows PC krijgt? En vraag ook meteen hoe het zit met licenties en updates. Worden die aan jou overgedragen?
Maar wist IT niet alles zodat je een schone Windows PC krijgt? En vraag ook meteen hoe het zit met licenties en updates. Worden die aan jou overgedragen?
zondag 12 oktober 2025 om 19:35
zondag 12 oktober 2025 om 19:39
Ja, een IT-bedrijf op afstand. Ik zal inderdaad even bij hen informeren.nerdopviva schreef: ↑12-10-2025 19:35Van wie heb je de laptop dan gekregen? Wie heeft hem geconfigureerd? Wie heeft het account voor je aangemaakt? Bij diegene moet je zijn.
zondag 12 oktober 2025 om 23:24
Je moet voor nu die (privé)documenten even van je bureaublad verplaatsen naar een cloud of een usb stick. Want met het afsluiten van je account binnen de organisatie kan je ook niet meer bij je bureaublad en daarmee de documenten die daarop staan.
Als je laptop niet meer verbonden is met je vorige werkgever, dan kan je een eigen account aanmaken en de laptop als "schoon" gaan gebruiken. Dan kan je daarna ook je privé documenten terug zetten.
Als ik jou was zou ik een outlook account aanmaken, daar krijg je ook online opslag bij en daar kan je dan je documenten plaatsen, als je dan met dat account inlogt op je laptop als je uit dienst bent, dan kan je direct bij je documenten.
Als je laptop niet meer verbonden is met je vorige werkgever, dan kan je een eigen account aanmaken en de laptop als "schoon" gaan gebruiken. Dan kan je daarna ook je privé documenten terug zetten.
Als ik jou was zou ik een outlook account aanmaken, daar krijg je ook online opslag bij en daar kan je dan je documenten plaatsen, als je dan met dat account inlogt op je laptop als je uit dienst bent, dan kan je direct bij je documenten.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in