Kleuter hele droge huid
dinsdag 11 februari 2020 om 21:20
Mijn kleuter heeft vaak een hele droge huid wat ook jeuk geeft. Hij zwemt 2x per week en gaat daarnaast 1-2 keer per week thuis kort onder de douche. Een bad hebben we niet. Ik gebruik dan alleen shampoo en verder niks voor zijn huid want anders wordt het allemaal erger. Nu zoek ik eigenlijk een fijne creme of olie die goed werkt tegen dit en die ik ook dagelijks mag gebruiken zonder al te veel poespas erin. Iemand een tip? Graag ook iets wat ik bijvoorbeeld bij de drogist of apotheek kan kopen want ik wil het morgen graag al in huis hebben.
vrijdag 14 februari 2020 om 18:23
Heb toevallig een tube gehaald voor mijn dochtertje vorige week. Het helpt heel erg goed en ik heb die met 20% vaseline.BuzzFeed schreef: ↑11-02-2020 22:48Ik zou ook een vaseline-cetamacrogol zalf halen. Iets van 20% vaseline anders sluit het de huid teveel af. Mijn dochter kreeg aanvankelijk een met 50% vaseline van de huisarts maar dermatoloog heeft dat later veranderd naar 20%. Je kunt de tube ook zelf kopen. Kost wel wat (destijds tegen de 20 euro) dus als het kan zou ik een receptje regelen.
Gewoon bij de apotheek gehaald was 5.15 euro.
Blijf in jezelf geloven !
zondag 16 februari 2020 om 15:29
zondag 16 februari 2020 om 16:19
https://www.newpharma.nl/cetaphil/66273 ... gJFXPD_BwE
Deze creme is me aangeraden door de dermatoloog voor mijn droge huid/eczeem. Trekt super snel in, stinkt niet en het houdt mijn huid rustig. Je hebt ook nog een aparte creme voor je gezicht. Al kan deze ook gewoon.
Deze creme is me aangeraden door de dermatoloog voor mijn droge huid/eczeem. Trekt super snel in, stinkt niet en het houdt mijn huid rustig. Je hebt ook nog een aparte creme voor je gezicht. Al kan deze ook gewoon.
woensdag 26 februari 2020 om 22:56
Goed om te horen!Sjiraf schreef: ↑16-02-2020 15:29De creme van Vaseline (witte fles) lijkt tot nu toe te werken! Ik heb hem iedere avond voor het slapen gaan of na de zwemles/douche ingesmeerd en hij heeft geen jeuk meer zegt hij.
Ik denk dat het gewoon echt door het chloorwater komt. Hij heeft twee dagen achter elkaar namelijk zwemles.