Kort / Half Lang Meisjeskapsel
maandag 2 november 2009 om 08:16
Dochter (bijna 6) wil haar haar eraf.
Ze is het lange haar zat, het hangt nu op haar rug/schouderbladen.
's Morgens zit het vreselijk in de knoop, en het staat ook rommelig.
Ze is geen type voor staartjes (en ik ook niet) en ze draagt het dus meestal los.
Ze heeft blond haar, met iets een slag erin, niet te dik, niet dun.
Wie heeft er een idee voor leuke korte(re) meisjeskapsels?
Of een leuke site?
Boblijn vind ik zelf niks, dus dat wordt het niet
Ze is het lange haar zat, het hangt nu op haar rug/schouderbladen.
's Morgens zit het vreselijk in de knoop, en het staat ook rommelig.
Ze is geen type voor staartjes (en ik ook niet) en ze draagt het dus meestal los.
Ze heeft blond haar, met iets een slag erin, niet te dik, niet dun.
Wie heeft er een idee voor leuke korte(re) meisjeskapsels?
Of een leuke site?
Boblijn vind ik zelf niks, dus dat wordt het niet
maandag 2 november 2009 om 08:28
Heb dochter het zelfde kapsel laten aanmeten als mezelf.....
Achter opgeknipt (maar niet te kort als zijnde "kippekont") en absoluut niet laten scheren!
Aan de voorkant een pony en bij de oren iets langere lokjes die door de slag die in heur haar heeft mooi beginnen op te krullen. Meisjesachtig en toch een beetje stoer. Niet te kort en niet te lang. Zonder gedonder s'ochtends dat je knopen uit het haar moet kammen/borstelen.
Achter opgeknipt (maar niet te kort als zijnde "kippekont") en absoluut niet laten scheren!
Aan de voorkant een pony en bij de oren iets langere lokjes die door de slag die in heur haar heeft mooi beginnen op te krullen. Meisjesachtig en toch een beetje stoer. Niet te kort en niet te lang. Zonder gedonder s'ochtends dat je knopen uit het haar moet kammen/borstelen.
maandag 2 november 2009 om 08:45
quote:ringelding schreef op 02 november 2009 @ 08:28:
Klinkt leuk! Heb je een plaatje?
Dochter is ook een wat stoer, jongensachtig type (alhoewel ze ook wel gek is op prinsessedingen)
Ze is gek op krullen.
Klinkt leuk! Heb je een plaatje?
Dochter is ook een wat stoer, jongensachtig type (alhoewel ze ook wel gek is op prinsessedingen)
Ze is gek op krullen.
maandag 2 november 2009 om 09:01
mijn dochter is ook 6 en wilde een jaar terug ook de schaar in heur haar. De eerste keer dat het geknipt werd is ook nog altijd de beste geweest. Het was redelijk recht afgeknipt op kaakhoogte (precies op de haargrens in haar nek, niet opgeknipt dus) , alleen aan de voorkant iets korter waardoor het wat naar binnen draaide rond haar gezicht. Vervolgens een soort groffe laag erin en dat maakte het juist stoer. Zij heeft de mazzel dat ze een kruin heeft waardoor haar haar vanzelf in een soort lok naar opzij valt. Het staat haar super. Zij kan het helemaal zelf regelen, het zit lekker een beetje stoer en mocht ze het willen dan kan er nog een diadeem in of een speldje.
maandag 2 november 2009 om 14:21
Tja, dat heb ik dus ook met een bob, vind het tuttig idd.
Dus dat wordt het ECHT niet, ze is er ook niet het type voor vind ik, en ze heeft een hardnekkige middenscheiding, die haar erg "lijzig" maakt.
Ik vind haar er wel leuker uitzien met een pony of schuine pony/lok.
Morgen gaan we naar de kapper, dus ik heb nog even de tijd om wat kapsels op te zoeken.
Speldjes, haarbanden ed is hier ook niet echt populair, na 5 minuten hangt het hele zaakje onderin haar haarpunten (of ik vind het weer in de tuin, haar broekzak, haar tas, fietsmandje, hondemand, bed, wasmand, kortom, nee, geen succes 0
Dus dat wordt het ECHT niet, ze is er ook niet het type voor vind ik, en ze heeft een hardnekkige middenscheiding, die haar erg "lijzig" maakt.
Ik vind haar er wel leuker uitzien met een pony of schuine pony/lok.
Morgen gaan we naar de kapper, dus ik heb nog even de tijd om wat kapsels op te zoeken.
Speldjes, haarbanden ed is hier ook niet echt populair, na 5 minuten hangt het hele zaakje onderin haar haarpunten (of ik vind het weer in de tuin, haar broekzak, haar tas, fietsmandje, hondemand, bed, wasmand, kortom, nee, geen succes 0
maandag 2 november 2009 om 15:46
sorry geen plaatje.....(ben er nog steeds niet achter hoe dat werkt)
mijn "inspiratie" heb ik van de skin girls (de vrouwelijke skinheads zeg maar, niet die rechts extremistische, maar de "orginele" ) die hebben hun haar achter helemaal opgeschoren met een pony en lokken langs het gezicht. Meisjes achtig, maar wel met een stoere touch.
Mijn eigen haar is net zo geknipt en je kan er alle kanten mee op erg prettig. (niet opgeschoren.....maar opgeknipt)
mijn "inspiratie" heb ik van de skin girls (de vrouwelijke skinheads zeg maar, niet die rechts extremistische, maar de "orginele" ) die hebben hun haar achter helemaal opgeschoren met een pony en lokken langs het gezicht. Meisjes achtig, maar wel met een stoere touch.
Mijn eigen haar is net zo geknipt en je kan er alle kanten mee op erg prettig. (niet opgeschoren.....maar opgeknipt)
maandag 2 november 2009 om 16:29
Mijn dochter heeft hetzelfde haar als de jouwe, Paling. Inclusief die middenscheiding en zij trok ook altijd alle elastiekjes, speldjes en diadeems eruit.
We hebben het haar een stuk korter laten knippen, tot net over de schouder en met laagjes erin. Nu heeft ze ook laagjes langs haar gezicht als het los hangt en nu staat het los juist hartstikke leuk en fris!
Zie hier:
Voor:
Na:
(ze kijkt een beetje raar op die laatste foto en heel onscherp maar dan heb je een idee..)
We hebben het haar een stuk korter laten knippen, tot net over de schouder en met laagjes erin. Nu heeft ze ook laagjes langs haar gezicht als het los hangt en nu staat het los juist hartstikke leuk en fris!
Zie hier:
Voor:
Na:
(ze kijkt een beetje raar op die laatste foto en heel onscherp maar dan heb je een idee..)
maandag 2 november 2009 om 20:54
quote:Bambi schreef op 02 november 2009 @ 16:29:
Mijn dochter heeft hetzelfde haar als de jouwe, Paling. Inclusief die middenscheiding en zij trok ook altijd alle elastiekjes, speldjes en diadeems eruit.
Zie hier:
Voor: [afbeelding]
Na: [afbeelding]
Zoiets heeft ze al een paar keer gehad, een paar lagen erin en dan de voorkant met een schuine lok, maar na 2 weken ziet het er al niet meer uit....
We gaan morgenmiddag na schooltijd, en dan moet zoontje maar eerst op de stoel, zodat we ook nog even in de boeken kunnen kijken.
Op het internet kan ik niet echt wat vinden
Zie hier:
Voor: [afbeelding]
Na: [afbeelding]
Zoiets heeft ze al een paar keer gehad, een paar lagen erin en dan de voorkant met een schuine lok, maar na 2 weken ziet het er al niet meer uit....
We gaan morgenmiddag na schooltijd, en dan moet zoontje maar eerst op de stoel, zodat we ook nog even in de boeken kunnen kijken.
Op het internet kan ik niet echt wat vinden