Kraamcadeau eerste meisje

22-09-2021 08:54 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een leuk kraamcadeau voor een meisje? Ik dacht zelf aan een boek of houten speelgoed. Omdat het niet het eerste kind is hebben ze daar natuurlijk al e.e.a. van, dus ik probeer een beetje origineel te zijn. Iemand suggesties voor iets speciaals? Misschien een nieuw leuk peuterboek ? Budget ongeveer 25 euro.
Het wilde dieren orkest van Dan Brown?
Ik moeder van twee kleine meisjes vind de bijtring van chewies super tof!! Kun je ook naam en geboortedatum in laten zetten en is mooie prijs voor een kraamcadeau
where ever you go, go with your heart
Little Dutch vind ik altijd leuk om te geven, zij hebben ook veel houten speelgoed.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Een ingekaderde voorpagina van een gekende Nederlandse krant van haar geboortedag? Is natuurlijk geen 'bruikbaar' kado, maar hoe ouder het kind wordt, hoe leuker ze dat kado (hopelijk) gaat vinden.
mammezel schreef:
22-09-2021 09:07
Een ingekaderde voorpagina van een gekende Nederlandse krant van haar geboortedag? Is natuurlijk geen 'bruikbaar' kado, maar hoe ouder het kind wordt, hoe leuker ze dat kado (hopelijk) gaat vinden.
Dan moet dat 15 jaar aan de muur hangen, of ingelijst in de kast staan ofzo?
Bovendien weet ik niet hoe leuk een kado met een voorpagina met bijna alleen maar narigheid.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
mammezel schreef:
22-09-2021 09:07
Alhoewel ... nu ik er verder over nadenk ... met al dat slechte nieuws van tegenwoordig is het - behalve geen 'bruikbaar' - misschien ook geen 'leuk' kado.

Ik begin aan mijn eigen suggestie te twijfelen. :-(
Ik vind zo'n gepersonaliseerd boek van Wonderbly leuk om te geven :)
Die gepersonaliseerde dingen zijn heel leuk, maar ik ga vanmiddag spontaan langs.. maar kan het cadeautje natuurlijk ook iets later geven.
Ik vond het als moeder zo leuk om iets voor mijzelf, mijn partner of voor het oudste kind te krijgen... Het hele gezin eromheen heeft een stap naar achteren gedaan om plek te maken voor deze nieuwe baby.
DreamyEzra schreef:
22-09-2021 09:18
Ik vond het als moeder zo leuk om iets voor mijzelf, mijn partner of voor het oudste kind te krijgen... Het hele gezin eromheen heeft een stap naar achteren gedaan om plek te maken voor deze nieuwe baby.
Ja daar dacht ik ook aan, maar ik vond het zo kaal om niks voor de baby te doen.
Voor het hele gezin weet ik zo 123 niet iets.
Ik geef zelf vaak iets dat wat later leuk is, qua kleertjes en baby benodigdheden krijgen mensen vaak al zo ontzettend veel (en ze groeien er snel uit). Grote hits hier waren:
* knuffels/ bijtknuffels van skip hop. Het vosje was hier zeker 4 maanden favoriet
* Verrassingseieren van Tomy (ze speelt er nu ze 2,5 is nog mee)
* Het Grote taartenboek van Thé Tjong King; prachtig leuk prentenboek dat ook voor ouders prettig blijft om 'voor te lezen' omdat je steeds nieuwe dingen ontdekt.

Toen onze dochter net geboren was en er vrienden die al kinderen hadden op kraamvisite kwamen, namen ze meestal een verse, makkelijk opwarmbare maaltijd mee. Dat vond ik ZO ONTZETTEND FIJN! Niet nadenken en geen tijd kwijt met boodschappen en koken.
Terugkijkend stiekem nog beter dan de cadeautjes die dochter kreeg. Ik doe het sindsdien zelf ook. Vinden ze het niks, dan "sodemieteren ze het maar achter de rododendrons" zoals Wim Sonneveld zo mooi zei.
Het boek Alfabet van Charlotte Dematons? Al heel vroeg kunnen ze op de platen van alles ontdekken, maar er is zoveel te zien en mee te doen dat het zeker tot een jaar of 8 gebruikt kan worden.
Gaat ze naar de opvang binnenkort? Een rugzak voor de opvang?

Boeken vind ik zelf ook altijd leuk om te krijgen, Bumba zoekboek is hier heel populair.
Of een ander zoekboek.

Besteksetje? Altijd handig en word gebruikt.
Maaltijden, verzorgt de kraamhulp dat niet de eerste week?
Flamingo schreef:
22-09-2021 09:21
Ja daar dacht ik ook aan, maar ik vond het zo kaal om niks voor de baby te doen.
Voor het hele gezin weet ik zo 123 niet iets.

Ik zou ook even inschatten of de ouders willen dat je iets voor de oudere kinderen meeneemt. Ik heb het liever niet namelijk. We hebben al enorm veel speelgoed en zodra iemand binnen komt vraagt zoon al of ze een cadeautje bij zich hebben. Het te pas en te onpas krijgen van cadeautjes vind ik gewoon niet nodig.

Verder geen tips voor een cadeautje.
Ik vond het heel leuk om kleding te krijgen, en dan niet de eerste kleine maatjes maar vanaf zo'n 3+ maanden. Dat is toch echt wat ze ook nodig hebben en vaak nog niet in huis hebben.
Flamingo schreef:
22-09-2021 09:33
Maaltijden, verzorgt de kraamhulp dat niet de eerste week?
Bij ons absoluut niet. Lunch en fruithapje voor mij maar avondeten niet. En sowieso, het meeste niet-familie kraambezoek komt als de kraamzorg allang weg is. Bij ons dan. De eerste week waren alleen ouders, onze eigen broer en zus en de buren er
Sowieso een (op te warme) maaltijd! Lekker voor het hele gezin en scheelt weer koken in de avondspits.

En qua cadeautjes voor de baby neem ik altijd een leuk kledingsetje mee wat groter is dan maat 62. En een boek. Onze dame is gek op Ssssssst de draak slaapt. Lekker interactief voor peuters en mooie plaatjes. De Gruffalo en het kind van de Gruffalo is ook een vaak gelezen boek hier.

Veel plezier op kraamvisite!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Een boek is altijd goed, een mooi voorleesboek (klassiekers zoals Jip en Janneke of Pluk van de Pettenflet), of juist iets als 'Over een kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft'. Mijn kinderen kenden die op een gegeven moment helemaal uit hun hoofd.

Eerste regenlaarsjes en een parapluutje vind ik ook altijd wel grappig.

Knuffels en bijtringen vond ik juist helemaal niet leuk, knuffels krijg je echt in overvloed (in iedere babybox, welkomstbox van de kraamhulp, kraampakket etc etc) en bijtringen hebben we bij beide kinderen niet gebruikt.
Voor het hele gezin maak ik meestal pakketjes met lekkere dingen. Nootjes, chocolade, drankje erbij (even checken ivm borstvoeding), tijdschrift, eventueel ook nog iets voor het andere kindje erbij. En dan voor de baby een leuk boekje ofzo. Is er geen Nijntje in de taal van hun woonplaats ofzo? Ik kreeg de Tilburgse Nijntje, mijn geboorteplaats :mrgreen:
Ik vond alles leuk! Want super lief dat iemand even de moeite neemt om iets te kopen.

Van mini baby kadootjes van de Hema tot dure kinderboeken etc. Alles waardeerde ik en was ik blij mee.

Veel plezier straks met kijken naar de baby.
Google eens: Oskar het olifantje. Persoonlijk boek met naam van het kind. Oskar gaat opzoek naar de letters van de naam.
Hier als kraamcadeau gekregen. Dochter vind het nog steeds een geweldig mooi boek. Nu bijna 4 jaar. (Ik denk vanaf ongeveer 2 a 2,5 dat ze het verhaal echt goed begreep)
ik vond gepersonaliseerde kadootjes dan weer stom. Hoef echt niet overal de naam op.
Een boek is altijd een goed idee
Flamingo schreef:
22-09-2021 09:13
Die gepersonaliseerde dingen zijn heel leuk, maar ik ga vanmiddag spontaan langs.. maar kan het cadeautje natuurlijk ook iets later geven.
En je zal er maar staan met bestekje met naam, en kind heeft er al 2 gekregen. Of een persoonlijk naamboek dat ineens in de belangstelling stond zodat er ook al 1 in de kast staat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven