kun je er kaas van maken ....

28-10-2007 00:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriendin had het over kolven op het werk dat ze dat zo een gedoe vond, een van de heren keek dromerig omhoog en dacht hardop

zou je er eigenlijk kaas van kunnen maken ?

van koeien melk kun je kaas maken schapen en geiten kaas zijn ons bekend ... maar mensen kaas , moedermelk kaas ... zou het lekker zijn ?

ik heb eens gegoogled maar kon niets vinden

zou je er kaas van kunnen maken, boter van kunnen karnen ....
Yam

ik denk het wel

misschien een gat in de markt?
Je schijnt er wel pannenkoeken mee te kunnen bakken.

Tja en kaas, het zal ongetwijfeld kunnen, als het van alle melksoorten kan, waarom dan niet van mensenmelk?

Probeer het eens zou ik zeggen!
visite te eten , op het menu staan heeeele byzondere pannekoeken hahahaha
Kijk maar eens hier

(voor wie het niet begrijpt, dit is een frans bedrijfje die dus kaas maakt van moedermelk)
Gewoon lang genoeg in de plooien van een kindernekje laten zitten en het wordt vanzelf kaas.
quote:kjong schreef op 28 oktober 2007 @ 00:49:

Gewoon lang genoeg in de plooien van een kindernekje laten zitten en het wordt vanzelf kaas.
quote:fachat schreef op 28 oktober 2007 @ 00:42:

Kijk maar eens hier

(voor wie het niet begrijpt, dit is een frans bedrijfje die dus kaas maakt van moedermelk)sorry, maar ik heb nooit franse les gehad .... maar het kan dus wel ....
Hm..leuke souvenir, weer eens wat anders als de eeuwige fles wijn uit La France...
quote:Lievelust schreef op 28 oktober 2007 @ 08:57:

Hm..leuke souvenir, weer eens wat anders als de eeuwige fles wijn uit La France...

Idd erg origineel, ik zag dat je ook via internet kunt bestellen....

Yamuna, hier nog een engelse versie....

Oftentimes you come to the logical realization that life is stranger than fiction, even stranger than the fiction from your most oddball, esoteric films.This farm is so strange that I have to believe it really exists - though, my first thought was that it’s a hoax.

Le Petit Singly is a farm that specializes in making cheese from women’s breast milk. Are you imagining the milking process? Admittedly, that imagery makes me come to the conclusion that it’s an absolutely bizarre and crazy world of cheesemaking in little ole Singly, France. But, no. I think the “donors” bring their milk to the farm, or something like that.

The cheese is produced exactly like it would be for cow’s milk and apparently tastes like it has hints of hazelnut. I still have my doubts about its existence, though. The farm says the cheese is rich in vitamins and nutrients but I don’t think these survive after being ultra-pasteurized. Also, they have an “AB” label, which is the official label for organic products. Does that mean that the women all grazed on organic?

Anyway, you can order breast milk cheese online from le Petit Singly, if you’re interested. Will this be the next trend in the foodie world? You know, something on the menu at Thomas Keller’s The French Laundry (or Per Se), El Bulli or your un-run-of-the-mill experimental haute cuisine. I can hear the waiter now, “Your next course, course 5 out of 13 courses, is a palette cleanser consisting of deep fried fois gras marbles coated in a crispy fig and pine nut crumble. The fois gras marbles are fried in extra virgin Argan oil that was infused with 6 very rare and different herbs found only around the area surrounding Mount Kilamanjaro. The fois gras marbles sit proudly on their foundation of 5 paper-thin slices of exclusive fromage duh Fwahnce (”cheese” is too ordinary) made from FRENCH mother’s milk. (”breast milk” sounds too scary and thus, not very posh.) In between each slice of fromage is a succulent layer of organic creme fraiche, Beluga caviar, French capers and candied pecans - and the whole ensemble is lightly splashed with aged, vintage balsamic vinegar. Oh, and by the way, you must eat this dish wearing these 3D glasses to experience the full visual and culinary effect combined. Bon Appetit.”

Ik heb altijd begrepen dat er in mm te weinig caseine zit om kaas te kunnen maken.

en tja... als het in het museum of hoaxes staat, dan weten we genoeg, toch?
Zoals zij dat hapje omschrijven kan je een baksteen nog lekker maken volgens mij...met creme fraiche, kaviaar, kappertjes en pecanoten
Ik heb toch ook wel veel moeite om het te geloven!
enneh... 9 liter melk nodig voor 1 kilo kaas.... zet je kolf maar alvast aan, lijkt me!
Maar ja, je kan er natuurlijk wel allemaal andere dingen van maken:

vla, pannenkoeken, bechamelsaus, eigenlijk wel alle sauzen die melk blieven, roomsoep, etc...

De vraag is: zou je het zelf willen eten?

Ik heb een keer op het bv-forum gelezen dat een vrouw dat wel deed van haar eigen moedermelk. Haar drie kindjes waren allemaal zwaar allergisch, zij dus ook op dieet, alleen haar man mocht wel alles eten. En ze had geen zin om de hele tijd alles apart te koken, en ze kolfde heel makkelijk. Die maakte dus letterlijk allerlei sausjes en vla en weet ik veel wat van haar eiegne moedermelk...

Technisch gezien zou boter trouwens moeten lukken, lijkt me. MM is vet zat. Maar ja.... 30 liter melk voor 1 kilo boter... wederom, zet je kolf maar klaar...

(bovendien moet het dan denk ik wel verse melk zijn, en geen vriezermelk... gok ik, weet ik niet, en google geeft even geen uitsluitsel)
Ik stel voor dat we een proefpanel opstarten..ik bied me vrijwillig aan iedereen aan te moedigen!
quote:tilalia2 schreef op 28 oktober 2007 @ 09:34:

De vraag is: zou je het zelf willen eten?

Met mijn eigen melk zou ik geen moeite hebben, maar met die van iemand anders toch wel...

Volgens petit singly maken ze trouwens gebruik van diverse donoren, je kan je melk via e-mail aanbieden!

digitale melk?
Fachat, de kaas die ze daar maken is niet alleen van moedermlek: het is een mengsel van koeien- en moedermelk.

Ik vond het al zo maf: er zit echt te weinig caseine in mm om er kaas van te maken. En de prijs van zo'n kaasje was ook echt te laag: 10 euro voor 250 gram kaas. (waar je dan dus zo'n 2 1/2 liter mm voor nodig zou hebben... zou jij 2,5 liter mm verkopen voor minderdan een tientje? Ik niet!
dus praktisch gezien kan je er dus geen kaas van maken ...

of je moet het combineren met een andere melk.

het zou toch wat zijn op kraamvisite ... "heb je melk in je koffie ?? ... sqeez sqeez....
http://www.flabber.nl/archief/009504.php

oeps...was precies dezelfde link .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ja hoor, dat heet memmenthaler
..
Zeep maken van moedermelk kan wel...

Link
quote:reizigster2004 schreef op 28 oktober 2007 @ 16:53:

ja hoor, dat heet memmenthaler briljant......
Ik heb jaren geleden gelezen dat het kon, 10 liter moedermelk en daar kaasjes van gemaakt, testpanel was een stel Franse kaasmakers, die niet wisten wát voor kaas ze kregen.

Ik heb ooit mijn broertje een flesje meegegeven om te laten onderzoeken in het laboratorium van de melkfabriek (eiwit en vetgehalte), helaas was het gesloten op die dag, en lang bewaren kon mijn broertje het niet (hij werkte daar destijds), dus heb ik helaas geen testresultaten. Had me wel leuk geleken voor in het plakboek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven