Langdurige lichte diarree dreumes

28-09-2012 16:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik hoop op tips!

Mijn twee zoontjes (14 maanden) hebben nu al een week last van een soort van diarree. Soort van, omdat het niet waterdun is maar brijig en ook niet de hele dag door maar meestal alleen s ochtends.

Ze gedragen zich verder niet ziek en spelen en lachen gewoon maar lastig is het wel.

Ze poepen ergens eind van de nacht of begin van de ochtend en het zijn ware explosies. S ochtends tref ik dan slaapzakken vol met poep aan, vervelend voor ons allemaal dus dat dat dan allemaal weer schoongemaakt moet worden en het heeft ook veel rode billetjes tot gevolg.

Weken geleden gestopt met appelsap en dat hielp even, het was een paar dagen over. Toen begon het weer en na een tijdje dus helemaal met fruit gestopt. Toen ging het weer een paar dagen goed maar nu sinds een week is het weer begonnen.

Weet echt niet wat ik er nog meer aan kan doen. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Nieuwe tanden zijn de afgelopen weken niet doorgekomen dus dat zal het ook niet zijn.

Ik bel sowieso maandag de huisarts weer maar was benieuwd naar reacties hier. Vind het zielig voor de jongens, ze voelen zich goed en eten prima maar is toch vervelend elke ochtend. (En voor man en mij ook, ochtendritueel duurt een stuk langer zo en elke keer weer vies beddengoed)

Enige waar ik nog aan denk is om ze s avonds geen fles melk meer te geven voor het slapen. Maar ik twijfel omdat dat nooit probleem is geweest al die tijd en ze overdag slecht drinken (water, sap) dus ik ben blij als ze nog wat binnen krijgen.
Krijgen ze kiezen misschien?
Mijn zoontje(18 mnd) had het ook twee maanden terug een maand lang en heeft er nu 4 kiezen bij en een tand. Misschien krijgen ze wel kiezen...
Helemaal met fruit stoppen lijkt me geen goede oplossing. Ze moeten wel hun vitamines binnen krijgen natuurlijk, dus daar zou ik wel weer mee beginnen. Eventueel banaan ofzo, dat werkt stoppend.
@Ivetje: ja banaan krijgen ze wel maar stoppende werking nog niet ontdekt

@Kiezen: kan dat zolang duren voordat die doorkomen dan??? Ik zie of voel nog niks. Moet zeggen dat het soms wel (maar niet altijd) zo zuur ruikt als tandenpoep!
Zoon heeft weken last gehad van zijn kiezen. 3 weken aan het spoken geweest s' nachts, koortsig, driftig en ontzettend veel schijten!

Kiezen kwamen gelukkig allemaal tegelijk door, dus we hebben het voor nu even gehad. Nu wachten op de hoektanden....
Als stoppen met appelsap wel effect leek te hebben, zou ik eens goed opletten wat ze nog meer aan voeding binnen krijgen waar heldere appelsap in verwerkt zit. Viel mij nog vies tegen nl. De meeste roosvicee- achtigen zijn ook op basis van appelsap, evenals een heleboel gewone vruchtensappen en een deel van de limanade merken ook. Mijn zoon reageerde al, als dit percentage 4% was. Ook appestroop kon hij niet verdragen. Troebele appelsappen gaan wel prima.
Ook een goede tip Vonni, ik ging er eigenlijk vanuit dat in roosvicee geen appel zat. Weet je vruchtesappen zonder die toevoeging? Want gewoon water zonder smaakje drinken ze niet zomaar.

Maar misschien zijn het idd gewoon kiezen. Zou eigenlijk eerst de hoektanden verwachten.
hai,

ook mijn zoons kennen periodes van dunne ontlasting die ook nog eens heftig ruikt. Ze zijn nu bijna 3 jaar en het lijkt erop dat er nu verbetering in komt. Omdat ze niet hetzelfde eten en drinken heb ik wel kunnen achterhalen dat het daar niet aan ligt. Verder gaat het spelen, rennen en gek doen ook hier gewoon door, terwijl als ze ziek zijn (zoals vorige week had 1 tweelinghelft waterpokken) dan geven ze zich echt gewonnen en gaan ze ook plat. Volgens mij is er ook zoiets als peuterdiarree waarbij je kind geruime tijd last houd hiervan.

Ik weet niet wat voor luiers je gebruikt maar bij de mannen gebruik ik de slechte periodes altijd pampers ipv kruidvat, dat is het enige wat het spul goed binnen houdt. En ik ben ook blij met de onderbroekjes, die houden ook de luier goed op zijn plaats waardoor het minder snel naar buiten kruipt.

Succes ermee!
Pampers gebruik ik al maar bedankt voor het delen van je ervaring.

Peuterdiarree is volgens mij de hele dag door. Dit is alleen s ochtends eigenlijk, best raar. En vind het ook typisch dat ze het allebei hebben.
Banaan werkt niet altijd stoppend. Kan ook dat ze er van moeten poepen.
quote:sterre22 schreef op 28 september 2012 @ 18:00:

Ook een goede tip Vonni, ik ging er eigenlijk vanuit dat in roosvicee geen appel zat. Weet je vruchtesappen zonder die toevoeging? Want gewoon water zonder smaakje drinken ze niet zomaar.

Maar misschien zijn het idd gewoon kiezen. Zou eigenlijk eerst de hoektanden verwachten.

Mijn ervaring is dat het vooral goed etiketten lezen is, en ook iedere keer weer opnieuw. Er wil nog wel eens iets in de samenstelling veranderen. Zo heb ik heel lang de roosvicee van Kruidvat eigen merk gebruikt, en van het één op andere moment was deze op basis van 40% appelsap.

De roosvicee van de Euroshopper, basismerk c1000 en Aldi zijn appelvrij. Kruidvat heeft een perzik/peer diksap die ook appelvrij is.

Wat ik opvallend vond is dat het vaak de goedkoopste merken zijn waar geen appel inzit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven