Leeuwtjes en Maagdjes kletsen gezellig verder (incl. schema)

13-10-2007 21:28 1046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het topic van

Isabel en Lotte: 23/7/7

Brian: 16/8/7 en Lisanne 1/5/9

kleine BB boy: 18/8/7 en BB girl

Niek: 4/9/7 en zwanger uitgerekend in januari van een jongentje!

Norah: 9/9/7 Britt: 29/12/5 en Thijmen: 14/06/10

Merel:27/9/7 en Toby 4/7/10
jee het is gelukt een foto toe te voegen! Hij is alleen niet echt mooi...streperig en een klein beetje in de breedte uitgerekt.
Danielle ik weet niet of ze bang kunnen zijn, Myrthe had het nooit maar nu in een keer wel en heeft altijd een nachtlampje aan. Wel fijn dat het nu een stuk tevredener mannetje is, baker jij hem in in echt die officiele doeken?
Hoi Hoi!!

Jaaa Danielle het is je gelukt! Mijn foto is ook veel breder dan normaal, beetje vaag idd.

Aventura het lijkt me behoorlijk vermoeiend dat de meiden het slapen afwisselen, gelukkig kom je `s nachts wel een beetje aan je rust toe. Hoe laat worden ze dan wakker?

Tammmy hihi ik moest wel een beetje lachen om je verhaal!

Ok dat boek is wel een aanrader dus?!

Lenna hoe is de nacht gisteren gegaan, wilde ze nog een beetje na een dag voll slaap?

Nikki 200 euro is wel erg duur! Ik heb de vorige x een fotoboek en een flessenset gekocht, maar ik wil iet vastzitten aan een serie boeken ofzo..

Norah begint nu trouwens echt te lachen, heerlijk om te zien!!!
Nikki, in baker in in de pacco doek echt een superfijnd ding.

Deb leuk is dat he dat lachen!!

Gister voor de laatste keer naar de osteopaat gegaan. Hij heeft oo even naar zijn buikje gekeken. Hier zat ook iets van spanning.

Ik duik nog even mijn bedje in de kleine slaapt weer...
quote:nikki81 schreef op 16 oktober 2007 @ 20:38:

Mevrouw van Felicitas heeft al wel gebeld, maar heb gezegd dat het niet uit komt dat we midden in een verhuizing zitten, ze zou over 7 weken weer bellen. Ik ga ook niks kopen, heb me toen bij Myrthe laten verleiden tot een of andere koffertjes set met allerlei boekjes was 200 euro armer en in die 2,5 jaar heb ik er nog nooit naar omgekeken. Heb er zelfs al over nagedacht om het op MP te koop te zetten, maar ga nu eerst maar eens kijken wat het ook al weer precies is, misschien heeft ze voor sommige dingen nu wel de goeie leeftijd.

Even inbreken

Nikkie ik begrijp dat jou oudste ook rond de 2,5 is? Hier ook de koffertjesset gekocht 2,5 jaar geleden (Over Puk en Strepa). Ik heb me ook lang daarna afgevraagd waarom ik dat eigenlijk gedaan had want ze had er toch (nog) niks aan, maar inmiddels zijn het haar grootste vriendjes, vooral de vormenpuzzels en het memoryspel zijn bij deze 2,5 jarige favoriet. Net als de boekjes, de verhalen zijn best lang, maar lezen leuk voor en mijn dochter blijft er ook ehct voor zitten en dat is erg handig tijdens het voeden, dus misschien eerst nog een keer goed uitproberen voordat je het op MP zet
jeetje wat is het hier stil zeg.

Mijn vriend is weer met onze kat naar de dierenarts geweest.....hij heeft waar we al bang voor waren..leverkanker. Zijn oren zijn al helemaal geel van de binnekant....echt zo zielig. Hij heeft op dit moment geen pijn, althans zo lijkt het. Maar vind het wel echt moeilijk hoe lang ik het nog moet aankijken. Valt het me straks wel op als hij pijn heeft? Ik wil absoluut niet dat hij pijn heeft, maar een spuitje.... Het kan nog een aantal dagen duren maar ook nog een aantal weken.....

Daniëlle.
Waar is iedereen??

Echt zielig hoor Danielle voor spook... :(

Vandaag zo stom, ik was met een vriendin in de kinderboerderij zegt iemand tegen mn vriendin ( zij had de wagen met Norah erin) wat een leuk ventje...zegt mn vriendin het is een meisje hoor, zegt die vrouw: ja dan moet je dr ook maar roze kleertjes aantrekken; ze had een roze mutsje op!!!!

Fijne avond allemaal!
Norah heeft vannacht doorgeslapen, van 24.00 tot 07.00!!!!!

Ik had een inbakendoek van Danielle geleend en blijkbaar vindt Norah dat wel lekker dus!
Hallo!

Debje, dan moet ik die doeken ook maar lenen, want Laura komt sinds 5 dagen opeens weer twee keer s'nachts. En dat is toch wel erg vermoeiend....

Nou ja, verder doet ze het prima en ze slaapt s'nachts wel gelijk weer verder na het voeden.

Wat een stomme opmerking bij de kinderboerderij!

Danielle, wat zielig voor je poes. Hoe oud is hij?? Ik heb zelf ook twee poezen dus ik weet hoe het is. Sterkte ermee!!

Verder eingelijk niet zoveel te vertellen, oh ja alleen dat Laura heeft ondekt dat ze kan gillen. Ze begint steeds meer geluiden te maken, echt leuk!

Groetjes, Lenna
Sunemom, we zitten nu in een verhuizing dus heb de doos nu al wel in haar nieuwe kamer staan, maar ik heb volgens mij het kofferset van het Babbelbos. Maar ga me eerst inderdaad maar even verdiepen in de koffertjeset.

Danielle wat sneu van je kat.

Debje wat stom dat verhaal op kinderboederij, heb het een keer met Myrthe gehad op het voetbalveld stond naar Nikkiman te kijken en Myrthe had zelfs een staartje op haar hoof en zegt een man naast mij, gaat dat kleine mannetje straks ook voetballen. Ik zeg uhum het is een meisje hoor!

Lenna, jammer dat Laura weer 2 keer per nacht komt, Redmer komt gewoon nog 1 keer per nacht hij heeft vorige week wel een nacht gehad toen had hij om kwart voor 10 fles gehad en werd hij om half 6 's morgens weer wakker. Dus dat was super, vannacht was het om half 1 fles en om 6 uur wakker, ook zeer netjes.

Volgend weekend verhuizen heb er zo'n zin, geen gesleep meer heen en weer lekker rust!
Waar is iedereen???

Hier een heerlijk weekend gehad, ze gaan jammer genoeg zo snel voorbij!!

Lenna, mijn kat is 11 jaar. Nog niet echt oud dus. echt super zielig. Hij is op dit moment (voor zijn conditie) nog best vitaal. Hij is alleen super mager, er zit geen vet meer op. Het is dat hij een vacht had anders was er echt niets van hem overgebleven. Het is afwachten...

Hoop dat lenna snel haar ritme weer oppakt en niet meer twee keer per nacht komt! inbakenen kan inderdaad helpen!

Nikki, schiet dus lekker op? Lijkt me inderdaad een stuk beter als je niet meer heoft te slepen! Ook een stuk rustiger voor Redmer en Myrthe! Hoe kijkt Myrthe er tegenaan? Heeft ze er zin in?

Moet straks naar het consultatiebureau. Brian krijgt dan zijn eerste prikjes. Mag hem daarna vandaag niet meer inbakeren....ben benieuwd!

Daniële.
Haay!

Lenna schattig he, die baby geluidjes!! Hoe gaat het nu `s nachts? Slaapt Laura weer wat langer? Norah heeft haar oude rime ook weer opgepikt en wordt om 03.00 wakker, gelukkig slaapt ze net als Laura ook gelijk weer verder.

Nikki succes met de verhuizing! Zal fijn zijn als je weer een eigen plekje hebt he.

Danielle hoe ging het bij het cb? Hoop dat Brian niet al te veel last gaat krijgen...

De weekenden ( en weken trouwens ook ) vliegen idd echt voorbij!

Waar is de rest touwens..Nini, Niccy, Maria, Tammy en Aventura hoe gaat het met jullie?

De meisjes liggen allebei lekker te slapen, rustig hoor.
Hallo!!

Danielle, 11 jaar is inderdaad niet echt oud voor een kat, zielig hoor!! Ik moet zo ook naar het cb voor Laura haar eerste prikjes, ik zie er eingelijk best wel tegenop. Maar ja, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Debje, Laura komt gelukkig weer een keer s'nachts, ook om 3.00 uur, maar ze krijgt haar laatste voeding ook al om 20.00. En het heeft geen zin om haar om 23.00 wakker te maken voor nog een voeding, want ze zit dan echt in haar nachtslaap en ze komt dan ook gewoon om 3.00 weer.

En Laura zit sinds een paar dagen helemaal onder de puistjes, ziet er echt zielig uit. Ik had al even gegoogeld en daar las ik dat het van mijn hormonen kan komen. Nou ja, ik zal het zo ook nog even vragen op het cb. Ik ben echt benieuwd hoe zwaar en lang Laura nu is dus dat laaat ik straks na mijn bezoek wel even weten.

Voor iedereen, geniet van het lekkere weer en tot gauw! Lenna
Hoi,

Net naar het consultatiebureau geweest en brian is alweer 62 cm lang en 6180 gram! Hij heeft een hoofdomtrek van 40,9. Hij is best groot, zit op de bovenlijn met alles, maar dat had ik ook wel verwacht! De prikjes waren echt zielig....was echt huilen geblazen... Hij ligt nu niet ingebakend in een slaapzakje in zijn bed te huilen. Hoop dat hij in slaap gaat vallen. Anders haal ik hem er zo gewoon uit en ga ik lekker wandelen want dit vind ik best zielig...

Lenna, fijn dat laura weer iets beter slaapt. Zielig he die puistjes. Had brian ook toen ik nog borstvoeding gaf. Nu is dat gelukkig weg.
Lenna, Redmer zijn puistjes trekken nu ook echt weg, het zijn inderdaad van de hormonen. Redmer heeft hier bij de 1 keer bezoek aan het cb al prikjes gehad, kinkhoest ging hier namelijk rond.

Danielle is Brian nog in slaap gevallen? Ik baker Redmer gewoon in in zijn badcape in, het gaat bij hem eigenlijk puur om zijn handjes omdat hij daar altijd zo druk mee is.
Net terug van het consultatiebureau. Laura is nu 55,5 cm en 4845 gram een stuk kleiner als jouw Brian, Danielle! Laura heeft ook prikjes gehad en ze moest heel hard huilen, inderdaad erg zielig ik kreeg er zelf gewoon tranen van in mijn ogen.

Ze huilt nu ook dus ik ga mijn meisje even troosten!

Fijne avond! Lenna
Hallo,

Even snel gedag komen zeggen.

In die 5 minuten dat Niek nu stil is.

Ik weet niet wat hij heeft maar hij huilt zo ongeveer de hele dag aan een stuk door al 4 dagen ofzo, soms zelf nog als ik hem op schoot heb. 's nachts daarentegen slaapt hij 8 a 9 uur achter elkaar door.

Aan de ene kant denk ik dat hij misschien toch weer te weinig voeding krijgt. Ik ben altijd zo aan het klungelen met de hoeveelheid.

Als ik het cb vraag mag hij maar ongeveer 5 x 135 cc hebben nu, en als ik het pak van de nutrilon bekijk mag hij 5 x 165 cc hebben.

Welke maatstaf houden jullie aan? Hij woog vanmiddag op onze eigen weegschaal 4400 gr. ongeveer.

Verder tussen de hazenslaapjes door de kamer bijna klaar....zo leuk, jammer dat je hier geen foto's kunt plaatsen dan had ik even kunnen pronken hihi.

Verder alles goed met iedereen, ik lees althans geen schokkende dingen. Ik probeer namelijk wel mee te lezen, sorry dat ik zo weinig schrijf. Hopenlijk veranderd dat snel.

Slaap lekker voor straks
Hoi,

Tammy wat vervelend dat Niek zoveel huilt...ik zou denk ik de hoeveelheid die nutrilon aangeeft aanhouden.Zet anders even een foto op hyves, dan kunnen we daar kijken naar zn kamertje!

Lenna en Danielle zielig he die prikjes, zie er nu al tegenop, Britt ging ook altijd hartverscheurend huilen...

Die puistjes heeft Nrah ook gehad, is ook alweer aan het wegtrekken< Britt heeft er toen veel meer last van gehad..

Fijne dag allemaal!!
Tammy, slaapt Niek wel overdag? Oppassen dat je niet in dezelfde negatieve spiraal komt waar brian ook in heeft gezeten!! Moe-huilen-niet slapen-nog moeier-nog meer huilen enz...'s nachts sliep brian ook goed! Als dat het geval is moet je echt proberen om dat te doorbreken! rust en regelmaat helpt echt!

Brian is gister avond gelukkig wel in slaap gevallen (gistermiddag niet..) en vannacht heeft hij ook aardig geslapen. Wel ontzettend onrustig. Merk echt dat hij er absoluut nog niet aan toe is om het inbakeren af te bouwen. Heb hem vannochtend gewoon weer ingebakerd en hij is heerlijk in slaap gevallen. Officieel mag ik om twee uur pas weer inbakenen maar hij had geen koorts dus ik had zoiets van daaag!!!

Daniëlle.
zou inderdaad ook de hoeveelheid op het pakje aanhouden. Toen brian nog net geen 5 kilo was gaf ik ook vijf voedingen van 165cc!!
Tammy, ik zou ook het van het pakje aanhouden, van het cb zijn ook richtlijnen, ze zijn al gauw bang dat je kind overvoed, ik zou gewoon proberen om de voeding met 10 cc omhoog te bouwen en dan kijken of hij dan tevredener word.

Danielle heb je ook enig idee wanneer je dat moet afbouwen dat inbakeren? Staat daar een bepaalde leeftijd voor?
In het boek van Ria blom staat dat je kan proberen af te bouwen 6 weken nadat het echt goed gaat...Maar ja wanneer gaat het nou echt goed. Volgens mij gaat het sinds vorrige week echt goed..maar hij heeft vaak alsnog een half uur nodig om in slaap te vallen. Is dat dan "echt"goed? Ik denk dat ik met een week of veertien a vijftien ga proberen af te bouwen...

In ieder geval mag je niet meer inbakeren als hij zich om kan draaien..dus zie wel wanneer dat is.
ow ok, maar ja het gaat toch juist goed doordat je hem inbakert. Redmer kan wel zo zonder inbakeren in slaapvallen maar is dan na een half uur wakker doordat hij zich zelf wakker maakt met zijn armpjes. En op deze manier kan hij wel 2,5 uur slapen. We zullen wel zien.

Vannacht een slechte nacht gehad, Redmer die 2 keer kwam (niet meer gewend) en Myrthe die wel 5 x wakker is geweest omdat ze bang is voor de regen, terwijl er helemaal geen regen was. Ze wou gewoon bij ons in bed, maar dat doen we nooit dus aldoor weer terugleggen. Op den duur zei ik als je nu niet gaat slapen dan doet mama je nachtlampje uit. En dat heeft geholpen. Maar voel me enorm brak, en Myrthe is ook niet echt vrolijk, zal we op elkaar werken.
Joehoe waar is iedereen?

Nikki.......hoop dat je vannacht wat beter slaapt! Wat vervelend dat Myrthe voor van alles en nog wat bang is! Hoop dat het een fase is waar ze snel overheen groeit...waarom denk je dat ze bang is voor regen?

Maria, hoe gaat het met Job? Is er al meer duidelijkheid?

Aventura, hoe gaat het met Isabel en Lotte? Is er al meer duidelijkheid wanneer het gehemelteplaatje geplaatst wordt? kan je eerder bij een psycholoog terecht of moet je echt tot eind November wachten?

Nini, hoe gaat het met Midas? Schrijf je nog mee?

Tammy, gaat het al wat beter met Niek of huilt hij nog steeds zoveel....

Gister lekker wezen sporten. Eerst naar de verjaardag van mijn Neefje geweest die 9 werd. Had Brian meegenomen en een uur later zou mijn vriend hem weer op komen halen uit zijn werk. Dacht die twee uur achter elkaar wakker houd hij wel vol (normaal gesproken is hij niet langer als een uur wakker en leg hem dan weer in zijn eigen bedje)..maar het was daar blijkbaar toch wat te druk...hij was niet echt vrolijk.

Wanneer moeten jullie allemaal weer gaan werken? Officieel zou ik over twee weken alweer moeten beginnen. Nou heb ik natuurlijk ontslag genomen en ben nog op zoek naar een baan. Wil zoiezo pas in januari beginnen. Hoewel ik daar steeds meer over aan het twijfelen ben. Lijkt me wel weer lekker om te werken!

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Daniëlle.
Hallo allemaal,

Het gaat gelukkig wel weer wat beter met Niek. De grotere voedingen maken hem een stuk blijer alleen moet zijn buikje eraan wennen dus nu hebben we weer krampjes haha.....en ik maar denken dat het leven van een baby best lekker was hihi.

Zondag gaan vriendlief en ik voor het eerst een hele dag weg. Naar Amsterdam dus ik kan ook niet snel naar huis als ik Niek te erg mis...ik zie er nu al tegenop. Maar omdat Truckstar festival dit jaar al niet door ging (al puffend zag ik dat niet zitten) dus nu maar naar de bedrijfsauto rai...

Gaat vast heel goed, maar ik ben in gedachte nu al de tas in aan het pakken voor hem. Ik kan best dingen op tijd doen haha, mijn ziekenhuiskoffertje heb ik tijdens de weeen nog ingepakt haha.

Verder moet ik 21 nov. weer aan het werk, het volgende punt waar ik nu al tegenop zie.

Ik ga de eerste maand 20 uur werken en vanaf januari 30 uur. Alleen heb ik begrepen dat ik eerst een opfrisopleiding moet doen (ronduit belachelijk, ik werk er al 6 jaar!!!!) en die opleiding houdt in dat ik de eerste 4 weken 40 uur zal moeten werken, excl. 10 uur reistijd.

Maar daarover ben ik nog in discussie dus wie weet valt dat mee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven