Lekker laten grazen

16-08-2016 19:38 50 berichten
Vandaag lekker aan de wandel in het park tot opeens ons oog valt op een bijzonder fenomeen: Een kind van een jaar of 4 aan een tuigje met een oma die het kind strak bij zich hield op zo'n 30 cm afstand...Ook lekker aan de wandel...ofzo.

Waarom in hemelsnaam?!

Kijk, als je een hans klokje van een jaar of 2-3 hebt en langs een gevaarlijke weg o.i.d. moet, dan nog vind ik het op zn zachtst gezegd apart maar ik begrijp het wel. Maar in een park? Zonder enige bewegingsvrijheid? Het is geen pitbull die je mee zeult.

Nogmaals...Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat heeft dit nou met grazen te maken?
.
Ik vind tuigjes ook stom... Al denk ik af en toe met mijn 3ikluisterlekkernie peuter dat het best handig kan zijn. Maar het is gewoon niet mijn ding dan toch maar dat sprintje
Oma zal vast haar redenen gehad hebben. Ik zou misschien ook wel even gek opgekeken hebben omdat het al een wat ouder jongetje was (of groot voor zijn leeftijd, of met bepaalde problematiek, weet jij veel), maar op zichzelf vind ik tuigjes helemaal niet zielig of apart. Vind je een kind in een buggy ook zielig en apart? Die geeft geen 30 cm bewegingsruimte maar 2 cm.
Ik snap het wel. Sommige kinderen gaan er echt constant vandoor als je ze niet vasthoudt, die zijn zo impulsief en zien het gevaar niet. Ook in een park fietsen mensen gerust met een vaartje van 20 km per uur langs en zijn er vijvers en honden en andere gevaren. Je kan wel het handje vasthouden, maar veel kinderen weten zich los te wringen. Wie weet heeft oma last van haar rug, of is ze niet snel genoeg. Beter dat ze dan de maatregelen neemt die zij nodig acht, dan dat ze de straat niet meer opgaat, of het kind in gevaar brengt, omdat ze zich schaamt om een tuigje te gebruiken.
quote:Rooss4.0 schreef op 16 augustus 2016 @ 20:26:

Maar wat heeft dit nou met grazen te maken?Ik moest aan mijn paard denken, daar wandel ik op dezelfde manier mee.
quote:Kerenza schreef op 16 augustus 2016 @ 20:24:

Ik vind het er ook stom uitzien, hoor. Ik begrijp wel dat je het gebruikt. Net als onesies, regenpakken, lopend op straat eten, Crocs, Uggs, afritsbroeken, kauwgum kauwen. Begrijp ik allemaal wel, maar het is geen fraai gezicht.En witte leggings niet te vergeten. Maar idd , je snapt de kern van mijn post: Het ziet er raar uit, zeker als het een schattig ,zo op het oog niet beperkte 4-6 jarige betreft in een kindvriendelijke omgeving. Interne computer zegt dan
van mij mogen alle ouders hun kroost aanlijnen tot ze minimaal 18 zijn.
Ja en?
Ach, liever een kind aan een tuigje dan onder een auto/bus/tram, dá's pas een naar gezicht.
wij slapen nooit.
Misschien is het kindje blind...
Liever in een tuigje dan tot ze staan de grazen als een koe

(Het is best een uitdaging dat gras tussen die vlijmscherpe tanden uit te krijgen)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Mijn broer zat vroeger ook in een tuigje. Hij was ontzettend snel en met alle sloten en vijvers in de omgeving niet verantwoord om hem 'los' te laten lopen... Iedereen vond het zielig.. Ook een stel van een aantal huizen verderop; totdat hun zoontje van dezelfde leeftijd verdronk in de sloot omdat hij aan het oog ontsnapt was... sommige kinderen hebben de rust nog niet en zien het gevaar niet.. dan weet ik wel wat ik zou kiezen
Ik moet gelijk denken aan een aflevering van modern family dat Cameron met hun dochter aan een tuigje in een pretpark loopt! In dat geval kan ik het me wel voorstellen.

Ach ik zou me er niet aan storen ze willen dat kind gewoon niet kwijtraken het is geen mishandeling hoor. Hooguit overbezorgd..
Onze kinderen vertikken het om te luisteren naar oma, omdat ze daar alles mogen. Een keer zag ik ook op het strand oma een half uur achter de oudste aan rennen. Ik dacht 'Gôh wat zijn ze leuk aan het spelen' . Maar ze kreeg hem niet te pakken.

Mijn jongste was en is nog sneller. Kan zich onopvallend losmaken en is dan ook echt roetsj weg.

Voor de oudste heb ik bij drukke wegen een tuigje gebruikt. De jongste hou ik vaak stevig bij de hand. Ik heb wel wat beters te doen dan de heke dag achter ze aan te rennen.
Dubbel
quote:Fame schreef op 16 augustus 2016 @ 20:23:

Wie zegt dat het kind 4 was?

Dit. Ons kind is met bijna 4 15 cm langer dan het gemiddelde. Met 3 12 cm langer en met 2 10 cm langer dan gemiddeld. En snel dat ie was en is! Die liep mooi ook aan n tuigje af en toe.

Ik zie de TO al: sorry mevrouw maar hoe oud is dat kind wat u aan het lijntje heeft?

Heeft TO vast niet gedaan.
quote:zusters schreef op 16 augustus 2016 @ 20:37:

[...]

En witte leggings niet te vergeten. Maar idd , je snapt de kern van mijn post: Het ziet er raar uit, zeker als het een schattig ,zo op het oog niet beperkte 4-6 jarige betreft in een kindvriendelijke omgeving. Interne computer zegt dan Interne computer snapt niets van gemiddeldes, en dat je grotere en kleinere kinderen hebt dan gemiddeld?
Uhhh weleens van schattingen gehoord?

Als ik jouw avond beter maak door een lengte aan te duiden i.p.v. leeftijd wil ik dat best doen
quote:Louise70 schreef op 16 augustus 2016 @ 21:07:

Misschien is het kindje blind...In dat geval. Shame on me
quote:snoopylynn schreef op 16 augustus 2016 @ 21:01:

van mij mogen alle ouders hun kroost aanlijnen tot ze minimaal 18 zijn.En als er geen stroom op staat noemen we het geen tuig maar een halsbandje.
quote:zusters schreef op 16 augustus 2016 @ 22:11:

Uhhh weleens van schattingen gehoord?

Als ik jouw avond beter maak door een lengte aan te duiden i.p.v. leeftijd wil ik dat best doen

Ik zou zeggen doe es een poging lengte aan te duiden, lengte schatten is namelijk best moeilijk en aanduiden op n forum helemaal

Maar.... Nee dat maakt nog niet uit

Jij hebt geen idee hoe oud t kind is en waarom ie in een tuigje loopt.

Wel is ie "te oud" of "te groot". Maar hoe oud t kind is weet je niet, en hij zou ook zo maar 2 of 3 jaar kunnen zijn en meer dan 110 cm.

Of slechtziend. Of doof, das ook lastig voor oma om te roepen dat iemoet wachten bij de straathoek.

Kortom. Je weet weinig van een kind en oma anders dan dat jij t raaaarrrrr vindt. Anders dan gemiddeld.
quote:zusters schreef op 16 augustus 2016 @ 19:49:

Het tuigje an sich heb ik weleens eerder gezien maar het kind zo kort houden dat vond ik nogal een bijzonder gezicht zeg maar. Maargoed, mijn eerste associatie in een autovrij park is , spelen en ontdekken voor kinderen, niet aan tuigje lopen.

Maar idd , ze zullen er vast een goede reden voor hebben.

Parken zijn wel autovrij, maar staan meestal vol met bomen en struiken om je achter te verstoppen, soms zelfs vijvertjes om in te vallen enz. En meestal loopt er in de buurt van een park ook nog een weg waar wel auto's rijden. Ik heb zelf twee jonge kinderen en ik moet regelmatig een sprintje trekken op ogenschijnlijk veilige plaatsen, aangezien peuters geen gevaar zien, watervlug zijn en behoorlijk eigenwijs kunnen zijn. Nou kan ik nog een behoorlijk sprintje trekken, maar dat zie ik niet elke oma meer doen.

En ja, tuigjes vind ik sowieso een beetje vreemd voor kinderen (ook pas één keertje in het echt gezien). Maar deze beschreven situatie vind ik niet echt minder vreemd dan elke andere situatie waarbij een kind een tuigje aan wordt gedaan.
Laat me raden, als oma (of paps of mams of welke verzorger dan ook) het kindje uit het zicht was verloren en er was iets ergs gebeurd, dan stond je klaar met een 'hoe kunnen mensen dit toch laten gebeuren'-topic
Misschien was het spel. Mijn vierjarige zou dat opeens reuze interessant kunnen vinden als ze zo'n tuigje zou vinden (van toen ze anderhalf was en dat tuigje dus wel eens nodig had)." Dan was ik de hond en jij mijn baasje".
quote:zusters schreef op 16 augustus 2016 @ 19:56:

[...]

Nee, eigenlijk niet. Zal de hitte wel zijn

Hitte? Waar?

Mens waar maak je je druk om?

Ik vond tuigjes ook altijd stom, tot mijn jongste kon lopen.

Wie weet waarom dat kind aan een tuig liep, zie wel raardere dingen voorbij komen
Misschien was oma slechtziend en is het een blindegeleidekind.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven