leuke binnenactiviteit voor 1 jarige

20-11-2008 09:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tips gevraagd..

Onze uk wordt dit weekend 1 jaar. En nu wilden we met het gezin met zn drietjes wat leuks gaan doen.

De dierentuin leek ons leuk.

Maar heb het weerbericht gezien, en dat ziet er niet zo gunstig uit voor het weekend.

Wat nu? Heeft er iemand een tip?
zwemmen?

Had er zelf een hekel aan maar mn dochter vond het erg leuk.

(leuk uitstapje met de hele familie ghegeh)

Die van mij was overigens ook al blij met een wandeling in de buggy. Speentje, speeltje en zo kon mama heerlijk shoppen
Hihi, geen tip maar een meelezer. Ons meisje wordt volgende week vrijdag 1 en dan staat ook de dierentuin op het programma

Loopt hij/zij al? Anders is misschien zo'n binnenspeeltuin wel leuk! Ons meisje kruipt nog niet eens, dus dan is dat nog niets
Kinderen van 1 vinden de dierentuin meestal ook niet zo heel boeiend, is mijn ervaring.

De topper bij ons op die leeftijd was het zwembad! De meeste kinderen zijn daar helemaal in hun element en genieten echt van het water en het spelen met papa en mama. Pas als ze ouder worden zijn uitjes zoals speeltuin, pretpark etc. echt genieten voor ze. Fijne dag!
Lente, wandelen is hier inderdaad ook favoriet. Dus: dagje shoppen dan maar, rammetje?
Zet een ballententje in je huiskamer neer en je uk heeft een topmiddag.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
MissMara, ons meisje is ook al helemaal weg van dieren hoor! Ik snap rammetje best, hier is het ook het favoriete uitje. Maar ja, in de regen is het niets.
Dagje shoppen, is ook niet echt lekker als het rotweer is. Of je moet overdekt gaan shoppen maar dan weet ik even geen overdekt winkelcentrum.

Zwemmen misschien een idee..

Hij loopt nog niet, dus zon binnenspeeltuin heeft hij nu nog niks aan.

Dierentuin vind hij denk ik wel heel leuk, veel te zien, hij kan uren turen naar beestjes,plantjes, dus ik denk dat dat wel in de smaak zal vallen.

Nou ja, hopen op droog weer en ondertussen blijf ik hier lezen voor nog meer binnentips!
Als ze van dieren houdt is een kwartier kinderboerderij ook leuk (word je ook minder nat) - ik bedoel eigenlijk dat ze vaak echt niet uren hun aandacht bij de dieren kunnen houden. Een 'dagje' weg is voor een 1jarige vaak best vermoeiend. Maar goed, zwembad is ook erg vermoeiend.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoelang je weggaat MissMara. Lekker wandelen in een dierentuin, ondertussen nog leuke beestjes zien, dat hoeft niet de hele dag te duren. Kan prima in de uurtjes tussen 2 slaapjes in..

En wij wonen er redelijk dichtbij.

Ik zou ook niet uren in de auto gaan zitten, zodat je al met al een hele dag weg bent.

En als we zouden gaan zwemmen dan ook hooguit 1 a 1,5 uurtje.
Goedemorgen,

met een 1-jarige zou ik inderdaad ook kiezen voor bijv. de kinderboerderij en als het regent naar het zwembad.

Dierentuin is best prijzig vooral als je er niet heel lang bent.
Mijn zoontje is inmiddels bijna 20 maanden ,maar de dierentuin is hier altijd erg goed bevallen ,we hebben ook een jaarkaart dus gaan vaak idd maar een paar uurtjes.

Ik weet niet waar jij woont maar wij gaan naar Blijdorp daar heb je ook veel binnen,is echt leuk.

Een binnenspeeltuin zou ik in het weekend met slecht weer echt niet doen!Ik heb een keer die keuze gemaakt en wat een vreselijk iets ,stervends druk en overal springen grote kids rond ook in de peutergedeeltes,maar goed dat is mijn ervaring.

Zwemmen kan ook leuk zijn idd ,maar dan zie ik het verschil niet ,want ik denk dat je kindje zich langer vermaakt (qua tijd) in de dierentuin dan in het zwembad.

Veel plezier met de verjaardag :-D
Zwemmen is maar een half uurtje leuk hoor! Ik weet het uit ervaring, meisje gaat iedere week naar peuterzwemmen met papa. En dat is een half uurtje, meer dan genoeg. Dus niet echt dagvulling

Grappig dat het toch eigenlijk bij de standaard dingen blijft. Blijkbaar is het nog niet mogelijk om met deze leeftijd echt iets speciaals te gaan doen. Maar ja, alles wat ze met papa en mama doen is speciaal toch?
[quote]Supermerel schreef op 20 november 2008 @ 09:55:

Mijn zoontje is inmiddels bijna 20 maanden ,maar de dierentuin is hier altijd erg goed bevallen ,we hebben ook een jaarkaart dus gaan vaak idd maar een paar uurtjes.

Ik weet niet waar jij woont maar wij gaan naar Blijdorp daar heb je ook veel binnen,is echt leuk.

Wilde ik idd ook zeggen. Het Oceanium vinden veel jonge kinderen erg leuk en mooi, daar kan je zo 1 1/2 uur binnen lopen. Dan heb je in Blijdorp de Rivierahal nog, het nieuwe verblijf waar de krokodillen zitten en het binnenverblijf bij de Olifanten. Je kunt best een paar uur binnen je vermaken.
Jaaa, Blijdorp is vreselijk leuk en mooi!

Zo'n binnenspeeltuin is echt afgrijselijk, meer iets voor oudere kinderen. Voor kleuters helemaal geweldig als partijtje. Als ouder: het is er lawaaiig, stinkt naar zweet, plakkerige vloer ivm gemorste limonade en frietjes en vaak ook continu muziek, bijv bij schooluitjes of kinderfeestjes. Dus je moet er van houden.
Is zwemmen niet heel eng voor een 1-jarige als die nog nooit op babyzwemmen is geweest? Ons meisje vond het grote bad in onze badkamer afgelopen weekend al eng toen ze daar voor het eerst in ging...
Met mijn dochtertje zijn we een een paar weken geleden even naar zo'n binnenspeeltuin geweest, ze was toen 10 maanden en ze vond het heel leuk! Al die rennende kinderen, de muziek, de drukte, geweldig juist, toen we binnenkwamen begon ze helemaal te stralen. Met haar verjaardag zal ze waarschijnlijk wel lopen en dan gaan we er weer naartoe. Maar je moet wel een kindje hebben dat er van houdt. Er is een gedeelte voor de kleintjes en daar kon ze lekker kruipen en gaan staan. Ik vind het zelf veel te druk en rumoerig daar, maar goed, het is haar verjaardag .

Zwemmen lijkt me ook heel leuk om te doen, onze dochter vindt het grote bad thuis echt helemaal geweldig. Als ze ziet dat het bad volloopt maar ik moet haar nog uitkleden, begint ze te huilen omdat ze er nog niet in mag . Het zit hier dicht bij elkaar dus misschien gaan we allebei wel even doen.
En wat het is het geworden???

Het weer was wel erg koud en guur hoor :-S
Toen dochterlief anderhalf was zijn we naar de stadsdierentuin in Barceleona geweest. Ze vond het prachtig. Echter na een uurtje was ze zo verschrikkelijk moe van al die indrukken. Het is leuk als het in de buurt is want dan ben je ook zo weer thuis. Onze dochter gaat het liefst naar de kinderboerderij. Lekker overzichtelijk en klein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven