Leuke kinder CD gezocht

06-10-2009 20:57 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Dochterlief (bijna 2) zingt erg graag liedjes, thuis en in de auto.

Hardstikke gezellig natuurlijk, en ik stimuleer het dan ook graag. (en ik zing zelf ook graag mee hoor)

Alleen de kinder CD's die we thuis hebben (Sesamstraat, K3, Liedjes met een hoepeltje erom, gratis Nutricia-cd) kan ik intussen wel dromen. Ben dus op zoek naar leuke kinder CD's.

Ik vind veel kinder CD's zo 'zoet' en daar hou ik niet zo van. Wil dus leuke CD's waar je vrolijk van wordt als je er naar luistert en zin krijgt om mee te zingen en dansen!

Wie heeft er leuke tips?

Bedankt alvast!
Dirk Scheele!

Op de website kun je fragmentjes luisteren.

http://www.dirkscheele.nl
Wij hebben laatst bij de ANWB een kinderliedjes cd gekocht gebaseerd op de ouderwetse disco-krakers. Erg leuk, verveeld (nog) niet.
http://www.bol.com/nl/m/m ... r-jeugd/N/6043/index.html

Hier ook erg veel kinder cd's.

Maar hier zal je vast al gekeken hebben
quote:klap_roosje schreef op 06 oktober 2009 @ 20:59:

Dirk Scheele!

Op de website kun je fragmentjes luisteren.

http://www.dirkscheele.nl

Die dus.

We hebben er op vakantie twee weken lang naar geluisterd en ik ben er nog niet zat van.
Dat wilde ik ook zeggen! Erg leuk Dirk Schele. Korte herkenbare liedjes.

Kinder CD van Karin Bloemen "liedjes uit de oude/nieuwe doos" ook leuk maar wel wat zoet soms. Voor als je dochter een jaar of twee ouder is Papauls Tijgers van Paul de Leeuw. Daar dansen wij de hele kamer op door.

Verzamel CD's van Kinderen voor kinderen vonden mijn kinderen ook al vroeg leuk, nog voordat ze echt begrepen waar de liedjes over gingen.

Succes!
Kinderen voor kinderen
en de kinderliedjes van Klein Orkest natuurlijk, maar die zijn misschien nog wat hoog gegrepen voor een 2-jarige.
De cd's van de musical van Nijntje zijn hier op die leeftijd ook grijsgedraaid.. voor alle 3 de kinderen hier..
Het is welliswaar ook een sesamstraat cd, maar zo leuk! Het zijn de orginele stemmen van Tommy, Ieniemienie, Pino etc. van de orginele liedjes, gecomponeerd door Henny Vrienten (Doe Maar). Echt heel erg leuk.

http://www.bol.com/nl/p/b ... 01004004724497/index.html
Ja, dat vind ik echt.
Dirk Schele is erg leuk!

Wij hebben ook zo'n boekje lievelingsliedjes met CD, maar dat zijn echt de standaard kinderliedjes (roodkapje, poesje mauw, zag 2 beren enz.). Zoon vind die nog wel heel erg lleuk.
De kinderliedjes van VOF de kunst zijn hier een hit. We hebben de cd: 'muziek op schoot' met bekende kinderliedjes en een cd met liedjes van Annie M.G. Schmidt.
Of disney liedjes zijn ook erg leuk!
Samson & Gert

Woezel & Pip (redelijk zoet maar wel fijn voor het slapen gaan)

Jip & Janneke, of beter, Annie MG Schmidt.
Leuke ideeën, bedankt alvast!

Ik ga morgen maar eens even naar de freerecord shop, eerst even luisteren voor ik wat koop, maar ik ga vast en zeker slagen daar!
'Dikkertje Dap' van Annie M.G. Schmidt, gezongen door VOF de Kunst. Leuke liedjes, maar niet zo zoet. Leuk voor kinderen, maar gelukkig ook voor papa's en mama's.
`Lievelingsliedjes` zijn hier echt favoriet.
Boem ratakata is ook leuk.
Er zijn ook CD's van Leonie Sazias: Haasje en Rammelaar. Erg leuk!
quote:Monique_64 schreef op 06 oktober 2009 @ 21:14:

Er zijn ook CD's van Leonie Sazias: Haasje en Rammelaar. Erg leuk!

Hee, die hadden wij vroeger zelf in de auto! Althans, voor mijn jongste zusje.... Toen vond ik het afschuwelijk, als puber.

Ik kon er niet opkomen, maar dat was het, Haasje en Rammelaar!
Hieronder ook een link naar leuke liedjes die veel op campings gedraaid worden. De eerste CD is een kindermusical waarbij ook het hele verhaal op de CD staat.

Bij de eerste twee CD's kun je delen van de liedjes online beluisteren.

http://eendenclub.nl/producten/overzicht

Heel veel luisterplezier
Niet voor in de auto, maar thuis vind ik www.kinderradio.fm, dus af te luisteren via laptop/computer ook wel prettig. Tussen 10-12 peuter-kleuteruurtje. Dat is weer eens wat anders.

Zoon van net 2 vindt het ook erg leuk.
Jip en Janneke of alfred jodocus kwak (1979 editie)

De laaste heb ik net nogvooren verjaardaggegeven aan een 3 jarige en die vindt hem geweldig.

Die cd van VOF de kunst waar bezzzz het over heeft is trouwens ook heel leuk.
Ik heb hier een zelf gebrande cd met allemaal begin-tunes van kinderprogramma's van tig jaar geleden tot nu. Dus met Zwiebertje, Film van Ome Willem en Pipo de Clown maar ook Mega Mindy en Kabouter Plop. Een heleboel liedjes kende dochter niet maar ze vindt ze wel heel leuk.

Peuters vinden idd Dirk Schele erg leuk (ik zelf wat minder)
De kinderradio ben ik nu naar aan het luisteren en is echt leuk. Morgenochtend eens kijken of mijn dochters het daar ook mee eens zijn.

Vof de kunst vind ik leuk en disney heeft ook geweldig leuke liedjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven