Leuke traktatie voor groep 6?
vrijdag 10 januari 2014 om 14:37
Mijn zoon wordt binnenkort 10 en zit in groep 6. Wat is een leuke traktatie voor deze leeftijdsgroep (of ouder)?
Ik vind het wel leuk om er wat aandacht aan te besteden. Ik heb al veel verschillende dingen gedaan. Cakjes met marsepein en een ouwelplaatje van hun favoriete dier/held etc deden het altijd goed. Vorig kaar heb ik zelf popcorn gebakken en in die bakjes van Hema verpakt. Superleuk maar me een beetje verkeken op de hoeveelheid werk (voor 33 kids)!!
Ik had gedacht om frietcake te doen in plastic frietbakjes, maar ik kan er geen 35 op een blad kwijt, neemt teveel plek in. Gaat 'm niet worden (ik ga geen 2x lopen).
Wie weet er iets leuks?
Ik vind het wel leuk om er wat aandacht aan te besteden. Ik heb al veel verschillende dingen gedaan. Cakjes met marsepein en een ouwelplaatje van hun favoriete dier/held etc deden het altijd goed. Vorig kaar heb ik zelf popcorn gebakken en in die bakjes van Hema verpakt. Superleuk maar me een beetje verkeken op de hoeveelheid werk (voor 33 kids)!!
Ik had gedacht om frietcake te doen in plastic frietbakjes, maar ik kan er geen 35 op een blad kwijt, neemt teveel plek in. Gaat 'm niet worden (ik ga geen 2x lopen).
Wie weet er iets leuks?

vrijdag 14 februari 2014 om 10:41
Deze lijkt me wel leuk http://www.knutselidee.nl/verjaardag/biertje.htm en op deze pagina staan er nog meer http://www.knutselidee.nl/verjaardag/verjaard.htm
Ik was toen ook het meest blij met een zakje chips, maarja. Je zou (als je het tussendoor kunt brengen) ook minipizza's kunnen bakken. Appelflappen/cupcakes/slagroomsoesjes/tompoezen enz. kunnen ook, de eerste 2 daarvan kun je zelf maken
Ik was toen ook het meest blij met een zakje chips, maarja. Je zou (als je het tussendoor kunt brengen) ook minipizza's kunnen bakken. Appelflappen/cupcakes/slagroomsoesjes/tompoezen enz. kunnen ook, de eerste 2 daarvan kun je zelf maken

vrijdag 14 februari 2014 om 12:17
vrijdag 14 februari 2014 om 16:33
De eierkoek frites met abrikozenjam als mayonaise en aardbeienjam als ketchup in fritesbakjes en vorkjes van de snackbar waren een groot succes, maar wel in groep 3......
In groep 4 heb ik een zakje gevuld met een vlinder van spyroflor, voor de jongens was het een vogel, een stuiterbal en van die koekjes met chocolade ertussen (je kent ze wel, je haalt er een koekje vanaf en likt lekker die chocolade eraf).
Het maximale wat ik aan een traktatie uitgeef tot op heden is een euro.
Straks in groep 5 zal ik eens gaan kijken voor zo'n snoeptaart, is ook wel leuk en daarna zal al dat speciale niet meer hoeven en het zakje chips volstaan.
Voor de juffen had ik na jaren gewoon een boterkoek of cake nu ook eens geknutseld met dochter. We hebben van die kokertjes Droste chocolade gekocht, die zitten dan per stuk verpakt. Dus een chocolaatje en een theezakje samen in cellofaan met een kleurig lintje en klaar. Ik moet zeggen, of ze het nou leuk vonden of niet, wij vonden het leuk en best origineel.
In groep 4 heb ik een zakje gevuld met een vlinder van spyroflor, voor de jongens was het een vogel, een stuiterbal en van die koekjes met chocolade ertussen (je kent ze wel, je haalt er een koekje vanaf en likt lekker die chocolade eraf).
Het maximale wat ik aan een traktatie uitgeef tot op heden is een euro.
Straks in groep 5 zal ik eens gaan kijken voor zo'n snoeptaart, is ook wel leuk en daarna zal al dat speciale niet meer hoeven en het zakje chips volstaan.
Voor de juffen had ik na jaren gewoon een boterkoek of cake nu ook eens geknutseld met dochter. We hebben van die kokertjes Droste chocolade gekocht, die zitten dan per stuk verpakt. Dus een chocolaatje en een theezakje samen in cellofaan met een kleurig lintje en klaar. Ik moet zeggen, of ze het nou leuk vonden of niet, wij vonden het leuk en best origineel.
vrijdag 14 februari 2014 om 16:43
Toen mijn zoon 9 werd heb ik carrot cupcakes gemaakt en die schenen een dikke hit te zijn, want laatst begon er spontaan een moeder die ik verder nauwelijks ken over, en hij is alweer bijna jarig.
ik weet ook nog niet wat mijn zoon gaat trakteren, maar zie nog niet echt leuke tips in dit topic (ben halverwege met lezen).
ik weet ook nog niet wat mijn zoon gaat trakteren, maar zie nog niet echt leuke tips in dit topic (ben halverwege met lezen).
Am Yisrael Chai!

vrijdag 14 februari 2014 om 17:12
Fascinerend topic. Hier ( is niet in Nl) is de instructie voor traktaties eenvoudige cake of koek. En dat is dus wat iedereen doet. Meestal plakjes appelcake, chocoladecake of gewoon cake. Als je je extreem wil uitsloven kun je cupcakes bakken maar dat is toch wel het meest extravagante wat er al voorbij is gekomen. Nog nooit iemand horen klagen dat het niet goed, lekker of bijzonder genoeg was. In de prullenbak gooien vind ik gewoon onbeschoft.
Snoepzakken en cadeautjes zijn hier verboden en mag de jarige meteen weer mee naar huis nemen. Wat een heerlijke rust, weer een onderwerp minder om je druk over te maken.
Snoepzakken en cadeautjes zijn hier verboden en mag de jarige meteen weer mee naar huis nemen. Wat een heerlijke rust, weer een onderwerp minder om je druk over te maken.
vrijdag 14 februari 2014 om 20:18
Hihi wat grappig om te lezen dat veel van jullie denken dat kinderen vanaf groep 5 alleen maar chips of cake willen. Ik sta zelf voor de klas in de bovenbouw en daar komen genoeg andere traktaties voorbij die gewoon opgegeten worden en niet in de prullenbak verdwijnen. Denk aan zoenen als pinguin, fruitspiesjes met spekjes ertussen, cakeje omgetoverd tot hamburgertje in een mooi papiertje, klein zakje snoepjes, potloodje met gum erbij (ook gewoon te gebruiken in de klas), chocoladereepje met fotowikkel (zelf gemaakt) en zo kan ik nog wel even door gaan. En wat betreft de traktatie voor de leerkrachten ben ik het wel met een aantal hier eens dat wij graag ook iets anders zien dan chocolade, koek of cake. Mooi zakje met theezakjes of koffiepads (en ja dat vinden we leuk), cup a soup (voor bij de lunch bijvoorbeeld), een leuke pen, etc.
Genoeg ideeën lijkt mij.
Genoeg ideeën lijkt mij.
Home is where the heart is.