* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Hoera de kraamzorg is me niet vergeten Maar ben toch blij dat ik even gebeld heb, zij vond het ook helemaal niet erg -gelukkig-. Als het goed is, hoor ik vanavond of morgen wat van ze...

Spannend Luus, bij jou is het voorwerk dus ook al begonnen...Ik heb ook al eens gedroomd dat ik aan het bevallen was, maar geen pijn voelde...ik teken er voor

Pien, groot gelijk heb je dat je bij verschillende KDV's in gaat schrijven...als je in eerste instantie maar een plek hebt, dan kun je later altijd alsnog overstappen...

Vervelend voor South dat ze geen internet heeft, maar ook voor ons...hoe moet dat nou
Nou ik hoefde niet te blijven Zijn dus waarschijnlijk voorweeen en het kan doorzetten en het kan ook van niet Kortom, niks wijzer. Kindje ligt wel heel laag volgens de VK dus er gebeurt in ieder geval wat van binnen. Bij de buikcontrole vond ik het ook heel vervelend voelen en toen zei ze dat mijn baarmoeder dus echt geprikkeld is en `aan het werk`. Maar het zegt dus allemaal nog niks. Maar die ziekenhuistas staat klaar iig

Ik heb ook jouw idee over bevallen hoor Laal, maar mijn lief wil sowieso naar het ziekenhuis.
Hihi Mard, spannend. Niet gek ook dat et voorwerk begonnen is, het is ook nog maar 18 dagen tot je uitgerekende datum immers. Heb je voor de rest ook alles klaar Mard?

Ik heb echt het gevoel alsof ik nog 100 dingen moet doen en het allemaal veel te langzaam gaat. Heb net wel de thermometers besteld en zullen morgen bezorgd worden. Eveneens die gave ventilator besteld. Ik heb indd weinig zin om naar de g*mma of prax*s te rijden en daar te zien dat ze allemaal uitverkocht zijn (zoals laal had).

Zo, heb flink lang in het voetenbadje gezeten, maar mijn voeten zijn niet geslonken. Zijn zelfs dikker nu! Ook onder mijn voetzolen is het opgezwollen, staat bol onder mijn voeten zeg maar, loopt rete-onhandig en is best een beetje pijnlijk. Heb je dat ook Duft? Onder je voetzolen?

Komt trouwens niet van het badje, want dat had ik gisterenavond ook al. Maar het badje heeft het wel nog een tikkie verergert nu.

Ik heb ze net ingesmeerd met chinese munt en mandarijn balsem en ga nu iig met de voeten horizontaal. Ik denk dat ik maar een spelletje ga spelen op de pc ofzo... anders ga ik toch maar andere dingen doen en staan mijn voeten straks écht op exploderen.
Mard toch vind ik het wel spannend hoor. Maar goed vooralsnog blijft het dus afwachten...wel knap dat ze kon voelen dat je bm "actief" is...

Luus, hoe is het met je pootjes?

Verder ben ik erg in de relaxstand vandaag, echt veel te warm om druk te doen.

Over een uurtje naar de VK en vanavond zwangerschapscursus Toch veel te warm om actief te doen! Het was vorige week al zo belachelijk warm in dat hok...
quote:mardjen schreef op 02 juli 2009 @ 12:37:

Ik heb ook jouw idee over bevallen hoor Laal, maar mijn lief wil sowieso naar het ziekenhuis.Mijn lief trouwens ook...en ook ik ben een beetje gevallen voor de charmes van Bea hoor...daarom ben ik nu ook weer aan het twijfelen.
Gaaaaaaaaaaaap.

Heb dus bijna 3 uur liggen pitten, het is toch wat. Heel mijn dag is weg, maar oeh, wat was het lekker!

@Laal, ik zou de keuze van ZH of thuis gewoon laten voor wat hij is. Ik moest zelfs in het ZH bevallen, maar beviel uiteindelijk thuis. De VK kwam bij volledige ontsluiting, geloof me, dan neem je echt geen enkel risico om alsnog in de auto te bevallen Ook als ze een uur eerder was gekomen had ik no way jose nog verplaatst willen worden, terwijl ik pertinent niet thuis wilde bevallen. Dus je weet het niet. Gewoon lekker op het laatst beslissen en de inschrijving laten staan...

@Luus, mijn onderkantje (van mijn voeten ) is ook helemaal dik. En knalrood en als je er op drukt zie je witte puntjes, hartstikke supersonisch. En of ik nu lig, sta, loop of zit, het gaat ook gewoon niet meer weg...

@Mard, fijn dat het voorwerk begonnen is. Wel jammer dat de 5 cm nog niet gehaald is, maar dat zal wel snel volgen

Het is nog steeds zo heet. Zit maar binnen, slaat toch ook nergens op. Misschien vanavond toch maar even een ijsje eten op het strand om nog iets van de zomervreugde te ervaren, want momenteel lijk ik wel een kluizenaar. Gelukkig ga ik morgen met een vriendinnetje koffie drinken, want rustig aan doen is leuk, maar ik ben ernstig toe aan een sociaal leven, dus vanaf volgende week komt er weer wat meer beweging in.
Sjonge Duft, die voeten he? En maar binnen zitten. Same here hoor. Normaal zou ik écht uren in de zon een boek liggen lezen oid, heeeeerlijk! Maar ik zie telkens er tegenop dat ik naar buiten moet om boodschappen te doen. Mijn auto staat ook telkens in de volle zon geparkeerd en toen ik nét instapte was het 39graden in dat ding... gelukkig heb ik een snelle en goede airco!

Oeeh lekker morgen koffie drinken met een vriendinnetje. Weet je wat ik heel graag wil, al de hele week? Zo'n enorm groot glas ijskoude koffie!!! Frappé!!!! Olé Olé!

We gaan zo mijn fiets ophalen als lief thuis komt. Niet dat ik fietsen heel erg comfortable vindt momenteel... maar dan issie er alvast!
Ik heb gister Frappe gemaakt, was echt heel simpel Luus. Gewoon vanilleijs, en 3 koppen sterke espresso erdoor. In de blender en klaar! Kan ook met melk en ijsblokjes, mmmmm.

ja joh, normaal zat ik ook uren in de zon, maar nu...
Hey, is het zó simpel?

Tis dat ik net naar de appie ben geweest, maar dan ga ik ook even vanilleijs halen morgen! Ik kan moeilijk mijn raketjes gaan blenden.
Weet iemand nog leuke online spelletjes?

Ik ben een beetje uitgekeken op mijn world of warcraft, rollercoaster tycoon en isketch (online pictionary).
Wat was het net gezellig hier.

Duft wat een goed recept voor zo'n ijskoffie.

En wat hebben jullie toch een gekke pootjes. Maar vooral heel vervelend natuurlijk.

Laal die beslissing thuis of ziekenhuis gewoon loslaten. Je ziet wel hoe het loopt.

Mard fijn dat de vk je nog wel naar huis liet gaan. Maar dit gaat natuurlijk niet lang meer duren. Net als bij Luus denk ik.

Ik heb even buiten gehangen op de fatboy met wat gekregen tijdschriften. Mijn boek is zo leuk dat ik het uitlezen aan het uitstellen ben.

Ik mag nooit meer zeggen dat ik niet misselijk ben trouwens. Pfffff. Het zuur staat me hoog. Had daarnet ook de hele tijd buik en rugpijn. Beetje menstruatie achtig. Niet echt een goede dag dus. Maar doe maar rustig aan. Het is bijna ATWT tijd
Luus, bestaat er online Pictionary?!!? Ga ik eens opzoeken, leuk!

Ik hou normaal niet van koffie, maar wel van ijskoffie (als 'ie maar zoet genoeg is ). Kan het ook met chocolade-ijs (dat hebben we in de vriezer)? Vast wel, wordt een een mocco-frappé.

Mard, wat spannend allemaal zeg, al dat gerommel.

Laal, dat was ook steeds mijn houding hoor: ik zie wel op het moment zelf of ik naar het ziekenhuis wil. Al had ik wel de intentie om thuis te bevallen. Je weet toch echt niet van tevoren hoe je je op dat moment voelt. Ik had met 2 cm ontsluiting al geen zin meer om naar de verloskamer te lopen vanaf de kraamafdeling (ben lekker op bed blijven zitten, daar zijn die wieltjes toch voor?). Maar voor het zelfde geld had ik nog appeltaarten staan bakken thuis.

Maak je geen zorgen, als het eenmaal is begonnen ben jíj degene die de beslissing neemt. Je gaat dan echt wel af op je gevoel. Ik vind dat trouwens zo mooi, dat je tijdens een bevalling toch voor 90% op je intuïtie drijft. Ik was in elk geval alle handige tips en trucjes (zoals Caat zei: kaken ontspannen) vergeten. Je doet gewoon wat het beste voelt op dat moment.

Wat ik trouwens een heel fijne tip vond toen de weeën waren begonnen, was te gaan douchen. Dat werkte bij mij erg stimulerend en die warmte was erg fijn.

Over warmte gesproken, wat is het heet hè vandaag. In huis is het nu 28 graden en het voelde gewoon koel aan toen ik binnen kwam, kun je nagaan hoe warm het buiten is.

Ik heb heerlijk poezelige voetjes en een rozig hoofd van de zon (en de rosé die naast me staat). Was een geslaagde dag. Halve dag in het park gelegen met krant en tijdschrift en zelfs nog even een tukkie gedaan. Daarna naar de pedicure (mét massagestoel), toen boodschappen bij de Turkse super (waar ik dus ook al 6 weken niet was geweest, want te ver om te lopen) en toen Sproetekind weer opgehaald. Ik had hem slapend achtergelaten en kreeg hem ook weer slapend mee. Hij had wel gejammerd hoor, tussendoor, maar het was dus heel goed gegaan en zeker voor herhaling vatbaar.

Ik moet er nog maar even van profiteren, m'n moeder om de hoek (wat dus ook z'n voordelen blijkt te hebben ).
Goed zo Sproet, jouw verwendag klinkt heerlijk. Hoewel zo'n hele poos in de zon moet ik even niet aan denken.

Vind je moeder al dat oppassen ook niet geweldig?
Liefjes, even heel snel...jullie begrijpen me verkeerd Dat is nu ook de bedoeling. Ik heb me alvast ingeschreven in het ziekenhuis, maar de daadwerkelijke beslissing maak ik op het moment suprême (tenzij medisch noodzakelijk uiteraard)...dit is voor mij de beste beslissing...nu hoef ik nergens tussen te kiezen en zie ik wel hoe het allemaal loopt.

Nu weer rennen naar de zwangerschapsgym

XX
Sproetie, klinkt als een zeer geslaagd dagje!

We kunnen wel een keer samen online pictionary spelen? Dit is de link: www.isketch.net

Log ik wel in onder deze nickname en dan pakken we gewoon beiden dezelfde room (dutch easy ofzo).

Roep maar als je eens wilt spelen. Ik vind het leuker om het met bekenden te doen nl, dan in mijn up met onbekenden.

Heb mijn lief net in de stad afgezet bij de fietsenwinkel. Nu is de lieverd op mijn nieuwe fiets terug naar huis aan het fietsen.
Sproet, dat klinkt zeker als een geslaagde dag!

Ik krijg het hier in huis ook niet bepaald koel helaas; toen ik thuiskwam stond 'ie op 29 graden en nu op 28,5. Schiet lekker op dus
Hier is het voor het eerst ook echt heet! Heb vanmiddag een paar uur geslapen en werd helemaal bezweet wakker. Ik weet dan ook niet wat het beste is, gordijnen en ramen dicht op het heetst van de dag of gordijnen dicht en ramen open...

Nu staat alles tegen elkaar open en waait het in ieder geval lekker.

Ik ben even een lijst aan het maken voor de geboortekaartjes. Geen idee hoe dat werkt, maar ik ga me storten op excel, volgens mijn vriend google is dat de handigste manier.
Haha Mard, ik heb ook een adressenbestand gemaakt in excell voor de geboortekaartjes.

Heel toevallig ben ik ze nú aan het overschrijven op de geboortekaartjes. Ik heb alleen de lijst van lief nog niet. Ik heb jullie namen enkel op de enveloppen geschreven btw. Geen partners. Had het nl rechtstreeks van de groep overgenomen.

Trouwens ook erg handig dat ik nu eindelijk eens een goed adressenbestand heb van alle familieleden/vrienden en kennissen.
Niet om het één of andere cliché te bevestigen, maar ik heb net bijna een hele pot augurken leeggegeten.

Sproetje, wat heerlijk! Echt wel dapper dat je sproetekind al bij je moeder durft achter te laten en ook heel fijn dat het goed ging en je moeder het ook leuk vond. Goed hoor, dat je weer een beetje aan jezelf denkt.

Vandaag was de eerste dag dat ik de hitte ook écht niet trok hoor. Hoogzwangere meisjes, ik had HÉÉL veel medelijden met jullie. Onze schuifdeuren naar de tuin kunnen niet gerepareerd worden dus drie weken lang kan er beneden helemaal niets open, behalve de voordeur. HEEEEET dus. Vergadering was OK vanmorgen, maar 's middags thuis stortte ik echt in, ook omdat elevmeisje al vroeg wakker was geworden vandaag (6 uur). Ik weet niet of dat nou echt met zwanger zijn te maken heeft of gewoon met die allesverzengende hitte. Nog één dagje en dan wordt het weer koeler, toch?

Sooooouuuuthje, waar ben je toch? Duft, jij had gehoord dat ze nog niet lag te bevallen toch? Hoeveel dagen is het geleden dat je voor het laatst iets gehoord hebt? Elevmeisje ligt haar maag omhoog te hoesten, ik ga er even heen.
Jaaaa....nog 1 dag en dan wordt het beter! Dit is echt te...ook hier is het in de woonkamer nog 28 graden. Je moet er toch niet aan denken dat je met zulke hitte moet gaan bevallen...

Bij de VK vanmiddag was alles weer in orde! Onderdruk was 80...hield zich dus erg netjes bij deze hitte volgens de VK. Baby deed het goed, dus ik ook blij. Ik heb aan de VK gevraagd of dat zij het gewicht van de baby kon inschatten...ze had net aan mijn buik gevoeld...zegt ze: hmmm...ik denk gemiddeld, 7 of 7,5 pond bij geboorte. Volgens man was dit ongeveer mijn gezichtsuitdrukking

De VK vroeg of dat ik verbaasd was, want ik uitte een kreet van verbazing ...ik kon alleen nog maar stamelen over iets van 6 pond ofzo

Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat ze gewoon het gemiddelde geboortegewicht van een baby heeft genomen en dus niet specifiek deze baby...althans dat hoop ik. Allerbelangrijkste is natuurlijk een gezonde zoon...alleen die 7 of 7,5 pond zag ik even niet aankomen
Oh, wat ben ik een vréselijk lieve moeder, heb net mijn ventilator aan het kind afgestaan. Nou ja, niet kunnen slapen van de hitte is ook wel nog veel erger dan gewoon zitten in de hitte, en bij haar kan ook niets open omdat ze alleen een deur naar het dakterras heeft, waar ze dus naar buiten kan vallen, die moet dus dicht zodra ze naar bed gaat. Volgens de babyfoon is het 30 graden op haar kamer.

Mientje, hoe is het bij jou? Hoe was je tentamen nou afgelopen, hebben ze de sleutel inmiddels geplaatst? Morgen weer echo! Leuk!

Mardie, meisje, is het nou echt begonnen?? Ik vond het zo spannend om te lezen vanmiddag. Jij mocht toch alleen thuis bevallen als je op de keukentafel ging liggen van je verloskundige, of was dat Pien?

Ik zou me maar niet te druk maken over wat ze zeggen van je huis en het stromend water enzo, Pien. Ze zullen je vast niet dwingen te verhuizen.

Superfijn trouwens dat je nu nog een kdv hebt gevonden waar je heel blij van werd. Ging Pienman mee naar al die zaken of laat hij dat aan jou over?

Bengie, nog maar een paar dagen tot de echo, zo spannend. Echt goed gepland met die vakantie ervoor, dan zit je misschien toch minder te stressen op het forum of thuis en gaat de tijd vast ook sneller voorbij.

Luusepuus, heb je die zoon van jou er nog niet uit kunnen kletsen? Kijk af en toe anders gewoon even of er niet een voet naar buiten steekt, hij moet toch doorhebben dat het voor mama beter is om gewoon maar te komen? Diep respect dat je nog zo vrolijk blijft met alle toestanden als olifantenenkels, ongelofelijke buik, niet meer kunnen liggen, zitten, staan of lopen en natuurlijk die vreselijke hitte. Echt meisje, ik heb met je te doen. Dat kan maar beter een heel leuk kind worden.

Voor duft geldt hetzelfde natuurlijk, maar DOE JE WEL RUSTIG AAN? Want ik geloof er niets van. Je hebt weer een sociaal leven nodig? Hoogstens bezoek dat zelf drinken uit de koelkast haalt (ook voor jou) en een voetenbankje aangeeft met een kussentje erop. Andere vormen van sociaal leven zijn streng verboden.

Chiekepiek, houd je het nog een beetje vol? Schattig als je aand e buitenkant zo'n been heen en weer ziet gaan hè? Krijg je echt het gevoel van dat iets buitenaards je lijf heeft overgenomen. Ik kan daar alweer zo naar uitzien. Wat een geweldige jurk trouwens op die foto! En prachtige buik!!!

Laaltje, ben je nog braaf gegaan vanavond? Zal wel rustig zijn geweest. Meisje toch, even een eindje gaan fietsen en de keuken uitsoppen. Dat verlof is niet voor niets hoor! (Nee, niet om de grote schoonmaak te houden.) Komt man nu wel gewoon elke dag thuis uit zijn werk, ja toch? Het is vast gezellig voor de verandering om zeker te weten dat hij nu even niet weg gaat.
hahaha, laal, ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben dat ze gewoon een gemiddelde noemde. Maar is het niet zo dat jij op een kleine baby rekent door je bescheiden buik? Want dat zegt lang niet altijd wat hè..

Neeeeeeempie, meisjelief, hoe gaat het? Is de vakantie nou nóg niet begonnen? Nou ja, vakantie, dan moet er geklust worden natuurlijk (die foto's! ), maar dan hoef je in elk geval geen vijf dingen tegelijk meer. Kun je niet met man afspreken dat jij het afstylen doet, zoals dat in van die tv-programma's altijd gaat?

Caatje, hoe houdt MiniCaat zich onder de warmte vandaag? Kan me goed voorstellen dat je je rot schrok gisteren, je denkt toch snel het ergste en hij kan ook nog niet zeggen wat er is natuurlijk. Dat moet je 'm maar snel leren. Is veul handiger, hoor. Begin je nou aankomende week vrijdag weer, ja toch? Of morgen??

Oh ja, Laal, mijn eerste verloskundigenafspraak mag wel in het schema: 15 juli. Echt jammer dat ze dan nog niet naar het hartje luisteren, ik had het gehoopt! Misschien moet ik ook zeggen dat ik niet precies weet hoe lang ik zwanger ben, krijg ik misschien een extra echo. (uh, oh ja, ze hebben bij mijn praktijk geen echo-apparaat)
quote:elev schreef op 02 juli 2009 @ 21:23:

Maar is het niet zo dat jij op een kleine baby rekent door je bescheiden buik? Want dat zegt lang niet altijd wat hè..

dat deed ik wel... Lief en ik waren beide 6 pond bij geboorte...en daar was ik dus eigenlijk ook gewoon min of meer van uitgegaan, hoe naïef...

En arm Elevmeisje, zo warm op haar kamertje! Maar goed nieuws! Morgen gaat het regenen!

15 juli it is...ik ga het zo gelijk even aanpassen En ik kreeg toen ook een echo omdat ik niet exact wist hoever ik was, door die tussentijdse bloeding kon het 2 weken schelen. Jammer dat je dat smoesje niet kunt gebruiken Waar moet je dan heen voor een echo? Ziekenhuis?
Als jullie allebei licht waren zou dat wel weer wat kunnen zeggen. Maar de omvang van je buik niet. Volgens mij is het trouwens belangrijker of je kind een groot of klein hoofd heeft, wat bevallen betreft. Dat lijfje is sowieso een peuleschil als dat hoofd er eenmaal uit is.

Voor een echo moet ik naar een echocentrum hier een minuut of twintig vandaan. Als er een medische aanleiding is moet je geloof ik gewoon naar het ziekenhuis afd gynaecologie, maar voor de gewone termijnecho's enzo niet. Ik weet exact wanneer ik laatste keer ongesteld werd, dus geen twijfel mogelijk. Helaas, zou ik bijna zeggen. Nee hoor, ik heb vorige keer ook maar 2 echo's gehad en als er niets mis gaat zal dat dit keer ook wel zo gaan. Ik kan me er wel erg op verheugen om het elevmeisje te vertellen en haar een echofoto te laten zien, want die kent ze ook van zichzelf. 'Toen zat ik nog in jouw buik' zegt ze dan.
Zal je net zien dat ons kindje 7,5 pond weegt en een groot hoofd heeft

Volgens mij heb ik in totaal 4 echo's gehad, ik vond het al veel inderdaad. Eentje bij de VK, toen een om termijn te bepalen, een voor de nekplooimeting en een 20-weken echo En wat lijkt het allemaal alweer lang geleden zeg...

Weet Elevmeisje al dat ze een broertje of zusje krijgt. Of om even in verschrikkelijk jeuktermen te spreken een "brusje" :puke:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven