LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Heeeee Chicaatje, je bent er weer, wat leuk!

Jullie vakantie klinkt zalig, en zo te horen hebben jullie geen last gehad van noodweer, gelukkig maar

Klinkt inderdaad alsof minicaat een flexibel jochie is, maar eigenlijk wisten we dat al natuurlijk.. je hebt maar geluk!

Neem, lekker geplast? En de kat al gespot? Slim beest hoor, heeft ie vast van zijn mama

Laal, ik snap je zenuwen wel hoor! Maar je zult zien dat het meevalt; tenslotte is zijn mama erbij om hem te troosten

Ik heb mijn vuurdoop als mama vandaag, man is weer aan het werk dus dit is mijn eerste dag samen; ik vind het eerlijk gezegd nog knap tegenvallen

Vanacht amper geslapen; ik heb alle voedingen alleen gedaan zodat man uitgerust naar zijn werk kon. Zul je zien; waar zo normaal snel inslaapt na een voeding was ze nu steeds nog 45 min. wakker. Heb dus 3 uur geslapen denk ik, en dan ook nog in hapjes". Vanmorgen tussen 8 en 2 heeft mevrouw non-stop gejengeld (en nog 3 keer gedronken), met als gevolg dat ik dus geen middagdutje heb gedaan (en zij ook niet), en nog in mijn joggingbroek op de bank zit. Ze is nu net (10 min geleden) ei-de-lijk in slaap gevallen, en nu ben ik over mijn slaap heen

Man is rond 5 uur thuis, ik ga denk ik bij de voordeur wachten om hem zijn dochter bij thuiskomst metéén te overhandigen

Best nog pittig zeg...

(wel nog steeds geweldig hoor , maar dat het zó intensief kon zijn had ik vooraf toch wel ietsje onderschat zeg ik eerlijk )
Wauw Caat klinkt als een geweldige vakantie. En ik vond het ook superleuk om te lezen dus geeft helemaal niks die monsterpost.

En ik bedenk me opeens dat ik eigenlijk maar heel weinig over onze reis heb verteld behalve dan dat het heel gaaf was.

Het 'probleem' is ook wel dat er eigenlijk geen beginnen aan is want we hebben zo veel gezien en meegemaakt.

Maar goed jullie vakantie klinkt echt heerlijk. En ook voor miniCaat. Wat een kanjer is het toch!!

Chiek ik vind het heel lief en aandoenlijk om jouw dagverslag te lezen. En ook heel eerlijk. Fijn dat je daar zo open over bent. Het klinkt ook best heftig inderdaad. Maar volgens mij doe je het keigoed. Beetje jammer van je slaap inderdaad. En ik moest erg lachen om jouw idee om met baby bij de voordeur Chiekman op te wachten.

Maar nogmaals volgens mij heb je het prima onder controle en mag je trots zijn op jezelf.
Iedereen denk ik Chiek En ook al ben je nu niet meer zo moe, ga gewoon maar liggen, rust je ook van uit.
Als ik uit het raam kijk zie ik mensen lopen (aangekleed en ik neem aan ook gedoucht ) en dan denk ik bij mezelf: "Hoe dóen ze dat?!?! Ik ga er maar vanuit dat het echt wennen is..

Maar hoe doen jullie dat met douchen als jullie alleen thuis zijn? Ik durf haar dus niet zo goed alleen te laten, als er iets gebeurt (of als ze gaat huilen) kan ik moeilijk bloot de woonkamer inlopen, al druppelend... En bovendien douche ik dan ook niet lekker, wetend dat ze elk moment wakker kan worden.

Mén, ik had nooit gedacht dat ik zo moeilijk kon doen over zulke simpele dingen. Een jaar geleden had ik gewoon gezegd "nou, dan huilt ze even, daar gaat ze heus niet dood aan" En nu durf ik het gewoon niet zo goed
Zo, ben ik weer. Er ligt weer wat kleding in de kast.

Pfff. dacht dat er geen einde aan kwam.

Ja, dat was Ronda inderdaad Sproet. Wat een schitterend dorpje/stadje zeg. Andalusie is echt super inderdaad. Wil zeker nog terug, want met zo'n kleintje zit je toch aan de slaaptijden vast en gaat het allemaal wat moeilijker. En ja, Minicaat is een erg makkelijk kind, maar alleen als hij genoeg slaap kreeg. In Sevilla trok hij het echt niet meer en moest Caatman hem op de arm en fles geven anders wou hij niet eens drinken. Echt heel hard krijsen. Arm kind en je zag alle andere toeristen kijken en dan voel ik me gelijk zo'n slechte moeder. Word er dan ook meganerveus van.

Oh en wat betreft de regels wat betreft meenemen van wagens en maxi cosi's. Wij vlogen natuurlijk met transavia en die zijn echt supermoeilijk. Alleen een paraplubuggy mag mee naar de gate. Zo'n wagen als die wij nog hebben, die moet je gewoon inchecken, terwijl zo'n beetje alle andere luchtvaartmaatschappijen je de hele wagen laten meenemen tot aan de gate. Dus denk dat het voor jullie een stuk makkelijker word hoor. En minder kans op beschadiging. Want op de terugvlucht is er met onze wagen wel iets beschadigd. Niet heel erg, maar hij is wat krom aan 1 kant en nu klapt ie minder makkelijk uit en draait het rechtervoorwiel soms boven de grond en niet meer op de grond.

Dus dat was wel behoorlijk kaa uu tee. Maar ja, nu gaan we kijken of we het met de garantie kunnen regelen.

Pien; Ben toch heel benieuwd, maar snap heel goed dat je dan blijft vertellen. Leuk dat jullie zo'n gave reis hebben gehad.

Chiek: Haha, wat schrijf je toch leuk over je eerste dag. Maare.. je doet het hartstikke goed hoor. Zo'n eerste dag alleen is ook zo verschrikkelijk zwaar. Weet dat ook nog wel. En hey, jij doet het toch echt beter dan ik. Zo rond deze tijd hing ik huilend met manlief aan de lijn dat ik zohon slechechte moeder was en dat ik het eeeeeeeeecht niet alleen kon.
Oh, zie je reactie tegelijk met de mijne. Tja, hoe doe je dat. Je moet er gewoon even doorheen. Vond dat ook heel moeilijk en kon er totaal niet tegen in het begin. En toch moet je het gewoon even doen hoe moeilijk het ook is en het went vanzelf. Vaak ging ik douchen zodra Minicaat weer op bed lag en sliep. En bij jou komt dat ook heus nog wel, maar jullie moeten er eerst meer ritme in krijgen en dat komt echt vanzelf goed. Maar deze week gaat vooral heel zwaar zijn omdat je voor je gevoel nooit je handen vrij hebt en continu je oren gespitst houdt of je iets hoort of niet enz.. Komt goed.
quote:chica1978 schreef op 05 oktober 2009 @ 15:19:

Als ik uit het raam kijk zie ik mensen lopen (aangekleed en ik neem aan ook gedoucht ) en dan denk ik bij mezelf: "Hoe dóen ze dat?!?! Ik ga er maar vanuit dat het echt wennen is..

Maar hoe doen jullie dat met douchen als jullie alleen thuis zijn? Ik durf haar dus niet zo goed alleen te laten, als er iets gebeurt (of als ze gaat huilen) kan ik moeilijk bloot de woonkamer inlopen, al druppelend... En bovendien douche ik dan ook niet lekker, wetend dat ze elk moment wakker kan worden.

Mén, ik had nooit gedacht dat ik zo moeilijk kon doen over zulke simpele dingen. Een jaar geleden had ik gewoon gezegd "nou, dan huilt ze even, daar gaat ze heus niet dood aan" En nu durf ik het gewoon niet zo goed

en tegelijkertijd.

Echt waar Chiek!!!! Je vindt het misschien zelf niet echt geestig maar je schrijft het zo leuk (vooral dat over dat douchen). Ik zou ook geen idee hebben hoe je dat precies moet timen en regelen. Hopelijk kunnen de andere mama's je beter helpen.
Even een snelle update! Laalbaby is echt superstoer! Hij heeft niet gehuild ondanks de twee grote prikken in zijn beentjes...Mama (en papa) is supertrots! Verder doet hij het super goed en groeit hij tot nu toe helemaal volgens de "gemiddelde" groeilijn...

Nu ligt Laalbaby lekker bij papa op zijn borst in slaap te vallen...
quote:Lalie schreef op 05 oktober 2009 @ 15:37:

Even een snelle update! Laalbaby is echt superstoer! Hij heeft niet gehuild ondanks de twee grote prikken in zijn beentjes...Mama (en papa) is supertrots! Verder doet hij het super goed en groeit hij tot nu toe helemaal volgens de "gemiddelde" groeilijn...

Nu ligt Laalbaby lekker bij papa op zijn borst in slaap te vallen...

Yeah voor Laalbaby!!! Wat een stoere kleine man! Goed zeg.

En zo lief dat hij nu in slaapt aan het vallen is bij zijn papa.
Tja Laal hij mag ook niet voor niets met Pienmini trouwen later.

*is ook apetrots op Laalmini!! *
Zo, ook hier zitten de prikken erin en ben ik reuzetrots op Luusbaby! Ik hoorde van te voren al baby's heeel hard huilen maar luusbaby moest even huilen bij de prikken en daarna was ie stil en issie gelijk in slaap gevallen. Het was om half drie eigenlijk flestijd, maar hij ligt in zware coma nu. Hij ligt nog in zijn wandelwagenbak te slapen in de gang, dus ik laat hem maar even. Hij komt vanzelf wel weer voor zijn fles.

Hij was alleen niet goed aangekomen, niks eigenlijk sinds vorige week. Vorige week woog ie 5128gr en nu 5132gr. Dus ik moet volgende week weer wegen, ter controle.

Chiekje, ik douche altijd 's avonds. Dan is luusman thuis en dat vind ik zelf wat prettiger. Soms douche ik overdag, maar meestal vind ik dat onhandig en wordt luusbaby er ook wakker van. Maar ik had soms ook dagen dat ik pas om half vier pas aan mijn ontbijt zat hoor. Maar je wordt er wel handiger in.

Vanmorgen toch nog thuiszorg gekregen trouwens. Er is nu weer dat engelenhaarspul in mijn borst gestopt, dat kan langer blijven zitten. Vanavond komt er geen thuiszorg, pas morgenvroeg en morgenavond weer. De wond was vandaag weer flink aan het bloeden (mijn witte rokje was gelijk ondergebloed, dus die zit nu in de was). Verder heb ik wellicht ook een stukje necrotisch weefsel, op de rand van de wond... Ik had het zelf ook al gezien gisteren. Aan de linkerkant van de wond is het pikzwart. De arts moet hier donderdag naar kijken. Lekker...

Caat, ff je monsterpost lezen over jullie vakantie!
Nou moe... net terug van ziekenhuis... vk vond mijn bloeddruk te hoog. Alle testen goed dus ben weer thuis, maar nu best moe dus ga even dutten. Kom vanavond wel even bijlezen en reageren
Wat een heerlijke vakantie Caat! Wat super dat het met minicaat ook zo goed ging! Klinkt heerlijk! Ik word er een beetje jaloers op. Het lijkt me zo gezellig en leuk om met die kleine op vakantie te gaan!
Het was ook zeker een supervakantie. We hebben alleen niet met hem kunnen zwemmen. Zwembadwater werd telkens vernieuwd en was niet verwarmd. Kinderbad ook. Was echt ijskoud. Ik moest flink wat baantje trekken om warm te blijven, dus wilde hem dat niet aandoen. Een keer geprobeerd en hij vond het vreselijk. Logisch ook.

Maar in ons appartement zat nog een stel met een evenoud kindje. Een meisje die 2 dagen ouder was dan Minicaat. En het was dus een ongelukje deelde de papa ons meteen mede bij het zwembad. Was niet gepland, maar ze waren er superblij mee. Waren zo rond de 40 en wisten echt van niks. Hadden de maxi cosi continu in de wagenbak staan, want wisten niet dat je die op het onderstel kon klikken met adapters. En gingen niet te ver weg, want hoe maak je dan een flesje?? Dus ik legde uit dat wij altijd een themosflesje met heet water en een flesje koud water bij ons hebben. En volgend jaar willen ze weer gaan backpacken in Thailand??!!!

Nou ja, dat zie ik dus nog niet zitten...

Maar zij gingen dus ook zwemmen met de kleine en hij vond dat zijn dochter er even doorheen moest. Even een kwartiertje proberen en dan was ze er doorheen. Nou ja, dat vond ik eigenlijk een beetje stom. Dat moeten zij zelf weten natuurlijk, maar dat doe ik niet. Als het hele appartement zo'n beetje aan de kant blijft omdat het zwembad te koud is, dan vind ik niet dat mijn baby van nog geen half jaar oud er ' even door heen moet ".

En weet je wat wel rete irritant was?? Al die mensen en dan vooral bejaarden (ja, we zaten toch in Torremolinos) die Minicaat telkens maar wilden aanraken. Zijn wangetje of handje of voetje zelfs!!! En soms spraken ze ons niet eens aan. Keken niet eens naar ons. Nou ja!!!

En 1 keer zaten we in een restaurant. Was best een goed restaurant en er zat dus een tafel met van die yuppies duidelijk zonder kinderen. Engelsen waren het. En toen we gingen zitten, keken ze al van: Oh nee he, een baby!!!

Maar Minicaat bleef heel lief spelen de hele maaltijd door. (ik zat natuurlijk de hele tijd te duimen; want dit gebeurde ook niet altijd). En aan het eind van de avond zegt dat Engelse mens opeens: What a gorgeous baby you have!!! He is so sweet en so wellbehaved!

Nou ja! Ik heb maar aardig geglimlacht, maar wilde eigenlijk iets zeggen als: Ja, hij gedraagt zich erg goed. Gaat dan ook elke dag de zweep overheen!
Lieve Chiekie, het is net wat Caat zegt. Ik denk dat iedereen het wel herkend hoor: douchen om 12.00, 'ontbijten' om 14.00 tanden poetsen om 15.00. Zo gaat het gewoon de eerste tijd. Maar écht, over een paar weken loop jij ook 's ochtends om 09.00 gewassen en gestreken buiten achter de wandelwagen. Je kunt je kleine chocopopje best even laten piepen hoor, als jij je haren nog staat uit te spoelen. Gewoon even doorbijten soms. Ze is natuurlijk nog wel klein, maar je zou ook het wipstoeltje even in de badkamer kunnen zetten als je doucht, heb je haar toch in de buurt

Ja Pien, ik ben ook wel erg benieuwd naar je verhalen!

Klinkt niet fijn Luus, die huid. Maar dat is vast zo weg te halen.

En wat een dappere jochies zeg Laal- en Luusbaby!

DD, rustig aan doen hoor met je hoge bloeddruk. Laat die man met zijn mannengriep maar het werk doen thuis (gaat 'ie huis niet kapot van)
quote:DoubleDutch schreef op 05 oktober 2009 @ 15:46:

Nou moe... net terug van ziekenhuis... vk vond mijn bloeddruk te hoog. Alle testen goed dus ben weer thuis, maar nu best moe dus ga even dutten. Kom vanavond wel even bijlezen en reageren

He gessie dat is niet de bedoeling natuurlijk. Nou ja gelukkig alles goed. Lekker uitrusten.

Necrotisch weefsel ook al getsie Luus. Maar wel ook voor Luusbaby. Stoere vent!!!

Gaan jullie nog op vakantie dit jaar trouwens? Of zit dat er niet meer in?
Gaat nu beschaamd klein reisverslagje proberen te schrijven.
Volgend jaar backpacken in Thailand, maar niet weten dat er adapters zijn voor een maxi-cosi?? Ja sorry hoor, maar je zíet toch mensen met de maxi-cosi op een onderstel, dan vraag je toch gewoon even hoe dat moet? En dat thermosflesje hadden ze ook best zelf kunnen verzinnen toch? Nou ja, misschien hebben ze niet zo'n fijn forum als wij om ervaringen uit te wisselen
Oeh Pien; ben echt benieuwd!! Kom maar op!

Sproet: Ja, bizar he. Maar ze vroeg het ook aan mij van die maxi cosi. Hoe dat dan ging. Dus ik zeg; nou, bij andere wagens heb je adapters nodig. Wij hebben natuurlijk ook de wagen van maxi cosi, dus dan hoeft dat niet.

Nou, ze keek me aan of ze water zag branden. Later ook verteld van die thermoskan. Ook heel verbaasd. Goh, wat simpel zeg!

En vervolgens lig ik nog even te zonnen terwijl manlief al met de baby naar boven was.

Komt hij weer naar me toe: Chi caatje; heb je nog heet water bij de hand?? Euh, nee, dat is net weg.

En zij siste meteen dat hij niet alles moest gaan vragen. Haha; snap ik dan weer wel. Zou dat ook niet fijn vinden.

En inderdaad hebben zij natuurlijk niet zo'n fijne groep andere moeders waar je alles kunt vragen.
Oeh, en die gaan backpacken met de kleine? Hihi, ben benieuwd...

Dat is wel duimendraaien he Caat, dat ie zo mooi stil ligt te spelen in het restaurant...

Ik ga toch ook even in de spiegel kijken hoe het met mijn necrotisch weefsel ervoor staat. Tevens even kijken naar de huid rondom, want door al die tape en pleisters ziet het er rood en geïrriteerd uit. Zag ook wat kleine blaartjes zitten vanmorgen.
Tjeminee Caat dat klinkt echt als een superheerlijke vakantie! En wat is Minicaat heerlijk makkelijk zeg...ik vind het echt heel stoer dat jullie zo veel hebben kunnen doen...ik weet niet of ik dat nu al zou durven met Laalbaby (al die uitstapjes bedoel ik dan).

Chiek komt goed echt! Ik begin nu iets meer in een ritme te komen, maar vaak zit ook de ochtend lekker nog in mijn pyama en spurt ik snel naar boven als Laalbaby 2 uurtjes na zijn fles in slaap valt. En soms slaapt hij nog iets langer door dan ik...dan ren ik snel door de badkamer en dan prop ik mijn ontbijt snel naar binnen en ben ik klaar als Laalbaby komt voor de fles. Kolven doe ik dan tussendoor.

Ik douche ook 's avonds als Laalman thuis is, maar anders durf ik wel te douchen tijdens zijn middagslaap (heb ik een paar keer gedaan). Hij ligt veilig en het risico dat hij gaat huilen neem ik dan maar voor lief...er kan tenslotte niets gebeuren.Als Chiekpopje wakker is kun je haar gewoon in de wipper zetten, vaak vinden ze het nog leuk om dat allemaal te zien ook

Luus! Ook al zo'n stoere vent! Laalbaby weegt nu 5350 en is 58,5 cm. En jemig die huis van je borst...wat eng...hadden ze al gezegd dat het zou kunnen gebeuren?

Over 4 weken moet ik weer werken en dat zal wel gruwelijk wennen zijn. Dan zorg ik maar dat ik 's avonds alles klaar leg zodat ik 's morgens alleen maar mijn dingen hoef te doen.
WOOOOEEEEHAAAAA!!!

Sproetman heeft net zijn baas gesproken en het bedrijf gaat dus wél voor tickets én verhuizing betalen!!!!!! Scheelt dus bij elkaar zo'n 5000 euro! (we hadden trouwens een zeer goede ticketdeal gisteren, rechtstreeks met KLM/NWA voor 405 euro!)

(Baal ik meteen minder van de zé-ven-hon-derd euro die de reparatie van de auto heeft gekost)
Lekkerrrrrrrrrrrrrr Sproet! Dat scheelt enorm zeg! Al vind ik het wel raar dat jullie dat in eerste instantie zelf moesten betalen hoor.

Oh en DD vergeet helemaal op jou te reageren. Jeetje wat schrikken zeg! Hoe hoog was je bloeddruk dan? Voel je je verder nog wel goed? Doe maar lekker rustig aan hoor
Ga je 3 dagen werken Laal? Ik leg de dagen voorafgaand aan mijn werk ook alles al klaar. Inclusief melkpoeder in het torentje etc.

Woensdag gaat Sproetekind voor het eerst écht naar het KDV. Van 08.00 tot 12.00. Sproetman gaat ook mee (hij is er nog niet geweest), vind ik wel fijn om samen te doen. Ben in elk geval blij dat we niet meer inbakeren, zijn we niet afhankelijk van de kunsten van de leidsters.

Caat, ben wel benieuwd hoe je je nieuwe ritme gaat aanpakken eigenlijk. Wil je dat hij eerder gaat slapen?
Nou, we hebben het nooit over die verhuiskosten gehad, vandaar dat we er vanuit gingen dat we het zelf zouden betalen. Was ook niet raar geweest hoor. Sproetman heeft destijds zélf gevraagd of er een plek voor hem is daar, dus het is ons initiatief om te gaan verhuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven