Lief kind
maandag 29 juni 2009 om 11:14
Dit keer niet een eigen topic, maar (als jullie daar ook zin in hebben) een verzameling van lieve dingetjes die je kind doet voor jou.
Of voor oma, opa, tante, vader, juffrouw, buurvrouw, whatever.
Aanleiding voor dit topic is iets wat ik zelf allang weer vergeten was, maar iemand anders had genoteerd.
Ik was behoorlijk overstuur, ergens tussen heel boos en heel verdrietig in.
Mijn Muis, 6, kwam me ons konijntje brengen 'want daar wordt je blij van, van konijntje knuffelen'.
Tja, en hoewel ik veel te overstuur was om ervan te genieten, was dat natuurlijk wel heel lief.
Wie ook?
Of voor oma, opa, tante, vader, juffrouw, buurvrouw, whatever.
Aanleiding voor dit topic is iets wat ik zelf allang weer vergeten was, maar iemand anders had genoteerd.
Ik was behoorlijk overstuur, ergens tussen heel boos en heel verdrietig in.
Mijn Muis, 6, kwam me ons konijntje brengen 'want daar wordt je blij van, van konijntje knuffelen'.
Tja, en hoewel ik veel te overstuur was om ervan te genieten, was dat natuurlijk wel heel lief.
Wie ook?
maandag 29 juni 2009 om 11:25
Mijn zoon was 6 en was met een vriendinnetje naar de rommelmarkt om de hoek. De volgende dag was het moederdag en ik kreeg van hem een cadeautje. Een stenen, paars dinosaurusje. Hij had dat samen met zijn vriendinnetje zien staan en hij vond het beeldje helemaal geweldig! Hij had de moeder van het vriendinnetje erbij gehaald en haar gevraagd of zij dacht dat mama dat mooi zou vinden.
Inmiddels is hij 26 en heeft de dino nog steeds een plekje in de woonkamer.
Inmiddels is hij 26 en heeft de dino nog steeds een plekje in de woonkamer.
maandag 29 juni 2009 om 11:32
quote:JonnaX schreef op 29 juni 2009 @ 11:25:
Mijn zoon was 6 en was met een vriendinnetje naar de rommelmarkt om de hoek. De volgende dag was het moederdag en ik kreeg van hem een cadeautje. Een stenen, paars dinosaurusje. Hij had dat samen met zijn vriendinnetje zien staan en hij vond het beeldje helemaal geweldig! Hij had de moeder van het vriendinnetje erbij gehaald en haar gevraagd of zij dacht dat mama dat mooi zou vinden.
Inmiddels is hij 26 en heeft de dino nog steeds een plekje in de woonkamer.Aaaaah! Wat vreselijk aandoenlijk
Inmiddels is hij 26 en heeft de dino nog steeds een plekje in de woonkamer.Aaaaah! Wat vreselijk aandoenlijk

maandag 29 juni 2009 om 11:39
Mijn dochter kan soms niet goed in slaap komen, dus dan vraag ik haar weleens wat het állermooiste van de hele wereld is, zodat ze daar aan kan denken en dan vanzelf in slaap valt. Prinsesjes en snoepjes waren al eens voorbijgekomen.
Dus ik vroeg haar weer 'wat is het állermooiste van de hele wereld?' en haar antwoord was: Mama!
Dus ik vroeg haar weer 'wat is het állermooiste van de hele wereld?' en haar antwoord was: Mama!
maandag 29 juni 2009 om 11:57
Mijn schoonvader was overleden en mijn schoonzusje erg verdrietig. Toen we in een speelgoedwinkel liepen en mijn dochter (toen 2,5) een grote versie van haar eigen favoriete knuffel zag, wilde ze die voor haar tante kopen. Omdat tante zo verdrietig was zei ze.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
maandag 29 juni 2009 om 13:04
Mijn schoonmoeder ligt in het ziekenhuis, en dochterlief had besloten dat oma een knuffel daar nodig heeft in bed.
Dus heeft ze haar liefste knuffel, een megagroot schaap, gepakt en die moest en zou naar oma. En dan te bedenken dat ze zelf niet kan slapen zonder die knuffel.
Gelukkig hebben we haar kunnen ompraten tot een kleinere knuffel.
Dus heeft ze haar liefste knuffel, een megagroot schaap, gepakt en die moest en zou naar oma. En dan te bedenken dat ze zelf niet kan slapen zonder die knuffel.
Gelukkig hebben we haar kunnen ompraten tot een kleinere knuffel.

maandag 29 juni 2009 om 13:21
Vorige maand lag mijn oma (88) in het ziekenhuis nadat ze een nieuwe heup had gekregen. Ze was nog erg in de war van de narcose en down van het hele gebeuren. Ik ben er even langs gegaan met zoon van 15 maanden, omdat ze altijd zo blij van hem wordt. Toen ik met hem naast haar bed ging zitten, legde hij zijn handje op de hare en hield die een tijde vast. Ik was zo ontroerd, dat zo'n klein mannetje aanvoelde dat ze verdrietig was. Ik vond het een prachtig gebaar.
The time is now
maandag 29 juni 2009 om 14:29
Ben zoon (4,5) zo af en toe aan het pogen de waarde van geld bij te brengen, waarbij ik hem probeer te laten begrijpen dat niet alles maar vanzelfsprekend is dat hij het krijgt. Dat dingen centjes kosten, soms veel centjes. En als hij bep. dingen heel graag wil hebben, dat we dan iets samen kopen bijvoorbeeld, waarbij hij ook een paar centjes uit zijn spaarkoe haalt.
Gistermiddag hadden we hier weer zo'n gesprekje over. Hij wil een trampoline in de tuin. Ik hield dus weer bovengenoemde preek en vertelde hem dat een trampoline erg veel centjes kost. Dat mama laatst ook al een (klein) voetbaldoel voor hem had gekocht en dat we niet aan de gang blijven.
Even rustig, vervolgens zegt hij: 'Mam, ga eens bukken, iets naar voren'. Ik werd al wat argwanend, want meestal krijg ik dan een schop(je) tegen mijn billen (helemaal geweldig vind ie dat). Maar goed, ik bukken. Slaat hij zijn armpjes om mijn nek en geeft me een hele dikke knuffel. Ik vroeg hem waar ik deze dikke knuffel aan verdiend had. Zegt ie:'Omdat je dat voetbaldoel voor mij gekocht hebt en alle centjes zelf hebt betaalt!'
Smelt...
Gistermiddag hadden we hier weer zo'n gesprekje over. Hij wil een trampoline in de tuin. Ik hield dus weer bovengenoemde preek en vertelde hem dat een trampoline erg veel centjes kost. Dat mama laatst ook al een (klein) voetbaldoel voor hem had gekocht en dat we niet aan de gang blijven.
Even rustig, vervolgens zegt hij: 'Mam, ga eens bukken, iets naar voren'. Ik werd al wat argwanend, want meestal krijg ik dan een schop(je) tegen mijn billen (helemaal geweldig vind ie dat). Maar goed, ik bukken. Slaat hij zijn armpjes om mijn nek en geeft me een hele dikke knuffel. Ik vroeg hem waar ik deze dikke knuffel aan verdiend had. Zegt ie:'Omdat je dat voetbaldoel voor mij gekocht hebt en alle centjes zelf hebt betaalt!'
Smelt...
maandag 29 juni 2009 om 14:32
Die van mij kan niet praten, maar doet wel vak aandoenlijke dingen. Zoals een keertje, toen moest ik ergens om huilen (weet niet meer waarom). Toen zei mijn man; ga mama maar een knuffel brengen. Toen pakte hij zijn Poo-teletubbie knuffel en gaf die in mijn armen.
Haha, dat was echt te grappig.
Hij zit heel vaak mijn gezicht of armen te aaien, of knuffelt mijn benen als ik aan het koken ben.
Haha, dat was echt te grappig.
Hij zit heel vaak mijn gezicht of armen te aaien, of knuffelt mijn benen als ik aan het koken ben.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 29 juni 2009 om 15:10
Ik smelt aan de lopende band. Mijn zoontje van 3 is echt té lief.
"Mama, wat ben je mooi, je lijkt wel een koningin" zie hij laatst.
Of als hij zit te smullen van het eten: "Wat heb je dat goed gekookt!"
Laatst zei hij "Papa is heel erg lief, .... (broertje) is heel erg lief, maar jij bent het allerliefste, mama!"
En wat ik hierboven al las: toen ik nog zwanger was en hij twee jaar oud, kwam hij soms mijn buik kussen en knuffelen en hij legde er ook wel eens speelgoedjes op, "voor de baby".
"Mama, wat ben je mooi, je lijkt wel een koningin" zie hij laatst.
Of als hij zit te smullen van het eten: "Wat heb je dat goed gekookt!"
Laatst zei hij "Papa is heel erg lief, .... (broertje) is heel erg lief, maar jij bent het allerliefste, mama!"
En wat ik hierboven al las: toen ik nog zwanger was en hij twee jaar oud, kwam hij soms mijn buik kussen en knuffelen en hij legde er ook wel eens speelgoedjes op, "voor de baby".
mahna mahna tuduuuudududu
maandag 29 juni 2009 om 19:30
Lieve verhaaltjes...
Ware broederliefde?
Ik had boven in mijn kast een pannetje gevonden met iets heel erg vies. Twee van mijn schapen bij me geroepen in de hoop erachter te komen wie dit op zijn geweten had.
Dat vlotte niet erg en ben toen wat anders gaan doen.
Terug weer de kinderen geroepen.
Het derde schaap vraagt: Als het nu opgeruimd wordt, wil je dan nog steeds de waarheid weten?
Ik: Nee, dat boeit me niet, dat het opgeruimd wordt is alles wat ik wil.
Hij: Nou, dan ruim ik het wel op (en het was echt heeeel vies)
Maar ik heb het niet gedaan hoor!
Ware broederliefde?
Ik had boven in mijn kast een pannetje gevonden met iets heel erg vies. Twee van mijn schapen bij me geroepen in de hoop erachter te komen wie dit op zijn geweten had.
Dat vlotte niet erg en ben toen wat anders gaan doen.
Terug weer de kinderen geroepen.
Het derde schaap vraagt: Als het nu opgeruimd wordt, wil je dan nog steeds de waarheid weten?
Ik: Nee, dat boeit me niet, dat het opgeruimd wordt is alles wat ik wil.
Hij: Nou, dan ruim ik het wel op (en het was echt heeeel vies)
Maar ik heb het niet gedaan hoor!

maandag 29 juni 2009 om 19:49
maandag 29 juni 2009 om 20:05
Mijn zoon is nu 9 maanden, maar zijn stralende glimlach als hij net wakker wordt na een lekker dutje.
Of juist dat slaperige kopje tegen mij aan als ik nachts om 03.00 een fles sta te maken.
Of dat hij even met zijn handje over mijn gezicht aait
Of op zijn manier een zoen geeft (mond wijd open en natte lippen hard tegen je wang/mond)
Of juist dat slaperige kopje tegen mij aan als ik nachts om 03.00 een fles sta te maken.
Of dat hij even met zijn handje over mijn gezicht aait
Of op zijn manier een zoen geeft (mond wijd open en natte lippen hard tegen je wang/mond)
Frankly my dear, I don"t give a damn