Ligt het aan mij??

22-07-2010 13:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is de laatste dag op school.

Mijn oudste heeft mijn zijn groep 2 allemaal handjes gemaakt en dit hebben we ingelijst en aan de juf gegeven. Vind ik persoonlijk genoeg.

De jongste wilde ook handjes voor de juf maken dus hebben we deze ook afgedrukt met de tekst: Bedankt Juf en een fijne vakantie.

Als ik zie wat andere ouders geven, potten planten, bloemen e.d. Ben ik nou de enige die denkt dat dit een beetje to much is of lijkt dit maar zo. Misschien ben ik juist degene die te weinig geeft. Het maakt me erg onzeker maar als ik gewoon naar mezelf kijk en hoe ik in het leven sta vind ik dit gewoon goed.

Wat hebben jullie gegeven toen je kind afscheid nam van groep 1/2/3...?
Mijn dochtertje had een prinsessenkaart volgekalkt met hartjes, bloemetjes en haar eigen naam. Hieraan hadden we een minibadschuimpje van het kruidvat geplakt. (0,39 euro)
Van juffen heb ik begrepen dat ze een handdruk ook op prijs stellen. Kado's zijn niet nodig.

Bij ons op school geven de kindjes alleen iets als ze naar groep 3 gaan en dus na 2 jaar afscheid nemen van de kleuters.
Niks.
Mijn moeder is juf en zij voelt zich soms behoorlijk opgelaten met de kado´s die sommige kinderen/ouders geven aan het einde van het jaar. Zij zou een handafdrukje hartstikke leuk vinden.
Hier op school wordt er (gelukkig) niet aan gedaan. De leerkrachten doen toch gewoon hun werk, waar ze voor betaald worden? Mijn vader werkt in het onderwijs, en zegt het grote onzin te vinden, dat het echt iets is van ouders die elkaar willen overtroeven.

Dochtertje heeft een kleurplaat voor juf gemaakt, met de tekst: prettige vakantie!
quote:missbee schreef op 22 juli 2010 @ 13:54:

Wat hebben jullie gegeven toen je kind afscheid nam van groep 1/2/3...?de helft van mijn inkomen om haar salaris van te betalen. Leek me wel genoeg.
Ik vind het niet meer dan normaal om de juf of meester aan het einde van ieder schooljaar even te bedanken en een fijne vakantie te wensen. Dat kan met een hand en het uitspreken van je dank, maar het kan ook met een kaart of een kleinigheidje. Ieder zijn ding, toch?
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Star schreef op 22 juli 2010 @ 14:01:

Van juffen heb ik begrepen dat ze een handdruk ook op prijs stellen. Ja, gewoon even netjes dag zeggen, bedanken voor een fijn jaar (tenzij het een kutjuf was), en dat soort beleefdheden vind ik ook normaal.
quote:Kess schreef op 22 juli 2010 @ 14:08:

Ik vind het niet meer dan normaal om de juf of meester aan het einde van ieder schooljaar even te bedanken en een fijne vakantie te wensen. Dat kan met een hand en het uitspreken van je dank, maar het kan ook met een kaart of een kleinigheidje. Ieder zijn ding, toch?Het zijn tegenwoordig vaak niet meer kleinigheidjes... mijn moeder komt de laatste dag van het jaar thuis met dure badspullen, boeketten, flessen wijn etc...
Fijn om te lezen dat ik hier niet alleen zo over denk. De tafel van de juffen van mijn jongste lag bezaait met kadootjes, bloemen en planten. Een paar weken geleden hebben ze juffendag gehad. Dan vieren ze de verjaardag van alle kleuterjuffen samen met een groot feest. Hartstikke leuk natuurlijk, toen werden ook al kado's gegeven. De mijne hebben alleen een tekening gemaakt. Ik hou nou eenmaal niet van dat overdrevene.

Rider ik snap wat je bedoelt maar ze zijn wel allemaal heel lief.
Dat is jammer ja, want helemaal niet nodig om zo groots uit te pakken. Gelukkig blijft een gewoon welgemeend "dank je wel" ook heel fijn om te ontvangen.
Loretta is De Mol. Punt.
Die kadootjes geven ze weer door aan een vriendin als die jarig is.
Bij ons werd weleens een pak koffie gegeven

Maar persoonlijk vind ik een persoonlijk kado van de kids veel leuker. Alhoewel de meeste juffen na al die jaren wel 10 huizen kunnen behangen met dat spul...

Edit: tekeningen bedoel ik dan.
Waarom krijgen docenten kado's voor de vakantie?

Andere mensen krijgen toch ook geen kado'tje als ze op vakantie gaan. Raar...
Dochter had voor haar juffen armbandjes gemaakt.

En ze hadden ze ook al om, zo leuk.

Kaartje erbij en klaar.
Ze krijgen natuurlijk geen cadeautje voor de vakantie maar voor het afgelopen jaar.

Ik (juf) vind het erg leuk als ouders en kinderen een blijk van waardering geven voor je inzet van het afgelopen jaar. Dat hoeft voor mij echt niets duurs te zijn. Dat brengt me in verlegenheid. Maar zo'n handje lijkt me leuk, de juf kan zien dat je er werk van hebt gemaakt om haar te bedanken.
Bij ons is morgen de laatste schooldag en inderdaad zullen veel ouders met diverse kado's aan komen zetten.

Mijn oudste heeft ook een tekening gemaakt voor zijn juf en dat vind ik meer dan voldoende!
Zakje met vergeet-me-niet zaadjes, samen met een lieve groet van mijn kind.

Ik vind het heel raar en niet nodig om een groot cadeau te geven, eigenlijk vind ik een handdruk en een 'bedankt voor het leuke jaar' oid,. meer dan genoeg. Maar ja zoonlief wilde wat geven.
Mijn oudste gaat nog maar de peuterspeelzaal en wat ik daar al voorbij heb zien komen! lantaarns met kaarsjes erin....flessen wijn, bloemen, en weet ik al wat nog meer. ik samen met dochter de juf een handje gegeven en een fijne vakantie gewenst. Dat was al en hele overwinning voor d'r en juf was er maar wat blij mee.

Ik vindt het zo overdreven allemaal. net alsof de ouders elkaar willen aftroeven om wie het grootste/ duurste/ meest originele cadeautje geeft. net als de kleren die de kinderen aan hebben...maar dat is weer een ander verhaal....
Ik ben zelf juf geweest. En ja, ik was net zo blij met een verf handje op'n stokje als een cadeautje.

Maar wat ik wel attent vind is dat ouders zich realiseren dat een baan in het onderwijs veel liefdewerk oud papier is. En niet zo super goed betaald wordt/salarisstijgingen.

En met een cadeautje(ook dat handje dus) geven ze blijk dat de inzet van de juf gezien wordt.

Die ik kijk toch wel een beetje anders tegen die cadeautjes aan dan 'too much' oid. Het is een bedankje voor al mijn inzet in de avonduren, tijdens het schoolkamp (onbetaald als het op je niet werkdagen valt) en andere inzet. En daar ben ik ontzettend blij mee, want mijn directeur vond het 9 van de 10 keer maar normaal dat ik vanalles deed op niet werkdagen.
njb, dan is dat toch iets waar je met je directeur over moet praten. Niet iets wat bij de ouders neergelegd moet worden.

Ik snap niet waarom het tegenwoordig allemaal zo groot moet. Juffendag? Waar is dat voor nodig? Een kind krijgt toch ook geen cadeautje van de juf op school.

Verder lijkt me een hand en een welgemeend bedankt genoeg. Juf doet haar werk, waarvoor ze gewoon betaald krijgt.
[quote]Zwup schreef op 22 juli 2010 @ 15:08:

Juffendag? Waar is dat voor nodig? Een kind krijgt toch ook geen cadeautje van de juf op school.

Verder lijkt me een hand en een welgemeend bedankt genoeg.

De traktaties van die dag, het huren van evt. spelletjes, verkleedkleren etc. betalen de juffen toch echt allemaal zelf hoor.

Verder eens met je zin over een hand en een bedankje.
Bubbelwijn, ik snap dat ze zelf geld in juffendag steken. Ik vraag me alleen af waarom er überhaupt een juffendag moet zijn?
Beste Zwup, de kinderen gaan volledig uit hun dak op juffendag. Bovendien viert mijn moeder (juf) haar verjaardag op juffendag, tezamen met de andere juf. Zo hoeven de kinderen maar één keer iets te doen en wordt alles in één keer gevierd. Heel praktisch dus en nog goedkoper ook.

Overigens heb ik geen idee wie de juffendag bedacht heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat het idee hiervoor geboren is uit juffen die vonden dat ze te weinig aandacht kregen...

Ook mijn moeder vind het ontzettend lief wat de kinderen allemaal meenemen als ze afscheid nemen van haar, maar grote cadeaus hoeven echt niet. Een kaartje met grote hanenpoten is evengoed, soms zelfs leuker omdat het persoonlijk is. Of idd, een handje, daar is ook niks mis mee. Er is echt geen juf die daar mee zit hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven